{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.179 visninger | Oprettet:

Hvordan er jeg stillet ?? HJÆLP {{forumTopicSubject}}

jeg har været sammen med kæresten i 4 år, vi bor i hus sammen og jeg købte min chihuahua Enzo for snart 2 år siden, hvor kæresten bare ikke ville have noget med det at gøre og jeg var ved at blive smidt ud af huset fordi jeg købte enzo, det blev min hund og jeg har selv betalt alt.

Nu har vi snakket om at gå hver til sit, MEN han vil tage enzo fra mig siger han, og han er ligeglad med om han skal i retten for at få det.

Spørgsmålet er om han kan det ? den er chippet osv i mit navn og alt andet står i mit navn.

Vi har dog lige haft et vennepar som var gået fra hinanden hvor alt stod i mandens navn, alligevel gik hun i retten og de fik delt "forældre-myndighed"

Faktum er at det er min hund og han ville ikke have noget at gøre med den til at starte med, så kan han overhovedet røre mig og Enzo `??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan er jeg stillet ?? HJÆLP
  • #2   19. mar 2010 Han kan ikke tage hunden fra dig, når den er registreret i dit navn. Så lad ham bare gå i retten for det smiley

  • #3   19. mar 2010 Mon ikke det kun er noget han siger nu, for at ramme dig...?
    Pu ha det blir en sej omgang, vil ønske dig held og lykke


  • #5   19. mar 2010 det er heller ikke sikkert at vi går hver til sit, nu havde bare lige et kæmpe skænderi her til aften, og så har han den sidste måned sagt at hvis vi gik fra hinanden ville han gøre alt for at få enzo fra mig. Og når han siger sådan noget så bliver jeg jo endnu mere tosset og flyver op i en spids ! jeg håber det bare er noget han siger for at ramme mig smiley

  • #6   19. mar 2010 Han er jo blevet rigtig glad for Enzo, så han kan ikk tåle tanken om at enzo skulle flytte med mig, jeg tror faktisk også det er enzo der har holdt os sammen på det sidste. Vi er ikke ragende uvenner eller noget, men jeg bliver selvfølgelig sur når han siger sådan noget !

    Han har ikke betalt noget som helst til Enzo så jeg håber jeg står godt i det !


  • #9   19. mar 2010 Hvis du har betalt for hunden, hundens udgifter og den står i dit navn, så har han ikke noget at komme efter. Nu ved jeg ikke om han kunne finde på det, men pas på at han ikke "kidnapper" Enzo hvis I går fra hinanden. Det har man jo hørt om at der er sket før.

    Min eks truede mig også med dyrene da jeg gik fra ham - noget mere alvorlige trusler, men det endte da heldigvis i fred og fordragelighed.


  • #10   19. mar 2010 Jeg bliver nød til at fortælle jer at det med hunden står i ens navn holder desværre ikke....
    For 8 år siden ca flyttede jeg fra en mand, vi havde boet sammen i 3 år, imens vi boede sammen købte jeg en briard tæve og den blev registreret i mit navn... Da vi gik fra hinanden ville han ikke udlevere hunden og han havde aldrig ville have noget med den atøre førhen, han vidste ikke engang hvordan man passede hendes pels ;(
    De steder jeg henvendte mig, fik jeg den besked (politiet bl.a) at når den var anskaffet i "fællesskab" var han i sin fulde ret til at beholde den ;( Og sådan blev det desværre, hunden står stadig i mit navn, og jeg aner ikke om den er i live i dag, den vil være 12 år på nuværende tidspunkt nu...
    Så mit råd er du "bortfører" hunden når han ikke er hjemme, så er det nemlig DIG der kan nægte at udlevere den... Kom jeg i den situation igen er jeg ikke i tvivl om det var dette jeg ville gøre... Jeg er aldrig kommet mig over tabet af den hund.... Også fordi den var "mors hund", der er ikke gået en dag hvor jeg ikke har tænkt på hende, og om hun får den pelspleje hun behøver...


  • #11   20. mar 2010 HVis der var en der truede mig på den måde ang. min hund var jeg skredet på stedet!

  • #12   20. mar 2010 Benthe, husker så godt den frygtelige hændelse, og hvor er det trist at det skal komme så langt ud.

    Sanne, find et sted til din hund, og så flyt fra ham. Han er ikke værd at samle på, sådan som han truer dig. Hvad er det for noget, og at bo under samme tag, det er da ikke særlig betryggende. Han er tilsyneladende en tiggende bombe.


  • #13   20. mar 2010 Wow det var da godt nok noget af en trussel..
    Jeg har altid haft det sådan at siger nogen noget om mig personligt rager det mig ikke.. men prøver nogen eller bare overvejer at gøre min hund noget, ja så skal de bare se!
    Havde det været min kæreste der sagde sådan havde han aldrig set mig igen, eller hunden for den sags skyld... Det er jo tydeligt at han vil såre dig og få ram på dig og så gør han det på en manipulerende måde ved at bruge hunden imod dig... det er for lavt..

    Desuden hvis hunden står registreret i dit navn, kan han ikke tage din hund..

    Al mulig held og lykke fremover til dig..


  • #14   20. mar 2010 Altså alene trusselen var nok til at jeg var skredet, jeg ville simpelthen ikke være sammen med en der prøvede at kontrollere
    mig på den måde


  • #15   20. mar 2010 Hvis det var mig som var sammen med sådan en type, ja så var jeg sq skredet, det må jeg være ærlig omkring da. Hvis han ligefrem truer dig med at tage din hund fra dig (som ofte er ens et og alt), ja så skal det nok ikke være jer længere!
    Du vil nok gøre bedst i at finde et sted at bo, og flytte hurtigst muligt MED din hund smiley


  • #16   20. mar 2010 Jeg håber du bliver bevidst om dine egne behov og grænser - ingen bør leve sammen med en der går og truer på den måde.

    Og selvfølgelig tager du din hund med dig, den dag du smutter.

    Håber du passer bedre på dig selv i fremtiden og ikke finder dig i den slags manipulation.


  • #17   20. mar 2010 I lovens øjne er en hund at betragte som gods, og der vil derfor blive kigget på hvem der har ejerrettighederne over hunden. I dette tilfælde vil det være dig hvis både forsikring, dhr og andet er skrevet i dit navn.

    Hvis det altså kommer til at skulle i retten.....

    Benthe--- Hvorfor kæmpede du ikke for at få den hund? I retten ville den have været din uanset hvad politiet siger.


Kommentér på:
Hvordan er jeg stillet ?? HJÆLP

Annonce