Alle i kloge hoveder... Har brug for nogle anbefalinger/gode råd Alle i kloge hoveder... Har brug for nogle anbefalinger/gode råd
Det er en længere historie:
Men for en måneds tid tiden besøgte vi Merles opdrætter da vi søgte en "storesøster" til Merle-pigen. Hun havde to tæver som hun evt ville sælge så vi tog til Fyn for at kigge på dem - det var ikke meningen at vi skulle have nogen med hjem for hun ville først have et kuld på den ene (Monique) og den anden hun havde i tankerne havde et kuld hvalpe på daværende tidspunkt.
Hun trækker dog i land mht at sælge Monique for hun var en meget nervøs hund og brød sig ikke så meget om kvinder - og vi har to piger og så er der jo mig. Men da vi så kommer derop kommer Monique hen og lægger sig i skødet på mig og der ligger hun i alle de timer vi er der, så sælger siger at hun vist selv har valgt hvor hun vil bo og vi får lov at tage hende med hjem samme dag.
Sælger gør dog opmærksom på at hun kan være med hvalpe men hun var ikke sikker. Hvis det var skulle hun føde omkring 8 juli.
Jeg vil jo rigtig gerne vide om der er babyer eller ej så vi også kan forberede os godt med foder, fødekasse osv - hun er begyndt at være lidt hævet omkring patterne så vores dyrlæge ville godt vædde på der er nogle hvlape, men han ville gerne have hende røngten fotograferet og jeg må indrømme jeg sværger mest til ultralysscanning - er der nogen der kan anbefale en dyrlæge som scanner ?
Jeg hørte om en der lå på Østerbro, Ryesgade 100 - men der var omtrent lige mange der anbefalede ham som der absolut ikke anbefalede ham.
Så kender i nogle steder og evt pris og lign ?
Vi bor på sjælland nærmere betegnet Høje Taastrup
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.350
Jeg har selv brugt ABC dyrlægerne, som også ligger på Østerbro. De er i den dyre ende, men de er meget professionelle. Mht resten, så synes jeg at i skal have fat i sælger, og få hjælp af hende. Det er trods alt hende der har lavet den parring, og mon ikke hun også vil sætte pris på at være inde over.
Men kan du ikke bare bede din dyrlæge om at scanne? Det er ikke ham der bestemmer hvad din hund skal og ikke skal, men OK, han kan måske være begrænset hvis han ikke ejer udstyret..
maj 2012
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 6 Emner: 22 Svar: 288
Vi bruger Flemming Obling i Høje Taastrup - gik bare ud fra at han kun kunne røngten da han ikke nævnte scanning
Hun er blevet mere tyk og patterne ligger nærmest på to lang (små) pølser
Var heller ikke lige selv det tidspunkt vi ville have valgt at få hvalpe på, men de er stadig mere end velkomne
maj 2012
maj 2011
Følger: 9 Følgere: 14 Emner: 3 Svar: 931
- Så hvis din dyrlæge mener hun er langt nok henne til røngten, så ville jeg ta' imod dét.
Men forstår ikke helt hun vælger at sælge en drægtig tæve - eller vælger at parre en tæve som ikke trives hos hende?
- Og hvis er hvalpene så? Dine? Eller hendes? Hvad med udgifterne? Hvad hvis hunden ikke kan føde selv osv.?
jun 2008
Følger: 45 Følgere: 57 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 239 Svar: 3.367
Held og lykke med det hele.
maj 2012
Jeg ved ikke lige om jeg har brug for held og lykke med det da jeg har to fantastisk dejlige hunde - jeg tror jeg har brugt mit held op
Rollos dyr - har fra starten været aftalt at hvalpene er vores - Men det var ret tvivlsomt at hun var med hvalpe og vi havde håbet på hun ikke var. Men nu hvor hun sandsynligvis er så er det også fint - jeg går alligevel på 2 måneders sommerferie samtigt med at hun får hvalpene mere eller mindre (8 dage før).
maj 2012
jan 2005
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 218 Svar: 1.826
maj 2012
Isabelle, Tusind tak, det lyder som en god ide, det nævner jeg overfor min dyrlæge imorgen - for jeg ville jo helst at det blev min sædvanlige dyrlæge
Tusind tak for hjælpen
Alle i kloge hoveder... Har brug for nogle anbefalinger/gode råd