4.917 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

ENGELSK BULLDOGS FØDE SELV ENGELSK BULLDOGS FØDE SELV

Jeg har ofte læst i annoncer omkring salg af hvalpe, af racen engelsk bulldog, at der bliver spurgt om tæven har født selv eller om det er sket ved kejsersnit.....

Mit spørgsmål går på... hvorfor kan lige en engelsk bulldog ikke føde selv??

Hvordan kan man vide eller finde ud af om ens engelske bulldog tæve kan føde selv??

Jeg er nemlig vild med engelske bulldogs og vil måske overveje om man skulle vælge en han i stedet for.....når tiden engang kommer til ny hund;-)

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Svejsning af en aluminium stol.En af de “brædder”man sidder på er gået i stykker i svejsningen 500 kr.
  • Stormsikring Pavillon 1.400 kr.
  • Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.
  • Vandrør-skade 1.300 kr.
  • Luge ukrudt 1.375 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ENGELSK BULLDOGS FØDE SELV
  • #1   9. aug 2012 Uden at gøre mig klog på det er det vist noget med hvalpenes hoved er for stort i forhold til fødselskanalen

• #2   9. aug 2012 Ja, hoved og forkroppen er for stort i forhold til tævens bækken, derfor er det oftes svært- ja, næsten helt umuligt- for størstedelen af EB at føde naturligt.
    Synes racen er gudeskøn, men synes altså det er forkert at avle hunderacer, der ikke selv kan føde deres hvalpe.

• #3   9. aug 2012 Tak for alle svarene;-)
    Det vil sige at man kunne godt lade den prøve selv, MEN hvis den ikke kan selv, så skal den vel have AKUT kejsersnit...

• #4   9. aug 2012 Er her nogen med tæve hvor tæven har født selv??

• #7   10. aug 2012 Så derfor vil jeg også altid købe en hvalp der er blevet født naturligt. Det andet er efter min mening en forkert retning at komme ind på. De inseminerer også eb. Det synes jeg heller ikke om..Jeg ved godt nok ikke om min er født naturligt da jeg købte hende som 1 1/2 årig og ikke vidste så meget om det dengang for 6-7 år siden..

• morten T
    morten T Tilmeldt:
    mar 2014

Følger: 1 Svar: 1
    #8   17. mar 2014 jeg er jo også født med kejsersnit skulle jeg så bare ikke havde været her idag jamen joan n mange folk idag bliver født med kejsersnit og mange insemineres også

• #9   17. mar 2014 ÅH suk. Den race gør mig helt træt inden i... Eller rettere sagt avlen af dem... (Det samme kan siges om FB)

Men så vidt jeg ved så er der ingen tal på hvor mange tæver der kan føde selv, fordi at de fleste får lavet et kejsersnit for at være på den sikre side.

• #10   18. mar 2014 Gammel tråd Morten smiley

Men du kan jo ikke sidestille mennesker og hunde. Hunde render ikke rundt og drømmer om børn -det er på ingen måde et tab for en hund, ikke at få hvalpe. Så der er ingen grund til at avle på en hund der ikke er i orden.
    Og grunden til at de ikke kan føde selv, er jo racens eksteriør -hvis nogen KAN, så lad os nøjes med at avle på DEM og ikke dem der er så ekstreme at de ikke engang kan hverken parre eller føde naturligt.
    Problemet er jo ikke hvis en hund må have kejsersnit fordi en hvalp ligger på tvrs -det er hvad der kan ske. Det er heller ikke et problem at vælge at inseminere fordi hanhunden bor et elelr andet sted på den anden side af jorden
    Problemet ved EB er at de sådan generelt set har problemer med både parring og fødsel -så må man altså ændre kurs i avlen, for det er da et tydeligt tegn på at vi er gået for vidt med det ekstreme udseende.

Når vi påtager os at kontrollere avlen 8og det gør vi jo -hundene får ikke lov at løbe frit omkring og avle som de lyster), så har vi et ansvar for de hunde vi sætter til verden. At prøve at lave sunde hunde både mentalt og fysisk. Og en hund der pga sit eksteriør ikke kan hverken parre eller føde selv, er ikke en sund hund og derfor ikke en hund der bør avles på (udseendet giver dem jo i øvrigt osse en del andre problemer end lige parring og fødsel)

Kommentér på:
ENGELSK BULLDOGS FØDE SELV

Annonce