{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.300 visninger | Oprettet:

hvad skete der med "hvalpe, ingen løbetid?" {{forumTopicSubject}}

Det sidste jeg læste var at en Vet. Sygeplejerske havde vurderet den til at vente 2 hvalpe.

Jeg er oprigtigt bekymret for den hund og nu er tråden væk.
Syndes ellers på ingen måde den tråd virkede ondskabsfuld over for ejer så hvorfor?

Nogen som ved hvordan hunden har det?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvad skete der med "hvalpe, ingen løbetid?"
  • #1   9. okt 2012 Nej, men du ved at når folk ikke klapper i hænderne, så..........

• #3   9. okt 2012 Alfisten: Torsdag er da alt for længe at vente hvis hunden har livmoderbetændelse.
    Men hvorfor blev tråden slettet?

• #4   9. okt 2012 Jeg kan nu godt forstå at den blev slettet; der blev da godtnok pisket meget stemning op af folk som ikke engang gad få styr på facts...
    Herregud. En erfaren og sund tæve som måske venter sit 3. kuld - hvad er problemet.
    Hvorfor skal man nærmest gå ud fra at der er noget galt; umiddelbart virker alt jo ok, og hunden bliver tjekket af en dyrlæge, når det er muligt

• #5   9. okt 2012 Kathrine: Tænkte på det men, jeg lavede selv et indlæg hvor jeg kritiserede Vet. plejeren lige inden jeg var nød til at logge af nogle timer. Når jeg ikke rigtigt ved hvorfor tråden blev slettet, er jeg jo lidt bange for hun blev fornærmet over mit indlæg. Er det tilfældet vil jeg jo helst ikke træde hende yderligere over tæerne ved at skrive til hende.

• #6   9. okt 2012 Har skrevet til hende. Håber ikke hun bliver sur.

• #7   10. okt 2012 Husk lige en ordenlig tone i denne tråd!!!!

• #8   10. okt 2012 Har hørt fra ejer.
    Hunden har det fortsat godt.
    Kunne godt lyde som om det måske bare er mig som er hysterisk. Det håber jeg.
    Den skal til dyrlægen i morgen 8-)

• Charlotte
    Charlotte Tilmeldt:
    aug 2012

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 855
    #9   10. okt 2012 *lod sin hanhund parre tæven over 20 gange, på en 4-5 dages periode, uden overhovedet at vide om tæven var i løb (og højløbsk) *

Det lyder da fornuftigt .........!!!!

• #11   10. okt 2012 Jeg har hørt om en tæve der blev parret på 42 dagen fra 1 løbetidsdag og fik 9 hvalpe , nogle tæver er meget sent i højbrunst !! ...synes dog alle de parringer er upasssende .

• #12   10. okt 2012 parret på 42. dagen.. !
    Hold da op.. Vildt

• #13   10. okt 2012 Ib .. ja det forklarer vist lidt om hvorfor nogle ikke kan få deres tæver drægtige *GG* .. især hvis man regner med en " normal " brunst . progesteron testen længe leve smiley

• Charlotte
    Charlotte Tilmeldt:
    aug 2012

#14   10. okt 2012 Hvis man laader sin hanhund parre sin tæve 20 gange på 4-5 dage , så dunker man i hovedet, det burde enhver hunde jere vide at man IKKE gør !!

• Charlotte
    Charlotte Tilmeldt:
    aug 2012

#15   10. okt 2012 Nej det gør ejer som denne åbenbart ikke, men så burde man sørme sætte sig lidt ind i at have hund, og gør man ikke det, så fortjener man sørme at få det at vide , stakkels hund !!!

• #16   10. okt 2012 Nu er der nu mange der stadig mener en hund er et dyr der burde kunne parre sig ude hjælp fra os mennesker,og et eller andet sted synes jeg faktisk vores opdræt går den forkerte vej når det til stadighed viser sig at det ikke er tilfældet.
    Dog har jeg i en del årboet i spanien hvor parring mellem hunde er noget der oftest foregår på gaden og jeg vil sige at det sku ikke er ret tit det går galt;-P

Hos heste foregår al "fornuftig" avl også ved bedæknig for hånd eller (som oftest) inseminering, dog kan heste dog godt finde ud af det naturligt ,men ofte er folk for bange for deres heste får skader til at lade dem gøre det, jeg har dog ejet en hingst der gik i stod (hele forsommeren 24 timer i døgnet med flere hopper).
    Nå ja, bare nogle tanker, synes ihvertfald ikke vedkommende ligefrem skal meldes for dyremishandling;-P

• #17   10. okt 2012 Man bør have interesse nok til at sætte sig ind i det mest basale når man træffer beslutning om at lade sin hund parre.
    Alt andet er tåbeligt.

jeg køber da heller ikke et akvarie og dumper nogle tilfældige fisk i og så ellers bare håber på det bedste..

Hvis ikke man gider / evner at sætte sig minimalt ind i tingene, så skal man bare lade være at begive sig ud ad den vej

• Charlotte
    Charlotte Tilmeldt:
    aug 2012

#18   10. okt 2012 Tanja; parring som forgår på gaden er mellem vild hunde, vilde dyr parre sig hvor de kan .Det gør tam hunde ikke , jeg har min gang i Spanien også !

Enig Ib !!

• #19   10. okt 2012 Der er som regel også mere end en tæve i løb. Tvivler på vilde tæver bliver chain parret. Men jeg ved det ikke.

Nu var den her tråd ikke ment som endnu et bonk i nøden til Ejer. Men et forsøg på at finde ud af hvordan det gik hunden.

• #20   10. okt 2012 Arh der er nu ikke meget vildhunde over dem, de fleste hunde i spanien har nu en ejer, det er bare de færreste der gider have dem indenfor så de bor ude. Men vildhunde, ej det er det skutte;-)

• #21   10. okt 2012 Tja Calles mor, nu skal jeg ikke svare for de andre hunde for rendte som regel ikke rundt og talte, men min naboes (i spanien) puddel blev godt og grundigt parret i en løbetid, både nat og dag, tro mig, jeg mødte noget søvndrukken på arbejde efter sådan en gang hundeglam en halv nat:-P
    Har iøvrigt også oplevet lænkehunde blive parret godt og grundigt, DET er synd, den kan jo ikke komme væk fra flokken af irriterende hanhunde der står og venter på tur:-(

• #22   11. okt 2012 Tania: øv stakkels tæve 8(

• Charlotte
    Charlotte Tilmeldt:
    aug 2012

#23   11. okt 2012 Tanja; jamen så lad os da endelig "retfærdiggøre" en gang skam parring ud fra at du engang har været nabo med en lige så ligeglad hundejer ( i mine øjne en tåbe), det gir jo i den grad mening !
    Vi kan jo gå et skridt videre, lad os da spærret vores børn inde i en kælder, for det gjorde en tyske jo for ikke så længe side, lad os da endelig finde laveste fællesnævner i hele vores liv !!

• Charlotte
    Charlotte Tilmeldt:
    aug 2012

#24   11. okt 2012 Og når vores hunde så får hvalpe efter en gang skam parring, så smider vi dem ned i den lokale dyrehandel, eller supermarket så de kan gå i et glas bur med avisstrimler indtil de blir solgt eller smidt på gade som gadehund, vi skal da endelig ikke vise at vi har lidt mere dyrevelfærd vel ?? Blir edderrasende når man samligner os med lavere stående mennesker !!

• #25   11. okt 2012 Charlotte, pas på blodtrykket...;)

• Charlotte
    Charlotte Tilmeldt:
    aug 2012

#26   11. okt 2012 Mr: mit BT er skam fint .

• #27   11. okt 2012 Tja, de mange ups-kuld der til stadighed dukker op, tyder vel på at masser af tamhunde sagtens kan finde ud af at parre sig uden menneskers hjælp. Og helt ærligt, det bør de da også kunne. At vi så som opdrættere normalt ikke tillader det, er en anden snak.
    Men at angribe ts i den nu slettede tråd på det niveau var ganske ude af proportioner. Man kan godt forklare folk det på en pænere måde, og hvis man istedet for bare at dunke dem oven i hovedet, forklarer hvorfor fremgangsmåden var uheldig, kan det faktisk være de også forstår det.

• #28   11. okt 2012 Hold da op Charlotte! Rolig nu, prøver bare på at fortælle at hunde skam sagtens kan parre sig uden vores hjælp;-) Derfor behøver du ikke kalde spanierne for lavere stående mennesker:-)

• Charlotte
    Charlotte Tilmeldt:
    aug 2012

#29   11. okt 2012 Tania; ingen betvivler vist at hunde kan parre sig uden hjælp ! Og jo at man tillader sin lænke hund at blive voldparret er lavt stående, det samme er at sparke sin hund, efterlade den når man ikke gider den mere. Uanset hvordan man ser på det, så kan vi ikek komme udenom at mange hunde ejer i syden ikke har samme forhold til deres dyr !

• #30   11. okt 2012 Jamen så er vi jo enige, du startede bare med at sige at kun vildhunde kan formere sig uden hjælp, jeg ville egentlig bare have på plads at det ikke er tilfældet:-) Heldigvis, for ellers er vores opdræt, efter min mening, ved at være langt ude.-)

• #31   11. okt 2012 Alfist, det er du ikke ene om

• #32   11. okt 2012 Nu var der altså en, der påstod, at tamhunde ikke parrede selv, det gjorde kun vildhunde, så derfor er vi nogen, der påpeger, at jovist kan tamhunde parre selv. Det skulle de i hvert fald gerne kunne, ellers er det gået galt med avlen.

Normalt lader man ikke sine hunde klare det selv, hvis man planlægger hvalpe, men vi har nu ikke nogen grund til at gå ud fra som givet, at tæven har lidt overlast. Det er rigtigt, at hunde til forskel fra mennesker ikke parrer for sjov, men en parringsklar tæve har også stærke drifter. Der var nogen i sidste tråd, der på det nærmeste sammenlignede det med voldtægt, men tæven er jo ikke blevet tvunget. Den og hannen har fået en mulighed for at parre frit og har benyttet den. Det er slet ikke så nemt for en hanhund at parre en uvillig tæve, så vi må kunne gå ud fra, at denne ikke har været uvillig.

Heldigvis var der ikke noget, der tydede på, at de var kommet til skade. Så hvorfor ikke prøve med argumenter at forklare ts, hvorfor det ikke var en god ide bare at lade dem klare det selv, i stedet for bare at angribe hende.

Angrebene gik jo også på tævens alder. Den var 6 år og havde haft hvalpe før, det burde ikke være et problem for den at få endnu et kuld i den alder. Det havde været noget andet, hvis det var første kuld. Alligevel blev både hun og hendes dyrlæge, der havde sagt god for det, sablet ned. Var der mon andre end ejeren og dyrlægen, der havde set hunden og selv været i stand til at danne et indtryk af om den var i form til at få et kuld ? Formentlig ikke.

Jeg håber da også for både ejer og hunden, at det er gået godt, og at ejeren vil gøre det anderledes en anden gang.

• Charlotte
    Charlotte Tilmeldt:
    aug 2012

#33   11. okt 2012 Tamhunde kan parre sig selv, min indlæg handlede om at det skulle være normalt at hunde i Spanien parrede sig selv og gerne mange gange , det gør vildhunde, men tamhunde render jo ikke normalt rundt . Det var pointen med mit indlæg . At samlige med indspæring i tyskland var for at sige at fordi der findes tosser der laver dumme ting, så retfærdiggør det ikke at vi også gør det .

• #34   11. okt 2012 Charlotte: Hvorfor er det mon så svært lige at sige "okay, jeg fik sagt noget forkert"? Men pyt:-)

• Charlotte
    Charlotte Tilmeldt:
    aug 2012

#35   11. okt 2012 Tania; fordi jeg synes du samligner en dum handling med endnu dummer handlinger, og så er det okay , det er hvad jeg læser du skriver, og jeg er ikke enig .

• #36   11. okt 2012 Åh altså, skåret ud i pap, du skriver:
    Tanja; parring som forgår på gaden er mellem vild hunde, vilde dyr parre sig hvor de kan .Det gør tam hunde ikke , jeg har min gang i Spanien også !'
    Jeg siger: Det er ikke rigtigt.

• #37   11. okt 2012 suk. Tror bare jeg hopper ud af min egen tråd. For det her har da udviklet sig lidt for morsomt

Kommentér på:
hvad skete der med "hvalpe, ingen løbetid?"

Annonce