Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Klipning af hæk 1.000 kr.
  • Udskiftning af rør del på afløb 1.000 kr.
  • Hovedrengøring 1.500 kr.
  • Klipning af hæk 800 kr.
  • Ophæng af fjernsyn og billeder 900 kr.
  • Køkkenamatur er løst 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvornår ?
  • #1   13. jan 2013 Du vil avle på en 9 mdr. gammel hund, som "ikke fejler noget" ?

velkommen til Hg ..

• #4   13. jan 2013 nej, jeg ville bare vide hvad man tjekker op på ?

• #5   13. jan 2013 Få ham overført til DKK og avlsgodkendt og tjekket for arvelige sygdomme bla. Patella Luxation. Vent med at avle til han er helt voksen dvs. efter de 2 år.

• #6   13. jan 2013 har han fci stamtavle, så vil jeg overføre ham til DKK
    få ham udstillet og undersøgt for racerelevante sygdomme.

på udstillingerne kan du så komme i kontakt med andre med samme race og få mere at vide om linier og opdræt.

jeg siger DKK fordi jeg selv er i den klub og jeg kender intet til de andre klubber

• #7   13. jan 2013 Du tjekker op på alle arvelige sygdomme for racen.

• #8   13. jan 2013 Efter at jeg har set billeder af ham, så synes jeg du bør få tjekket hans øjne. Han ser ud som om han misser med øjnene, og det kan betyde der er noget galt. Med mindre han misser pga. at billedet er taget med blitz , men sys billedet så sådan ud.

• #10   13. jan 2013 Lyder som om du bare går op i pengene. sørgeligt

• #12   13. jan 2013 Camilla f
    det er måske lige at dømme for hurtigt

• #13   13. jan 2013 Jeg smider en undskyldning, jeg havde bare læst mig frem til du ville avle nu, og at dyrlægen havde sagt go smiley

• #14   13. jan 2013 Min fejl, læste lige forkert:( Undskyld. troede der stod tjene og ikke tjekke.

• #15   13. jan 2013 Nu så jeg din anden tråd om foder før.. Jeg synes du skal få ham til at spise ordenligt inden du tænker på avl smiley

Nu er min godt nok en tæve, men hun spiste ikke ret meget i voksealderen og er derfor ikke blevet så stor som forventet og har lidt skæve proportioner.. Hun er valgt fra i avl, da det kan give skade på længere sigt at avle på en hund med småfejl smiley

• #16   13. jan 2013 jeg er bare meget nysgerig (staves) ang min hund, og vil gøre alt for at han har det godt. jeg vil helst vide alt om racen, så jeg læser også rigtig meget om racen, prøver selvfølgelig og google de fleste ting inden jeg spørger, men jeg vil også gerne spørger for at få noget viden fra erfarne mennesker.

• #17   13. jan 2013 Hvis du ikke engang ved, hvad en hvalp skal fodres med og undrer dig over, at den kun spiser 1 leverpostejsmad men ikke rører sin tørkost, så skal du indtil videre holde dig LAAAANGT væk fra bare at tænke på avl!

Læs og lær og så lær endnu mere smiley

• #18   13. jan 2013 Husk nu, vi skriver ikke disse ting for at være onde, men for at hjælpe dig til at gøre det bedst mulige for din hund smiley

Avl er ikke altid godt.. Man skal tænke sig godt om inden man går igang med sådan et projekt smiley

Jeg har selv besluttet at jeg gerne vil have en avls hanhund som den næste hund.. Men overvejer at beholde den lille franske jeg har gående til videreformidling, da jeg så har ÅR til at læse op på racer, avl, avlsgodkendelse og den slags smiley Jeg er stadig ung, så skal nok nå at få fingre i min avlshund smiley

• #19   13. jan 2013 Hvis man er opdrætter kan man købe en avlshanhund, ellers er det altså ikke sikkert at der er nogen der vil bruge ens hanhund.. Hanhundene skal tjekkes før avl for avlsrelateret sygdomme og så skal man ud og vise ham frem så der er nogen tæveejere der kan blive interesseret.. Det er faktisk meget sjældent at en alm hundeejer får sin hanhund til at indgå i avlen ihvertfald indenfor stambogsklubberne smiley

• #20   13. jan 2013 jeg har heller ikke sagt at jeg vil avle med min hund. jeg er bar nysgerig. og det har man lov til og være

• #21   13. jan 2013 Det har man helt bestemt.. Elsker selv at blive klogere hele tiden smiley

• #22   13. jan 2013 takker det var lige det jeg søgte marianne smiley

• #23   13. jan 2013 Krøll, du har den rette indstilling, og jeg er da spændt på, hvad det udvikler sig til med den lille franske julegave. Pøj pøj smiley

Der er heller ikke fornuft i at sejle jorden rundt, bare fordi man har en super fed sejlbåd, hvis man ikke kender til søfartsregler, navigation, overlevelse og farer på havet.

• #24   13. jan 2013 1000 tak smiley Jeg prøver også at være et fornuftigt ungt menneske smiley Gør i hvert fald mit bedste..

Men lige nu står der en hvalp og tigger om at komme ud, så nu lufter vi lige for natten.. Så kan det være jeg kommer tilbage når jeg har puttet ham smiley

• #25   13. jan 2013 TS, Hvis det bare er generel info vedr. avl, stamtavler, hvad man skal checke for m.v., burde du nok ikke have nævnt din 9 mdr gamle hvalp. Så havde du måske undgået et par bebrejdende bemærkninger.
    Jeg står nu stadig ved det jeg har skrevet og håber du bruger tid på at snakke med racerepræsentanter, opdrættere, tager til udstillinger o.s.v., for der lærer man meget, udover det man kan læse sig til smiley

• #26   13. jan 2013 Enig med Miemiv.. Hvis det bare er for information så synes jeg det er rigtig fint, men så havde jeg ikke nævnt min hund samtidig.. Det kan give rigtig mange hug.. I dag har der heldigvis været en meget sober tone, men nogle dage går det virkelig galt smiley

Miemiv - Planen er at jeg flytter hjem hos mine forældre i næste weekend med begge hunde, for det ville være synd at sende Kalle alene hjem til mine forældre.. Men planen er så at det er mine forældre der skal passe Kalle og så hvordan og hvorledes og om min mor stadig kan tåle ham smiley Lige nu går det nemlig rigtig godt, Yay!!

• #27   13. jan 2013 Lyder som en god plan, Krøll. Held ig lykke med det hele smiley

• #28   13. jan 2013 1000 tak smiley Nu vil jeg tage chancen og hoppe i seng, for Kalle er gået i seng smiley

Sov rigtig godt.. Der kommer selvfølgelig updates når jeg ved mere om Kalles fremtid smiley

• #29   14. jan 2013 Mange tak og sov godt smiley

• #30   14. jan 2013 Velbekomme smiley Vi har været så heldige at 2 af vores hanner er indgået i newfoundlænder avlen herhjemme og med Louis også i udlandet, men som skrevet , vi var meget heldige med vores drenge.. Nu har vi Asger, han bringer intet nyt under solen, nu skal han så heller ikke i avl, men der er nok heller ikke mange der vil bruge ham, da de brugte hans far smiley

Kommentér på:
hvornår ?

Annonce