Kunsten at finde en egnet avlshan ? Kunsten at finde en egnet avlshan ?
Jeg har jo en dejlig tæve som vi rigtig gerne vil have hvalpe på en dag, men mit spørgsmål er hvor man begynder at søge henne ?
Jeg tænker lidt hundeweb måske ? men der ser man jo kun adressen på opdrætter ikke ?
Ellers har jeg tænkt på udstillinger ?
Men hvordan finder jeg deres aner langt tilbage? for jeg ville gerne vide mere end der umiddelbart står på hundeweb.
Det var en hulens masse spørgsmål, men jeg tænker det er bedst at være tidligt ude for jeg regner med at skulle bruge minimum et år på at finde ham det lige skal være, plus at jeg gerne vil have en luxation patella tests mere registreret (når hun bliver 2 år) og så skal vi begynde på udstillinger her til maj og have "på papir" at hun vil bringe noget godt med sig (lidt sent, i know).
Jeg ville måske lidt ønske at der var sådan et "sæd donor" agtigt katalog hvor alt incl adfærdsbeskrivelse var skrevet ned - men hvordan kommer jeg tættest på det ?
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.954
Udstillinger er osse et glimrende sted at kigge, og så kan du jo gå hjem til hundeweb og kigge nærmere på en evt interessant hanhund.
Og du kan jo se langt tilbage på hundeweb. Klikker du f.eks. på farfars navn, kommer hans tavle jo frem, og så kan du ad den vej kigge længere tilbage.
-husk i øvrigt at kigge på søskende og deres hvalpe hvis de har fået nogen.
yderligere kan man jo så forhøre sig hos folk der kender hunden/linierne man har kig på, og høre om de evt har kendskab til ting man ikke lige faldt over på hundeweb
maj 2012
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 6 Emner: 22 Svar: 288
Det kommer hurtigt til at lyde "højr.vet" men jeg er bare perfektionist i den retning, hanhunden bliver nødt til at være perfekt
feb 2007
Følger: 41 Følgere: 36 Hunde: 5 Emner: 440 Svar: 3.743
sep 2010
Følger: 45 Følgere: 46 Hunde: 6 Emner: 44 Svar: 684
Mit råd ville være at finde den type chihuahua du kan li, undersøge linierne bag og så arbejde dig udfra det. Det du også skal undersøge er hvordan din hyunds linier evt harmonere med dem du har kik på.
Det kan godt være lidt kringlet at forstå, så du er velkommen til evt at kontakte mig privat
sep 2010
maj 2012
Det er min smukke Merle
Med Destiny tænker vi slet ikke i de baner endnu
Dorthe L. det tager jeg meget gerne imod
Madam mim - I Thailand
maj 2012
maj 2012
Ja det er sandt og ville heller ikke selv kunne have at vide at parringen var noget mindre godt pga. en fly tur
jan 2007
sep 2010
jan 2007
Men selvom det kan være billigere at sende hunden, ville jeg alligevel enten vælge en anden han eller få insemineret, hvis der var tale om at sende vovsen afsted til den anden side af jorden.
I det omfang det er mulgit, ville jeg foretrække naturlig parring, og havde jeg opdrætterplaner, jamen så kørte jeg da osse gerne europa tyndt for den rette han... men en tur til Thailand alene med fly e.l. ville jeg ikke udsætte min hund for... kald mig bare pylret
sep 2010
jan 2007
Kunsten at finde en egnet avlshan ?