{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.023 visninger | Oprettet:

Fransk bulldog 1 kuld..4 år ? {{forumTopicSubject}}

Hej...


Jeg sidder her og snakker med min veninden og vi kan ikk helt blive enige om hvornår det er bedst for en fransk bulldog at få sit første kuld

Nogle mener der skal være 1.5 år
Andre at den helst skal ha fyldt 3

Men hvad deres hormoner og evner til at føde selv..
'
Der må de ikk være for gamle .. Men hvad er for gammelt .. Er en på 4 ikk det

Andre siger de helst skal være fyldt 3 ...

Forvirringen er total ..

Hva siger i ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fransk bulldog 1 kuld..4 år ?
  • #1   6. apr 2013 Jeg har læst et sted at det bedste tidspunkt er lige inden de fylder 2 år. Men i det hele taget er avl på FB noget af en videnskab, hvis man vil gøre det ordenligt.

  • #2   6. apr 2013 Mener det er omkring de 18 mdr der er bedst for en fransk, men hæng mig ikke op på det.

  • #3   6. apr 2013 Jeg tænker 2 år.. Plus-minus:)

  • #4   6. apr 2013 Personligt er jeg til at de skal være 2 år ved første kuld. Grunden til at nogen siger at man bør avle på dem allerede når de er 18 mdr, er fordi man mener at så har bækkenet ikke sat sig endnu(altså blevet stift) Den tror jeg simpelthen ikke på, jeg er overbevist om at det har noget med kropsbygningen at gøre, altså bagparten, og så kan alderen være ligemeget, dog ikke aaaaalt for gammel

  • #5   7. apr 2013 Jeg kan i hvert fald se flere fordele ved at vente med at parre til hunden er fyldt ca 2 år, end ved at gøre det tidligere... Med en race med s mange skavanker, synes jeg absolut det er en fordel at vente til hunden er gammel nok til at man kan kan få testet dens sundhed og vurdere hvad det egentligt er man avler på (og evt ombestemme sig og undlade at avle).

    Om 4 år er for meget? Det er det jo ikke ved andre racer, så hvis hunden er sund og rask, kan jeg ikke se hvorfor det skulle være det ved de franske, medmindre da der er tale om en hund af linier der generelt har svært ved at føde selv (og i så fald kan man så overveje om det er en god ide at avle på den)


Kommentér på:
Fransk bulldog 1 kuld..4 år ?

Annonce