{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
909 visninger | Oprettet:

Har brug for lidt hjælp :) {{forumTopicSubject}}

Det skal lige siges at jeg ikke har prøvet det før.
Min Tæve er 52 dage henne i dag..
temperaturen har lagt på 38 - 38,6. jeg tog så hendes temperatur i går aftes kl 20.00 og så at den var på 37,6. der gik lidt panik i mig da det jo er lige tidligt nok. jeg kontaktede selvfølgelig dyrlægen og forklarede mig. hun sagde at jeg godt kunne regne med at inden for 24 timer ville hendes fødsel gå i gang. og at det hele nok skulle gå, måske havde vores han hund fået lov at hoppe på hende inden vi selv havde opdaget det. så det indstillede jeg mig på. hun roede lidt rundt var meget urolig hele aftenen. kl ca 24.00 lå hun sig sammen med mig på sofaen for at sove jeg vågnede omkring 8.00 i morges og hun lå stadig samme sted. intet var sket. i dag er hendes temperatur steget igen på til 38.4 og er nu på 37,9. jeg kontaktede dyrlægen i morges og hun sagde at det ikke var sikkert det var endnu så. men jeg skulle ligge meget mærke til hende. der er ingen tegn på noget i dag, hun sover selvfølgelig meget men appetitten fejler absolut intet. hun render nu meget rundt og som hun plejer. men jeg er meget bekymret for at skal på job de næste dage da jeg er bange for hun skulle føde mens jeg ikke er hjemme. hvad mener i tror i det er op over, eller er dette meget normalt?
der har rendt mælk ud af hendes patter de sidste 2-3 dage og de er meget hårde og spændte.
håber på lidt hjælp fra jer der har prøvet det før smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Har brug for lidt hjælp :)
  • #1   2. maj 2013 Hvis jeg var dig ville jeg tage det stille og roligt. Det tyder ikke på nogen overhængende fare for fødsel lige nu. Jeg tror at hundes temperatur godt kan svinge lidt i deres døgnrytme (ligesom vores) uden der er noget galt.

    Prøv i stedet at observere hundens adfærd...det siger mange gange mere end et termometer....


  • #2   2. maj 2013 Kigger lige i min glaskugle...

    Jeg ville ikke gå nogen steder. Du vidst jo din hund skulle føde, så det kan vel hverken komme bag på dig eller din arbejdsgiver, at du skal have fri.

    Har du ikke en erfaren fødselshjælper med på sidelinjen?


  • #3   2. maj 2013 Jeg ville da nok have en "stand in" hos hende hvis jeg skulle på job hele dagen...

  • #4   2. maj 2013 Det er svært at forudsige. Dag 52 er tidligt at gå i fødsel, hvalpene vil nok have svært ved at klare det. Men hvis det var min hund ville jeg under ingen omstændigheder lade den være alene en hel arbejdsdag.

  • #5   2. maj 2013 Calle's. syntes det var et meget dumt spørgsmål. fordi man spørger folk tilrådes om noget man ikke har prøvet før behøves man jo ikke at være idiot!!! Nej gu kom det da ej bag på mig at hun skulle føde. hvad tror du selv???

    Har i andre taget fri i 14 dage inden jeres hund skal føde?? og hvad 2 uger efter os eller hvad?.

    Lise Ø tak for det, det hjalp en hel del, det vil jeg gøre smiley


  • #6   2. maj 2013 er du helt sikker på dagen?? hun kan ikke være lidt længere fremme?

  • #7   2. maj 2013 første dag vi så det var den 12 marts. kan ikke sige 100 % at det ikke er sket før.. men har været rigtig meget over dem, og syntes ikke hun har villet lade ham hoppe på hende før den dag.

  • #8   2. maj 2013 Undskyld mig, men det lyder lidt som om hundene har haft fri mulighed for at parre sig i hele løbetiden. Man kan jo kun regne med de 63 dage, hvis man har styr på, hvornår tæven er højløbsk, og helt nøjagtigt hvornår hundene har parret sig.

    Og ja, min chef bliver advaret, når vi har fået parret en af vores tæver, og han får en advarsel igen, når tiden nærmer sig. For så ved han, at han pludselig får en sms, at jeg ikke kommer den dag:-)
    Nu skal det så siges, at min mand er hjemme hele tiden, og skulle der ske noget uforudset (hvilket endnu aldrig er sket), så tager det mig 10 minutter at køre hjem.
    Det er meget vigtigt for mig, at jeg er her, når tæven er ved at være klar til at føde, under fødslen og efter fødslen.

    Efter min mening kan man lige så godt lade være med at måle temperaturen, jeg gjorde de først par gange, men der var aldrig noget entydigt billede, så det har jeg droppet. Kan også godt huske fra mine egne fødsler, at jeg ikke fandt det særlig morsomt at læger og jordemødre skulle pille og gøre ved:-)

    Held og lykke med hvalpene, lad os håbe, at de først kommer om en god uges tid.


  • #9   2. maj 2013 Ja hjemme ved mig skal temp. altså UNDER 37 før den er godt nok. Har fungeret de sidste 6 gange ;).

  • #10   2. maj 2013 Forrige weekend, lørdag formiddag var temp. 36,9 og søndag middag var første hvalp født

  • #11   2. maj 2013 okay. super tak for alle svarene smiley

  • #13   2. maj 2013 Det er sikkert lidt forskelligt fra hund til hund, men her er nogle af tegnene på, at det er lige op over:
    Når tæven er urolig, roder rundt i tæpper og kurve.
    Når tæven skal ud og tisse hele tiden (hun tømmer sig inden fødslen).
    Når tæven mister interessen for foderet.
    Tit vil man også kunne se, at tæven er fugtig. Det kan godt ligne, at hun har problemer med at holde på vandet.
    Når der først kommer veer og når blæren med fostervand begynder at kunne anes, så plejer der at ske noget:-)

    Håber du har læst om hundefødsler og at du har en erfaren fødselshjælper ved hånden. Tæven har jo ikke prøvet det før, så det er første gang for jer begge.

    Held og lykke med det.


  • #14   2. maj 2013 hos mig der ligger temperaturen også under 37 grader og bliver der hele dagen, hvorefter jeg forventer fødsel inden for 1 døgn, når fødslen går i gang stiger temperaturen igen...


  • #15   2. maj 2013 Min tæve Jackie's temperatur var ikke under 37 sidste gang, og hun stresser mere ved jeg tager den. Så næste gang hun skal have, vil jeg ikke tage den. Men ligge mærke til hendes adfærd.

  • #16   2. maj 2013 Nu nøjes jeg med at ta temp. 2 gange dagligt en uge inden forventet fødsel og er den først under 37 gør jeg ikke mere. Tit begynder opblokningen så småt nogle timer efter fald og så vil jeg ikke pille mere :).
    Det undrede mig bare lidt at dyrlæge sagde at der så kom hvalpe når den var under 38 da jeg altid har hørt den skulle være under 37 og det altid har "virket" herhjemme


  • #17   2. maj 2013 Jackie & Billie - Sådan har det også været hos mig, de gange jeg troligt tog temperaturen:-) Min dyrlæge fortalte mig, at det hos nogle tæver kun er ganske kort tid, at der er et temperaturfald, og med mindre man tager temperaturen uafbrudt på sådan en tæve, så rammer man den ikke:-)
    Men det er da fedt for dem, der kan sætte uret efter tævens temperatur:-)


  • #18   2. maj 2013 Med hensyn til at tage fri er vi så heldige at vi kan flexe lidt rundt så at vi perioden omkring fødsel kan sørge for at der er en af os hjemme. Når hvalpene er kommet har vi taget ferie de første og sidste perioder.

Kommentér på:
Har brug for lidt hjælp :)

Annonce