1.537 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Han hund med Distichiasis Han hund med Distichiasis

Hej HG

Jeg er i gang med at hjælpe min veninde med at kigge på hendes måske hvalps linjer, ved den planlagte far står der han er konstateres med Distichiasis i mild form. der et par stykker mere i hans linje der også har det mildt... af hvad jeg har tjekket af morens linjer er der ikke nogle af dem jeg har kunne undersøge der har det problem.

hvor stor er sandsynligheden for hvalpen for det og skal hun holde sig væk ? smiley

Tak! smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Møbelsamling 1.000 kr.
  • Spartlet en ny åbning i væg 1.500 kr.
  • Elektriker 1.620 kr.
  • Stubfræsning 2.500 kr.
  • Havearbejde 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Han hund med Distichiasis
  • #1   16. jan 2016 Hvis det er en race hvor der er mulighed for at undgå det, ville jeg vælge en hvalp efter 2 frie forældredyr.

• #3   16. jan 2016 Distichiasis i mild grad er som regel bare ét øjenhår, der sidder lidt uden for sin plads, og som ingen gener giver hunden.
    Der er som regel ingen sammenhæng mellem forældres og hvalpes status, da det lige så tit dukker op af sig selv.

• #6   16. jan 2016 OK Isabelle smiley
    Det er muligt der er raceforskelle. Jeg har kun set ét studie på min race. Og det viste ingen sammenhæng/arvelighed.

• #9   16. jan 2016 Tak for alle jeres svar, tror vi kigger lidt videre burde kunne lade sig gøre at finde hvor begge forældre er fri smiley

Isabelle
    Er det "kun" din race man ikke tjekke for Dis i Sverige eller er det generelt alle racer der ikke bliver tjekket ? Det nemlig i Sverige vi kigger smiley

• #14   19. jan 2016 Talte med en opdrætter at dværgschnauzere om selv samme emne. Jeg har nemlig for mange år tilbage set et par øjenlysninger i vores race, hvor det var konstateret i mild grad. Denne opdrætter har lige fået Sealyham også, og vi talte arvelige lidelser i racen. Hun sagde at det var recessivt i dværgene og det var ok at bruge en bærer og en clear, så længe selvfølgelig den overordnede kvalitet på hunden kunne kompensere for den lille fejl. Ergo er det nok forskelligt fra race til race.

Kommentér på:
Han hund med Distichiasis

Annonce