7.650 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
14 Svar

1. apr 2011 Følger: 12 Følgere: 41 Hunde: 8 Emner: 71 Svar: 611
Hvornår og hvor længe må tæven være væk fra hvalpene? Hvornår og hvor længe må tæven være væk fra hvalpene?
Hejsa
Lige et lille spørgsmål til jer, der har haft hvalpe.
Hvor gamle har jeres hvalpe været, når I er begyndt at tage tæven med ud af huset ? Og hvor længe har I haft tæven væk fra hvalpene inden de er 8 uger?
Her tænker jeg på træning, lufteture osv. ?
0 synes godt om
dec 2010
Følger: 10 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 278 Svar: 8.727
jun 2008
Følger: 12 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 59 Svar: 1.201
apr 2011
Følger: 12 Følgere: 41 Hunde: 8 Emner: 71 Svar: 611
Om natten har hun adgang til vores soveværelse fra hvalpekassen - og de sidste par nætter har hun faktisk sovet i sengen og så gået ud og give mad hver 2-3 time ..
I dagtimerne er hvalpene i hele huset som de lyster .. de kan sagtens lægge 2-3 timer og sove uden Ema er hos dem - hun sover ofte et andet sted (selvfølgelig også hos hvalpene nogle gange) - men jeg lader det helt være op til hende ..
Idag valgte jeg så at tage Ema med til lidt agilitytræning i en times tid, hvalpene havde spist inden jeg kørte og havde adgang til foder og vand mens vi var væk .. Ema virkede glad for at få lov at træne og hvalpe sov stadig da jeg kom hjem, hverken mad eller vand havde været rørt ..
Jeg har så en bekendt, der kommentere at det er for tidligt ..
Og så bliver jeg jo i tvivl .. dog vil jeg jo mene, at når tæven gerne vil med og der ikke er tale om længere tid, burde det være ok ..
Men hvad tænker I?
dec 2010
apr 2011
dec 2010
Man må tage udgangspunkt i den enkelte tæve. Og det lyder som om at din, og hendes hvalpe har det ok med at være adskilt i kortere perioder.
dec 2010
maj 2004
Følger: 5 Følgere: 358 Hunde: 2 Emner: 42 Svar: 1.304
Da vores havde hvalpe ramte vi "desværre" lige ind i jagtsæsonen - ingen tvivl hos vores hund - hun skulle med. Hvalpene var vel 6-7 uger og var endda pakket i bilen og med hos de venner vi var på jagt hos. Vores hund tog med på jagt, lagde sig ind til hvalpene i vores frokostpause, og så var hun klar til at gå med igen.
apr 2011
Og hvalpene vokser og udviklet sit super godt, så tænker at de er i trivsel!
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 31 Svar: 5.489
Mine tæver kan også gå frit til og fra hvalpene fra starten af, og efter et par dage har de fleste af dem forladt hvalpene med jævne mellemrum for at hygge sig i stuen med os andre. Når hvalpene er ca en uge, er det ret begrænset, hvor meget de har ligget hos hvalpene ud over fodringstid.
Mine tæver har ret hurtigt delt deres tid mellem at være mor og så deltage i deres normale liv. Generelt har det fungeret godt, dog husker jeg med gru tilbage på Celtia's første kuld. Hun foretrak hurtigt at sove på soveværelset som hun plejer, men gik et par gange hver nat ud for at tjekke at de søde små havde det godt. DVS. hun vækkede dem, så de skreg af fuld hals, fordi de forventede mad, hvorpå hun gik tilfreds ind på soveværelset igen og lagde sig til at sove. Så kunne jeg ligge der og høre på hyleriet
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1467 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 30 Svar: 30.004
aug 2008
apr 2011
At en bekendt så syntes jeg er dybt uansvarlig (også avler) gør at jeg spørg indtil hvad andre gør!
Det kunne jo også være, at jeg var helt forkert på den!
Jeg syntes det er dejligt at høre hvad andre gør, og så kan jeg jo selv vurdere udfra svarene hvad jeg gør
aug 2008
Det er jo det jeg vil frem til, gør som du og tæven føler for og skid da hul i hvad alle andre siger.
Det ville jeg selv gøre.
Jeg kan jo læse at hverken tæven eller hvalpe led nød, så du har ikke handlet uansvarligt.
Hvornår og hvor længe må tæven være væk fra hvalpene?