{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor tit og hvornår
  • #1   20. okt 2014 Min hund får morgenmad og aftensmad, hun får det spredt ud på græsset eller i en aktivitetsbold. Der er morgenmad efter morgen-gåturen. Tiderne variere fra kl. 8.30- 10.00 og måske lidt senere i weekenden, hvis vi har sovet lidt længere, og gået en lidt længere morgentur.
    Aftensmad er der heller ikke noget fast tidspunkt for, nogle gange er kl. 19, andre gange bliver den 21.
    Det ville blive lidt svært for os, hvis vi skulle fodre samme tidspunkt hver dag, og jeg tror bestemt ikke min hund mistrives, fordi den ikke har faste fodertidspunkter.


  • #4   20. okt 2014 Ingen tidspunkter. smiley

  • #5   20. okt 2014 Her er der heller ingen faste tider. Typisk får de engang i løbet af aftenen, og så får Gaia i perioder yderligere et måltid i løbet af dagen.
    Men passer det en dag bedre ind om morgenen/middagen e.l. jamen så er det der de får.


  • #6   20. okt 2014 Morgenmad og Aftensmad Og så har de hele tiden tørfoder stående, som de kan ta af hvis de har lyst smiley

  • #7   20. okt 2014 En gang hver 2. - 3. dag. smiley

  • #8   20. okt 2014 Nelly får mad om morgenen efter tur. Det kan variere fra 7 til 11 afhængig af tur, og om det er weekend eller hverdag.
    Aftensmad får hun næsten altid ved en 18 tiden. Det kan dog ske, at vi ikke er hjemme præcis på spise tidspunktet, og så får hun bare enten før vi går, eller når vi kommet hjem igen smiley


  • #10   20. okt 2014 Herhjemme er der altid mad i skålen - så den bliver fyldt når den er tom.

  • #11   20. okt 2014 Sådan cirka mellem 11 og 14, hvalpedyret får to gange, 2. gang mellem 17 og 19.

  • #12   20. okt 2014 Her plejer der også bare at stå mad fremme hele tiden - så længe der er hvalpe er der endda mad på sengen smiley

    profilbillede
  • #13   20. okt 2014 Hun får alt maden når vi træner og går tur. Hvis vi ikke lige får trænet får hun det i sine aktivitets dimser. Så der er absolut ingen faste måltider men en masse små hist og pist smiley

  • #14   20. okt 2014 nårhhh små boxer pølser smiley

  • #15   20. okt 2014 så få rutiner på madfronten som muligt. Ene og alene fordi han ellers bliver total krævende når vi rammer mad tid. Ligesom med gåture - han behøves jo ikke at stå ved døren 7.30 fordi der plejer vi at gå tur. Han skal bare slappe af indendørs, også når jeg siger madtid så må han være der og være på smiley Men der er nok forskel på racer :b

  • #16   20. okt 2014 Åh ha, ikke noget hvalpe spam i mad tråden, men iiiih hvor hvalpe bare evigt søde!!

    profilbillede
  • #17   20. okt 2014 Åhhhhhhh.... suk.. smiley Er der 6 eller 7? synes der er en der ligner en pandekage nederst t.v

  • #19   20. okt 2014 6 små gule klumper - 2 piger og 4 drenge smiley

  • #20   20. okt 2014 fantastisk smiley

  • #21   20. okt 2014 Baby bliver fodret om aftenen. Og hvis vi har været på lange ture, får han også når vi kommer hjem smiley smiley

  • #23   20. okt 2014 ingen faste tidpspungt , men mine får morgen , middag og aften smiley

  • #25   20. okt 2014 Min voksne får målt tørfoder ud en gang om dagen og spiser i løbet af dagen.
    Min hvalp får 3 gange om dagen.
    Tænker hvad jeg gør når den lille kan få fat i den voksnes foder, hmmmmm hun skal jo ikke æde for meget smiley


  • #27   20. okt 2014 Hvor er jeg dog glad for at mine hunde ikke kan læse denne tråd - hvis de havde mad til rådighed 24-7 ville de æde sig selv ihjel smiley

    De får om morgenen inden vi går på arbejde og om aftenen når det passer ind - men hvis klokken bliver senere end 20, går alarmen igang hos Hugin. Så skal vi satme nok få at vide hvordan han praktisk talt er sultedøden nær.


  • M
    M Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 1 Emner: 33 Svar: 179
    #28   20. okt 2014 Jeg plejer også at fodre efter eftermiddags turen og et par timer før aftenturen. (Plejede at give ham mad efter den sidste tur da han kun er sulten om aftenen men det blev jeg frarådet)

    Synes bare han er blevet så sulten - men han er jo også 18 måneder og bruger meget energi. Han er begyndt at sætte sig henne ved mad posen og gø ynkeligt indtil jeg kommer og giver ham mad. Måske det er en dårlig ide at fodre ham på HANS kommando smiley Men er bare nervøs for jeg fodrer ham for lidt. Og igen bliver jeg så også nervøs for om jeg kommer til at fodre ham for meget. Han har dog kun taget et lille kilo på de sidste par måneder.


  • #29   20. okt 2014 Mine får 2 gange i døgnet, med 10-14 timer imellem hvert måltid smiley

  • #30   20. okt 2014 En gang om dagen mellem kl 16 og 01

  • #31   20. okt 2014 Her fodres der morgen (05.00 - 12.00) og aften (17.00 - 23.00), vil ikke have hunde der kræver mad på et bestemt tidspunkt smiley

  • #32   21. okt 2014 To gange om dagen; når jeg får morgenmad, og når jeg får aftensmad. Hun spiser dog ofte morgenmaden omkring kl.15-16 stykker og aftensmaden omkring kl.22..
    Jeg spiser morgenmad imellem kl.7-10, efter hvornår jeg skal op, og aftensmad mellen kl.18 og 21, efter hvad der lige passer og sulten og sådan..

    Opfører hun sig, som om hun er sulten (sjældent, men det er da sket) så får hun mad, men hvis hun begyndte at afkræve mad, som du beskriver din gør, ville jeg begynde at gå mere op i uregelmæssige fodringstispunkter, og jeg ville aldrig give efter for hundens tiggeri! Jeg ville nok nærmere give den en upædagogisk skideballe.. Men her i huset hyler man ikke for mad, uanset situationen, sådan spiller klaveret sgu ikke smiley


  • #33   21. okt 2014 Line Madsen: Min hund ville også blive tromle-tyk, hvis hun havde mad til rådighed hele dagen.
    TS: Det er dumt at give efter for hans tiggeri. Selvfølgelig skal din hund ikke sulte, men hvis han er madglad kan det ende med, han står ved madposen og gør meget af tiden.
    Mht om han blive fodret for lidt: Kig på din hund, ser han tynd ud? Og hvordan er energiniveauet?


  • #34   21. okt 2014 Morgen og aften smiley
    I hverdagene ca. kl. 6:45 og kl. 21:30. I weekenderne lidt senere om morgenen smiley


  • #35   21. okt 2014 Vi har ikke nogen faste rutiner.

    Hundene får det meste af deres mad fordelt over hele dagen. Jeg starter med at kaste et par håndfulde på græsset når jeg står op - og således får de maden fordelt over dagen.

    Om aftenen får de en sjat mad i skål. Her insisterer Coffey på at det skal være mellem otte og ni - han siger ret tydeligt til, hvis han synes det er over tiden. Når vi er til træning kommer vi senere hjem og der får de bare når vi kommer hjem.


  • #37   21. okt 2014 Vores hunde får mad ved ca. 6.30 tiden om morgenen, og igen kl. 17, det passer ind i dagsrytmen, og jeg har bestemt ikke nogen hunde, der står og tigger mad, han vi haft hvalpe i huset bliver de selvfølgelig fodret midt på dagen også.

  • #38   21. okt 2014 Jeg undrer mig over at nogle synes det er uønsket adfærd at hunden siger til, når det er madtid.

    Vil I forklare mig hvorfor det er det?

    Og at give efter for det - hvis hunden får den rette mængde mad er det ihvertfald hos os fuldstændig ligegyldigt om hunden er obs på foderet og får noget eller ikke er.


  • #42   21. okt 2014 *Cookie & Audis mor*
    For mig er det at tigge også noget helt andet.



  • #43   21. okt 2014 Mine kan nu osse godt fortælle hvis de synes jeg har trukket den for længe med maden. Særligt Gaia er ret dygtig til at nedstirre mig på en helt bestemt måde når hun er sulten.
    Men det sker oftest kun de dage hvor de ikke har fået mad i forbindelse med aktiviteter.

    Jeg har ikke noget problem med "tiggende" hunde -jeg opfatter det ikke som tiggeri, men bare at de er sultne, og det er vel fair nok at de fortæller det smiley



  • #45   21. okt 2014 Vores hunde er altid sultne. Faktisk er de altid MEGET sultne.

    Eller - de har virkelig meget madlyst og stod det til dem, så spiste de hele tiden.

    Men man kan godt fornemme, når der lige er gået en tand for længe - det er især om aftenen det sker.

    Mine siger aldrig nej tak til mad. Derfor er det også helt tydeligt at det med Coffeys gøren opmærksom på spisetiden handler om regulær indlæring.
    Fuldstændig som han også reagerer når det er ved at være tid at farmand kommer hjem.
    Det ville jeg heller aldrig se som en negativ adfærd.

    Så - han giver bare udtryk for en dagsrytme og det må han rigtig gerne her hos os. Og ja, det giver pote. Selvfølgelig får de deres mad.


  • #46   21. okt 2014 2-3 gange om dagen.

  • #47   21. okt 2014 Myrna får to gange om dagen.
    Lulu en gang om dagen, når hun er på råt.

    Tidspunktet varierer, da vores dagsrytme varierer.


  • #48   21. okt 2014 Cookie. Vores står aldrig ved deres skål, når den er tom, for den bliver fjernet efter hvert måltid. Og jeg starter altid på "menneskemaden" efter de er fodret, og ja, så har de spist, og er lidt ligeglade....og dog, vores "far" har lært dem, at når vi er færdige, falder der lige en bid kød af, og der kan de så godt finde på at tigge, hvis de mener, at vi er for længe om det.

  • #49   21. okt 2014 Vores hunde får mad kl. 06 og kl. 17.30 og især vores labrador kører efter et urværk og fortæller gerne og højt hvis der er udu i rutinen. Jeg ser det ikke som et problem, at mine hunde gør opmærksom på at de er sultne ved spisetid. De har altid gjort det, og jeg ser det som en fin kommunikation mellem mine hunde og jeg.

  • #50   27. okt 2014 Joey får 1 gang om dagen for det meste da han selv siger til hvis han er sulten ?? nogen gange 2. Og andre dag ja så hælder jeg op når jeg laver aftensmad til mig selv og ja er han sulten så spiser han det ellers lader han det stå. Han faster selv ca 1 gang i ugen. Og tigger det gør han aldrig for han ved godt det giver ingen ting ikke engang opmærksomhed han bliver ignoreret fuldstændigt ?? men ja der falder da nogen gange noget på gulvet med et hovsa og så ved han at han må tage det. Taber jeg noget uden at sige noget så lader han det ligge for så er det mit ?? og hovsa kommer kun når han ligger pænt på gulvet med snuden væk fra mig men han må gerne ligge tæt på ??

Kommentér på:
Hvor tit og hvornår

Annonce