1.010 visninger
|
Oprettet:
chow chow han søges til avl {{forumTopicSubject}}
vi har 2 dejlige chow chow hunde, en han og en tæve. De er bror og søster.
Vi har talt om at vi gerne vil have hvalpe på Bine, som tæven hedder.
Vi har stamtavle på hende, men det er nu ikke afgørende om der er på hannen som vi søger. Hvis bare han er "ren" chow, er det i orden.
Den anden vej rindt, kunne i måske låne Balder til at parre jeres chow?
Hvis i selv sidder inde med en hanhund eller kender nogen som gør, vil vi meget gerne høre fra jer
Line .-)
sep 2006
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 35 Svar: 124
hehe kan godt se det ser underligt ud, at jeg skrev "vi har.." men de er jo os lidt mine
Jeg kan da se om jeg ikke kan finde nogle billeder af dem, og oprette en profil til dem.
Line
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.326
sep 2006
De er ikke godkendt til avl hos DKK eller DRU.
Jeg aner ikke hvad HD status er?!
Jeg har været til en af DKK's udstillingsarrangementer, men efter at have set hvordan de undersøger hunden, kunne jeg hurtigt konstatere at det ikke ville være noget for Bine. Hun er ikke bange for fremmede, men hun ville ikke finde sig i, at en fremmed skulle åbne gabet på hende.
Det betyder jo ikke at hun er en dårlig hund, men racen er jo ret reserveret..
Line
sep 2006
HD betyder altså arvelige sygdomme?
1000 tak for hjælpen
Line
nov 2006
Følger: 52 Følgere: 53 Hunde: 7 Emner: 184 Svar: 9.208
Som skrevet i en anden tråd vedrørende parring af en Chow Chow, så er der ved DKK ikke andre avlsistriktioner end at hunden skal have været udstillet til mindst en 2. præmie. Der er ingen HD restriktion på racen. Men skulle hunden alligevel af en eller anden årsag få kostateret status D-E, så må der ikke avles på den.
sep 2006
Hvorfor må jeg ikke det? Det er jo "mine".. det var det i hvert fald da jeg boede hjemme
Line
sep 2006
nov 2006
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 29
chow chow han søges til avl