{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.995 visninger | Oprettet:

Staffordshire Bull Terrier {{forumTopicSubject}}

Hej smiley

Jeg har en Staffordshire Bull terrier hanhund som jeg gerne vil avle lidt med.

Han har stambog. smiley

Hvad kan man tillade sig at tag for en parring, når det det er første gang?

Og efterfølgende hvor han er lidt mere i “træning”?

Både ham og jeg er nybegyndere, så bare del alt den erfaring i har! smiley

Hilsen Viggo og Kristine


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Staffordshire Bull Terrier
  • #1   25. feb 2018 Dkk stambog?

    Er han tjekket for relevante ting? Ikke bare dyrlæge ser har kigget på ham og sagt han er fin smiley


  • #6   25. feb 2018 Start med at tage ham på udstilling og find ud af, om han er værd at avle på rent eksteriørmæssigt.

    Så skal han have den helt store omgang hos dyrlægen.
    L2hga, HC, HD, AD, PHPV, Øjenlysning, Patella

    Derefter kan du jo så stille ham til rådighed for egnede tæver og finde ud af, hvilken prismodel man bruger indenfor racen. Nogle gange er det en hvalps pris, andre gange er det et fast beløb plus en pris pr levende hvalp ved 8 uger.


  • #7   25. feb 2018 Hvis du er seriøs og vil racen noget godt, så skal du starte med at spørge dig selv om, hvorfor vil du avle på ham ?

    Hvad kan han give til racen for at forbedre den ? Det er jo det man avler for.
    Er han racetypisk nok ifølge standarden ?
    Her er svaret ikke, at han er jordens bedste og smukkeste hund, for det er alle vores hunde jo.
    Hvis du kan svare ja, på de to spørgsmål, så starter du med at tage ham med på en udstilling, for hvis ikke han kan klare sig der, så er der jo ikke grund til at smide en masse penge på sundhedsundersøgelser.

    Klarer han sig godt på udstillingen, så bestiller du tid hos dyrlægen til alle de der sundhedsundersøgelser, som er relevant for racen.
    Er du seriøs og vil racen det godt, så får han også de sundhedsundersøgelser, som ikke er et krav, men frivillig.

    Er du seriøs og vil racen det godt, så springer du ikke over, hvor gærdet er lavest, for racen har en del skavanker, og du er vel næppe interesseret i at være med til at ødelægge racen yderligere.
    Endvidere, så er der nok hellere ikke nogen seriøse opdrættere der er interesseret i at parre med en han, som ikke har sundhedsundersøgelserne i orden, da opdrætteren har erstatningspligt i to år på arvelige sygdomme hos hvalpene.

    Er du ikke seriøs, men ligeglad og kun ønsker nogle lettjente penge i lommen, jamen så lader du ham bare parre løs, tager hvad du kan få for en paring og ødelægge racen yderlig.

    Og har så lige i baghovedet, at hvis du lader ham parre uden stamtavle, så kan hvalpene ifølge hundeloven risikere at blive aflivet hvad dag det skal være, da man jo ikke kan bevise at de ikke er ulovlige.


  • #8   25. feb 2018 Prisen er ikke afhængig af om han er i træning til parring eller ej. Prisen er egentligt nogenlunde ens rundt omkring, så du skal have en attraktiv hanhund for at han vil blive spurgt på af seriøse tæveejere.
    Så få ham tjekket i hoved og røv, og afsted på nogle udstillinger med ham, så andre kan se hvad hans svage og stærke sider er, og så de ser ham. Han skal jo kun bruges til tæver med stamtavle også, og af nogle der kan matche ham.



  • #9   26. feb 2018 Og omtrent nu ville det være rigtig fint, hvis trådstarter deltog...

  • #12   26. feb 2018 Jeg kan faktisk godt forstå at TS spørger. Jeg er selv temmelig blank i det med avl, og synes det er svært at finde ud af hvor man skal starte.

    Lad os nu antage at TS har en sund og tjekket hanhund, og derfor søger mere info om hvor man skal starte projektet. Ja ja, så skal man spørge opdrætter, men der kan være forskellige grunde til at det ikke kan lade sig gøre.

    Jeg håber at TS har læst de konstruktive indlæg, og kan se gennem fingre med de lidt mere spidse af slagsen smiley

    TS, hvis jeg var dig, ville jeg høre ad inde på nogle FB grupper for racen. Der er altid nogle der er villige til at hjælpe.


  • #13   26. feb 2018 Tag kontakt til din opdrætter denne kan udover de gode råd du har fået her hjælpe og vejlede dig.

  • #14   26. feb 2018 Eller man kan kontakte racerep. smiley
    http://staffordshirebull.dansk-terrier-klub.dk/side.asp?ID=23194


Kommentér på:
Staffordshire Bull Terrier

Annonce