{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.995 visninger | Oprettet:

Staffordshire Bull Terrier {{forumTopicSubject}}

Hej smiley

Jeg har en Staffordshire Bull terrier hanhund som jeg gerne vil avle lidt med.

Han har stambog. smiley

Hvad kan man tillade sig at tag for en parring, når det det er første gang?

Og efterfølgende hvor han er lidt mere i “træning”?

Både ham og jeg er nybegyndere, så bare del alt den erfaring i har! smiley

Hilsen Viggo og Kristine


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Staffordshire Bull Terrier
  • #1   25. feb 2018 Dkk stambog?

    Er han tjekket for relevante ting? Ikke bare dyrlæge ser har kigget på ham og sagt han er fin smiley


  • #6   25. feb 2018 Start med at tage ham på udstilling og find ud af, om han er værd at avle på rent eksteriørmæssigt.

    Så skal han have den helt store omgang hos dyrlægen.
    L2hga, HC, HD, AD, PHPV, Øjenlysning, Patella

    Derefter kan du jo så stille ham til rådighed for egnede tæver og finde ud af, hvilken prismodel man bruger indenfor racen. Nogle gange er det en hvalps pris, andre gange er det et fast beløb plus en pris pr levende hvalp ved 8 uger.


  • #7   25. feb 2018 Hvis du er seriøs og vil racen noget godt, så skal du starte med at spørge dig selv om, hvorfor vil du avle på ham ?

    Hvad kan han give til racen for at forbedre den ? Det er jo det man avler for.
    Er han racetypisk nok ifølge standarden ?
    Her er svaret ikke, at han er jordens bedste og smukkeste hund, for det er alle vores hunde jo.
    Hvis du kan svare ja, på de to spørgsmål, så starter du med at tage ham med på en udstilling, for hvis ikke han kan klare sig der, så er der jo ikke grund til at smide en masse penge på sundhedsundersøgelser.