{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.359 visninger | Oprettet:

Tvangsfodring {{forumTopicSubject}}

Jeg er medlem af en IG gruppe på facebook, og nogle gange får man sig et par overraskelser. Den her dog af en anden kaliber..

En kvindes hund har fået kræft, den responderer ikke på medicin og er stoppet med at spise - så hun har tvangsfodret den i (hold nu fast) over en uge!! smiley

Er det normalt?! Nej, det er det forhåbentlig ikke, men har I oplevet dette før? Jeg er målløs!

Jeg bliver så harmdirrende vred over at man tvangsfodrer sin døende, lidende hund i over en uge frem for at give den fred smiley Så har man ikke ret til at have med dyr at gøre.

Men er det mon et mere udbredt "fænomen" i USA?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tvangsfodring
  • #1   12. sep 2019 Føj... Så lad dog den hund sove! nogle af de der udenlandske iggy folk er SINDSSYGE!

  • #2   12. sep 2019 Det er nemlig fuldstændig sindssygt. Jeg har slet ikke ord for det. For fanden, hvor er det bare umenneskeligt smiley smiley

  • #3   12. sep 2019 Det er dyrplageri i mine øjne det der...

  • #4   12. sep 2019 Det er helt vanvittigt smiley Hunden overlever jo ikke, så det eneste rigtige er da at gøre en ende på det stakkels dyrs lidelser smiley

  • #5   12. sep 2019 Når det er uhelbredelig sygdom ville jeg ikke tvangsfodre eller give sonde..

  • Hama
    Hama Tilmeldt:
    apr 2015

    Følgere: 2 Svar: 247
    #6   12. sep 2019 "Men er det mon et mere udbredt "fænomen" i USA?"

    ja, det er jeg bange for, læser tit hvor meget de "gør" ?? for deres meget syge hunde - tit gamle hunde - jeg tænker tit "så lad den dog få fred"


  • #8   12. sep 2019 Der er også forskel på, om det kan give hunden en reel fremtid, med tvangsfodring i en periode. Det kunne jeg også selv finde på!

    Men den her hund, skulle have haft fred, så snart man opdagede, at medicinen ikke virkede... Det er da et helt tosset overgreb, på en døende hund det her smiley


  • #9   12. sep 2019 Hvor er det synd! Og de billeder er ikke rare.

    Desværre har mange den holdning i USA, at man ikke afliver sin hund. Den skal have lov til at dø en naturlig død. smiley


  • #11   12. sep 2019 For hvis skyld holder man sådan en hund i live, det er da i hvert fald ikke for hundens.
    Den dør jo under alle omstændigheder af det her, hvorfor vil man dog så klemme en ekstra eller to helt uværdige uger ud af den
    Det er godt nok egoistisk på et helt nyt plan smiley


  • #12   12. sep 2019 Jeg har indtrykket af, at rigtig mange er villige til at gradbøje begrebet "overgreb" for at tilgodese egne (læs egoistiske) formål.
    Selv er jeg modstander af vold, men et lille venskabeligt klask bagi har få nu taget skade af smiley


  • #14   12. sep 2019 Jeg synes også der er en ret stor tendens til USA til at holde liv i alt man kan - dette inklusiv.

    Jeg har aldrig hørt om nogen der har gjort det på denne måde. Selvfølgelig sætter folk også en lam hund på hjul, men det her er bare lidt anderledes barskt at se på... at nogen direkte TVINGER hunden til at leve videre på trods af, at den bogstavelig talt er ved at dø smiley

    Men det må åbenbart være mere udbredt end man tror


  • #16   12. sep 2019 Det der er helt grotesk..

    Lige pt er der også en dame i Amerika som har en fransk bulldog med misformede ben, som fik amputeret de dårlige ben. Den blev forsøgt sat i en kørestol men DØDE og hun var nødt til at give den cpr, og den kan ingenting.. Jeg er ved at kaste op hver gang jeg ser den. Og der er så mange der bare ser hende som så hjertevarmt et menneske.. Det kan jeg bare slet ikke lige holde ud.. Stakkels hund.


    profilbillede
  • #17   12. sep 2019 Se forbenene..

    profilbillede
  • #18   12. sep 2019 Nej nej nej, hvor er det bare fuldstændig ufatteligt smiley Hvordan kan man på nogen måde nå de højder, hvor man reelt bilder sig selv ind, at det er OK....?

  • #19   12. sep 2019 Jeg ved det virkelig ikke.. Men jeg bliver så ked af det smiley

  • #20   12. sep 2019 Man bliver så harm...

  • #21   12. sep 2019 Ej men der mangler jo mere end en halv hund for at det der kunne være en hund! Hvor er det dog frygteligt at man ønsker at udsætte det lille skravl for alt det, der står i opslaget! smiley

  • #22   12. sep 2019 #17
    Jeg får det helt dårligt over det billede der smiley .


  • #24   12. sep 2019 Gad vide om det er folks egen dødsangst der er årsag til at alt skal leve?

  • #25   12. sep 2019 Det er åbenbart en generel ting mht at holde dem i live så længe ja, at de er i live.

    Her, også et godt eksempel, også den der mennesketing med at tage den på shoppingture osv smiley smiley
    https://www.youtube.com/watch?v=30vhV57llTA&t=676s


  • #26   12. sep 2019 Åh ja, den så jeg også godt.. Puuuha

  • #27   12. sep 2019 Ej..... Special Needs Dog.... det siger jo det hele smiley Jeg har ikke tal på de mange mange gange man har læst ting som "se hvor glad den er på trods af sit handicap" / "den lader sig ikke begrænse af noget" / "det kunne vi lære noget af" osv osv...

    Jeg tror i dén grad vi taler om egen dødsangst, menneskeliggørelse og ekstrem romantisering smiley


  • #28   12. sep 2019 Der var engang en der skrev her på HG at det jo er klart hundene er glade.. For hunde er bygget til at være glade uanset hvad!

    Bare se hunde der får tæsk hver dag, de logre stadig glade...


  • #29   12. sep 2019 Ej, hvor er det bare skrækkeligt med den Freddie hund. Den ligner ikke en, som har det godt smiley nu har jeg ikke set hele videoen, men tror de fleste hunde ville foretrække en tur ud i naturen, fremfor en shoppetur, som deres special day.

  • #30   12. sep 2019 I naturen ?? Hvad tænker du dog på ?? Deres tøj kunne blive snavset.

  • #31   12. sep 2019 Egentlig lidt "sjovt" at tænke på. I Danmark gør vi alt for at holde mennesker i live, men dyr giver vi fred når de har brug for det.
    I USA gør de alt for at holde kæledyr i live, men mennesker har mulighed for at få fred, samt de har dødsgang i flere stater.


  • #33   13. sep 2019 Nu har jeg rent faktisk selv været rimelig tæt på at dø af leukæmi (da de var Meget længe om at finde en diagnose) og det er en ULIDELIG smerte!!! Jeg sagde flere gange at jeg hellere ville dø end at blive ved med at ha det så dårligt.. også at udsætte en hund for den ULIDELIGE smerte og ubehag når den alligevel skal dø er simpelthen SÅ forkert at der slet ikk findes ord for det!!! Hun skulle selv prøve det!! Også kan den ikk engang få lov til at vælge livet fra ved at stoppe med at spise og den forfærdelige ejer ser bare på mens den lider helt vanvittigt, det er direkte dyremishandling!!! FØJ!

  • #35   13. sep 2019 Ang den kræftsyge hund så skriver ejer jo selv at den er ved at dø. At ejer tvangsfodre i en periode for at se om medicin virker mener jeg er ok.

    Mopsen derimod er virkelig langt ude. Hvordan og hvorfor er den ikke aflivet ved fødselen? Det forstår jeg bare ikke.


  • #36   13. sep 2019 Hun er åbenbart blevet adopteret i dag.. Og det er helt normalt og helt ok når hunden er nødt til at slæbe bagdelen rundt alle vegne...

    profilbillede
  • #37   13. sep 2019 35# Så man skal bare lade den lide fordi den alligevel snart dør? Forstår ikk helt første del af dit indlæg.. Hvad forskel gør det om ejeren godt selv ved/indrømmer at den er ved at dø? Den lider da uden tvivl helt enormt (ER mega smertefuldt!!) og hun burde da få den aflivet i stedet for at den skal dø en smertefuld død?

  • #38   13. sep 2019 Nøj, jeg har slet ikke ord for den beskrivelse... tror aldrig jeg har set nogen menneskeliggøre en hund så groft - for at kunne retfærdiggøre egne egoistiske behov og fantasier smiley Det er jo fuldstændig vanvittig det dér

  • #39   13. sep 2019 #37
    Ej slap dog af. Hvis det lige er konstateret at hunden har kræft må de da lige have lov til at se om medicinen har effekt før de afliver.
    Dyrlægen er med inde over, så hvorfor skulle den lide helt enormt? Ejer har en klar fornemmelse af hvor det går hen og lyder som om at den snart aflives.
    Det kan jeg virkelig ikke blive harm over.
    Vi mennesker har hver vores grænse for hvornår nok er nok.
    Mopsen derimod er helt vanvittigt. At trække den igennem alverdens undersøgelser og medicin med alt det den fejler og ejerskifte til en ejer der bestemt ikke lyder til at aflivning er lige om hjørnet er helt forskruet. Det er sgu mishandling.


  • #40   13. sep 2019 Det er faktisk en frengle smiley

  • #41   13. sep 2019 39# Den har haft det i en uge og medicinen virker ikke hvilket er konstateret og hun skriver blot at folk skal krydse fingre for hunden og at den snart dør tror hun, hvor læser du noget om aflivning? og jeg ved hunden lider fordi jeg rent faktisk selv har været tæt på at dø af leukæmi og ved af personlig erfaring hvor smertefuldt det er til trods for at jeg fik meget morfin og metadon mv.. Det er en ulidelig smerte.. Hvorfor lade hunden lide når man ved den ikk overlever alligevel og at medicinen ikk virker..

  • #42   13. sep 2019 Nu sad jeg og læste flere af kommentarerne til den franske igennem, og hold nu k*ft, hvor lever folk i en eller anden sukkersød Disney-verden. Heldigvis er der én af videoerne, hvor flere reagerer som vi, så lidt fornuft er der da.... smiley

    Endnu værre bliver det, når man læser, at grunden til, at den ikke får en kørestol (hvilket er ligeså klamt), er, at dens organer flytter sig, og at den faktisk døde på et tidspunkt, men blev genoplivet - og de kalder sig for rescue smiley


  • #43   14. sep 2019 Arh, AG...
    Medicinen virker ikke, heller ikke det (formoder jeg?) appetitstimulerende hun udover normal mad har tvangsfodret hunden med i over en uge! Og hun fortsætter.
    Synes du, helt ærligt, det lyder som en person der ved grænsen er nået og vil aflive sin hund?

    Jeg synes det lyder som en, der beder folk sende en bøn og så må hun bare vente og se hvor lang tid hunden kan holde sine lidelser ud. Ingen antydning af aflivning overhovedet.

    Selvfølgelig er der er spænd hvor vi mennesker vil handle forskelligt alt efter vores grænser. Men det dér er LANGT over rimelighedens grænse for, hvad man kan byde et levende dyr.


  • #44   14. sep 2019 Du må jo læse det som du vil smiley
    Jeg bliver ikke forarget over hende som du gør.
    Det er hendes hund og hendes valg og dyrlægen er inde over. Her snakker vi en sund og rask hund der så har fået en alvorlig livstruende sygdom og hvornår det rette tidspunkt så er at aflive.
    Det variere fra person til person. Fred være med det. Og jeg har virkelig ondt af hende.

    Den mopse ( frengel?) lignende stakkel skulle derimod være aflivet ved fødslen.
    Det er direkte dyremishandling og virkelig underligt at nogen dyrlæge vil stå inde for videre behandling af sådan en hund. Det tror jeg bestemt ikke var sket i dk.

    Man kan overhovedet ikke sammenligne de to sager efter min mening.


  • #45   14. sep 2019 Jeg sammenligner nu heller ikke de to sager, men det er da i orden at diskutere andre ting man synes er uetisk fx Bumles billeder smiley

    Jeg synes det er alt for lemfældigt at affeje det med "hendes hund, hendes valg". Damn, der er mange uetiske sager man kan undskylde med den begrundelse, fordi det er deres valg....

    Alt vi gør med hundene er i bund og grund bare vores valg, men det betyder jo ikke, at det valg vi tager hverken er fair eller acceptabelt.

    Det samme kan man jo sige om hvalpefabrikker og backyard breeders - dyrlægen er inde over, det er deres valg, bland dig udenom.

    Det overrasker mig godt nok meget, at du ikke finder det den mindste smule uacceptabelt, sådan som den hund behandles. Læs teksten - hun omtaler ikke aflivning af hunden, men tvivlen om hvor lang tid der går inden den dør på trods af tvangsfodring...


  • #46   14. sep 2019 Fünke
    Jeg vil ikke tage stilling til hvornår andre skal aflive deres syge hund. Og da overhovedet ikke ud fra en kopi af et opslag med et billede og kort tekst.
    Jeg vil trygt overlade det til dyrlæge og ejer.


  • #47   14. sep 2019 smiley

Kommentér på:
Tvangsfodring

Annonce