{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
873 visninger | Oprettet:

Oplevelse i Maxi Zoo {{forumTopicSubject}}

Forleden dag da vi skulle ud at finde en sele til vores lille Kenya tager vi i maxi zoo.
Da ekspedienten hjælper os med at prøve den, bliver Kenya legesyg og eftersom hun er en lille hvalp, så bider hun lidt.
Ekspedienten vælger så ligepludselig at tage fat om hendes mund og presser den sammen fordi hun mener det er sådan man gør?
Jeg synes selv det virkede voldsomt og var lidt i chok over det, så nåede ikke at sige noget andet end at vi nok selv skulle prøve den på hende.
Er det normalt at man bare gør det ved andres hunde?
Kenya har lært et nej og stopper med at bide hvis man bare siger nej til hende.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Oplevelse i Maxi Zoo
  • #1   19. sep 2019 Jeg havde resolut forladt forretningen.
    Ingen - som i INGEN - skal røre eller "opdrage" på mine hunde uden de er blevet bedt om det.
    Og så havde jeg nok kontaktet butikslederen efterfølgende - og var det lederen, så havde jeg henvendt mig til hovedkontoret for at høre, om det er praksis og kotume at medarbejderne gør sådan.

    Jeg er iskold med den slags.

    Om hvalpen skulle være stoppet, tja, det skulle den nok, men ekspedienten har stadig ikke ret til at udføre det overgreb.


  • #2   19. sep 2019 Hvorfor stoppede I hende ikke i at bide i ekspedienten hvis hun stopper når I siger nej?

  • #3   19. sep 2019 Ditte, vi nåede det slet ikke inden at hun havde fat i hende, da hun går efter hænderne.
    Efter hun havde haft fat i hende, valgte vi jo så også at sige vi selv klarer den derfra


  • #4   19. sep 2019 Yorkiebanden, vi havde det lidt på samme måde.
    Men var helt i chok, men ved ikke om man skulle skrive ind til dem, eller bare lade være med at komme der igen.

    Vi går ind for positiv træning og ikke afstraffelse, så derfor var det helt forkert i vores øjne at hun kunne finde på at gøre det


  • #5   19. sep 2019 Ok jeg forstod det som at hun bed og var legesyg et stykke tid.
    Men nej jeg ville bestemt ikke lade nogen behandle min hund sådan


  • #6   19. sep 2019 Ja okay, men nej hun gjorde det kun lige hurtigt en gang før vi nåede at tage over selv smiley
    Jeg tror bare jeg var sådan i chok over at er fremmede menneske ville gøre sådan mod en hund de ikke engang kender, så jeg nåede slet ikke at reagere eller sige noget til hende


  • #7   19. sep 2019 Tænker ikke jeg ville gøre så stort et nummer ud af det. Jo, markere overfor ekspedienten at det ikke er ok og så, som I gjorde, bare selv stå for det, men ligefrem kontakte hovedkontoret over så lille en ting, ville jeg ikke gøre.
    Medmindre hunden har et decideret dårligt sind, så er det jo ikke noget der vil præge den anyways.


  • #8   19. sep 2019 A-S, men er det ikke bedre at få stoppet den slags fra kædens side?

  • #9   19. sep 2019 Jeg tror bare ikke jeg synes det er så forfærdeligt.? Så synes jeg egentlig hellere jeg ville klage over at ekspedienten tror det er ok at opdrage min hund. Det bliver jeg altid forbløffet over, uanset om det er en fremmed eller en ven, at folk tror de har ret til.

  • #10   19. sep 2019 Hvis det er gået så hurtigt at du ikke har nået at sige noget til det, så har det nok ikke nået at skade hunden. Det var ikke noget jeg ville gøre mere ved end det du allerede gjorde (sagde at du selv klarede resten). Når det så er sagt så bryder jeg mig nu heller ikke om når andre begynder at opdrage på min hund.

  • #11   19. sep 2019 A-S men nu var vi jo i chok over at hun bare gjorde det, så vi nåede ikke at sige noget andet end at vi bare selv tog den derfra.

    Altså hun klemte om snuden og der kom et lille piv fra hende, heldigvis er hun ikke af dårligt sind eller noget og kan forsat godt lide fremmede mennesker smiley


  • #12   19. sep 2019 Jeg tror bare vi handler i nogle andre butikker end den fremover, og så hvis der sker en anden gang må jeg nå at reagere og sige at det er mig selv der nok skal opdrage min hund smiley

  • #13   19. sep 2019 Ja, men det er netop min pointe. Når nu det var så lidt, så ville jeg ikke gøre et stort nummer ud af det.

  • #14   19. sep 2019 Jeg tror ikke det er kædens politik, men en (for) hurtig reaktion fra ekspedienten side

  • #15   19. sep 2019 HELT enig med yorkiebanden. Hun havde fået en skideballe hun kunne forstå og så havde jeg forladt butikken hvis hun havde gjort det ved min!

  • #16   19. sep 2019 Jeg tror måske også bare det var sådan ekspedienten opdragede sin egen hund, og at hun så tænkte at det var helt normalt at gøre smiley

Kommentér på:
Oplevelse i Maxi Zoo

Annonce