{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
827 visninger | Oprettet:

Menneskemad til hunde. {{forumTopicSubject}}

I forbindelse med at læse tråden om tykke hunde (og ejere), kom jeg til at tænke på, om det er slemt at give din hund menneskemad?

Min hund får tørfoder fra Essentials morgen og aften, men med en gavmild 3 årig i huset og ekstrem nuttet tiggeri, så ryger der lidt ekstra indenbords i løbet af en dag, især hvis vi er hjemme hele dagen. Så ofte sker det, at der gives en mindre portion hundemad til aften, netop for at min hund ikke skal blive tyk.

Mit spørgsmål/debat til jer er, om menneskemad er skidt til hunde set ud fra et sundhedsperspektiv?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Menneskemad til hunde.
  • #1   19. sep 2019 Hmmm … mon ikke hundemad er lavet af menneskemad i det store og hele ?
    Hvad skulle det ellers være lavet af ? … smiley


  • #2   19. sep 2019 Mine hunde får masser af menneskemad.
    Frosne kyllinglår, hakket oksekød, frosne kyllinge/kalve/svine-hjerter osv. De tigger sig også til en lille bid brød med ost indimellem.
    Og de får ALTID diverse piller serveret indpakket i leverpostej.

    Tror ikke de tager skade smiley


  • #4   19. sep 2019 Mine hunde rydder altid op efter min snart 3 årig (ikke jeg ønsker de skal) men de nogen gange hurtigere end mig. Plus så kan de også finde på at stjæle fra hans hånd smiley

    Men ellers får de oftes ris, pasta, grønsager eller kød rester ( dog får de aldrig sovs osv) men så reducere jeg også deres mængde at tørfoder, så de ikke bliver fede. Men tror hvis de får menneske mad med det hele orden foder mængde det står bag på posen af deres foder, plus masse andet i løbe af dagen, så det nok mere mængden af mad og ikke hvilken slags mad eer skadeligt for dem


  • #5   19. sep 2019 Jeg tror mængden spiller en langt større rolle end om det er tiltænkt hunde eller mennesker.

  • #6   19. sep 2019 Kommer nok an på hvad der er i, og hvornår i processen man ser det som "menneskemad"

    Og selvfølgelig hvad hunden (eller det andet dyr man giver det) kan tåle..

    Personligt savner jeg lidt at have tamrotter, hold da op det var nemt bare at stille madresterne ind til dem.. Ingen madspild smiley

    Hamsteren kan jeg ikke gøre det samme ved, han får højst en endeskive fra noget brød smiley


  • #7   19. sep 2019 Så længe man tænker over næringsstoffer og mængder i hvad der ellers fodres med, så kan jeg ikke se nogen problemer ved at give rester osv. Atlas får også lov til at smage en bid her og der, hvis jeg ikke kan spise op, eller hvis han ser ekstra sød ud smiley

  • #9   19. sep 2019 Hunde er altædende og kan overleve på næsten hvad som helst. Hvordan de trives, hvordan pelsen ser ud, øjne, ører, huld osv er så en anden sag. Der er intet forgjort i at give dem rester, men ja, det skal jo tages ud af det samlede kalorieregnskab på en eller anden måde ellers bliver de tykke - ligesom os andre

  • #10   19. sep 2019 Her får de altid rester... 1 ud af 3 hunde er overvægtig.
    Mine er alt ædende smiley


  • #11   19. sep 2019 Der findes ikke noget der hedder menneskemad - der findes mad.
    Mad laves af råvare og passer disse råvare ind i en sund og naturlig menu til hund - så er de lige så ganske udemærket til at fodre hunden med som baby Børge.
    Undgå madvare de ikke tåler - løg i store mængder, chokolade osv. Og sørg for de får varieret kost og i rette mængde - så er det faktisk ikke svære.


  • #13   19. sep 2019 Sam får madrester hver eneste dag, kød, vådfoder, godbidder og snacks, jeg skærer bare lidt ned på hans normale foder ration, hvis han har fået rigtig meget en dag smiley

  • #14   19. sep 2019 Det er selvfølgelig ikke slemt at give menneskemad.
    Mængden skal naturligvis reguleres, de skal ikke have ting, de ikke tåler og får de det som fuldkost, skal der være balance i næringsdelene.


  • #15   19. sep 2019 Jeg fodrer med menneskerester. Det er faktisk hurtigere end at støbe dem ned i fundamentet.

  • #16   20. sep 2019 Det eneste der kan være egentligt problematisk ved at bruge menneskemad til hunden er saltindholdet. Men det er så heller ikke godt for mennesker smiley
    Og så et lille tip: Lad være med at give vovse røget laks. Det giver tyndskid - og meget af det smiley
    .... ikke heeeelt vildt fedt at stå op til 1 Januar smiley smiley


  • #17   20. sep 2019 Søren


    Uhhh. Så er de da nogle blodtørstige sataner ? smiley


  • #18   20. sep 2019 #16
    Eller voldsom opkast smiley min mor fodrede Queenie med det, men måtte stå op om natten, fordi hun kunne høre, at hunden var dårlig. Min mor endte med at glide og falde i hundebræk midt om natten smiley


  • #21   20. sep 2019 Alt kød glider meget nemt ned her, pasta, ris, brød, frugt og grøntsager skal blandes med sovs, ellers rører vovse det ikke smiley

    Ost og smør er Sam's favorit spise, han stjæl engang en hel pakke smør, da han var hvalp, det betyder at han kommer strygende ligeså snart man tager låget af smøren nu...

    Han elsker gryderetter, masser kød, grøntsager og sovs smiley


Kommentér på:
Menneskemad til hunde.

Annonce