{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.770 visninger | Oprettet:

Menneskemad til hunde? {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.
Har lige et lille spørgsmål til jer, giver i jeres hunde rester?

Herhjemme giver vi sjælendt vores hunde rester, mest fordi jeg mener at menneskemad ikke er hundemad. Og når vi gør, så er det kun kød og grøntsager, ikke kartofler, da jeg har hørt stivelse ikke skulle være så godt for maven.

Også dels fordi vores ene hund skal have skåret maden ud i så små stykker at en chihuahua kunne spise det, grundet det hele kommer op igen et par timer efter.

God dag til jer :o)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Menneskemad til hunde?
  • #1   4. jul 2012 Det skal lige siges at begge hunde er store hunde :o)

  • #2   4. jul 2012 Sofus får næsten alt hvad vi også får:) også kartofler:)

  • #3   4. jul 2012 Ja min hund får rester - OFTE :o)

  • #4   4. jul 2012 Saint han får tit rester. Mest kødrester sammen med en passende mængde tørfoder. Eller nogle kogte gulerødder/bønner - det elsker han. Eller agurk, tomat, peberfrugt ... En Amerikaner er altædende smiley

  • #5   4. jul 2012 Jaa..... hvorfor ikke ?...... det fik de før tørfoderet blev opfundet...... og hundene er da ikke uddøde endnu... smiley

  • #6   4. jul 2012 Floyd får rester, han er en rigtig god skraldespand....

  • #8   4. jul 2012 Buddy får også rester smiley

  • #9   4. jul 2012 Nu tænker jeg på menneskemad, såsom eks. koteletter i fad, flødekartofler m.m, måske jeg skulle have udtrykt mig lidt bedre :o)

    Hvis vi bare har fået en bøf med kartofler, sovs og grøntsager, så får hundene resterne af kødet og grøntsagerne. Dog i små mængder (og mini stykker til vores ene hund)


  • #11   4. jul 2012 Pia H, ja har hørt at stivelse ikke skulle være særlig godt for hunden :o)

    I det foder vores hunde får lige pt. står der at der er dette i:
    Korn, kød og animalske biprodukter, vegetabilske biprodukter, olie og fedtstoffer, grøntsager, fisk og fiskeprodukter, mineralstoffer.

    Dette er det billige tørfoder fra netto, vores ene hund har vi haft svært ved at få til at spise tørfoder, og dette er pt. det eneste vi har haft succes med han vil spise.

    Hvad er jeres holdning til "billig" foder?


  • #13   4. jul 2012 Der står ikke hvor meget der er i af hvad, og ej hvilket kød.
    Vi har prøvet mange forskellige slags tørfoder, lige fra det man køber i supermarkedet til det man køber hos dyrlægen, og ingen held med at han vil spise det.

    Dette fra netto er det eneste vi har haft held med, og han spiser op hver gang.


  • #14   4. jul 2012 Jeg undgår at give dem for meget af de fede ting, så som sovs, flødekartofler etc., men ellers får de nærmest alt det vi putter i munden. Det, der efter min mening er vigtigst, er at de som hovedparten af deres kost får et godt hundefoder, det andet er jo kun en meget lille del af deres samlede kost.
    Tror efterhånden, at mine hunde har jernmaver, for de spiser dejlig stærk mexicansk mad med største velbehag. Men hvad pokker når man tænker på de gamle halvrådne kødben som de også elsker at gnave på, så er det vel også "barnemad".


  • #15   4. jul 2012 Kathrine N, dejligt at få respons, så man kan gøre det bedre for hunden.
    Jeg er her for at lære, og derfor syns jeg det er rart der er så mange hundemennesker man kan spørge til råds :o)

    Vi har herhjemme snakket om at barfe vores hunde, men er kommet fra det igen, grundet vores ene hund kaster det hele op igen, når den får store stykker mad og for store mængder.


  • #18   4. jul 2012 Pia h, det kunne være vi skulle sætte os godt ind barf, og så give det en chance!
    Vi vil jo det bedste for vores kære :o)


  • #20   4. jul 2012 Aldrig.. Jeg betaler en kvart bondegård for sundt og højkvalitetsfoder, så de mangler ikke noget smiley

  • #21   4. jul 2012 Ja, vores får rester, men kun det hunde kan tåle selvfølgelig og hvis det ikke er for krydret.

  • #22   4. jul 2012 Jeg giver gerne min rester, kartofler giver jeg hende ikke for det vil hun ikke spise, hun puffer dem på gulvet og spiser så alt andet smiley

    men synes da hunde skal have lov til at få noget lækkert, så de ikke kun lever af tørkost, det bliver også kedeligt i længden smiley


  • #23   4. jul 2012 Mine får gerne rester.. Men alt med måde og selvfølgelig er der ting de ikke får.

  • #24   4. jul 2012 Rester? Til hundene?! Nah... Kokkere som regel til dem, og så får vi deres rester =) Hvis vi er heldige.

  • #25   4. jul 2012 Tia kan godt få lidt afhængig af hvad det er. Daisy får kun sin hundemad da hun har det med at tage lidt på.

  • #26   4. jul 2012 Mine hunde får alle de rester vi har i overskud som ikke er nok til et måltid mad til os mennesker smiley

    de får dog ALDRIG tilberedte ben, rå løg, få broccoli, vindruer og de ting hunde generelt ikke kan tåle.


  • #27   4. jul 2012 Både og, Kaya får noget forskelligt fordi jeg absolut ikke orker at have en hund der får dårlig mave af ingenting, men kun i små portioner, Sofus kan få f.eks grøntsager el. Råt rent kød. Men ikke ret tit.
    Til gengæld har vi en søn der synes det er herligt at fodre hundene når han ser sit snit til det, det har kostet Sofus nogle ekstra hundrede gram på sidebenene smiley


  • #28   4. jul 2012 Mine hunde har fri adgang til deres tørfoder og desuden får de alt, hvad jeg selv spiser (også fede ting, pasta og kartofler)..

    Hunde er carnivore = altædende og det lever mine hunde fuldt ud op til smiley

    PS: Da jeg fik Holly på dengang to år, fik jeg (bagefter) at vide, at hun led meget af allergi, havde kronisk "tynd" mave og måtte KUN få et bestemt produkt fra dyrlægen.

    Efter en måned hos mig spiste hun alt, havde ingen symptomer på allergi og også normal afføring.


  • #30   4. jul 2012 lærte for nyligt af madam mim at hunde ikke er rene carnivores, de er en mellemting mellem carnivore og omnivore smiley

  • #31   5. jul 2012 Min elsker at tigge. Der ryger af og til en bøf ned i gabet på ham . Han er også vild med Ben og Jerry is smiley

  • #32   5. jul 2012 Ja, mine får lidt af stort set alt, hvad vi spiser.
    Alfa og Xingu kun magre ting, Ghini også ting med mere fedt.
    Alfa er desuden ekspert i at stjæle, så der ryger indimellem lidt mere "exotiske" ting indenbords.

    Flere gange har hun formået at sætte omkring ½ kg marsvinefoder til livs, en pæn portion knækkede hvedekerner for ikke at snakke om fiskefoder og favoritten appelsinmarmelade.

    En ting undrer mig ved hendes fødeindtag.
    Alt kommer gennem systemet og ud i den anden ende som pæn, sammenhængende afføring.
    Hun har aldrig haft dårlig mave.

    Spiser Xingu græs, majs mm. passerer det stort set ufordøjet gennem systemet, men ikke hos Alfa.
    Har aldrig set ufordøjede madrester i hendes afføring, gad vide om der er forskel på hundes fordøjelsessystem.



  • #33   5. jul 2012 Nej - UNDSKYLD mange gange. Jeg skrev forkert. Tilgiv en ældre dame! smiley

    Hunde er <b>omnivore</b> = altædende lige som os (og spiser derfor også kød).
    Katte er carnivore = kødædende


  • #35   5. jul 2012 Kun hvis der er kød tilbage, ellers ikke.

  • #37   5. jul 2012 Der er så sjældent rester når vi laver mad, og vi spiser meget chili herhjemme.. Men en gang imellem er der lidt til hunden også.

    Den anden dag fik Watson linsesuppe (nok nærmere grød). Det var han stor fan af. smiley


  • #38   5. jul 2012 Prøv at google på *hunde omnivore*.
    Både dyrlæger og ernæringseksperter skriver, at hunde er omnivore.
    Læs også forklaringerne om hvorfor.

    Hunde og mennesker kan leve som vegetarer - Katte ikke!

    PS: Et sted skrives både og, og det gælder vel også os.



  • #40   5. jul 2012 Natravnen

    Hunden er ikke-obligat carnivore (prøv at google det). Den kan ikke leve som vegetar (medmindre der foregår kunstigt hos et menneske der måler og vejer alt), men den kan godt supplere sin kost med vegetabilske kilder.


Kommentér på:
Menneskemad til hunde?

Annonce