{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.489 visninger | Oprettet:

Ulovlige hunde på HG {{forumTopicSubject}}

Jeg finder det stærkt uetisk og provokerende, at ulovlige hunde bliver budt velkommen her. Altså listehunde født efter juni 2010. Eller er loven bare lige meget? Er alle de hunde, der døde som følge af overfald begået af en listehund også bare lige meget?
Siden 2010 er det vist mest ulvene, der har stået for at bide andre dyr ihjel, men det var jo en helt anden sag, før vi fik listehundene. Dødelige skambidsepisoder var noget, der skete alt for ofte før listen, så ingen kan påstå, at forbuddet ikke har virket efter hensigten.
Hvordan kan I, der byder disse hunde velkommen, forsvare at være med til at lyve? Politiet kan til hver en tid beslaglægge og aflive individer så vel som hele hvalpekuld. Det er sket mange gange siden 2010.
Hvorfor er dette ok med jer?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ulovlige hunde på HG
  • #2   23. sep 2019 Fordi vi skal et par dage tilbage.

  • #4   23. sep 2019 D. 16. blev en hund optaget, som helt klart er Amstaff og født i 2014.


  • #5   23. sep 2019 Ja kan da se kommentar fra TS derunder.

  • #7   23. sep 2019 Kan du bevise det er en ulovlig hund??

    Vi på hg skal da ikke være dommer overfor om en hund er ulovlig eller ej. Ejeren må vel selv om de vil ligge deres "suspekte" hund herind. Den er lagt under blanding... Ulovlige bliver afvist med der samme.

    Synes dit indlæg virker som en der mangler lidt drama....


  • #9   23. sep 2019 Jeg tænker også at den hund risikere at rende ind i langt større problemer end bare at være oprettet herinde, men det er jo ejers hovedpine og ikke vores.

  • #10   23. sep 2019 Det er da at skide på alle de hunde, der før har måtte lade livet efter et overfald af en listehund, når man siger: So what! Listen opstod jo som bekendt efter en mangeårig periode med det ene forfærdelige overfald efter det andet, fordi alt for mange uerfarne hundeejere absolut skulle have en Amstaff eller Ambull.


  • #11   23. sep 2019 Kan du bevise at det er en ulovlig hund?

  • #13   23. sep 2019 Du kan være helt rolig, jeg er FOR listen. Men det her er bare et online site hvor man kan vise sin hund frem. Det kan vel være skide lige meget?
    Som sagt risikere den hund at rende ind i langt større problemer end bare at være oprettet herinde.


  • #14   23. sep 2019 Cecilie, nu er loven sådan, at det pålægger ejeren at bevise, at hunden IKKE er ulovlig.
    Og enhver kan da se, at den hund er enten ren eller delvis Amstaff.


  • #15   23. sep 2019 Jeg ser det på ingen måde som mit ansvar at vurdere folks hunde ud fra et billede. Hvis ejer siger, at hunden er en blanding, så har jeg da ingen forudsætninger for at betvivle det. Og ja, det lever jeg ret fint med.

  • #16   23. sep 2019 Charlotte, vi er helt almindelige mennesker herinde. Vi er ikke politi eller raceeksperter. Vi skal selvfølgelig afvise ulovlige hunde men vi skal altså ikke være dommer overfor hvilken race hunden har. Hvis ejeren siger det er en boxer blanding er det jo hvad vi må gå udfra. Så kan vi have vores mistanker men vi skal da ikke afvise folk pga det. Så skal vi i så fald afvise ALLE blandingshunde...

    Jeg forstår på ingen måde hvad du hidser dig sådan op over. Det virker enormt småligt....


  • #17   23. sep 2019 Jeg synes ikke, det kan være lige meget at lægge en ulovlig hund herind. Ikke med mindre man bor i et land, hvor hunden er tilladt.
    Her har været enormt mange tråde gennem tiden, fordi folk forsøgte at oprette Pit Bulls under Blanding af racer, og nu sker det også med Amstaffs.
    Er der virkelig ingen af jer, der kan huske, hvor stort et problem de udgjorde, før de blev forbudt???


  • #19   23. sep 2019 Ok jeg spørger lige igen. Kan du bevise at det er en ulovlig hund? Ikke hvad du tror eller at "det kan enhver da se" kan du bevise det?

  • #20   23. sep 2019 Og hvis jeg fortæller, at min er Tervueren, men i virkeligheden er han Tosa/Collie,hvilket enhver kan se, så er det også bare helt fjong?

  • #24   23. sep 2019 Jeg synes bestemt ikke, det kan være ligegyldigt! Loven er opstået af rigtig gode grunde!

  • #29   23. sep 2019 Jeg syntes ikke den lignede en amstaff eller blanding..

    Den lignede det der stod den var.. Altså Staffordshire Bullterrier blandet med boxer.

    hovedet var meget bredt som ses hos staffen, men ikke på samme måde hos boxere eller amstaff (ja jeg har haft amstaff da de var lovlige)


  • #30   23. sep 2019 Det er vist ret tydeligt, at ingen af jer var oprettet eller aktive, da overfald var næsten en daglig begivenhed. Så ville i have set anderledes på kamphundeproblemet.


  • #31   23. sep 2019 den hund ligner da slet ikke amstaf....

    jeg vurderer den til at være lovlig og mix af staffy og vokser.

    hvem af os skal hg nu lytte til?


    Jeg håber du selv kan se hvor fordømmende skørt det er at tro at du besidder evner til at kunne dna bestemme hunde online på foto alene.

    men nu du er så dygtig så fortæl mig hvad der var i den hund her.


    profilbillede
  • #32   23. sep 2019 og et mere

    profilbillede
  • #33   23. sep 2019 Igen, jeg var herinde dengang og jeg er FOR listen.


  • #34   23. sep 2019 Jeg er ikke et sekund i tvivl om at den hund er amstaff, og det vil rage mig en høstblomst, hvis den bliver beslaglagt og aflivet. Ejer skriver at den er bange for andre hunde? Det er et spørgsmål om tid, før den bliver anmeldt for at stå på bagben og bræge af andre hunde.

    Men jeg har aldrig forstået det med galleriet herinde? Hvorfor går man op i hvad nogen gør der? Jeg VED godt at det er hundeGALLERI, men..... Jeg troede at det døde med at folk kunne flashe billeder på fb, Instagram osv.?


  • #35   23. sep 2019 Jeg var også herinde smiley jeg er imod raceforbudet, mest fordi amstaff er min yndlings race og ville gerne have haft en igen.

  • #38   23. sep 2019 Charlotte hvem siger vi er for eller imod listen? Det er jo ikke det du ligger op til debat.... Men du sidder og påstår at vi bare lader alle ulovlige hunde komme ind. Det kan da godt være det er en amstaff blanding men det er de fleste af os da ikke kvalificerede til at udtale os om. Jeg er i hvert fald ikke.

    Jeg synes personligt det er en super dum blanding med det raceforbud vi har i dk, men det er jo ikke mit problem.

    Hvis det er en diskussion om listehunde du vil have synes jeg du skulle oprette en sådan tråd. Det her virker bare smålig og ærlig talt lidt pinligt...


  • #40   23. sep 2019 Jeg er heller ikke i tvivl om at hunden er ulovlig, ret skal være ret.
    Men som sagt risikere den langt større problemer ude i det virkelige liv.
    At den er oprettet herinde ændre jo ikke en skid.


  • #42   23. sep 2019 Sjovt at se, at folk stadig har meget at sige om disse hunde smiley

  • #43   23. sep 2019 Kan ikke rigtig se andre end dig der har noget at sige om "disse hunde"

  • #44   23. sep 2019 Selvfølgelig udtaler man sig om de hunde, når det er det emnet handler om. Hvad skulle man ellers debattere her? smiley

  • #45   23. sep 2019 Blå blå blå indtil videre står gravhunde og schæfer på top 10 listen i bid! Og de er lovlige... Det er sku ikke racen der gør den bidsk, det er sku os mennesker som er weirdoos...

  • #47   23. sep 2019 Nu må jeg indrømme at jeg ikke er super skarp i det her emne. Altså mht hvor mange overfald listehunde stod for tilbage i sin tid. Men giver da sig selv at de mest populære racer står for flest bid, Marlene. Så det virker ikke rigtig som et super godt argument...

  • #48   23. sep 2019 Aner ikke hvad hunden er og ejer skal ikke bevise noget som helst overfor mig - Køn hund

  • #49   23. sep 2019 Marlene N, kan du ikke lige smide et link til det? Så vidt jeg husker, er den skrøne død for længst, men du må have noget info - del gerne smiley

  • #50   23. sep 2019 Altså det ændrer jo intet om hunden har et galleri herinde eller ej.

    Normalt er jeg ganske enig i, at det er et seriøst emne, som skal tages alvorligt - og loven er både opstået af gode grunde og vedbliver af gode grunde - men det her.... et tilfældigt galleri af en blandingshund på et hundeforum... hvad præcis mener du ville ændres (i virkeligheden) hvis ikke dette galleri måtte oprettes?

    Jeg kan slet ikke se, hvordan et galleri = at skide på hunde, der tidligere har måtte lade livet pga. andre hunde. Der er sådan set ingen sammenhæng.


  • #51   23. sep 2019 Hvis man keder sig, kan man bare starte en tråd om raceforbudene.


  • #52   23. sep 2019 Er det denne hund der har overfaldet andre hunde.....?

  • #55   23. sep 2019 Charlotte, fik du det forkerte ben ud af sengen i morges? Prøv med det andet ben i morgen smiley

    Du får da intet ud af at skabe unødvendigt drama.


  • #56   23. sep 2019 Man er jo helt væk når man kan taste så meget lort på en gang !!
    At man med sin fulde fornuft kan mene at hundeloven virker er dum og naivt.
    Antal af bidesager er ikke reduceret ! Og hvis du læser op på hvilke hunderacer som stod for flest bid inden hundeloven, bør man sgu evaluere både hundeloven og sine udtalelser !
    Skal politiet så udrydde alle schæfere med det samme så ? Golden retrievere, labrador ... hvad med dem ?
    Nej .... en hunds opførsel og adfærd afhænger i høj grad af opdragelse og miljø ....
    Men man kan ikke lave om på nogle folk .... derfor man altid vil ha en minoritetsgruppe som hedder racister !
    Føj ! Og god aften til jer andre hundeelskere smiley


  • #57   23. sep 2019 Elsker når nye brugere kommer ind fra højre og brækker sig smiley

  • #58   23. sep 2019 Og velkommen til jer nye smiley

  • #60   23. sep 2019 Jeg har set en person af anden etnisk herkomst smide ftalatholdige plastikbolde efter en flok ulve. Selve kastet blev foretaget ud af sideruden på en BMW 5-serie. Vidner udtaler, at bilen stank af lige dele Wunderbaum og lige dele hvidløg.
    Ved yderligere info kontakt nærmeste politi.


  • #61   23. sep 2019 Det var godt nok mange ord, uden særlig mange tegn smiley Man bliver helt forpustet af at læse det!

  • #62   23. sep 2019 Man orker ikke engang at kommentere på sådan noget længere... "racister" - ej men for filan altså.... smiley

  • #63   23. sep 2019 Troede faktisk vi var kommet videre end det der ..

  • #64   23. sep 2019 Nix, vi røg lige tilbage til børnehaven smiley

  • #65   23. sep 2019 Faktisk lidt uhyggeligt så lang tid efter. smiley

  • #66   23. sep 2019 Gad vide hvor de får nys om sådan en tråd henne.

  • #67   23. sep 2019 Jeg finder det overhovedet ikke uetisk eller provokerende at der oprettes hunde, som nogle tror er ulovlige herinde. smiley

  • #68   23. sep 2019 Det er da ellers en fin lille hund! smiley

  • #69   23. sep 2019 Ja den er så Martin smiley en Bette pjevs

  • #71   24. sep 2019 Sjovt at se Patrick A der indtil Februar ikke vidste en dyt om racer forsvarer dette...
    På den anden side- når man selv mener man har OeB smiley


    profilbillede
  • #74   24. sep 2019 Jeg kan ikke forestille mig, at HA'erne tør gribe ind i noget som helst efter tråden om gamle dage. smiley

    Men er det ikke sådan en tråd her, der blev efterspurgt ? En hvor bølgerne kan gå lidt højt ?


  • #76   24. sep 2019 "Det er vist ret tydeligt, at ingen af jer var oprettet eller aktive, da overfald var næsten en daglig begivenhed. Så ville i have set anderledes på kamphundeproblemet."

    Eller også var man oprettet og aktiv og har en anden holdning smiley


  • #78   24. sep 2019 Tror også man er nødt til at skille det ad.
    Jeg er 110 procent for loven, men det her er jo bare et galleri.
    Det har jo intet med virkeligheden at gøre.


  • #79   24. sep 2019 det har med virkeligheden at gøre hun skider på loven med den kamphund

  • #80   24. sep 2019 Ja da men det ændre et galleri ikke på.

  • #81   24. sep 2019 At hundeloven virker, er der vel ikke nogen der er i tvivl om mere. Ja, det er der så alligevel. smiley

    Men en ting ved jeg, at før loven, var den slags historier her nærmest var hverdag:

    https://ekstrabladet.dk/112/article4336755.ece

    Så er man i tvivl, så google lidt. smiley

    Men jeg er helt enig i, at det altid er ejeren der skyld i problemerne. Det er ligesom i USA, hvor hvor lobbeister ihærdigt fortæller at våben ikke slår ihjel. Nogen tror jo på den slags.

    Men at disse forbudte racer er dejlige, er der ingen tvivl om, lige så meget som der ingen tvivl er om, at hundeloven har opnået sit formål.


  • #82   24. sep 2019 Selvfølgelig virker den.
    Jeg husker godt da de voldsomme overfald skete på ugebasis.


  • #83   24. sep 2019 Jeg synes i hvert fald ikke at man ser diverse,nu ulovlige, racer/blandinger så ofte som man gjorde ingen raceforbuddet.

  • #85   24. sep 2019 Og hvad skulle det også hjælpe, at hun skilte sig af med den ? Med mindre hun ligefrem går til yderligheder og lader den aflive, og det er der vel trods alt ingen af os, der ønsker, så vil den jo stadig være et sted ude i den virkelige verden..

    Men der blev jo indført forbud mod at oprette ulovlige hunde på galleriet, dengang loven blev vedtaget, så med mindre det er ændret senere, så kan det da diskuteres, om den må være herinde. Men helt ærligt, nu så mange år efter, hvad rolle skulle det spille ?


  • #86   24. sep 2019 Det gør man heller ikke.
    Da det var det på højeste gik folk rundt i byen med deres løse muskelhunde og mine måtte IKKE komme ud af bilen oppe i byen.
    Nu ser jeg ikke en eneste og mine må igen komme med i byen.

    Og så er det ikke længere på ugebasis folks hunde bliver ædt. Det er faktisk langt i mellem nu.


  • #87   24. sep 2019 Præcis Ida.
    Som sagt er et skide galleri herinde den hunds mindste problem.


  • #90   24. sep 2019 Holly : arhhhh der er sgu et par betjente her og der smiley

  • #91   25. sep 2019 https://tidsskrift.dk/psyke/article/download/22370/19748/

    Ifølge denne undersøgelse, har hundeloven stort set ingen effekt haft. Antallet af bidskader på mennesker og hunde er stort set uændret.

    Alligevel ser man stort set ingen avisoverskrifter a la: Dræberhunde, kamphunde osv. hærger, flår og flænser, længere.
    Jeg synes at det er skræmmende og tankevækkende, og det virker som om, at EB enten har fået mundkurv på, eller har mistet interessen ?

    Hvis man googler lidt, dukker historierne om skambidte hunde stadig op i lokalaviserne. Men fordi ingen åbenbart har interesse i at publicere det, kommer det ikke op i de landsdækkende aviser smiley

    Jeg tænker at det her er symbolpolitik, af allerværste slags !! Politikerne har tilsyneladende løst problemet, når nu vi ikke længere ser hundebisserne på forsiden af EB. Politikerne er glade, hr og fru Jensen er glade, og os der elsker “muskelhunde” er folk så ligeglade med smiley

    Så ja, jeg er sådan set fløjtende ligeglad med, om der er oprettet en hund herinde, som måske, måske ikke er en ulovlig blanding. Er sikker på at hunden er sød, uanset race smiley


  • #92   25. sep 2019 "Politikerne er glade, hr og fru Jensen er glade, og os der elsker “muskelhunde” er folk så ligeglade med"

    Sådan er det med så meget lovgivning..
    Men jeg kunne altså godt tænke mig at se en statistik over antallet af alvorlige skambidssager og dødelige angreb. En ting er Fru Hansens Golden Retriever som har givet Fru Petersens Shit-Zu (staves) en behandlingskrævende rift på øret, og så de ruske-ihjel-sager man så så tit inden forbuddet.


  • #93   25. sep 2019 Der er ikke plads, nu er det klimaet der råbes op om

  • #95   25. sep 2019 Der har været nogle alvorlige skambidsskader og drab hund/hund omkring Århus. Og det har stået i lokalavisen og på nettet.
    Det har så været ulovlige hunde der har stået bag.
    Jeg erindre ikke nogle alvorlige skambid på mennesker


  • #96   25. sep 2019 Men var der massere af alvorlige skambid på mennesker før loven ? Jeg synes at huske at det mest handlede om hunde der blev skambidt.


  • #97   25. sep 2019 Det handler om den måde der registreres på. På intet tidspunkt er der registreret på en måde, som kan bruges til reel statistik, over reelle bid på hverken dyr, eller mennesker.

    Bid på hunde registreres af forsikringsselskaber, disse er utilregnelige, da de fleste jo aldrig kommer så langt, da den ulovlige hund og ejer pludselig er pist væk, eller truer sig fri, eller hunden er oprettet som en blandingsting ...
    Bid på mennesker kunne registreres på skadestuer (ved jeg ikke om de bliver), men her vil racen ikke indgå. Evt. anmeldte forsikringsskader vil igen ikke være brugbare.

    Anmeldelser til politiet er ligeledes ikke brugbare.

    Så der findes ikke nogen statistik på området, som er relevant.

    Det er blevet meget meget meget bedre, efter forbuddet er indført. Antallet af fatale overfald og skambid hunde imellem er faldet drastisk.
    Problemet med de fleste af de racer var jo ikke, at de gik på mennesker, men at de gik på alle andre dyr.
    Men når de gik på mennesker, så var skaderne jo helt enorme.

    Kunne vi slippe af med uansvarlige hundeejere, som hende der har oprettet denne ulovlige hund, så ville forbuddet måske kunne erstattes af en alternativ lov, hvor hundene kunne være lovlige, under ansvar ... Men det er jo ikke uansvarlighed, der skal vise vejen, til en mere lempelig lov.


  • #100   25. sep 2019 Jinx
    Der var jo faktisk et problem med disse hunde.
    Mange hundeejere kan ikke styre deres kræ eller er bare dybt uansvarlige. Forholdsvis mange af dem faldt for muskelhundene.
    Så der var jo mange voldsomme og triste sager


  • #104   25. sep 2019 Nej, hvor bliver jeg dog glad, hvis hundeloven har medført at der ikke forekommer hundekampe mere smiley

  • #105   25. sep 2019 Undersøgelsen, som jeg linker til. Er lavet ud fra dataindsamling fra Odens universitetshospital (de er udvalgt fordi de er grundige i deres registreringer), samt rundspørge fra forskellige dyrehospitaler fordelt i hele landet.

    Og ja, der har skam været alvorlige hundeangreb siden forbudet, også med dødelig udgang. Men det snakker ingen om smiley

    Her er et eksempel: https://sn.dk/Roskilde-Avis/Hund-skambidt/artikel/864533
    Kan ikke mindes, at jeg har set den historie på forsiden af EB !



  • #106   25. sep 2019 Vi havde før forbuddet en masse problemer her hvor jeg bor (to opgange ved siden af hinanden, lejligheder) med amstaffer og en enkelt rednose pittbull.. Der var overfald, bid og generel utryghed (af gode grunde) samt en af amstafferne på et tidspunkt stod udenfor mit soveværelse vindue (bor i stuen) og hoppede op og ned for at komme ind til mine hunde mens den knurrede og var Meget sur/hidsig (løs og uden ejer).. Den slags er stoppet efter forbuddet og jeg er helt sikker på at vi næppe er de eneste der har oplevet den slags... Så jeg må erkende jeg er for forbuddet selvom det så også går udover dem der godt kan finde ud af at holde muskelhund på en ordenlig måde - det var der desværre bare UTROLIGT mange der ikk kunne (og her taler jeg om personlige erfaringer)!

  • #107   25. sep 2019 medierne gider ikke skrive om det. derfor har loven virket.

    Ja logik


    jeg tror vi stopper med at skrive om klima og trump i morgen.
    sikke dog en magt

    smiley


  • #108   25. sep 2019 Jeg er ikke det mindste i tvivl om at det har virket.
    Også selv om modstandere af forbuddet forsøger at få det til at fremstå anderledes.


  • #109   25. sep 2019 Isabelle, min venindes mor er næsten blind på det ene øje fordi hun blev bidt i hovedet af en amstaff, mener det var i sommers.

  • #110   25. sep 2019 Der er så meget dumhed og respektløshed i den her tråd, at jeg igen og igen priser mig lykkelig over, vi har den lov.

  • #112   25. sep 2019 Isabelle - Du spurgte om der havde været skadelige bid efter forbudet.

    det har der.


  • #113   25. sep 2019 Jeg er jo også tilhænger af loven, da disse racer bare tiltaler dem man ærlig talt ikke ønsker har dem. Synd for dem der godt kan have dem, men livet er nogen gange bare træls.

    Men hvad, nu kan de jo bare købe en American Bully. Altså, så længe den er lovlig endnu. For jeg sætter gerne 100 kroner på, at det er spørgsmål om tid, før den også ryger på listen.


  • #114   25. sep 2019 Problemet med de hunde var jo ikk kun voldsomme bid episoder, bid af mennesker og hunde der døde! Det handler i stor grad også om den enorme utryghed disse uegnede ejere skabte ved at ha disse hunde i det offentlige rum! Og det var altså hverdagskost at ihvertfald jeg mødte en af disse racer (mest amstaff) og at den var alt andet end venlig og havde en ejer der havde styr på hunden.. Det var nok ikk for sjov at udlejere ikk ville ha disse racer indenfor døren, men gerne andre og selv andre store racer.. Og altså JA, de ulovlige racer kan med den rette ejer være den dejligste hund uden tvivl, men de har også nogle knapper der lettere trykkes på ved den forkerte ejer og i visse situationer som simpelthen ligger til racen.. Så det handler desværre ikk helt kun om ejeren som nogle måske gerne vil ha det til.. Der er et ophav og nogle racetypiske reaktioner som feks ved jagt racer eller hyrdende racer..

  • #115   25. sep 2019 Nogle ejere havde også selv et vist ansvar for, at det endte sådan. Det er pisse ærgerligt, når det rammer de forkerte og jeg forstår måske ikke helt, at der skulle en ny lovgivning til, når der allerede var lovgivet om aggressive hunde. For mig lugtede det lidt af symbolpolitik dengang, men på den anden side kunne folk jo også bare have taget ansvaret på sig i stedet for at insistere på, at det er alle andre, der er dumme. Så var det måske ikke endt sådan.

    Men igen, ærgerligt når det rammer dem, der godt kan finde ud af det.


  • #117   25. sep 2019 At loven ikke skulle have virket, synes jeg er lidt sjovt, når man sådan sidder og læser kommentarerne.

    For læser man rundt omkring i diverse forums, så advares der i den grad mod loven.

    Risikoen ved ikke at have sin hund i snor, risikoen ved at have en blanding der ligner noget og man kunne blive ved.

    Alle jeg kender, som har store hunde, de er ligesom jeg, meget opmærksom på, at bliver der ballade, så er det højst sandsynligt, at det er den store hund der taber i sidste ende.

    Før i tiden, var man mere rolig/ligeglad med lidt ballade. I dag, så skal der ingen ting til, at folk råber politi anmeldelse også herinde, og også af nogen som er i mod loven kan jeg se.

    Selv fair dog advarer i mod loven, og de grumme konsekvenser den har! Men nej, den virker ikke. smiley


  • #118   25. sep 2019 Også skægt at hundene er væk fra byen af hvis ikke loven har virket.
    Som sagt gik folk med løse muskelhunde i den jeg by jeg bor i og de hang ud oppe i byen ved spisestederne med deres løse hunde. Mine store Schæfer hunde måtte IKKE!!! komme ud af bilen oppe i byen dengang. Ikke engang bare 2 sekunder. Nu er de væk og jeg har intet problem med at gå med mine i byen.
    Jeg har arbejdet på et avis trykkeri i 14! År og jeg husker godt alle forsiderne den gang. Jeg husker godt de voldsomme ugentlige angreb.
    Der er langt imellem nu.
    Ingen skal komme og forsøge at bilde mig ind at EB lader en god historie gå forbi, men der skal jo være de her episoder før der kan skrives om det.
    Husker I episoden med den hvide køter med halsen skåret over der lå i en trillebør? Dengang var det heftigt.


  • #119   25. sep 2019 Og så tænker jeg at det pudsige er at det er folk der er imod loven der mener den sørme ikke virker.
    Men ikke det bare handler om at man er imod og ikke hvorvidt den faktisk har hjulpet.


  • Pia H
    Pia H Tilmeldt:
    sep 2019

    Følger: 18 Følgere: 16 Svar: 1
    #122   25. sep 2019 Charlotte, er du nu der igen med dit kamphunde fis. Du har det med at anmelde folks hunde på div efterlysningsgrupper, eftersøgnings grupper og hunde grupper.

    Godt folk her ikke bare render efter din pibe.

    Som nogen skriver, du svarer jo ikke på spørgsmål men kører bare i samme rille derudaf.

    Skam dig


  • #123   25. sep 2019 @Ida.
    Har du prøvet at eje en Molloser?

    Når man er ejer er en Mollosser, så er det ikke usædvanligt at opleve, at små hunde i angst laver skræmme udfald på dem bare fordi at de er en stor hund. I 99 procent af tilfældene, så trækker Mollosserne sig bare og vender roligt hoved til siden.

    Men hvis en Mollosser bider, så er det et ruskebid. De laver ikke de der sjove udfald, de larmer heller ikke op og truer helt vildt som foreksempel Schæferen. De bider igennem med rusk hvis de endelig reagerer. Det er min erfaring, og grunden til at os med store hunde passer ekstra meget på i dag.

    Det siger sig selv, at går jeg med min hund i snor, og en lille hund angriber den, nej, så er det forsvar og der ændrede de jo loven for nogen år siden.

    Omvendt, det er jo ingen skade til, at jeg passer godt på for at undgå den slags situationer. Det er jo kun godt for alle hunde og ejere! På den måde har loven jo en fantastisk præventiv virkning. Det er vel meget naturligt og i sidste ende godt for vores hunde. smiley

    Omkring Fair Dog. Der er vi enige. For var Fair Dog en seriøs organisation, så ville de erkende, at visse racer er meget potente.


  • #125   26. sep 2019 @Ida.
    Ja, men jeg er ret overbevist om, at det vil blive vurderet som overreaktion, hvis min hund bed igennem pga af så lidt. Hvilket jeg jo nok er enig i. For i et land, hvor mange hunde altså er nødt til at passere hinanden ind i mellem, så nytter det jo ikke noget, at en race ikke kan håndtere en angst hund. Ikke hvis man bor i byen.

    Altså rigtigt mange små hunde er bange for store hunde. Om det så skyldes dårlig avl, eller ejere der har skabt angsten, det ved jeg ikke.

    En ting ved jeg dog, at der findes racer, som hvis de bliver udfordret på den måde, så reagerer de ikke lige så overbærende som de fleste store racer gør. De racer er sjovt nok på listen, eller også er de meget små (nogen af Terrier racerne er nogen hidsige sataner).


  • #127   26. sep 2019 Det er ikke så underligt hundene forsvinder, dem før loven er jo ved at være så gamle at deres tid er udløbet.

  • #131   27. sep 2019 En tanke jeg ofte har tænkt, og som bluser op igen med sådan en tråd her.

    Jeg fik min staff da alt det her var på det højeste. Jeg viste godt at jeg gik ind til skæve blikke, og skiftende fortov fra andre, og det måtte jeg leve med. Jeg havde fundet racen som jeg synes er ualmindelig smuk, og som havde rigtig mange af de egenskaber jeg søgte.
    Jeg måtte jo så vise mig som en god repræsentant for racen, men også helt gruppen af de udskældte hunde. Det synes jeg faktisk selv, at jeg har klaret rigtig godt.
    Albert er en godt opdraget hund, og ret lydig ( ikke svært for racen )
    Han har aldrig lavet et udfald, eller været i slåskamp.
    Jeg har taget mange overraskende hak over mit valg af race når vi har vandret i nærområdet, selv nu hvor Albert er godt på vej mod de 11. Men det er en anden sag.

    Jeg kan godt pege fingre efter andre racer som i, næsten hver gang, har lavet udfald mod Albert, eller de gange hvor jeg har tænkt, nu sker det, fordi der kommer en hund farende i hovedet på ham, men det er til nu blevet afværget fordi jeg må beskytte min hund.


    Min yngste datter har i mange år kæmpet med ADHD og hendes vrede, og hvad der ellers kan følge med den diagnose. Hun har alle årerne gået hos den samme psykiater, og han har været den bedste. Hun blev ret hurtigt medicineret, og fik det meget bedre.
    En dag vi var til kontrol/samtale hos ham, ytrede barnets far, at han mente hendes medicindosering måske skulle reguleres op af, for hun havde stadig hendes vredesudbrud smiley
    Jeg sagde klart nej, og det gjorde hendes psykiater heldigvis også, for som han sagde.
    Udover hendes diagnose, så er hun også et helt almindeligt teenagebarn, og de vil sandelig også prøve deres forældre af, og det er en naturlig del af, at blive voksen.
    Men fordi at man har adhd diagnosen, så skal de bare af en eller anden årsag ALTID opføre sig endnu mere eksemplarisk, ellers er de ikke medicineret godt nok.

    Det har jeg ofte draget i paralleler med Albert. At fordi han er en udskældte race skal han bare altid opføre sig bedre og være lidt mere lydig, end alle andre.
    Skælder han ud eller siger fra, så er han jo bare en kamphund.

    Nu kommer tingene så igen lidt op til overfladen med denne tråd, at nu skal der saftsusme heller ikke vises billeder af dem, uden at det bringer store skår i Ts's liv




  • #132   27. sep 2019 @Stafford.....
    Når man har en potent race, så skal man bare være det ekstra over sin hund og den skal opføre sig det bedre, og være mere trænet i gennemsnittet. Sådan er det.

    Hvis alle gjorde som du gjorde, så ville loven jo aldrig være kommet.

    Jeg kan overhovedet ikke se, at det skulle være odiøst. Tvært i mod.

    Jeg synes din sammenligning med dit barn er helt forkert. Det er en anden problemstillling i mine øjne.


  • #133   27. sep 2019 Jamen min hund har ALDRIG lavet en udskejelse, og alligevel må han ikke opføre sig som en helt alm hund.
    Jeg har fået smidt i hovedet, en af de utallige gange jeg har råbt højt over en løs hund, at jeg er selv skyld i det, i valget af race, at de ved godt at det er MIN hund der får skylden.

    Men hvorfor skal han ikke have lov at sige fra, som en anden race kan?
    ( et er virkelighed og andet hvad loven siger )
    For skulle han sige fra, så er det min der står med pelsen i postkassen til at tjekke ud


  • #135   27. sep 2019 @Staff.
    Sådan er det også at have en stor hund, som jeg skriver længere oppe. Det er bare sådan det er, og i sidste ende tror jeg så, at det er meget godt.

    Det er det valg man træffer, når man vælger visse racer.

    Folk med Schæfer og Rottweiler, er også meget på passelige. For deres racer står også tættere på sprøjten end gravhunden gør.

    Ethvert valg har konsekvenser.

    @John.
    Den race har Politiets jurister jo brilleret med at gøre lovlig i Danmark, så den kan ikke engang forarge TS. smiley


  • #137   27. sep 2019 @John.
    Det er jo også relativt nyt, at den er blevet officielt lovlig i DK, så jeg forstår godt at mange ikke ved det endnu.

    Specielt når man ved at den består af alt det gode fra de forbudte muskelhunde. Men det er en ny race.

    På facebook, er mange helt oppe og køre over, at de nu kan få sig en stor muskelhund igen. Jeg venter bare på, at de første episoder indtræffer, for så tror jeg at vi har hund nummer 14 på listen.


  • #138   27. sep 2019 Bullyen er, så vidt jeg ved,blandet af diverse ulovlige racer. Men om den har været en ren race så længe, at den derfor ikke er ulovlig ved jeg ikke. Jeg ved ikke hvordan den slags fungerer,men jeg synes nu nok det er "modigt' at anskaffe sådan en fætter ,når man nu selv skal bevise den er lovlig. For hvordan gør man lige det....?

  • #139   27. sep 2019 @Anne...
    Det gør man ved at hunden har en anderkendt tavle.


  • #141   27. sep 2019 Ja, det er også det der er min tanke ,og primær årsag til jeg kun vil have hund med tavle i FCI/DKK..

  • #142   27. sep 2019 Har nogle af jer, som har en holdning til den amerikanske bully, nogensinde mødt en sådan? Eller "mistænkes" den hovedsagligt på forventet efterbevilling?

  • #143   27. sep 2019 @Søren.
    Jeg tror ikke at nogen mistænker racen for noget. Jeg tror den er en lige så god hund som alle andre hunde.


  • #144   27. sep 2019 Martin, jeg tildels enig i det du skriver.
    For mig er det ikke så sort/hvid som jeg læser det du skriver smiley

    Folk havde mindre frygt når jeg kom med min 60 kg hund, end når jeg kommer med min staff smiley

    Det jeg også ville sige med mit indlæg var, at Jeg kan gøre nok så meget med min hund, så han opføre sig helt eksemplarisk ( eller noget ), så vil han altid skulle gøre det bedre i andres øjne, og selv et hundegalleri ( ren og skær billeder ), kan feks få ts helt op af stolen. Det er delme trist. Her æder de racer da slet ikke nogen


  • Salla
    Salla Online Tilmeldt:
    maj 2015

    Følger: 55 Følgere: 1011 Emner: 210 Svar: 5.612
    #146   27. sep 2019 KH
    Kan det have været hans farve, der gjorde det?
    Labrador-gul.

    Han skulle lige have været boxer brindle smiley


  • #153   27. sep 2019 @Ida.
    Når en lille hund bider en stor hund = lille skade.

    Stor hund bider lille hunde = stor skade.

    Det er så logisk, at det næsten ikke burde være nødvendigt forklare. smiley


  • #156   27. sep 2019 Skambid er vel skambid uanset størrelse..

    Jeg har et ar på låret fra da jeg som 9 årige blev bidt af en gravhund..

    Havde det været idag var den nok blev aflivet, det gjorde den ikke dengang.


  • #157   27. sep 2019 @Frk. Jensen.
    En lille hund, har rimeligt svært ved at skambide (ruskebide) en stor hund. Den store hund vil typisk både være hurtigere og stærkere.

    De store hunde når de endelig bider, så bider de igennem. Det er min erfaring.

    Små hunde forsøger reelt mere at skræmme den store hund.


  • #158   27. sep 2019 Martin, der behøver ikke være rusk for skambid..

    Denne hund bed, den ruskede ikke, den bed.


  • #162   27. sep 2019 @Frk Jensen.
    Hvis en lille hund bider en store hund uden at ruske, så bliver det nok ikke en aflivningssag alligevel. Skaden vil jo være yderst begrænset.

    Men bed en stor hund en lille hund uden at ruske, så kan det snildt blive en aflivningssag. Alene det at hjørnetænderne er så lange, vil medføre alvorlig skade på en lille hund.

    Det er altså ret logisk synes jeg.


  • #163   27. sep 2019 Martin - Jeg er altså ikke en hund smiley

  • #164   27. sep 2019 @Ida.
    Nej, men jeg har jo spurgt, om du har reel erfaring med en Molloser, men det svarede du ikke på.

    Min erfaring er jo, at hvis en Mollosser endelig bider (der skal for mange rigtigt meget til, hvilket mange små hunde skal være glade for), så bider de for alvor.


  • #165   27. sep 2019 Sofia - vidste ikke stole kunne bide, helt uden tænder

  • #166   27. sep 2019 Om det er en molosser eller en anden stor hund, gør nok ikke den store forskel, hvis man er en lille hund smiley

  • #169   27. sep 2019 Fra hundeloven "Stk. 5. Hvis en hund ved et overfald eller ved anden uacceptabel og farlig adfærd har bidt et menneske eller en anden hund, og hvis biddet kan betegnes som skambid, skal politidirektøren lade hunden aflive."

  • #170   27. sep 2019 @Ida.
    Jamen så må man jo sørge for at ens hund ikke bider!

    Er det ikke hvad jeg hele tiden har argumenteret for.

    Din sidste kommentar.

    Er det ikke hvad jeg hele tiden har skrevet? Mollosserne er generelt meget overbærende. Jeg tror altså du troller lidt.

    Jeg har bestemt ikke påstået at Mollosserne er farlige. Tvært i mod.


  • #171   27. sep 2019 Jeg tror ikke, at man kan generalisere, når det drejer sig om molossere. Ved mine bullere var det ikke bidet, du skulle frygte. Det var rusketuren.
    Mange ambull-linjer har i øvrigt ganske korte og solide tænder. Noget med ikke at skade kvæget i de gode gamle dage


  • #174   27. sep 2019 @Søren.
    Hvis du læste længere oppe, så skrev jeg, at min erfaring med Mollossere er, at når de endelig bider så ruskebider de. Så det er jeg enig i.


  • #175   27. sep 2019 Sofia - Men ingen tænder til at lade skambid med..

    Ar du fik et ar gør det jo ikke til et skambid, i og med det ikke er et bid smiley

    mit kejsersnitar er jo heller ikke skambid..


  • #178   27. sep 2019 Sofia - Fordi den skambed mig, dengang var skambidsparagraffen ikke lavet.

  • #179   27. sep 2019 Hunde kan jo godt bide uden det er et skambid..

  • #181   27. sep 2019 Sofia - Istedet for at lege dum og åndsvag, kan du så ikke bare skrive din pointe istedet for?

    Skambidsparagraffen blev lavet i 2014, så nej den var der ikke da jeg var 9 år.


  • #184   27. sep 2019 Sofia, stop dog det der.

  • #186   27. sep 2019 Udrivning (punkt 2) gør at det er et skambid.

  • #188   27. sep 2019 Sofia - Nej det var ikke med sting, men det var dybe end bare skind og hud.

    Der står ikke der SKAL være sting.

    årsagen til der ingen sting er, er fordi jeg først kom til skadestuen 2 dage efter, hvor jeg skulle hjem fra min far.

    2 dage gamle sår syr man ikke i.


  • #190   27. sep 2019 Ja, det er jeg klar over, men det blev det altså ikke.. Bidet er jo netop ikke stort, men er derfor stadig et skambid..

  • #192   27. sep 2019 Sofia - Ja, og dette VAR et skambid..

  • #194   27. sep 2019 Sofia - Sådan er det når ens far ikke lige gider tage på skadestuen, og man ikke selv er så pylret.

  • #195   27. sep 2019 og ja, min mor gav ham en kæmpe skideballe over det.

    Da jeg samme år havde en hamster siddende fast i fingeren tog han den også bare af, og jeg kom først på skadestuen da min mor hentede mig om søndagen...

    Der fik han også en skideballe af min mor.

    Det har jeg også ar efter, men i og med det var en hamster er det ikke betegnet som et skambid.


  • #197   27. sep 2019 John
    Tilfældet ville, at du havnede i en tråd omhandlende skavanker af forskellig grad. Den slags er sjældne herinde, så bedre held næste gang


  • #198   27. sep 2019 john - hvad mener du?

  • #204   28. sep 2019 Er den her tråd ikke stukket lidt af, altså bare lidt smiley den udsprang jo i, at der er en hund som ligner en amstaff og som muligvis også er det,,er oprettet som blanding af boxer

  • #206   28. sep 2019 @Ida.
    Jeg giver op. smiley

    Man behøver ikke altid forstå hinanden.

    Men tro mig, vær glad for at os med de store racer er meget forsigtige med ballade. smiley

    Derfor er bidskader med store hunde, også relativt sjældne. Et vi er meget forsigtige med vores hunde. To, racerne er generelt meget tålmodige med mindre hunde.


  • #208   28. sep 2019 Må indrømme at jeg synes de sidste mange indlæg er noget ævl.

  • #211   28. sep 2019 john - Hvis det er mig, så er jeg altså ikke fru smiley

  • #212   29. sep 2019 Jeg tror egentligt gerne, at den nye hundelov har haft en effekt i forhold til det brede flertal i DK. Når man ikke længere læser voldsomme historier om hundebid i de landsdækkende aviser, så må det jo være = at loven har virket ? I hvertfald hvis man spørger hr og fru Danmark.
    Jeg tror også, at den kan have haft effekt i visse områder, hvor amstaffen har været overrepræsenteret. Og det har givet problemer.
    Jeg håber på, at den har fået folk til at tage mere ansvar, som hundeejer.

    Statistikkerne viser desværre noget andet. Alt hvad jeg har kunnet finde, viser at antallet af bidepisoder er de samme, før og efter den nye hundelov.
    Hvis nogen kender til undersøgelser som viser noget andet, vil jeg rigtigt gerne læse dem ?

    Jeg er ikke i tvivl om, at det har været et problem, at amstaff og amerikansk bulldog blev rimeligt populære hos “Brian-typerne”. Men problemet havde været lige så stort, hvis de havde anskaffet sig rottweiler og dobermann.
    Lige nu ser vi en opblomstring af staffordshire bullterrier, OEB og American Bully. Gad vide hvilke udfordringer det vil give ?

    Jeg vil endnu en gang henvise til, at politiets eksperter i farlige hunde, alle påpegede at det ikke er hunderacen der er problemet, i sagerne om farlige hunde, men derimod hundeejerne.


  • #214   29. sep 2019 Men hvad handler det så om, Ida ?
    Avisoverskrifter ???? smiley
    Er godt klar over, at undersøgelser, der omhandler hundebid, har en vis usikkerhed. Men det er trods alt det eneste vi har, som giver et nogenlunde reelt billede af, hvor mange bidepisoder der har været.

    Folk tror vel ikke, at problemerne bliver mindre, hvis folk anskaffer sig OEB i samme store stil, som de anskaffede sig amstaff ?


  • #215   30. sep 2019 Ida har ret.
    Noget man i den grad glemmer at tage højde for er netop antallet af individer i hver race.
    Det giver sig selv at de populære racer som ligger på top 3 som familiehunde, vil få det til at se ud som om de står for flest skader.

    Om man vil det eller ej, så er hundene væk fra gaderne. Jeg ser ikke en eneste i min by, før måtte mine hunde ikke komme ud af bilen oppe i byen, nu har jeg intet problem med det, for hundene er væk.
    Og det er overskrifterne i aviserne også. Og det giver jo også sig selv, der er ikke noget at skrive om.
    Nu har jeg arbejdet på et avistrykkeri i 14 år, altså også da loven kom og inden da, da det kammede totalt over og jeg husker godt de mange overskrifter og kan sige at en avis lader ikke en gang i gaden historie slippe forbi.
    Men igen, der skal være noget at skrive om.


  • #216   30. sep 2019 Selvfølgelig ser man ikke lige så mange amstaffer på gaden længere, de fleste er jo efterhånden døde eller gamle. Men det ændrer bare ikke ved, at andre racer kan få problemer, hvis de bliver for populære hos “Brian-typerne”.

    Og jow, aviserne har faktisk valgt, ikke at skrive om mange af de hundeangreb, som der har været. Hvorfor kan man kun gætte om ?
    Der har bl.a været hundeangreb med dødelig udgang i Århus, efter den ny hundelov blev indført. Det kom ikke på forsiden af EB, hvorfor ?

    Jeg gider ikke længere, at trevle alle aviserne igennem, men er af og til stødt ind i historierne omkring hundeangreb, i lokalaviserne. De når bare ikke EB, hvorfor ?

    Jeg har svært ved at se, at loven skulle have haft helt den ønskede effekt, når nu undersøgelserne viser noget andet, uanset at de ikke er 100 % nøjagtige.


  • #217   30. sep 2019 Jeg tror faktisk det handler om hvorvidt man er for eller imod loven.
    Er man for, så kan man sagtens se virkningen af den. Ret tydeligt endda.
    Er man imod, så enten kan man ikke eller også vil man ikke.

    Jeg tror faktisk ikke det handler om ret meget andet.

    Hundene er væk og det samme er de ugentlige overfald.
    Og den der med at Brian måske får øje på anden race, den må snart uddø.
    Loven er hvad, 9 år gammel? Mon ikke Brian havde fundet afløseren på det her tidspunkt.


  • #218   30. sep 2019 Altså, nu bor jeg jo langt ude på landet, så her er ikke så vildt mange hundekampe smiley Så jeg mærker ikke nogen forandringer, overhovedet.

    Så for mit vedkommende handler det ikke om, at jeg ikke vil se forandringerne. Det handler om, at jeg ikke kan se nogen forandringer i min hverdag.

    Jeg ser færre amstaffer i København. Men til gengæld ser jeg flere OEB nu. Om det så går hen og bliver et problem, vil tiden vise ?

    Det som jeg mangler er, at se dokumentation, altså saglig gennemarbejdet, nøgtern dokumentation for, om loven har virket. Og det ville klæde politikerne, hvis man rent faktisk fulgte op på, om loven har haft en effekt. Men det har de desværre ingen interesse i.


  • #219   30. sep 2019 Jeg bor også ude på landet, men har arbejdet midt i byen i 14 år. Så jeg ser den store forandring.
    Før var de alle vegne, nu ser jeg ikke en eneste.


  • #220   30. sep 2019 Altså, nu kommer jeg jo til København hver dag, så lidt by ser jeg da smiley smiley
    Det er faktisk ikke så længe siden, at jeg så en ung fyr med 2 amerikanske bulldogs på hovedbanen. De virkede begge utrygge ved alt mylderet smiley Så det var måske ikke lige stedet, at tage de hunde med til smiley

    Nå, sengetid. Jeg skal på job i morgen. God nat til alle smiley


  • #221   30. sep 2019 Jeg bor i Kolding, og her ser vi stadig en del af de (formodede) ulovlige hunde, måske en smule færre, end før forbuddet, men de er her stadig, og det er samme typer, der komme gående med dem. Den store forskel, jeg ser er, at de oftere er i snor nu, tidligere var der en anden "holdning" fra ejer af, at "vi skal alle være her, også min lille "kamphund"", men nu er det som om, der bliver udvist en større ydmyghed overfor andre hunde og omverdenen generelt. Måske fordi de ikke vil tiltrække sig unødig opmærksomhed. smiley

    Om man stadig ser disse hunde afhænger nok også af, hvor i landet man bor, om det er en lille flække på landet i Jylland eller Nørrebro i København.

    Jeg tror egentlig (håber?), at hundeloven har virket i et eller andet omfang, måske også på antallet af disse hunde, men i hvert fald på holdningen hos ejere af disse hunde. Om der er færre bidskader er jo svært at sige noget helt konkret om, hvis årsagen kun skal findes i, at der ikke bliver skrevet om det længere i de landsdækkende aviser, men kun som en lille artikel i lokalaviserne.


  • #225   30. sep 2019 Sofia: De registrerer ikke race. Og er det endelig en ulovlig hund, der har bidt, så er der mange der bevidst lyver, da de ikke vil have hundeliv på samvittigheden.
    Der er også set flere tilfælde af, at offeret for en kamphund, er blevet truet til tavshed, af dens ejer.
    Så den holder ikke.

    Listehundene går som regel heller ikke efter mennesker, som udgangspunkt. De går efter andre dyr, tamkaniner, hønsegårde, katte, hunde ... Så er det dyrlægestatistikker, vi skal have fat i ... og der er samme problematik, som med skadestuerne.


  • #228   30. sep 2019 Problemer med de ulovlige hunderacer har jo været hund/hund.
    Der har ikke været mange personer der er blevet bidt hverken dengang eller nu.


  • #229   30. sep 2019 Jeg bor i Århus og ser dem af og til. Men efter loven tænker ejerne sig vist bare lidt mere om.
    For de bliver holdt i snor.


  • #230   30. sep 2019 Jeg har kun ser lidt Amstaf. I øvrigt altid i snor.

    Pitbull har jeg ikke set i DK irl. Ikke af hvad jeg kan huske.

    De fleste af hundene på listen, har jeg kun set på udenlandske udstillinger. Pitbullen igen undtaget.

    Så er der mistænkeligt udseende blandinger, men det kan jo være alt muligt der tilfældigvis ligner noget forbudt, dog også altid i snor.


  • #231   30. sep 2019 Martin, jeg er glad for når ejere af store hunde tager ekstra forholdsregler, selvom jeg er ked af at det er nødvendigt.

    Jeg har jo selv 2 chihuahuaer og det er hverken pga dårlig avl eller en ligeglad ejer at de råber SKRID! efter andre hunde, det er dårlige oplevelser med alle de hunde hvor ejerne er pisse ligeglade smiley jeg kæmper og kæmper for at lære mine at det er ok, at jeg har styr på det og at der ikke er noget de skal være bange for. Men hver gang vi tager 1 skridt frem, kommer der en løs hund og smadre os 2 skridt tilbage.

    Rosa er begyndt at blive ok når hun er alene til træning, men det sidder så dybt i Lucky, at jeg ikke længere ved hvordan jeg skal rette op. Han er så også blevet bidt 2 gange, af små hunde hvor ejerene selv kom hen for at lade dem hilse.
    Da Lucky var hvalp og unghund var han glad for at hilse på andre, også store hunde, for vi mødte tit ejere der var gode til at få deres til at ligge sig så Lucky kunne snuse og så kunne vi gå videre når de havde hilst.
    Efter jeg flyttede til et nyt område og rosa kom til blev det fuldstændig ødelagt af folk med løse hunde smiley
    Jeg tog rosa med til hvalpetræning, i håb om at det kunne hjælpe hende, men træneren ødelagde hende desværre bare endnu mere.

    Så vi er bestemt også ejere med de små hunde, der virkelig gør vores bedste, for at i med store hunde også kan gå ture i fred og ro uden at være bange for at der sker noget.


    P.s. Mine er altid i snor, så det er altså ikke fordi de får lov til at løbe hen til andre hunde på noget tidspunkt.


  • #234   30. sep 2019 #233

    I det lys, er det i grunden sjovt, at det ikke er rotten, der er blevet forbudt. Nu har jeg ikke selv børn, men jeg tror at jeg ville tage det ret nært, hvis jeg havde ...


  • #237   30. sep 2019 #236

    Det største problem var jo stadig i den anden ende af snoren.

    Når Trunte gik med deres "bullere", så foregik det ofte uden snor, og de var jævnt overbeviste om at med kiks og klap så var deres hunde bare zå zøde altsår.

    Og Brians var uden snor fordi han inderst inde syntes det var lidt sejt når den for i fjæset på andre hunde, og hver gang var det i hvert fald fordi den anden havde provokeret....

    Skide synd for dem der godt kunne indse hvad de havde mellem hænderne.

    Og en kæmpe stor del af skylden for at det gik så galt at der måtte forbud til, var vel også fordi at en stor del af ejerne til den slags hunde havde mere travlt med at postulere at deres hunde var helt som en labrador, og at chihuahuaer var meget mere farlige.

    Og ja, der findes masser af racer der ikke tolerer andre hunde tæt på, men de fleste af ejerne til de racer, er godt klar over at deres hunde ikke bare skal slippes løs tilfældige steder og bare rende og tyrannisere andres hunde/dyr.

    Derfor slap de for at komme på listen.

    Schæfer og Rotte kunne nemt være endt på listen også da en del idioter jo ikke har en skid styr på dem, men resten af ejerne til disse hunde var ude og gøre opmærksom på at: Ja disse racer kan være et problem, men kun hvis folk ikke indser hvad de har for en hund. Det tror jeg gjorde hele forskellen


  • #239   30. sep 2019 #235

    Hmm.. Det er jo stadig den samme hund, men fair nok, hvis folk vil tages i røven smiley


  • #242   30. sep 2019 Er helt enig i at Rotten var meget tæt på at ryge med, og flot arbejde af deres organisation at få det forhindret.

    Schæferen var jo ligesom lidt fredet, da det var politiets race. smiley

    Listen er jo sjov på mange måder, da de reelt kunne have nøjes med de sejt udseende muskelhunde. De store racer er der ingen som gider eje bare for at være sej, dertil er de for bøvlede at have i en BMW 320.

    Det at Tornjak kom på, er jo nærmest grinagtigt. Hvordan en ganske almindelig bjergrace der endda er god til andre hunde og dyr endte på den liste, må guderne da vide.

    Så kunne de lige så godt forbyde de to største Sennenhunde racer. Men ok, de ser jo ikke lige så farlige ud som en Tornjak eller noget.....



    profilbillede
  • #245   30. sep 2019 @My Only.
    Jeg har kun 3 gange i min tid, oplevet at en af mine hunde blev bidt.

    Første gang var mine to Newfer der kom op at slås med en Schæfer (den kamp varede ikke lang tid for den heldige Schæfer, for den bed hannen flere gange, inden de skubbet den omkuld, og så rullede den om på ryggen, og så stopper de fleste Mollosser jo op. De havde ingen men efter den oplevelse.

    Den anden var en blanding, og den blev aldrig normal igen.

    Den tredje var min Grosser som på en gåtur blev angrebet af to små Terrier, og han har ingen men.

    Min pointe er, at normale velavlede hunde kan snildt klare lidt modgang.

    Det værste der kan ske, er naturligvis dårlige oplevelser for en hvalp. Men det gør jeg (ligesom de fleste andre hundejere så også alt for at undgå). Ingen hundeskov til en hvalp slut prut finale....


  • #246   30. sep 2019 "Og endelig.. man kunne have nøjes med AST og Ambull hvis man endelig skulle lave den idiotiske lov.."
    KH
    Det ville da være helt i skoven. Af de forbudte racer er de 2 da dem, der lettest fungerer som helt almindelig familiehund. Din idé med at få racerne væk fra boligforeningerne er imidlertid god nok.


  • #247   30. sep 2019 Martin, hvad gør man så når man ikke går i hundeskove, altid har snor på sin hund, altid trækker pænt ind i siden så andre kan gå forbi, og der alligevel løber hunde hen i hovedet på ens hunde? Flere gange er de pludselig kommet bag fra, ikke noget jeg har kunnet forebygge. Når jeg ser en hund bliver mine kaldt ind og stop fodret med godbidder.

    De 2 gange Lucky blev bidt, var det fordi ejerne kom hen til os og snakkede (før Lucky og Rosa ikke kunne med andre) Mine måtte gerne hilse når de selv tog intiativ til at ville, og vupti så sad der en hund i selen på Lucky, anden gang var det øret det gik udover. Lucky rystede det bare af sig og gik sin vej.

    Jeg vil ikke sige at mine er angst for andre hunde, de beskytter deres flok. De kan godt gå forbi nogle hunde. Rosa kan godt hilse på hundene på træningspladsen, hvis hun er alene, men det skal være på hendes betingelser.

    Da lucky var ny opereret i knæet og måtte gå 20 meter, måtte jeg en da hive ham op fra jorden og op i armene, fordi en dame midt inde i byen, lod sin store golden løbe i flexi line henover vejen direkte hen i hovedet på mine. Jeg nåede at få Lucky op, men min forlovede nåede ikke at få Rosa op, så han stod pludselig indviklet i en flexi line, med Rosa mellem benene i et forsøg på at komme væk fra den Golden. Da vi endelig fik den væk, kunne jeg høre damen gå og sige til hunden at vi da havde små hystader..

    Folk er pisse ligeglade med om deres store hunde overskrider mines grænser. Jeg gør alt hvad jeg kan for at skærme, for at jage dem hjem, for at få mine væk fra de situationer, men hvad fanden skal jeg gøre når ejerne er pisse ligeglade og hundene ikke reagere på at jeg råber skrid ind i hovedet på dem?

    En da kom en mand med en malle lign. hund cyklende, jeg havde set dem, så jeg gik pænt ud i siden så de kunne komme forbi, hunden løb direkte hen til Lucky, Lucky råbte SKRID! ind i hovedet på den, for jeg kunne ikke nå det inden han gjorde det, heldigvis smuttede den, men alligevel var det MIG der fik en skideballe af dens ejer fordi jeg havde en sur hund.

    Jeg går kun steder hvor man kan forvente at hunde har snor på, f.eks. på gaden, i parker hvor der er snor påbud osv. De har aldrig gået løs eller leget med fremmede hunde, medmindre det på forhånd har været aftalt, så jeg kunne styrer det, og gå igen hvis det ikke fungerede og kun hunde på deres egen størrelse.


  • #248   30. sep 2019 @My Only.
    Løs gående hunde, er jo en årsagen til at vi fik en lov, som nogen mener ikke virker.

    Den virker så heller ikke 100 procent, men hvis en løsgående hund angriber en hund i snor, så er konsekvensen ret klar for alle i dag.

    Uanset hvad, kan man ikke undgå dårlige oplevelser for en hund i ny og næ, og derfor mener jeg, at avlen er så vigtig. Du kan heller ikke undgå dårlige oplevelser med andre ejere her i livet.

    PS: Folk er ikke pisseligeglade. Nogen få er. smiley


  • #250   30. sep 2019 men nu vi taler lighed for loven... hvad så med muskelkatte? de er da mega sociopat at blive bidt af...



  • #251   30. sep 2019 @HL.
    Katte er lige meget. Dem kan man bare skyde hvis de er trælse. smiley


  • #252   30. sep 2019 De ægte listehunde, er jo ved at være uddøde herhjemme. Vi har en enkelt amstaff tilbage i familien, og hun er godt oppe i årene.

    Vi har i min lille by på små 1500 indbyggere, stadig nogle ulovlige listehunde, en ejet af en Brian, der måtte have det slået fast med en jernkæp, at kunne han ikke holde styr på sin hund, så fik det reelle konsekvenser for hunden, og at vi gerne tolererede hans ulovlige hund, og også ham, hvis ellers han fulgte reglerne ... Han rettede ind efter få gange, hvor han ikke havde styr på sin ellers skønne, men meget ulovlige hund.

    Så har vi nogle pitbulls/blandinger, men vi ser dem sjældent, da de luftes uden for byen, og oftest i snor. Det er nogle af polakkerne, der stadig slæber deres hunde med herop, selvom de risikerer problemer, ved grænsen.
    Litauerne etc. har for langt, så de har opgivet, at tage deres hunde med frem og tilbage.
    99% af polakkerne har styr på deres hunde herude.
    Der er en enkelt, der ikke kan finde ud af det. Hendes hund er af ubestemmelige racer, den har aggressivt kropssprog, og strejfer konstant rundt, den lever på lånt tid.

    Før hundeloven var der "amstaffer" (de fleste havde ikke råd til rigtige amstaffer med FCI-tavle, eller var ligeglad med seriøst opdræt, så det var næppe dem, der var flest af) overalt.
    Der var det dem med de lovlige hunde, der kørte uden for byen, og luftede deres hunde. Lidt som Janni beskriver. Man gjorde hvad man kunne, for at beskytte ens hund, og det betød så, at man ikke kunne tage den med, hvorsomhelst.

    Jeg var en af dem, der virkelig kæmpede for et alternativ til den nuværende hundelov. Og vi var langt. Vi var ude i at få financeret lobbyister, vi kunne næsten smage målstregen.

    Det var de uansvarlige listehundeejere, der ødelagde det for alle andre.
    De ville, og vil stadig ikke, acceptere, at DE, og udelukkende DE, var/er problemet. Hvis man har en potent hund, så er der bare nogle flere hensyn man skal tage. Både til ens egen hund, men så sandelig også til resten af samfundet.
    Og det er der ikke noget galt i. Der er ikke noget galt i, at elske en race, og samtidig acceptere, at den har nogle instinkter, der skal holdes nede/tages hensyn til, for at den kan fungere, i et samfund som vores.

    Det er dette, der adskiller rotte og bjæfer-ejerne, fra de uansvarlige af listehundeejerne, når det kommer til denne problematik. Det er det, der flere gange har reddet rotterne, bjæferne, og også doberne.

    Det er såå synd for de listehundeejere, der godt kunne finde ud af det. I min familie var det primært udstillingsamstaffer vi havde. Loven indtræf lige, som de skulle til, at indgå i avl. Her måtte vi tage konsekvensen, og neutralisere dem, årevis af seriøs opdræt, ud af vinduet. Der var selvf. pres på, for at få dem til udlandet, så de kunne fortsætte opdrættet der, men nej, det var ikke i hundenes bedste interesse.

    Det er hårdt at vide, at når den sidste af vores amstaffer skal herfra, så er en æra slut, med en helt fantastisk race. At vi har gjort alt vi kunne, for at det ikke skulle ende sådan her, og så er det de uansvarlige listehundeejere, der er skyld i det her, der tillader sig, at udråbe dem selv som ofre.

    Det der kommer nu er OEB (inkl. bandog), som kommer ind af "bagvejen", blandet med presa canario og lign. ... ejet af Brian'er og Connie'er ... Jeg er stødt på 3 af denne blanding, bare inden for det sidste år. De første 2 var 2 hanner købt sammen ... og så blev de kønsmodne ...


  • #253   30. sep 2019 Martin men vores spiser ellers molosser!

  • #255   1. okt 2019 Martin jeg må jo så bare bo de få steder hvor en stor del af ejerne er pisse ligeglade og ikke tænker længere end deres egen næse.

    Selvfølgelig har jeg mødt folk der har sagt undskyld eller som faktisk har forsøgt at få deres hund til sig, men de kan vidst tælles på en hånd. Resten har været bedøvende ligeglade eller ligefrem skældt mig ud fordi jeg har gået med mine i kort snor på en offentlig gade når de tydeligvis ikke kan lide at få en anden hund lige i hovedet.

    Jeg ville da ønske at vi snakkede om et fåtal, og jeg ville ønske at mine hunde efter de første 50 gange stadig bare tog det afslappet. Men sådan er det bare ikke og jeg kan ikke se hvordan man skal kunne forvente at hunde i flok eller hunde i det hele taget bare skal blive ved med at finde sig i dårlige oplevelser uden at reagere.

    Jeg har stået med mine i armene for at få dem væk fra de løse hunde, hvilket resulterede i at der stod en stor hund og hoppede på af mig. Ejeren kom ikke og hjalp, heldigvis havde jeg da min forlovede med den dag, så han kunne hjælpe.

    Mine hunde har aldrig gjort andet end at advare, men jeg er ikke 1 sekund i tvivl om at hvis det kommer til det, så bakker Lucky ikke ud af et slagsmål, det er han alt for beskyttende af rosa til. Og jeg ved at hvis den dag kommer, så er det min hund der er taberen. Dette hjælpen loven ikke på. Det kan godt være det ikke er mig eller min hund der står for skud i følge loven, men hvis jeg står med en såret eller endda død hund er jeg nok ret ligeglad med hvilken siden loven er på.

    Jeg kan gøre alt hvad der står i min magt for at undgå det, jeg kan træne det og træne det igen. Men jeg kan ikke kontrollere hvad andre gør med deres hunde og derfor ikke gøre en skid ved at deres køter kommer stormende og ødelægger vores træning.

    Mine hunde er fantastiske, de tager alt i stiv pote. Lige bortset fra mødet med andre hunde efter så mange dårlige oplevelser at jeg ikke længere kan tælle dem.

    At hentyde at mine hunde er af dårlig avl, fordi de har fået overskredet deres grænse så mange gange at de ikke længere bare acceptere, synes jeg er at gå over grænsen. Du kender dem ikke, du kender ikke deres historie.
    Fordi du ikke har oplevet det ret mange gange og fordi du har store hunde der bare er ligeglade, betyder det ikke at andre ikke har oplevet det eller at små hunde ikke finder det vildt grænseoverskridende at store hunde stormer hen i hovedet på dem.
    Forestil dig lige at en kæmpe der er 30 gange større end dig løber direkte hen i hovedet på dig, og det sker så igen og igen og igen hver gang en ny fremmed kæmpe. Ikke rart vel?


  • #256   1. okt 2019 #245 Martin: "Min pointe er, at normale velavlede hunde kan snildt klare lidt modgang."

    Du er simpelthen så skide respektløs, Martin.
    Du sammenligner din store køter "angribes" af 2 små-hunde (1 gang!!!), og så vores andres små hunde, der gentagende gange væltes, angribes eller bides af hunde, der er mange gange større end dem selv. Prøv lige at få proportionerne på plads, før du kaster om dig med dit evige pladder om små hunde, dårlig avl og dårlig ejer. Jeg tror ikke der er mange herinde, der ikke har opfattet din mening om små hunde, den kommer du med ved hver given lejlighed. Nogen gange går du simpelthen langt over stregen.


  • #257   1. okt 2019 Jeg boede med havudsigt, hvis jeg havde en femmer for hver gang en lille hund verbalt har budt op til dans. Det er uanset, om jeg går med Conor (irsk terrier) eller gik med Chili (rigtig bulldog). Mine hunde er dog altid i snor, så det er kun få gange, at det udviklede sig.
    Altså opdrag lidt på de små larmende sataner. Hensynet må gå begge veje.


  • #258   1. okt 2019 Hvor er det godt skrevet Rikke og My Only. Er helt enig med jer. Kunne ikke have sagt det bedre selv.

  • #259   1. okt 2019 Mille (Amstaff) blev overfaldet som hvalp, på vores første gå tur sammen. Det var så synd for hende, men det rystede hun af sig med det samme. Vi har oplevet løse hunde i fjæset mange gange, både store og små.
    Hun er ikke skadet, hverken fysisk eller mentalt. Hun ved at jeg har styr på det.
    Hun synes bare det er sjovt.

    Min gamle Löwchen, Bella, havde det på nøjagtig samme måde. Store og små hunde i fjæset, hun var sq kold. En stor hund havde på et tidspunkt fat i hende, hun stod helt stille og lod mig ordne den køter, hun blev ikke mentalt skadet af det, selvom den bed hende.

    Men det er klart voldsomt for en lille hund at blive overfaldet, men jeg tror mange gange er det vores(ejerene) reaktion, der kan gøre det svært for dem at komme videre




  • #260   1. okt 2019 @Rikke,
    At påpege noget åbenlyst er ikke disrespektfuldt i mine øjne, det er virkligheden.

    Jeg er naturligvis forbavset over at læse, at hvis man har en lille hund, så møder man konstant løse hunde. Jeg oplever det måske en maks to gange om året udenfor hundeskoven, og for det meste er det en fejl fra ejerens side. Det skal en hund kunne håndtere i mine øjne.

    Desuden, er det jo sjældent at en hund der kommer løbende frit, har interesse i at angribe, 99 procent vil jo bare hilse. Det virker mærkeligt på mig at det modsatte skulle være tilfældet. At du bliver provokeret, tja, hvad skal jeg sige.

    Jeg har ikke selv oplevet områder hvor der normalt render hunde rundt uden snor sådan til hverdag. Jeg ved ikke om vi taler Ghetto områder, for det er nok det eneste øh miljø jeg ikke færdes i.


  • #261   1. okt 2019 Martin - jeg vil ikke hævde, at jeg har små hunde. Og jeg bor bestemt heller ikke i Ghetto. Men jeg oplever også både løse hunde, og hunde i flexline, som kommer op i hovedet på mine. Ihvertfald én gang hver uge...

    Og det på trods af, at jeg OGSÅ kun går ture, der hvor hunde skal være i snor. Og hvor der er godt udsyn, så man ikke lige pludselig står snude til snude med én, der kommer om hjørnet.

    Her møder man nemt løse hunde både i skoven, og på den strand, der også hører under skoven, og derfor ikke bliver til fritløb om vinteren.
    Der er løse hunde dagligt på villavejene. Godt nok i følge med ejere, som har dem rimeligt under kontrol, men stadig så de tager afstikkere ind i folks indkørsler, så der reelt kan stå én 5m inde på min grund, når jeg skal ud af lågen.

    Og det er virkelig stor forskel på, hvordan en hund reagerer på noget, der bare har været en lidt højlydt meningsudveksling med en anden hund - og så et decideret overfald, der har involveret bid, rusk, osv. Og det tror jeg faktisk ikke har specielt meget med størrelsen at gøre... smiley


  • #262   1. okt 2019 Vi trænede igår og da kæresten skulle ind på banen med sin hund, kom der en mand gående med en løs BC. Han havde øjnene dybt begravet i sin tlf og lagde ikke mærke til, at vi var igang med vores træning.
    Jeg gik imellem, lokkede hunden til mig og fik fat i dens halsbånd.
    Manden kom hurtigt hen og undskyldte .. og undskyldte .. hunden, sagde han, var en gammel hund, der ikke hørte ret godt og bare ville hilse.
    Men han sagde det der magiske ord - undskyld - og det gjorde bare en verden til forskel.

    Jeg har oplevet et ældre ægtepar med deres to små hunde - shih tzu og noget andet - som lufter deres hunde løse på stranden og jeg har x mange, måtte holde min hund til mig, ved en enkelt lejlighed, løftet ham op i forparten og holdt ham på mit lår - fordi de er PISSE ligeglade med andre mennesker ... jeg har aldrig hørt dem sige undskyld, de skynder sig bare videre.

    Jeg har så endelig fundet en metode, så de ikke lader dem løbe hen til mine. Efter jeg fik Freydis, som er en lille, lynhurtig og enormt venlig tæve på nu 10 mdr - valgte jeg, at tage Tjab til mig, da de her små hunde kom storgøende imod os x 100 ... og lade Freydis løbe.
    Hun jagtede dem rundt - altså i leg - men det var så åbenbart ikke så sjovt for de to ejere.
    For første gang kunne jeg se, at de rent faktisk reagerede, da jeg bad dem om at "kalde deres hunde til sig og få dem i snor".
    Freydis havde en fest og de to gamle går en anden retning når de ser mig.
    Underligt, når man tænker på, at de tidligere ikke havde problemer med at passere mig - vel vidende, at jeg havde styr på min hund og der ihvertfald ikke skete deres noget !!!

    En anden episode - min kæreste luftede sin mallehvalp, der vel var en 3 mdr.
    En mand med en dværgsnauzer kom gående og mente at de da bestemt skulle mødes, hundene.
    Kæresten er anderledes høflig end jeg - og bad ham venligt om at tage hensyn og at han ikke ville have at denne her dværgsch skulle hilse på hans hvalp.
    Det fik manden til at himle op - og belære kæresten om hvor vigtigt det var at hunde mødtes og at de skulle lege og det var synd, hvis de ikke mødtes ... og og og ...
    Kæresten blev lidt træt af at høre på ham, så han lukkede hvalpen ind, og lukkede sin Cane Corso han, som vel vejede en 55 kg ud - så kunne de så rigtigt lege.
    Manden fik travlt med at komme afsted .. og havde pludselig glemt den tilsyneladende vigtighed det var, at hundene fik lov til at mødes og lege smiley

    Jeg har INGEN respekt for hundeejere, der på den måde konsekvensberegner og kun lader hundene løbe frit, hvis de VED, at den anden enten ikke kan klare sig i et evt slagsmål, eller, som i Sørens tilfælde, altid er i snor smiley



  • #263   1. okt 2019 @Karina.
    Jeg har altid boet i sådanne gennemsnitlige provinsby områder med relativt billige villaer (absolut ikke fancy områder eller det modsatte for den sags skyld), og det er åbenbart godt når man har hund. smiley

    Dog altid Jylland eller Fyn, og jeg ved jo ikke om vi taler om udfordringer på Sjællands siden. Jeg kommer dog meget i København og i Tåstrup området, men der bemærker jeg heller ikke løse hunde. Altså jeg er jo typen, at så jeg en løs hund, så ville som udgangspunkt tro at den er stukket af.

    Jeg kender kun en hund der fast gik uden snor i min forrige by, og det var en kæmpe Dobberman (øre kuperet endda) og dem er jeg jo overbevist om kan spise alle hvis den vil.

    Men jeg skal med det samme sige, at den ejer han var en af de få, som havde 100 procent kontrol over køteren. Rimeligt ødelæggende for den fordom. smiley


  • #264   1. okt 2019 Martin - de går heller ikke løst rundt alene her omkring. Men de er løse på gåturene med ejere, og specielt de forskellige jagthunde, kan jeg nå at se spurte over stierne i skoven adskillige gange, før jeg møder deres ejere.

    Den ene dag stod jeg og trænede i en lysning LANGT væk fra de nærmeste stier, og havde en lille FT Cocker spurtende forbi mig og hundene med jævne mellemrum henover flere minutter, før det gik op for mig, at dens ejere var stoppet op ude på stien (mindst 300m væk) og stod og snakkede.
    Jeg opdagede dem først, da jeg selv gik tilbage til stien, for at komme hjemad. Indtil da troede jeg faktisk, at det var en hund, der var stukket af hjemmefra.

    Det skal lige tilføjes, at det er en skov med meget vildt, og den har været uden for deres synsvidde i adskillige minutter, uden det åbenbart motiverede dem, til at kalde på dem.


  • #265   1. okt 2019 Tja Martin jeg bor også i en lille by i Jylland og her er det mere reglen end undtagelsen at folk lader deres løse hunde eller hunde i flexline storme hen i hovedet på mine der er i kort snor. De er jo små, så de gør jo ikke noget..

    Der var engang mine ikke sagde en lyd, og faktisk godt ville hilse og godt kunne lægge op til leg. Den tid er forbi efter et utal af hunde og ejere der bare ikke fatter et nej.
    Lucky er meget beskyttende omkring Rosa, det ved jeg og derfor holder vi afstand og derfor afleder jeg når jeg kan og sørger for at mine ALDRIG går over til andre uden foregående at have en aftale herom, fordi vi jo skal bruge andre for at træne at det er ok.

    Vi kan vel blive enige om at det ikke altid er skide smart at lade sin hund gå ind i en allerede veletableret flok. Nu er min flok så kun på 2, men de godkender bestemt ikke bare fremmede.

    Rosa er usikker, dette vil jeg slet ikke prøve at tale udenom. Hun vejer 1,2 kg så alle hunde er store for hende, og efter hvalpetræning hvor jeg håbede at rette op på flere dårlige oplevelser for hende, startede træneren med at lade den største og videste hvalp trumle hende ned, så var det slut.

    Jeg kan heller ikke se hvordan det er mig som ejer der er skyld i det. Jeg har og gør stadig alt i min magt for at de kan passere andre hunde uden problemer. Vi går til træning hvor vi har fokus på at rosa skal kunne være tæt på andre. Jeg sidder ikke og pylre over dem. Da Lucky blev bidt fik jeg ham væk og tjekket, gav ham godbidder og gik videre og så var det det.


  • #268   1. okt 2019 Hmmm, nu synes jeg faktisk I er lidt hårde (eller ihvertfald ret generaliserende).
    Vi har adskillige yderst velfungerende og veltrænede Chi´er på træningspladsen, der fint håndterer at være omkring de andre hunde, og som heller ikke agerer hysterisk og udfarende i dagligdagen smiley


  • #270   1. okt 2019 I min gamle DCH klub, havde vi også en Chi som trænede på eliteholdet.

    Lidt sjovt, at se den ligge der sammen med et hav af Labradors, Schæfere og lidt få andre mellem til store racer.

    Men hun behandlede den også som en stor race. Foreksempel løftede hun den aldrig op. Selv i bilen skulle den selv hoppe ind. Så derfor jeg tit siger, gad vide om det er avlen eller ejerne der er udfordringen.


  • #271   1. okt 2019 Jeg har nu også mødt mange chihuahuaer der ikke var sådan og som er yderst velfungerende. Mine egne inkl, indtil de ikke længere brød sig om hunde lige i fjæset og til Lucky bestemte sig for at skulle passe på rosa.

    Det er sjovt at en hund som Lucky, der er vokset op med at hilse på schæfer og andre store hunde og aldrig skabte sig, før det blev nok for ham og han kom i flok, pludselig bare er en hystade hund, der bare er avlet sådan.

    Rods forelskede sig engang i en hvid schæfer (ved godt de ikke hedder hvid schæfer men jeg kan ikke huske navnet) hver gang vi så den skulle hun lige hen og hilse, den havde det på samme måde. Andre store hunde skal holde sig på afstand.

    Men jeg kom egentligt ikke ind i tråden for at høre på sådan nogle åndssvage påstande, og diskutere hvorvidt mine hunde er gode eller dårlig avl. Så jeg smutter bare igen.


  • #272   1. okt 2019 Jeg tror faktisk at små hunde er pinligt bevidste om deres størrelse, og at det er derfor de ofte opføre sig som de gør. Et angreb er jo det bedste forsvar..



  • #273   1. okt 2019 Hvordan kan det mon være at nogle hunde bliver udfarende og hysteriske efter overfald eller fordi løse hunde kommer stormende og andre hunde ikke gør?
    Begge mine hunde er blevet overfaldet og bidt flere gange smiley og mødt løse hunde utallige gange, men de har overhovedet ikke ændret adfærd. De er søde og rare som altid.
    Hysteriske hunde i snor eller bag hegn ignorere de fuldstændig.

    Buster vejer 9 kg så han er vel nærmest en lille hund. Men aldrig nogensinde har han lavet udfald eller gøet af en anden hund


  • #274   1. okt 2019 Ag, der er vel masser af grunde til, at hunde opfører sig forskelligt og håndterer dårlige oplevelser forskelligt.
    Med fare for, at nogen skal føle sig angrebet, tror jeg bestemt, at ejers håndtering af en dårlig oplevelse har indflydelse fremover.
    Jeg tror også, at en hund med mange gode oplevelser med andre hunde bag sig, klarer en dårlig oplevelse bedre end hunde, der sjældent omgås andre hunde på en positiv måde.
    Og så kan vi vel ikke løbe fra, at hunde er født med forskelligt temperament og mental robusthed.

    Men som sagt, jeg tror, at rigtig mange forskellige faktorer gør sig gældende.


  • #276   1. okt 2019 "Når hunde (det er oftest små racer) begynder at råbe op, fordi de har fået øje på en hund, så er det dårlig avl. Hunden er jo ikke truet af en hund, der går på den anden side af vejen. "

    Det var alligevel noget af en påstand. En hund, der er blevet overfaldet af en hund, der er kommet sprøjtende fra den anden side af vejen, kan vel sagtens føle sig utryg ved at se en måske lignende hund på den anden side af vejen. Hunden har måske ikke den store grund til at stole på, at dens ejer kan forsvare den, det kunne vedkommende jo ikke sidst. Det kan sagtens være dårlig avl, men bare sådan pr. definition at give avlen skylden, synes jeg nok er at tage munden fuld. Og det kan da godt være, at der er ejere, der er ligeglade og bare trækker videre med Fido, men det kan nu også sagtens være, at vedkommende arbejder på at løse problemet, men ikke nået i mål endnu.


  • #277   1. okt 2019 Sofia A - Hvordan skal en hund der tilstrækkelig mange gange har haft en dårlig oplevelse med andre hunde, vide at en hund på den modsatte side af en vej ikke kommer rendende og gør den ondt? smiley

    Vi skal måske liiige passe lidt på med generaliseringerne i tråden..


  • #278   1. okt 2019 #275 Hunden er jo ikke truet af en hund, der går på den anden side af vejen.

    Men det ved hunden måske ikke altid. Måske larmer hunden op for at være på forkant med situationen, fordi den netop har oplevet, at den ikke kan regne med, at dens signaler bliver respekteret, hvis fremmede hunde kommer for tæt på.

    Nogle gange dårlig avl, ja. Andre gange bare masser af dårlige oplevelser.


  • #279   1. okt 2019 hver og en af dem, der er endda nogle der har 2 med på gåturen og de bliver så ophidset når de ser min at de ender med at angribe hinanden...

    Seriøst ??
    smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley


  • #281   1. okt 2019 @Ida.
    Seriøst Ida?

    Nej, nu troller du den ud over grænsen. smiley


  • #283   1. okt 2019 @Holly.
    Ekstrabladet! Ring nu! Det er vigtigt!

    Måske så du forkert.......

    Det er jo det alle andre gør i øjeblikket når de er i tvivl. Ulve er kendt for at forfølge deres bytte stille og roligt. Når du så mindst forventer det. Død......


  • #284   1. okt 2019 Konsekvensen for en løs hund der overfalder en i snor er da i hvert fald ikke ens i alle situationer, så jeg kan ikke se hvordan den er klar for alle smiley

    Tucker er overfaldet 2 gange af løs hund, mens han selv var i snor - ingen af hundene er aflivet eller anmeldt.
    Cane corsoen der bed hul i halsen på ham, vis ejer jeg kender, var jeg slet ikke i tvivl om ville tage ansvar og forholdsregler fremover, så jeg gik ikke videre med det.
    Den anden ejer har intet lært. Heldigvis lavede hendes hund ikke hul, men jeg er ikke lige så venlig hvis det sker igen.


  • #286   1. okt 2019 @Ida,
    Det er for dumt det her til at jeg gider spilde min tid på dig. Du har åbenbart nogen udfordringer med at forstå helt åbenlyse ting.

    Skulle jeg så også forklare dig rækken af sanktioner som Politiet besidder i forbindelse med uprovokerede overfald på hunde, så nærmer vi os børnehave niveau.

    Men jeg har et forslag til dig:

    Google det. smiley


  • #288   2. okt 2019 @Ida.
    At der er en individuel vurdering ved hver sag, har jeg allerede sagt at vi er enige i.

    Hvis en hund angriber en hund i snor, så er der også en konsekvens. Det er soleklart stadigvæk.

    At en lille hund kan blive aflivet for bid, er også soleklart. Jeg har på intet tidspunkt påstået at de kan de ikke.

    At du fortolker alternativt på hvad jeg skriver, gør ikke dine påstande mere korrekte. Det er bare underligt, så underligt at jeg ikke gider og svare på flere af dine i mine øjne lettere uintelligente spørgsmål, påstande og kommentar mere.

    Ha en god dag.


  • #290   2. okt 2019 Jeg møder af og til en blå amstaff i Vigerslevparken. Ejer lufter uden snor og lader den deltage i "bunkeleg" mv. Jeg fatter ikke at hun ikke passer bedre på sin hund, men jeg tror ikke hun har fanget alvoren. smiley

    Hera kan ikke lide den, og den eneste grund til det endnu ikke er gået galt, er at jeg fjerner hende.


Kommentér på:
Ulovlige hunde på HG

Annonce