{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.449 visninger | Oprettet:

camilla A
camilla A
Tilmeldt:
21. feb 2016
Følger: 7 Emner: 1 Svar: 19

*suk* {{forumTopicSubject}}

Hvor ville jeg dog ønske, at der snart kom et krav om uddannelse til folk, der arbejder med andre folks hunde.

Dette er skrevet af en, som har en "hundehave", og som også tilbyder adfærdsbehandling, hvalpehold - og endda adfærdsophold, hvor hunden bor hos ham i 2 uger :



Hvordan lærer du din hund at være alene hjemme?
Opdateret: okt. 20

Før du kan lære din hund eller hvalp at være alene hjemme, så er det afgørende, at du etablerer dig som den dominante i jeres relation. Hvis du ikke er den dominante, så kan din hund få den ide, at du er gået fra flokken imod hundens accept, hvilket udløser en stress-reaktion hos hunden, hvor den går i panik, fordi den tror, at det er dens opgave og ansvar at holde flokken samlet. Da denne rolle oftest tilfalde den dominerende i relationen, så er det vigtigt, at du har denne rolle i din relation med din hund, så denne misforståelse ikke kan opstå. Hvis du er hoppet på den (i Danmark) desværre meget udbredte misforståelse og opfattelse, at dominans ikke spiller nogen rolle i hundenes verden, så kan du med fordel starte med at læse min artikel om det emne her: Dominans hos hunde - myte eller faktum?.

Når du har etableret dig som den dominerende, så er det din opgave at kommunikere til din hund, når du ønsker jeres adskillelse, samt anvise din hund, hvad du ønsker af den, mens I er adskilt. Det er bevidst, at jeg skriver "adskillelse" og ikke "alene hjemme", for det meget vigtigt at du træne "adskillelse", før du træne "alene hjemme".

Adskillelse kan i første omgang betyde, at du bede din hund om at holde sig på afstand af dig i situationer, hvor den normalt selv ville vælge at tage ophold tæt på dig. Det kunne være ved siden af dig i sofaen eller ved dine fødder, når du laver mad i køkkenet. Træn adskillelse i disse situationer ved at henvise din hund til den kurv eller kennel, hvor du ønsker at den skal opholde sig og samtidig anviser den, hvordan den skal opholde sig der (liggende roligt og afventende). Som hovedregel skal du være meget tålmodig og igen og igen følge (IKKE BÆRE!) din hund tilbage på den anviste plads, når/hvis den forlader den før du har givet tilladelse til det. Til det formål kan det være praktisk, at din hund har snor på under træningen.

Hvis din hund - efter massevis af rolige gentagelser og genplaceringer - stadig går i panik og på ingen måde acceptere at være på afstand af dig i selv kort tid af gangen, så kan det skyldes at din hund ikke anser dig for havende den position i flokken, der giver dig ret til at diktere dens adfærd. I det tilfælde vil det være nødvendigt for dig, at du etablerer dig som den dominerende i din relation med din hvalp eller hund. Hvordan man gør det er ikke nemt at forklare fyldestgørende i en artikel, da det er en delikat sag at ramme det rette bestemtheds-niveau, så hunden forstå beskeden, men ikke bliver skræmt. Har du brug for assistance i forhold til at etablere dig som den dominerende i din relation med din hund, så kan du booke min hjælp til det ved at bestille et adfærdsbesøg med mig.


Når din hund har forstået og accepteret, at den nogle gange skal være længere væk fra dig end den selv ville have valgt, så er næste skridt, at den kurv eller det bur du har trænet den med, stilles på den lokation, hvor det skal holde til fremadrettet. Så skal din hund lærer at holde sig der, mens du går rundt i huset og forlader lokalet på samme måde, som jeg har anvist ovenfor.

Når din hund kan blive roligt på sit tæppe eller i sit bur, mens du forlader lokalet i 5-10 minutter, så er næste skridt, at den skal lære at være/blive der, mens du forlader din bolig. Start med korte intervaller og lad være med at gøre et nummer ud af at sige farvel eller goddag til din hund. Når du kommer hjem igen, så kald den over og klap den roligt på hovedet, men gør ikke mere ud af at du kommer hjem, da nogle hunde kan få meget dårlige hilsevaner, hvis du skaber for meget "fuss", når du kommer hjem. Jeg anbefaler, at du bruger en telefon til at video-optage din hund, mens du er på dette stadie i træningen, da du på den måde har mulighed for at se, om din hund kan følge med i din progression i forhold til, hvor længe den skal være alene hjemme.


Når du laver alene-hjemme-træning, så er det en stor fordel, hvis din hund er mentalt og fysisk stimuleret i forvejen. Det gør det nemmere for hunden at finde ro under træningen.

Denne artikel om, hvordan du lærer din hund at være alene hjemme, er på ingen måde udtømmende i forhold til alle de små nuancer der skal være i træningen, så den kalibreres til din hunds nøjagtige temperament og udviklingstrin. Måske vil du med de generelle anvisninger kunne komme hele vejen til at din hund uden problemer kan være alene hjemme flere timer af gangen, men det kan også være, at du støder mod en mur og har brug for målrettet hjælp. I så fald kan du altid booke mig til at komme hjem til jer på et adfærdsbesøg.

VIGTIGT:
Når din hund har lært at være alene hjemme, så skal du holde dig for øje, at der er forskel på hvad din hund kan klare at blive udsat for og hvad du bør udsætte din hund for. Med andre ord, så er det ikke sikkert, at du BØR efterlade din hund alene hjemme i 9 timer, bare fordi den kan klare det uden at du får naboklager. Det har jeg skrevet en hel artikel om, som du kan læse her: Hvor lang tid kan en hund være alene hjemme?.

Venlige vovse-hilsner


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  *suk*
  • #1   30. okt 2019 Den unævnelige?

  • #2   30. okt 2019 Naaaaaaaaaaaa, det er vel nærmere en fra Nordsjælland?

  • #4   30. okt 2019 Yes, jeg fandt ham lige smiley

  • #5   30. okt 2019 Suk.. Godt nok mange fejl i det.. virker ærligt talt som noget der er dårligt oversat.. kurv eller kennel - træne i stedet for træner osv.. For SLET ikk at komme omkring indholdet.. Suk!!!

  • #7   30. okt 2019 Hvilken kendt? Det er vel næppe en hemmelighed hvis det står på hjemmesiden hvor alle kan se det..

  • #10   30. okt 2019 Åh jeg tror det er ham jeg har diskuteret med i en fb gruppe
    Han anbefaler kastration, og tager kun hunde der er kastreret, og det er nærmest dyremishandling at have en intakt hanhund


  • #12   30. okt 2019 Jep det var ham.
    Hvis man lader hanhunden være intakt, anbefaler han, at den får lov at parre 4-6 gange årligt


  • #13   30. okt 2019 Tænk jeg startede med at tjekke datoen i opslaget. Jeg var overbevist om det da måtte være en gammel tråd der var poppet op på forsiden..

  • #16   30. okt 2019 Desværre Maj-Britt, vil skyde ham til ca midt 30'erne start 40'erne


  • #18   30. okt 2019 Hvor er det bare trist Maj-Britt smiley

  • #20   30. okt 2019 Kan da se DKK har skrevet om ham flere gange - de er åbenbart ikke så kritiske.
    Kender ikke manden og der er jo mange måde at have og træne hund på, men som professionel burde man i det mindste kunne underbygge sine påstande med mere end "jeg synes" og "jeg mener".


  • #23   30. okt 2019 Ja jeg forstår det jo ikke - hverken Faxe-manden eller ham her. Sæt dog nogen standarder for, hvad man vil reklamere for via sit blad.
    Vi kan jo ikke gøre noget ved hjemmesider og FB,men vi kan da forvente at seriøse foreninger tager afstand fra den slags vrøvl... eller stiller krav til sin redaktør, hvis han ikke er helt up to date.


  • #24   30. okt 2019 Faxe-manden er vanvittigt dygtig til at markedsføre sig selv, det må man give ham.



  • #26   30. okt 2019 Jeg er vild med man underbygger en påstand, hvor man prøver at skabe tvivl om noget, der rent faktisk er bevist er flere, med "læs min egen artikel" det er satme god kildekritik hvis folk hopper på den. og det gør de jo...

  • #27   30. okt 2019 Jeg kom til at skimme teksten, og øv, hvor har jeg bare ikke lyst til at læse mere. Tænk at have en hvalp med separationsangst og så tro, at man skal "etablere sig som den dominerende" fordi den vil tage magten smiley

    Det er direkte kvalmende, at sådan noget stadig foregår. Men endnu mere kvalmende er det, at man sælger det til nye hvalpekøbere og spreder sådan noget misforstået bullshit.


  • #28   30. okt 2019 Jeg har så sent som denne uge haft en dialog med en hvalpeejer, som er HELT sikker på at alm. læringsteori (beløn ønsket adfærd - og få mere af den) ikke virker på den race, de har købt, for den er heeeellllttt speciel, og der skal "mere til".
    Så jo jo, det lever i bedste velgående derude..!!!


  • #29   30. okt 2019 En bekendt har en blanding af noget shiba, beagle mm.Super sød hund, men frygteligt ulykkelig når den er alene - hun fik at vide, at de racer bare er dramatiske, så det var derfor den åd dørkarme, gemmer sig når de skal til at gå mm.
    Jeg savner sådan, at folk der lever af at rådgive andre i det mindste henter deres viden fra forskning/ videnskabelige undersøgelser og ikke bare hvad de nu lige synes selv.

    Men jeg savner dælme også at hundeejere bliver lidt mere kritiske, når de søger hjælp.


  • #30   30. okt 2019 Åh gud altså - hvordan kan man overhovedet købe en beagle-blanding, uden at sætte sig ind i bare det mest basale? Som fx. at det er en pack-hound, og at alene-hjemme virkelig er noget, der skal trænes intensivt med masser af kærlighed og tålmodighed, for at lykkes?

    Lyder iøvrigt som en yderst krævende blanding - dobbelt op på selvstændighed og jagtinstinkt. Hvordan fungerer den ellers?


  • #31   30. okt 2019 Karina - de har faktisk gjort et rigtig godt arbejde med alene-hjemmetræningen (fik jo fortalt hende, at den ikke bare var dramatisk smiley ) men den har møgsvært ved det, så indtil videre er løsningen afhentning af hundepasser, så den kun er kortvarigt alene.

    Den er ellers super sød og velfungerende, relativt godt trænet og fungerer godt med andre både mennesker og hunde. Den er omkring et år, så meget kan jo ske, men den bliver i hvert fald tilbudt et godt og aktivt hundeliv på trods af de mange knubs ejer desværre får, fordi folk åbenbart mener, det er ok at angribe verbalt pga deres valg af blandingshund - de har trods alt fundet hjælp fra mere venlige sjæle...


  • #32   30. okt 2019 Dejligt, at de er på rette spor. Jeg er vild med begge racer (har jo en forkærlighed for de mere selvstændige) men kan godt forestille mig, at den ikke har været helt nem smiley

  • #33   30. okt 2019 Det fede ved gigant racerne er, at de er så nemme at træne til at være alene hjemme. Man skal skal bare går fra dem, og så langsomt øge tiden.

    De er tydeligvis ikke dominante. smiley

    Synes ellers, at min gør det meget godt.

    Vil han gå tur, så hopper han foran mig til jeg tager snoren frem.

    Vil han ud i haven, så hopper han også ved døren dertil.

    Vil han ind, så gøer han til jeg åbner.

    Jeg må hellere tage fat i Faxemanden, for jeg er da totalt domineret.

    Gad godt at møde en af de der dominant fortalere, for det er så underligt at påstå, at noget med en hjerne som en 2 årig skulle kunne styre noget som helst. Bevares, er ejeren længere nede på IQ listen, så kan det det vel give mening. smiley


  • #35   30. okt 2019 Martin - hov hov, ifølge hjemmesiden er det altså især store hunde, der er dominante, så det er ikke der, man skal finde årsagen til den lette alene hjemmetræning - i øvrigt har vovse jo tydeligvis overtaget hjemme hos jer, så alt håb er nok ude smiley

  • #36   30. okt 2019 Dybt suk.
    Men hvad tænker den slags 'trænere' så om alle os for der faktisk har et ret lykkeligt samliv og særdeles velfungerende samliv med vores hunde uden at skænke dominansteorier en tanke ????? Jeg dominere ikke mine hunde, de får lov at være hunde, de har meget selvbestemmelse, de får lov selv at tage initiativer - også til ting vi skal lave sammen. De kan uden problemer være alene hjemme og jeg har to 'arbejdsnarkomaner' når det kommer til hundetræning, der vil 'hoppe på tungen' for mig. Og det er endda ikke racer der regnes for supernemme at træne med smiley
    Jeg har egentlig bare lidt ondt af alle dem der hænger fast i dominansteorisludderet; de går virkelig glib af meget i samlivet med deres hunde, når de hele tiden skal gå og tænke på at hunden gerne vil have lov at overtage ledelsen af familien.
    Og det er altså ikke bare i danmark at der er nogen der åbenbart har misforstået det hele og er holdt op med at tro på dominansteorierne. Det er jo sådan set internationalt og anerkendt forskning der er begyndt at gøre op med dem og har indset at de vist var en fejl smiley


  • #38   30. okt 2019 Mette - det er bare fordi præcist dine hunde er blandt disse heldige 20%:

    En formildende årsag til, at nogle personer kan have denne opfattelse er, at det faktisk er næsten sandt for ca. 20 procent af alle hunde (baseret på min erfaring). For denne 1/5 af hundene spiller dominans en meget lille rolle for deres adfærd mellem dem og andre hunde samt mennesker. For disse hunde er livet en hyggelig leg og de vil ikke have øje for det hierarki der omgiver dem i en hundeflok eller familie. Har man sådan en hund, så er det fuldkommen korrekt, at dominans og hierarki er nærmest uden betydning for hundens adfærd og man vil succesfuldt kunne have en tilnærmelsesvis ligeværdig samarbejdsrelation med hunden.

    Al moderne forskning laves så åbenbart også på de 20%.


  • #39   30. okt 2019 Aj, hvor er man bare heldig at man så har fået én fra de der 20% hver eneste gang, man har købt hund igennem årene? Uanset racen?

  • #40   30. okt 2019 Karina - du er bare mega god til at vælge hund tror jeg, du kan spotte og fravælge de der dominante vovser smiley

  • #42   30. okt 2019 "Når man ønsker dyr der bare ligger passivt i kurven indtil de får lov at rejse sig burde man skamme sig." NEMLIG!

  • #43   30. okt 2019 Jeg må godt nok være superheldig at jeg hver gang får en af de hunde der er blandt de 20% der er komplet ligeglade med dominans og bare synes at livet er en hyggelig leg.
    .... jeg tror ganske enkelt ikke på at et menneske der kan udtale den slags så skråsikkert nogensinde har kendt eller endsige oplevet en hund som fx Clinton smiley Han er sandelig meget bevidst om at i samvær med andre hunde er det HAM, der skal bestemme. Og bukker og skraber de andre ikke for præsidenten så er der 'hell to pay' sååeee helt ukendt med dominans er han vist ikke smiley Hvis jeg skulle finde på at forsøge mig med 'du skal blive i kurven til jeg siger du må andet' og dominans overfor ham så vil jeg blive ignoreret totalt. Men behandler man ham med respekt og lader ham være hund med alt hvad det indebære, så vil han gå gennem ild og vand for mig og være min bedste kammerat.


  • #45   30. okt 2019 Mon ikke en del forveksler dominans med opportunisme?

  • #46   30. okt 2019 Jeg overhørte en samtale mellem en af vores elever og en kollega. Kollegaen er for nyligt blevet hundeejer og ham eleven sagde til hende, at når deres hund "var fræk", så bed han den i øret, både fordi at han derigennem viste den at han var leder - men også fordi, at det "er sådan morhunden gør".

    Man bliver så træt ....


  • #47   30. okt 2019 @44: Gad vide hvordan det er med fodring i de hjem hvor man har alenehjemmeissues fordi man er gået fra hunden uden dens accept smiley Bestemmer hundene mon også spisetider, gå-tur-tider, sengetider osv. Jeg synes godt nok ikke at dominansfolkets teorier hænger sammen. Altså som hundeejer bestemmer jeg jo sådan set ret suverænt hvad min hund skal hvornår. Jeg bestemmer endda hvornår den må tisse og sk*de. Hvordan kan man nogensinde få den ide at en hund har 'adfærdsproblemer' fordi den tror den bestemmer smiley
    .... nej, jeg skal nok bare prise mig lykkelig over at det tilsyneladende hver gang lykkedes mig at købe en de 20% hunde, der bare er totalt ligeglade med hvem der bestemmer.
    Søren har nok meget ret i at opportunisme ofte forveksles med dominans - hunde gør det de har erfaring for kan betale sig smiley
    Hvis jeg bed Perle i øret ville hun blive dybt ulykkelig. Bed jeg Clinton så ville han blive godt og grundigt sur.


  • #50   30. okt 2019 Jeg mødte for nogen tid siden et par, der var på gåtur med deres rottweiler. Den var ikke så gammel, og den og Sten fik lov at hygge lidt sammen. Den er så slem til at hoppe op, fortælle de, og det gjorde den så op ad mig - det er altså en stor hund sådan at få helt op i hovedhøjde, så at de vil stoppe det, kan jeg godt forstå. Men deres løsning var at indfange vovse, tage godt fat i nakken af den og lægge den og og give en ordentlig møgfald. Jeg kunne ikke lade være at tænke, at det godt kunne gå hen at ende galt, hvis vovse en dag føler sig så presset, at den vælger at svare igen.

    Det må være SÅ anstrengende at have hund på den måde - altid at skulle være på vagt for, om hunden nu udviser en adfærd, der skal tolkes som forsøg på at dominere. Man kommer vel aldrig til et punkt, hvor man kan slappe af og bare nyde samværet med vovsen?

    Martine - den slags kollegaer kan være lidt af en øvelse i ikke at sige noget smiley

    Mette - jeg tror altså du har en af de der dominerende nogen, du har bare været rigtig god til ligesom at vise den, hvem der dominerer i det forhold... Hvis ikke den er det, bør den i øvrigt straks kastreres.


  • #52   30. okt 2019 Hvis jeg gav mig til at bide mine hunde i ørene, så vil jeg fandme håbe de bed igen. Magen til snotsnak.

  • #53   30. okt 2019 Når man nu selv har været vant til at have en flok.
    Og ser hvor utroligt gnidingsløst og konfliktfrit hundene omgås indbyrdes, og hvor lidt de blander sig i, hvad de andre gør - så giver det endnu mindre mening, at vi skal blive fysiske og småvoldelige, for at hævde vores "plads i hierarkiet".
    Og at mange argumenterer for, at det er for at efterligne hundenes egen flok-adfærd.
    Det er så langt fra, hvordan jeg oplever det.


  • #54   30. okt 2019 Altså, når jeg har set, hvad min hund stikker hovedet ned i engang imellem, så er øret sgu da det sidste jeg skal bide i smiley

    Det eneste jeg mangler fra dominans-folkene er, hvad der reelt sker, hvis hunden får magten - det har jeg endnu ikke kunne finde nogen, der kan forklare med ordentlige argumenter. smiley


  • #55   30. okt 2019 Jo jo Nissen - det der sker er jo fx., at så kan hunden ikke længere være alene hjemme.. Faktisk kan ALLE adfærdsproblemer forklares med, at ejeren ikke er den dominerende. Eller noget....



  • #56   30. okt 2019 Det er ren Jan Fennel..


  • #57   30. okt 2019 Hans observationer har jo heller intet med flokadfærd at gøre
    Fordi man smider tilfældige hunde sammen et par gange om ugen, bliver de jo ikke en flok


  • #58   30. okt 2019 Nissen, jeg så et opslag på fb om at en familie skulle af med hunden, fordi den havde taget magten hjemmet. Den styrede alt i hjemmet og de var bange for den (både børn og voksne).
    Det var simpelthen så absurd læsning.
    ...Gad vide hvad der nogensinde blev af det stakkels kræ.


    Da Cujo var en 10-12 uger gammel mødte vi et par damer med deres hunde og de var pjattede med Cujo og fik lov at lege og nulre, indtil den ene dame spurgte om vi kunne lægge ham om på ryggen og om hun måtte prøve. Hvad tror du selv, klaphat!
    Jo for ellers vidste han jo ikke at det var os der bestemte...
    Det var 1,1 klo hund; ham kunne jeg nok styre uden at bruge overgreb for at få ham til at vide hvem der bestemmer. JØSSES MANNER!!


  • #59   30. okt 2019 Er der nogen af jer, der har prøvet et af de der webinarer med Karina-et-eller-andet?
    Hun prædiker PRÆCIS det samme...



  • #61   30. okt 2019 @58: Ja, det er det man ofte tænker; få nu lidt proportioner ind i det. Det er hunde og vi bestemmer i forvejen så meget over deres liv at det forekommer helt absurd at snakke om at de tager magten i familien smiley
    Men kan samlivet med en hund blive besværligt ? Ja, da hvis man fuldstændig ignorere at man har taget en floklevende rovdyr ind i sit hjem og tror man kan overtræde dets grænser voldsomt og komplet ignorere dets naturlige adfærd og dets sprog.


  • #62   30. okt 2019 #60 Næ, men nu får jeg da lyst til at prøve smiley

  • #63   30. okt 2019 Åh, vi har på et tidspunkt haft hende ude at holde foredrag i klubben (hun bor i lokalområdet)

    Det medførte så, at vi nedlagde aktivitetsudvalget bagefter, for det nyttede ikke rigtigt noget, at have nogle af foreningens medlemmer til at arrangere aktiviteter, som vi faktisk ikke kunne stå inde for..


  • #64   30. okt 2019 @59: Nej, men jeg har godt været stødt på hende og kan kun sige *suk*

  • #65   30. okt 2019 *suk* sikke en intetsigende overskrift. smiley

  • #66   30. okt 2019 "En tilnærmelsesvis ligeværdig samarbejdsrelation med hunden".... men KUN hvis den basalt set er mentalt retarderet og ikke ænser den rigtige verden i hierarkiet åbenbart....

    Jeg undrer mig over, hvorfor i alverden man har hund (altså hvad er glæden ved det?) hvis man nærmest ikke kan samarbejde med sin hund, den altid vil forsøge at tage magten, du altid skal være årvågen og mistroisk.

    Jeg ved godt, at nogen herinde har beskrevet hvordan det var, dengang man var tilhængere af de metoder - men det lyder da ganske ubehageligt at have hund på den måde.


  • #67   30. okt 2019 #65 sikke en intetsigende kommentar

  • #68   30. okt 2019 Sikke en omgang bavl. Det er ærgerligt at hans få gode pointer drukner i frygten for en dominerende hund. Og det bliver ikke bedre, når man kigger på de andre artikler. Så intakte hanhunde tisser simpelthen indenfor, når de kommer hjem til fremmede mennesker? Atlas har gjort det en gang, da han var allermest unghunde påvirket af hormoner og hjemmets hanhund gøede af ham bag en dør. Jeg må have en meget dygtig hund, siden vi slet ikke har det problem mere. Det ville nu også være upraktisk hvis han skulle pisse i den offentlige transport, når jeg har ham med rundt smiley

  • #69   30. okt 2019 Gør det, Michelle - jeg vred mig rundt på stolen for at holde hænderne i ro. Var det ikke fordi, hun faktisk mener det alvorligt, så var det hylemorsomt!

    Vidste du eksempelvis, at en hund ALTID er stresset, når man kan se det hvide i dens øjne?

    Jaaa... se, der blev jeg lige lidt klogere!


  • #70   30. okt 2019 CH, så er mine da max stressede når de sover.. smiley

  • #71   30. okt 2019 Og mine hver eneste gang, de kigger til siden eller op *GG*

    Og der ER vitterligt ingen undtagelser fra den regel, siger damen..


  • #72   30. okt 2019 CH puha ja, mine er da også stressede i vågen tilstand så.
    ....Gælder det mon også heste? Den ene af mine de store viser altid noget hvidt i øjnene. smiley


  • #73   30. okt 2019 Wow, se lige en stresset hund hér med de øjne. Men det er jo klart - en hund bliver stresset når den sådan er nødt til at indtage førerpositionen og holde styr på flokkens medlemmer. Sådan går det, når den får lov at ligge i en høj position. Den stakkels hund bliver jo helt forvirret over hierarkiet.
    Den ligger tydeligvis med bugen op for at vise, at den har magten i huset og er urørlig!


    profilbillede
  • #74   30. okt 2019 CH - det vil jeg prøve, når lejligheden byder sig... og fuck, jeg er lige blevet mega bekymret for Sten nu smiley smiley

  • #76   30. okt 2019 Ida - fuldstændigt som Sten og min far. Sten ææælsker ham, og det er gengældt. Da jeg hentede sten efter arbejde i mandags så de fjernsyn sammen. Sten lå i sofaen og min far sad på gulvet smiley smiley smiley

  • #78   30. okt 2019 Det er så sandt med kærligheden til de pelsede ‘børnebørn’. Atlas må ikke komme i sofaen hos mine forældre, så sidst vi var hjemme, tog min mor en pude og lagde sig ned til ham på gulvet, så de kunne dele den og putte smiley

  • #81   30. okt 2019 Haha, åh stakkels Figo smiley Det er hårdt at være hund! Men godt at han kan få lov til at dominere lidt, nu du har magten derhjemme smiley

  • camilla A
    camilla A Tilmeldt:
    feb 2016

    Følger: 7 Emner: 1 Svar: 19
    #83   30. okt 2019 Der dukker ofte en reklame op for Karina Rasmussens bog på min facebogvæg (jeg har IKKE liket hendes side! Er bestemt ikke fan af Jan Fennels metoder)

    Der står bl.a.:
    "Verdens bedste hundebog" - ja det er den blevet kaldt.
    "Helt usædvanlig god og indsigtsfuld"
    "Tak for en fantastisk hundebog - jeg forstår alting bedre nu"
    Bogen er til dig, som vil blive klogere på hunde, dig, der vil undgå problemer og dig, som har problemer med din hund. Her får du nemme værktøjer, der fortæller, hvad du skal gøre. Nemt, enkelt og humoristisk fortalt.
    En god bog til dig og din bedste ven."



  • #85   31. okt 2019 #84
    "Jeg møder så mange, der typisk har hund på den måde, at man går tur 3 gange om dagen. Turen får typisk rundt om blokken og skal det være vildt, så har man en lidt længere tur i weekenden. At nogen mennesker tror, at hunden så har et godt liv, er mig en gåde. Så har man efter min mening ikke forstået hvad en hund er og at den mest skal opfylde egne behov."

    Det var sådan vores 2 adoptivhunde levede inden vi overtog dem.
    Intet under, at Håkon ødelagde for omtrent 150.000 kr. i sit første leveår.
    Og hvor er jeg glad for, at tidligere ejere indså, at de ikke magtede at have hundene og fandt dem et nyt hjem, der har forståelse for et godt hundeliv (synes jeg i hvert fald selv).


  • #86   31. okt 2019 "Vidste du eksempelvis, at en hund ALTID er stresset, når man kan se det hvide i dens øjne?" Seriøst smiley Nej, det er simpelthen for morsomt, hvor får de dog den slags jokes fra smiley smiley smiley
    Så når man har en hund med lidt store runde øjne - som fx Perle - hvor man ofte kan se lidt hvidt når den kigger til siden, op eller ned så har man en virkelig stresset hund. Jamen tænk at jeg har kunnet misforstå hende i en sådan grad; hun virker ellers som en rimelig ligevægtig hund, der ikke specielt nemt bringes ud af fatning smiley Og Clintons små dybtliggende kulsorte øjne, hvor man aldrig ser det mindste hvide er tegn på at kræet aldrig er stresset. Jamen, jow jow da..... Det tæller åbenbart ikke med at han, når han fx bliver taget ud af bilen til træning, lige skal have et par minutter til at lande på samme planet, som den jeg befinde mig på fordi adrenalinet ræser rundt i kroppen af bar spænding over at NU skal der ske noget virkelig sjovt og fedt......
    (når man tager Clinton ud af bilen og han skal træne så minder han ganske meget om en yo-yo og det LARMER helt enormt smiley ).


  • #88   31. okt 2019 Det sjove er jo, at man blander lidt fakta sammen med lidt selvopfundet pjat.

    Her er en hund der er presset, det skal man ikke være den store kender for at forstå:

    https://youtu.be/wmDdvFXjE7c

    Men man kan altså ikke plukke en ting ud, og sige at det er hele sandheden. Når min hund ligger og følger mig, så kan man ind i mellem se det hvide i øjnene.

    Årsag? Han gider ikke at flytte hovedet. smiley

    PS: Kvinden på videoen er heldig den ikke valgte at bide hende.


  • #89   31. okt 2019 Tucker må være en topstresset hund.. smiley Han har vist hvid blinkhinde på det ene øje, så man kan altid se noget hvidt.


    profilbillede
  • #90   31. okt 2019 Conors pupiller fylder hele øjenhulen. Han er nenlig genetisk i stand til selv at producere kokain. Tror jeg nok smiley

  • #91   31. okt 2019 @Søren: Det er da det de er smiley Det føles ihvertfald temmelig tit somom en irer er 'på noget' .....

  • #92   2. nov 2019 Jeg kom til at tænke på, da jeg ville vise nogen andre hvordan jeg trænede nej med min køter, at man kan se det hvide i hans øjne.

    Den er tydeligvis voldsomt presset undervejs. smiley

    https://www.hundegalleri.dk/video/traaening/46330-traene_nej


  • #95   2. nov 2019 @Isabelle
    Ja, ja. Men nu er Grosseren jo også verdens smukkeste race, som vi alle er enige om.

    Så skal øjnene jo også være det. smiley


Kommentér på:
*suk*

Annonce