{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.474 visninger | Oprettet:

jalousi? {{forumTopicSubject}}

Jeg har fået mig en skøn kæreste, som hundene er helt pjattet med!

Men... Ham den gamle, altså Baby, udviser en adfærd der minder lidt om jalousi.

Når min kæreste kommer forbi, så hyler og skriger Baby af glæde. Det har jeg kun oplevet ham gøre, med 2 andre mennesker før.

Men i nærmest alle situationer, hvor mig og min kæreste er tæt på hinanden, ligger Baby mellem os. Og hvis ikke han får lov at være mellem os, bliver han rastløs. Han har en rigtig uhøflig adfærd overfor min kæreste, og vader bare hen over ham, som var han der slet ikke. Det plejer han overhovedet ikke at gøre ved folk.

Når vi ligger i sengen og snakker, kommer Baby og ligger sig LIGE i midten.

Vi beder Baby om at gå, men så bliver han rastløs og vader rundt i sengen og kan slet ikke finde ro andre steder.

Hvordan håndtere jeg den situation?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  jalousi?
  • #1   18. nov 2019 Du må få din kæreste til at tisse på Baby, han dominerer jo yydelogt jeres forhold smiley smiley

  • #2   18. nov 2019 Jeg ville lukke ham ude af soveværelset (evt med babygitter)

  • #3   18. nov 2019 Jeg tror desværre Baby er ligeglad med menneske tis...måske syntes han faktisk bare det vil være lidt hyggeligt smiley

    Det er både i soveværelset og i sofaen.
    - skal han så bare have lov at gå og være rastløs? Jeg har overvejet at smide hundene ned fra sengen, så de alle kan sove på gulvet. Syntes næsten ikke jeg kan smide Baby ud af sengen, og stsdig lade de andre 2 være der.


  • #5   18. nov 2019 Jeg ville da bare fortælle hunden klart og tydeligt, at det her gider jeg ikke smiley

  • #6   18. nov 2019 Han syntes det er lidt fjollet der skal være 3 hunde i sengen. De sover primært i min side. Baby sover i midten.

    Vi bor ikke sammen smiley


  • #7   18. nov 2019 Bodil, og hvordan ville du det?

    Vi prøver både med stort NEJ! og vi flytter ham fysisk.
    Men så bliver han som sagt rastløs og vader rundt. Hvis vi smider ham på gulvet vader han bare rundt der.


  • #8   18. nov 2019 Jeg får dårlig samvittighed når han bliver helt rastløs. Men måske skal han bare have lov at rende frem og tilbage, indtil han selv stopper?

  • #9   18. nov 2019 Herhjemme har jeg lært hundene at de sover på gulvet når min forlovede er der. Vi bor sammen, så det er primært om morgenen og nogle gange hvis jeg går tidligt i seng om aftenen at de må være i sengen.
    De er begge vokset op med at sove i sengen, men da jeg fandt sammen med min forlovede, fik han desværre smidt Lucky på gulvet en tidlig morgen i søvne, han rykkede i dynen og ned fløj Lucky med hyl og skrig til følge. Der skete heldigvis ingenting, men min forlovede blev selvfølgelig virkelig ked af det og turde ikke længere at sove med hundene i sengen. Så de lærte at sove på gulvet.
    I dag kommer hundene rendende for at komme med i seng, men finder sig i at blive nede, hvis min forlovede går i seng samtidig som mig, ellers sætter han dem ned på gulvet når han går i seng. Og så smider han dem op til mig i sengen om morgenen når han står op, så har vi lige et par timer til putning inden jeg skal op smiley
    Det fungere rigtig godt for os.
    I sofaen må hundene både ligge på os og imellem os, og Rosa mener bestemt at hun også skal være med til at mysse, hvis vi kysser hinanden, så det forsøger vi at forklare hende at det behøver hun altså ikke.


  • #10   18. nov 2019 Hvordan har du lært dem at blive på gulvet i løbet af natten?

    Jeg vil helst ikke lukke dem HELT ud af soveværelset.


  • #11   18. nov 2019 Det tog lidt tid og dårlig søvn. Men lidt som med en hundehvalp vil jeg tro. Jeg satte en kurv lige ved siden af sengen. Lucky har altid været god til at sove for sig selv, så det var mest Rosa hvor der virkelig skulle trænes, hun har aldrig været god til det.
    Jeg gik tidligere i seng, så jeg kunne ligge og putte med hende i sengen lidt. Så satte jeg hende ned i kurven og sagde godnat. I starten havde hun meget svært ved at falde til ro, nogle gange hjalp det med en hånd nede hos hende, og andre gange måtte jeg simpelthen stå op og endte med at sove på sofaen. Og så hjælper det at køre dem godt trætte så de bare sover.
    Andre gange vågnede hun op efter et par timer og kunne slet ikke finde ro, igen endte jeg på sofaen med hende. Ikke som i, at hun blev belønnet for at pive. Jeg stod bare op og ignorerede hende (medmindre hun viste tegn på at skulle ud selvfølgelig) og gik ind og satte mig på sofaen, hvor hun så selv kunne komme op.

    Det tog tid og jeg ved ikke om det er den rigtige måde at gøre det på, men det var den der fungerede for os, og som gav min forlovede mest mulig søvn i perioden.


  • #12   18. nov 2019 Jeg ville kort og kontant smide ham på gulvet HVER gang. Og blive ved. Også selvom det er træls.

  • #13   18. nov 2019 Det kan godt være jeg er nødt til at være SÅ konsekvent.

    Kæresten er glad for hundene, men bliver selvfølgelig mere og mere irriteret på Baby, når han altid skal være lige mellem hovederne på os.
    - så måske det vil være det bedste på længere sigt.


  • #14   18. nov 2019 Jeg elsker mine hunde højt og de sover også i seng og sofa men sådan en adfærd ville jeg ikke acceptere.
    Jeg er en af dem der tror på at hunde gør nøjagtig hvad der kan svare sig. Hverken mere eller mindre.


  • #15   18. nov 2019 Men hvad får han ud af at være i midten altid?

    Jeg tror bestemt også på at hunde kun gør hvad der kan betale sig, så noget må han få ud af det, trods skæld ud og at han bliver flyttet.


  • #18   18. nov 2019 Baby kan normalt godt både "gå ned" og "ned og læg dig" (hvor han skal lægge sig i fodenden) men i de her situationer høre han slet ikke.

    Måske han bare køre mig rundt om hans lillefinger smiley

    Jeg er måske for blød, når det kommer til ham den gamle...


  • #19   18. nov 2019 Baby og jeg ligger altid og putter om natten. Jeg har forsøgt at smide ham over på den anden side, så han stsdig er ved siden af mig, men ikke ligger i midten (hvis det giver mening)
    Det er bare ikke godt nok for ham.


  • #22   18. nov 2019 I er så hårde herinde smiley hahaha smiley

    Jeg tror jeg må prøve med en konsekvent NED når han tror han skal være midtpunkt.
    Det er nok bedre i længden. Vil jo helst heller ikke, at kæresten bliver træt af Baby!


  • #23   18. nov 2019 Lige en anden tanke. Hvor meget opmærksomhed får Baby når din kæreste er der, i forhold til når han ikke er?
    Jeg tror ikke Baby er jaloux, han vil bare gerne være med og hygge. Han gør det da helt sikkert ikke for at være træls, men fordi han nyder det.
    Jeg kan tydeligt mærke på hundene hvis de er blevet "forsømt" i løbet af dagen, så bliver Lucky så klistret og snakkende og træls.
    Når han bliver sådan får han min fulde opmærksomhed, for jeg ved at han fortæller at nu har jeg "glemt" ham igen. Men det er måske også lidt noget andet, for her er det fordi han normalt ikke er særlig krævende, og derfor nemmere at "overse" fordi Rosa konstant vil op.


  • #25   18. nov 2019 Jeg forsøger at give hundene den samme mængde opmærksomhed som de plejer. Melanie og Thea er ikke helt så krævende som Baby.
    Ham og jeg har jo altid haft et helt særligt bånd.

    Jeg tror heller ikke Baby gør det for at være træls, han vil helt sikkert gerne hygge. Han ligger normalt altid i mine arme, når jeg ser film og serier alene derhjemme.
    Så det kan da godt være, at det er den tætte kontakt han efterspørger.


  • #26   18. nov 2019 Ingen hunde lider nød her smiley
    Det eneste der lider, er min dårlige samvittighed haha smiley


  • #27   18. nov 2019 Det tror jeg bestemt det er smiley Det er jo det han er vant til og nyder, så han kan nok ikke helt forstå, at han ikke er velkommen. Forstå mig ret.

    Jeg tror jeg ville prøve at give ham en nussetur eller lign. når han kommer op for at være sammen med jer, og når han så har fået den fulde opmærksomhed fra jer begge i 5-10 minutter, så sæt ham stille og roligt ned i hans kurv, eller på gulvet, og så ignorere ham. smiley


  • #28   18. nov 2019 Han har sin transportkasse til at stå i soveværelset, som han er rigtig glad for. Så måske det er løsningen. Så får jeg ikke så dårlig samvittighed, og Baby får nus og hygge. smiley

  • #29   18. nov 2019 Det var i hver fald sådan jeg ville gøre hvis det var mig smiley
    Og vil egentligt lidt sådan jeg gør hver dag, med at de ikke sover i sengen om natten, men kommer op lidt om aftenen hvis jeg går i seng alene og så igen om morgenen. Jeg synes det fungere godt, så får de deres puttetid og vi kan sove om natten.
    Lucky gider så aldrig stå op om morgenen, så der skal jeg altid komme og slæbe ham ud for at tisse inden jeg skal på arbejde, det er godt han ikke er så stor og tung smiley


  • #30   18. nov 2019 Jeg havde et lign problem for nogle år siden, dog ikke jaloux hund men allergisk kæreste.
    Men dengang fik jeg at vide af min træner, at det er vigtigt at man ikke fysisk flytter hunden, men istedet rejser sig op og beder hunden flytte sig selv. Det hjalp helt vildt her, hun accepterede nærmest straks at hun skulle sove i sin kurv, når han var der, når vi gjorde det sådan.


  • #31   18. nov 2019 "Når vi ligger i sengen og snakker" -Yeah right! smiley smiley smiley

    Sidst jeg havde en kæreste gjorde min gamle hund lidt det samme. Jeg kunne ikke bare sende hende ned, for så stod hun der og stirrede og jeg fik dårlig samvittighed..
    Jeg lavede en høj hundeseng som kunne stå ved siden af sengen, og bad hende lægge sig i den når vi skulle sove. På den måde kunne hun stadig være ved min side som hun plejede, og jeg havde det ikke dårligt med det da jeg nemt kunne nå hende og putte lidt. Hun blev hurtigt glad for at være i den smiley

    Tillykke med din nye kæreste. Håber han er en keeper smiley


  • #32   18. nov 2019 Ja Mina... Hundene ryger altså UD af soveværelset, når vi laver andet end at snakke og se film smiley :D

    Baby stirre også helt vildt... Jeg kan mærke når han kigger på mig, selvom der er helt mørkt i lokalet smiley

    Jeg tror ham her er en keeper. smiley han har masser tålmodighed, den får han brug for smiley hahah


  • #33   18. nov 2019 Haha. Nå okay. Det er vist også det bedste smiley

    Håber du finder ud af en løsning i alle tre kan være glade for smiley


  • #35   19. nov 2019 Baby er overvægtig, så at give ham noget lækkert hver dag er No go smiley

  • #36   19. nov 2019 Manfred gør det samme når manden lige er kommet hjem fra et rejse job, og beder ham om at gå ned af sofaen og gå i sin kurv, går han ikke hen og ligger sig, finder jeg stofburet frem og så kommer han der i.

    Han bliver 7 næste år og han gør det stadigvæk og det kun blevet værre efter vi har fået børn. Men han går altid i sin kurv, tror jeg brugte buret tre gange.


  • #37   19. nov 2019 Bellen synes hun hører til imellem os altid og det får hun lov til. Hvis vi selv gerne vil have mindre mellemrum, så møver vi hende væk - det er hun sjældent tilfreds med, men det må hun om.

    Vi vælger ikke at problematisere det - tillægger det ingenting, gør bare som det nu passer... vi synes i øvrigt begge at det er hyggeligt at hun ligger der ' men vi har så også et 27 år gammelt forhold smiley smiley


  • #38   19. nov 2019 jeg ville bare sige gå ned!

    mine hunde har også forsøgt det der. det stresser dem og jeg er helt upædagogisk og giver bare en kort kommando



    eller

    ned

    det virker også på katte


Kommentér på:
jalousi?

Annonce