562 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 3 Svar

jalousi.. jalousi..

her for snart 6uger siden fik vi en familieforøgelse.. en lille dreng... chika startede med at være ret bange for ham men har nu fundet ud af at han ikke er farlig... til gengæld kommer hun og vil lege hver eneste gang jeg leger med vores søn... det virker meget som om at hun er jaloux på ham og at man ikke må lege med ham uden at hun er med... og det er jo lidt et problem da han jo er ret skrøbelig her i starten og hun er ret stor i forhold til ham...

er der nogen der har en idé til hvordan jeg får hende til at acceptere at der ikke skal leges med hende når jeg siger sjove lyde til ham den lille og får hende til ikke at være jaloux?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hæng spisebordslampe op 250 kr.
  • Græsslåning 950 kr.
  • El tjek og eventuelt fjerne stikkontakter i lejlighed 1.000 kr.
  • Montering af gardiner og TV stand 1.500 kr.
  • Fjernelse af ukrudt under hæk 600 kr.
  • Måske defekt kabel i loftet - tjek og reparer 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  jalousi..
  • #1   17. dec 2008 jeg vil ikke kalde det jaulosi men tab af privilegier. husk at før var det hende du talte sjovt til og hun forbinder alt sjov og ballade med hende selv for det har hun været vant til, dette skal nu aflæres. jeg ville ignorere det væk, det plejer at virke rigtigt godt, men husk hunde er ihærdige og hun vil forsøge mange gange før hun finder ud af at tingene har ændret sig. og så er det selvfølgeligt vigtigt at du finder tid til at lege med hende på andre tidspunkter og her ville jeg give et legesignal, så hun lærer at kende forskel på hvornår det gælder hende og hvornår det gælder din søn

• #2   17. dec 2008 Altså, vi har 2 hunde. Og den ene, Aiko, som er den yngste, har en tendens til at komme møffende når vi snakker med Fifi. Og han gør det samme hvis vi f.eks. står og kysser med hinanden, og han ser det. Samme "problem" er der så med mine forældres fox terrier, som så er godt 10 år... hun bliver også rigtig jaloux når vi snakker med de andre dyr i huset. Så jeg tror egentlig bare det er en almindelig ting ved opmærksomhedskrævende hunde, og hvis Chika førhen var vant til, at være i centrum, så er det da klart at hun søger ekstra opmærksomhed nu, hvor hun lige pludselig har fået en "konkurrant". Det bedste råd jeg kan give er, at når I ikke snakker med jeres søn, så sørg for at give Chika en masse opmærksomhed smiley

• #3   17. dec 2008 det sjove er bare at før han kom var der ingen problemer med sådan noget... ingen problemer med at snakke med andre dyr eller kysse eller noget i den stil.. og det er kun når jeg sidder med mikkel (som han hedder) at hun bliver helt kulret... og det kan godt være en smule distraherende når der kommer en hund og slikker en i hovedet og danser rundt lige ved siden af mikkel når han ligger på sengen... det er en smule svært at ignore... men jeg må jo bare prøve... der er ikke andet for... smiley og jeg forsøger også at lege og hygge med hende når han sover... men hun er nok blevet lidt forsømt i starten mens vi lige vænnede os til at være forældre og fik styr på hans rytme.. der var ikke meget overskud tilbage når han så endelig sov...

Kommentér på:
jalousi..

Annonce