872 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Jalousi Jalousi

Godaften!

Nåh. Jeg vil rigtig gerne have hund nr. 2 nu hvor min Mollie er blevet 2 år gammel.
Men Mollie er simpelthen så jaloux.
Når vi passer en anden hund så følger hun konstant efter den og nægter den adgang til mig. Men det er kun i lejligheden, når de så er udenfor er der ingen problemer og de leger og alt er fint.
Ville det gå, tror I at det ville gå men en lille hvalp?
Hvad er jeres erfaringer?

Tak på forhånd

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte ballofix 1.500 kr.
  • Montering af vaskemaskine og tørretumbler 500 kr.
  • 3 sal, stort bord til kældren 1.150 kr.
  • Punkteret cykel dæk 300 kr.
  • montering af induktionskogeplade 1.000 kr.
  • Elektriker 760 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jalousi
  • #1   31. jan 2015 Det er resource forsvar ikke jalouxi

• #2   31. jan 2015 Jeg ved ikke om det er jalousi eller resource forsvar
    Linka som er min store hund ,har også meget svært ved ,at jeg snakker eller nusser med min lille hund ,eller om det bare er fordi ,hun også vil være med .Det er overhovedet ingen form for agrasivitet over det ,hun vil bare også snakkes og nusses med smiley

• #3   31. jan 2015 Okay, Zara.

• #4   31. jan 2015 Mht. til aldersforskellen siges de 2 år at være det mest optimale.

Vi har tidligere haft 2, og sammenføringen med dem gik smertefrit ..

I 2011 fik vi en voksen hund på 19 måneder, da hun var 22 måneder fik vi hvalp.
    Det gik bestemt ikke godt, hvalpen gjorde alt det rigtige men den blev hakket af, hugget efter når den kom tæt på, og i det hele taget ellers ignoreret.

Det tog 2 måneder inden de begyndte at lege sammen, så gik det godt et par måneder, men da den ældste kom i løbetid så gad den igen ikke den lille mere ... vi fandt ud af at det havde med den ældstes hormonsvingninger at gøre ... så blev hun steriliseret, og siden er det gået fint ... de gik aldrig alene sammen det første ½ år, nu trives de fint, men pot og pande bliver de aldrig...

andre skriver om at deres nærmest ligger i ske, og elsker hinanden, men jeg vil sige at sikker kan man aldrig være....

• #5   31. jan 2015 To års aldersforskel er ikke det optimale, men den aldersforskel man minimum anbefaler, hvis man ikke kan vente med at få hund nummer to.
    Den optimale aldersforskel er nok nærmere de 4-5 år.

• #6   31. jan 2015 @ aboutMy ... hvorfor ?? altså vores de første var der 3 år imellem, de legede stort se aldrig sammen, men enedes dog fint ... de to jeg har nu, kan diskuterer lidt, men til gengæld har der da været noget mere leg mellem dem ...

• #7   31. jan 2015 Blandt andet for at undgå uoverensstemmelser blandt de to hunde, ofte får de stor gavn og glæde af hinanden trods aldersforskellen. Derudover skal man også gå ind og kigge på den enkelte hund samt race(nogle racer modner senere).
    Når det så er sagt, så vil du altid kunne modargumenter med egne erfaringer og hvad du kender til og har hørt om og jeg ville kunne gøre det samme.
    Men at sige at to år er den optimale alder ser jeg som en vildledning, det er en rette snor intet andet.

• #8   31. jan 2015 Nu er jeg selv kommet til at bruge udtrykket, "det optimale tidspunkt", dette beklager jeg. Det er meget individuel fra hund til hund(race kan også spille ind) og for nogle hunde vil det bare aldrig passe at der kommer en hund mere.

• #9   31. jan 2015 ja det er jeg med på, både det med at man skal se på den enkelte hund, og de enkelte racer .... mht. til skotterne vil jeg tro at 4-5 år er for meget da de fleste er ret modne og meget rolige når de når den alder ...

Igen bliver man nok først klogere den dag man står i det ...

• #10   1. feb 2015 Det kommer også an på hvad meningen er med hund nummer to, skal den udelukkende fungere som familie hund og legekammerat til den hund man har i forvejen(mener stadig at 2,5-3 år generelt er bedre end 2 år) eller er det fordi man selv ønsker en ny(en mere) træningskammerat til sig selv, hvor harmoni i flokken er vigtig og hvor den ældre hund kunne stå som et forbillede for den nye.
    Nu er det mest i trænings/konkurrence verdenen jeg bevæger mig og her er der oftes adskillige år(mindst +4) mellem nummer et og to, blandt andet fordi det tager mange timer at få en hund trænet op til det ønskede og med to hunde omkring samme niveau kan det være svært, hvis ikke umuligt at få til at gå op i en højere enhed, særligt hvis man også ønsker at deltage i konkurrencer.

• #11   1. feb 2015 Vi er en sammenbragt famillie når det kommer til hundene. og vi har 1½ år mellem Funky og Juice. Funky er født 16/9-09 og Juice 17/2-11. De er begge intakte. De slås ikke og der er heller ikke optræk til det, men de går og "trykker på knapper" (ved ikke hvordan jeg ellers skal sige det.) Funky er klart den der har mest røv i bukserne herhjemme, men det er også fordi Juice ikke har så meget med fra Hvalpekassen.
    Jeg er ikke bange for de kommer op at toppes. Det sker ikke. Til det er juice for blød og Funky for stærk, men havde vi haft 2 stærke tæver eller 2 usikre.. så havde vi haft et problem.

Kommentér på:
Jalousi

Annonce