{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Det der med at lette ben
  • #1   16. dec 2019 Dominans smiley

  • #2   16. dec 2019 Dominans?

    Min tæve har lettet ben fra hun var ca 5-6 måneder. Jeg tænker hun gør det for at fortælle at hun har været der. Jeg tænker ikke hun prøver at overtage verdensherredømmet...


  • #4   16. dec 2019 Sten var hurtigt ude, han begyndte allerede 12 uger gammel. Det er dog først fpr relativt kort tid siden, at han sådan målrettet og bevidst tisser ovenpå andre hundes tis (og rent faktisk kam ramme smiley ).

    Det er territorial adfærd. Hvornår de begynder er meget individuelt


  • #5   16. dec 2019 Ja der er en teori om at det kan hænge sammen med dominans. Den der er længst oppe af rangstigen lettet ben tidligst. Der skulle derfor så være han hunde der er 4- 7 år som stadig sidder med og tisser fordi de mener de ikke behøver vise de har alfa adfærd og har det bedst med at være neutrale. Ja det er en af teorierne.

  • #6   16. dec 2019 Baby, puddel, var hurtig til at lette ben. Måske 5-6 mrd.

    Alvin, grand danois, var Ca 1 år før han gjorde, så vidt jeg husker.

    Thea, Italiensk mynde, var 9 mrd da hun startede.


  • #7   16. dec 2019 Desuden tror jeg, hanhunde letter ben, for at markere så højt som muligt, så andre hunde bedre kan dufte de har været der.

  • #8   16. dec 2019 Ida: jeg tror du er inde på noget med det med ballancen. Det har jeg også en fornemmelse af med nogle af de store hunde smiley
    Hihi, ja så er det med at få det lært i en fart, ellers får han jo ikke dilleren med ind ude fra , da den sidder fast i sneen
    smiley

    Michelle: 12 uger er også tidligt, men det spænder jo vidt. Fra den alder og til over 12 mdr er vist helt normalt smiley


  • #9   16. dec 2019 Jeg tror ikke hunde går sådan ret meget op i det med rang, dominans osv. Det er vist mest oppe i hovederne på homo sapiens den slags foregår...


  • #13   16. dec 2019 Mike's mor - 12 uger siger jeg bare smiley



  • #14   16. dec 2019 Da vi havde bølle, labrador blanding. Han begyndte som 6 mrd. Han stod op af hegn og fuglehuset for at lære at lette ben smiley han havde brug for støtten

  • #15   16. dec 2019 Jeg havde en plejehund for en del år siden. Den var udmagret og muskelfattig, men ville så gerne lette ben. Han væltede hver gang, men blev at prøve.... da det endeligt lykkedes var det op af juletræet hos mine forældre smiley

  • #17   16. dec 2019 Jeg har haft en hanhund der begyndte da han var 10 uger og én der begyndte da han var 1,5 år og alt derimellem

  • #18   16. dec 2019 En af mine var 5 uger da han startede.
    De andre har været sådan en 8-10 mdr ...


  • Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

    Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.009
    #19   16. dec 2019 Didrik begyndte at lette ben, da han var omkring 6 måneder, Basso var vist 4-5 måneder. Begge kan stadig finde på at “tøsetisse” fra tid til anden.

    Ingle var knap 10 uger gammel, og jeg har kun set ham “tøsetisse” en enkelt gang siden. Om han så er komplet skæv efter narkose og fuldkommen ude af stand til at holde balancen, skal benet bare op smiley


  • #21   16. dec 2019 cody har øvet sig lidt siden vi fik ham som 8 uger (opdrætter havde også set ham gøre det hos hende) Han stod stille sådan og lettede benet lidt af gangen, holdte det længere og længere tid også kom det højere og højere op og da det var en god højde, så kunne man tisse op af noget. tror jeg så det første gang sådan omkring 5 måneder, måske lidt før. men han har øvet sig siden 8 uger, han er klar på at overtage verdensherredømmet kan i nok høre, så pas på derude...

  • #23   16. dec 2019 det er usynlige e-mails afsendt i snudehøjde smiley



  • #25   16. dec 2019 Sam var 5 måneder da han første gang lettede ben, ligesiden han gjorde det første gang, har han aldrig sat sig ned for at tisse igen. Sam er ridgeback smiley
    Sam markere rigtig meget på tur og også flere gange samme sted.


  • #26   16. dec 2019 Atlas var vidst 10 uger, første gang jeg så ham lette ben. I starten var det kune op af hegnet i haven, men det blev ret hurtigt alle steder, hvor han skulle tisse op ad noget. Jeg tror han var 4-5 måneder første gang jeg så egentlig markeringsadfærd. Han har ikke siddet ned af tisset siden han var 4 måneder, vil jeg gætte på.

    Jeg tror mest det handler om at få spredt sit tis højt og bredt, så så mange som muligt kan dufte til det smiley .


  • #27   17. dec 2019 Min hanhund er en svans for at sige det pænt. En kylling, en bangebuks, nederst herhjemme, bestemmer ikke en skid og han letter ben.

    Min ene tæve letter også ben ..


  • #29   17. dec 2019 Jeg tror ikke rigtigt det har noget med dominans at gøre. Selv meget lidt dominante hanhunde letter jo ofte ben. Jeg tror ganske enkelt det hænger sammen med at jo højere man kan få tiståren op - jo flere 'ser' den.
    Mine irere har altid lettet ben senest i 4-5 måneders alderen. Clinton lettede så småt ben allerede da vi hentede ham. Men han gør så noget INGEN af mine tidligere irer-hanner har gjort. Når han har gået spor så skal han tisse - big time. Og så 'tøsetisser' han altså. Det slår aldrig fejl og han har gjort det siden de første små spor han gik 8 uger gammel. Det er uanset om der er andre hanhunde tæt på ham. Han er hvad nogen nok vil kalde en 'dominant' lille fyr - fuld af selvtillid, charme og lækkert hår smiley
    De der første gange en hvalp letter ben kan være ret søde og sjove; Carlson var 5 mdr gammel inden han besluttede at NU skulle det være; Han lagde an flere gange, men det lykkedes ikke helt med balancen. Da det endelig lykkedes var det op af en brændestak. Dvs. det kiksede lidt og han lettere det forkert ben så tåren blev ud i luften og han kom til at læne sig op ad brændestakken. Men han så SÅ stolt ud og skrabede meget eftertrykkeligt i jorden bagefter smiley


  • #30   17. dec 2019 Jeg havde en lille tæve da jeg var barn - hun rejste sig på forben og satte sin duft smiley

    Mine schæferhanner har lettet ben mellem 10 og 12 måneder...


  • #31   17. dec 2019 CH - sådan gjorde Møffe også. Gaia gjorde det, når hun var i løbetid, ellers ikke.

  • #32   17. dec 2019 Tæver med T smiley

  • #33   17. dec 2019 Jep smiley T for tøjte, for Gaias vedkommende smiley

  • #34   17. dec 2019 Cosmo var 4 måneder smiley

Kommentér på:
Det der med at lette ben

Annonce