{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.477 visninger | Oprettet:

Truende “nabo” {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg ville lige høre hvad man kan gøre i denne situtation.

Vi bor i et andels rækkehus, hvor ham der bor nogle huse længere væk har truet nogle gange når vi går tur med vores hund på de fælles grønne arealer.
Stien går forbi hans hus på den ene side, men der er en hæk imellem hans hus og stien.
Han har brokket sig over at hundene tisser og der så lugter af tis, og at der ligger lort der også, vi samler dog altid op efter vores hund og sådan er reglen for alle der har hunde derude.
Idag truede han flere gange med at komme med et haglgevær hvis vi gik der igen.
Kan man gøre noget ved det? For synes bestemt ikke det er rart han skal komme med sådan nogle trusler

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Truende “nabo”
  • #1   2. jan 2020 Jeg havde nok meldt det til politiet smiley
    Trist at det skal være sådan

• #2   2. jan 2020 Tisser hunden op af hækken?

Hvis ja, så lær hunden ikke at gøre det..

• #4   2. jan 2020 Hvad står der i jeres andelsvedtæger?
    Må I lufte hundene på området? Hvis ikke, så lad være. Hvis ja, så kontakt formanden for foreningen og evt. politiet.

• #5   2. jan 2020 Frk Jensen, nej det gør hun ikke da det er en hun hund som gør det i midten af græsset, men det er yderst sjældent hun overhovedet laver noget ved hans hus.

• #6   2. jan 2020 Lad være med at lade hunden tisse på hækken. Jeg antager at det er mandens hæk, altså at den står på hans grund.
    Anmeld manden for trusler. Det er ulovligt at true andre mennesker på den måde.

• #7   2. jan 2020 Heidi P - tæver kan nu også tisse på hække..

Sig til ham at det ikke er din hund der gør det..

• #8   2. jan 2020 Yorkiebanden Man må gerne lufte sin hund der så længe man samler op efter sig, og det er min kæreste der er formand og han har spurgt de ældre medlemmer som er næst formand til råds og hun sagde man kun kunne lave en klage hvis min ikke ville ignorere det.

• #9   2. jan 2020 Vores hund tisser ikke på hækken, hun laver som regel det hun skal i starten af turen og hans hus ligger ved slutningen af turen.
    Da vi har sagt flere gange det ikke er vores hund og han kan se vi går med poser efter at have samlet op efter vores.

Vi har prøvet at forklare ham det på en sød måde men det hjælper ikke

• #10   2. jan 2020 Tak for svar. Hvis hækken står på hans andel, så gå udenom i en stor bue, som I allerede gør. Truer han en gang til, så siger du bare til ham at han bliver/er politianmeldt for trusler - og du selvfølgelig gør dét. Det burde være nok.

• #11   2. jan 2020 Mange tak, det vil jeg prøve og se på om det hjælper smiley

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

Følgere: 673 Svar: 5.720
    #13   2. jan 2020 Jeg gad ikke sådan en konflikt men ville gå en rute der ikke gik forbi hans hus

• #15   2. jan 2020 Jeg vil prøve at gå en anden rute og undgå ham så godt jeg kan, og så må vi se om det hjælper smiley

• #17   2. jan 2020 Han virker som en meget normal person der bare ikke har indordnet sig med at på i rækkehus med fælles arealer, han tror lidt han ejer det hele, men er ellers normal smiley

• #20   2. jan 2020 #19
    Normal mener jeg med at man ikke kan se på ham at han er sådan en type, han ligner alle andre der er helt normale smiley

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#23   2. jan 2020 behøver du gå den vej?

manden er måske psykisk syg eller andet. retssag, politi dit og dat .... I skal stadig bo tæt... Jeg ville være utryg ved ham altid.

så hellere ignorerer og lade andre tage den kamp. for mig ville det ikke være utrygheden værd.... Han kan hurtigt blive en værre nabo end nu... og myndighederne gør sjældent det store...

hvis du googler kan du finde landsbyer der tyranniserer af den type her... I årevis... overfald osv... ingen hjælper de beboere.

måske er han farlig, måske ikke men hvis han er er det så det værd?

nogle gange har jeg retten på min side men jeg vælger en kamp fra fordi jeg gerne vil bo trygt. derfor skriver jeg sådan... overvej jeres egen sikkerhed. idioter kan man sjældent ændre men man kan ændre sig selv.. eller undgå dem

der er vel andre steder at gå?

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#25   2. jan 2020 sådan en type her... der har lige været en række artikler af samme art i medierne... selv hvis de dømmes løslades de kort tid efter og hvis de sigtes går der måske et år før sagen kan komme i retten.. og og og... og er han syg skal der meget til at få en mand indlagt på tvang.... og så er han endnu mere sur på jer

https://ekstrabladet.dk/112/article3087652.ece

risikoen for jer er simpelthen for stor synes jeg....

enig han handler dybt ulovligt men tænk nu på jer selv. nogle folk skal man gå uden om... Jeg har bare en dårlig fornemmelse her... hans opførsel lyder virkelig ikke normal...pas på jer selv

• #26   2. jan 2020 Jeg tror også vi vil starte med at prøve at undgå ham og så kun gå videre med det hvis det bliver ved.
    Vi vil lave vores rute om så godt vi kan

• #27   3. jan 2020 Aldrig om jeg gad gå på listefødder eller gå omveje for at føje en eller anden sindssyg nabo. Det er SYGT at true med at skyde hund/mennesker fordi de passerer hækken på et fællesområde, hvor det er tilladt at gå med sin hund.
    Hvis din kæreste er formand, så må han da oppe sig og få bestyrelsen på banen. Den nabo skal da i dén grad sættes på plads! Jo mere snor sådan en idiot får, jo mere tillader han sig jo.
    Jeg ville så aldrig nogensinde undlade at politianmelde en person, der truer mig/mine dyr med et våben. Skyder han noget/nogen senere, er det dælme trist at tænke på, at man kunne have reageret allerede ved truslerne for at få sådan en mand stoppet.

• #29   3. jan 2020 Det er altså ikke svært at få folk tvangsindlagt, de skal bare opfylde kriterierne: sindssyg eller i en tilstand, der kan sidestilles med sindssyge (det vil typisk sige psykotisk eller i mani med psykotiske elementer) og/eller til fare for sig selv eller andre (typisk alvorligt selvmordstruet eller uadreagerende på psykotisk vis).

Men jeg mener da manden skal anmeldes - han truer folk på livet, det kan man da ikke bare ignorere

• #31   3. jan 2020 Bede ham om at søge læge hjælp, han er jo ikke rigtig rask den stakkel

• #32   3. jan 2020 Jeg tænker at det her ikke kun sker for TS..
    Jeg synes ikke man stiltiende skal acceptere en tyran....

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#34   3. jan 2020 Jeg fandt med vilje en ældre artikel for ikke at hænge nogen ud. Det er ikke et 15 år gammelt problem. selv flot smiley

ang spørgsmålet. Jeg ville aldrig tage den kamp hvor jeg bor. I har ret men er det det værd? ikke for mig. Jeg har set hvad sådan en nabo kan udrette af skade for en familie så jeg var gået en anden vej.

Jeg mener ikke jeg behøver kæmpe altid, heller ikke når jeg har ret.

hvis ts vil det så skal de gøre det. men min erfaring er delt og den synes jeg også ts bør høre før man Tager et valg.

det er muligt at andre har gode oplevelser med at en sag hurtigt kommer for retten, behandles af politiet og at politiet rykker ud straks ved uro samt at psykisk syge let kan indlægges via tvang. Jeg har stik modsatte oplevelse og det deler jeg her.

Jeg synes ikke kampen er det værd hvis man kan løse det uden konflikt ved at gå en anden vej. simpelthen fordi det er vigtigt for mig at bo trygt hvor jeg bor

hvis andre vil tage sådan en konflikt og har andre positive erfaringer med diverse myndigheder så synes jeg de skal tage kampen men jeg har været der og kommer der aldrig igen.

i andre situationer tager jeg kampen men her ville jeg gå en anden vej.

• #35   3. jan 2020 Ida - man kan jo sagtens anmelde OG vælge at gå en anden vej, det ene udelukker ikke det andet.

I hvert fald synes jeg helt sikkert, det skaæ ammeldes - til politiet mener jeg, ikke bare til andelsforeningen.

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#36   3. jan 2020 PS hvis man søger på

'hærger jysk landsby'

dukker en af sagerne op

her er erfaringerne de samme som mine.

• #37   3. jan 2020 HL - arbejder som lægesekretær på psyk afdeling, hvor vi både får folk ind på tvang og folk der er behandlingsdømte.
    Lever de op til kravene, så bliver de også tvangsindlagt. Men det kræver jo, at man kontakter politiet (og vagtlæge, men den del tager politiet sig typisk af), hvis personen da ikke kan overtales til at gå til lægen. Og de kan jo kun tilbageholdes på tvang, så længe de opfylder kravene... er de ikke længere til umiddelbar fare efter 5 timer, så lukkes de ud efter 5 timer... så må de genindlægges hvis de igen bliver til fare.
    Har de derimod en behandlingsdom, så kan man tvinge dem til at modtage behandling, hvis blot man vurderer, at der er risiko for kriminalitet - men det kræver jo at nogen melder dem, så de på sigt kan få sådan en dom.

Men nu er denne mand jo ikke nødvendigvis psykisk syg... han jo bare være et røvhul, og det kan man ikke i indlægges for. Til gengæld kan man dømmes for at komme med den slags trusler, og nej, det sker ikke straks - men det sker noget hurtigere, hvis man meldes, end hvis man ikke gør

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#38   3. jan 2020 I Skive har vi netop haft en mand der løb rundt psykotisk og tog sit tøj af. da han endte med en økse med gennem en lille landsby heroppe i Salling røg han ind. iflg politiet her er det ikke så nemt, og det er også min erfaring efter at have arbejdet med alkoholikere der ikke kunne indlægges trods delir

det er fint du har andre erfaringer men jeg tror mange kan bekræfte at systemet omkring psykisk syge i DK ikke altid virker som ønsket men den debat kan vi tage i en anden tråd

nej ingen ved hvad denne mand fejler og derfor er det svært at råde.

men jeg har skrevet hvad jeg ville, ud fra mine erfaringer og de kan sådan set ikke ændres med mindre jeg en dag får nogle nye. Du har andre positive erfaringer og så kan ts vælge ud fra de der kommer i tråden.

naturligvis sker det hurtigere hvis man meldes end hvis man ikke gør men domstolene arbejder langsomt. og imens skal de bo op af ham.

et man klar til det for at gå præcis der så gør det. Jeg gad ikke

• #39   3. jan 2020 HL - dit link har jo intet med tvang at gørr... kan ikke se, han er forsøgt tvangsindlagt udem held.

Ift manden i skive, så kender jeg jo ikke sagen, men psykose er ikke i sig srlv nok til at kunne indlægges på tvang - man skal være til umiddelbar fare for sig selv eller andre. Den præcise formulering står i psykiatriloven.

Jeg siger på ingen mådr, at psykiatrien kører på skinner... tværtimod, der er masser af ting at være frustreret over - hos os har vi fx retspsykiatriske patienter side om side med alm patienter, fordi retspsykiatrien er så overbelagt. Vi har også overnattende patienter i samtalerum, fordi der ikke er plads andre steder.

Men det at tvangsindlægge er ikke det store problem, heller ikke når der er overbelagt mn - at holde folk indlagt kan være svært, hvis de er den slags der hurtigt falder til ro (men måske lige så hurtigt kører op igen, når de er ude).

Og som jeg skrev - TS behøver jo ikke insistere på at gå den vej. Hun kan sagtens både anmelde OG vælge at gå en anden vej.

• #40   3. jan 2020 Hl
    Læste en af artiklerne.
    Skræmmende at sådan en mand, kan tyranisere en hel landsby smiley

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#41   3. jan 2020 nej Michelle det har intet med linket at gøre. korrekt.
    Det skriver jeg heller ikk. Jeg nævner psykisk syge fordi det er en af de tilfælde jeg har set hvor naboer ender med problemer efter anmeldelse. linket er et eksempel som jeg skrev herover. aner ikke hvad han fejler om noget.

vi bliver ikke enige. Jeg har mine erfaringer. Du dine. Jeg ville aldrig tage den kamp her men gå en anden vej.

til gengæld tager jeg så nok nogle andre hvor andre ville undgå det og sådan må det nødvendigvis være

• #42   3. jan 2020 Min faster blev tyraniseret igennem mange år af sin nabo. Hun var den konfliktsky type som dig, HL. Manden endte med at slå min far ned med en skovl, da han overtog min fasters hus efter hendes død. Min far havde aldrig generet manden overhovedet. Selv da min far blev slået ned, blev det ikke anmeldt, for min far er også den konfliktsky type. Hvad hvis manden havde haft et skydevåben? Så er det ikke sikkert min far havde overlevet. Han solgte huset i stedet for at anmelde. De nye ejere satte huset til salg efter et halvt år.......man kan jo tænke sig til grunden.

Har man en nabo der ligefrem truer med et våben, synes jeg det er ens forbandede pligt at anmelde det til politiet. Det er jo ikke bare én selv, man udsætter for fare ved ikke at anmelde.

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#43   3. jan 2020 jeg er bestemt ikke konfliktsky Rikke men jeg vælger mine kampe med omhu. som jeg skrev tager jeg mange andre kampe hvor andre springer fra

i det aktuelle tilfælde mener jeg ikke det er det værd at optrappe en konflikt når det handler om noget så småt som jeg jeg kan løse det ved at gå en anden vej

hvis naboen så trapper konflikten op eller viser anden adfærd trods det er det en ny situation men der hvor sagen er nu ville jeg ikke gå ind i en kamp da jeg synes det kan løses lettere ved at gå en anden vej.

men jeg ville naturligvis holde et vågent øje med naboen og se hvad vej hans adfærd bevæger sig samtidig

jeg ved godt at ts har ret men er det kampen værd. Jeg synes det ikke her.

hvorfor slog den nabo din familie ned? var det umotiveret for så kan det jo ikke sammenlignes med denne sag. her har man forsøgt dialog uden held.

Jeg anser det ikke for mit ansvar at tage alle kampe. og hvis manden er farlig og bevæbnet ville jeg aldrig opsøge ham men gå helt andre veje. ved vi han er det? vil du uddybe her ts?

• #44   3. jan 2020 Når en tyran bullier andre til at ændre deres almindelige dagligdags rutiner, synes jeg faktisk ikke det er småt. Og da slet ikke når det gøres med trusler.
    I mine øjne bør det anmeldes.

• #45   3. jan 2020 Har manden jagttegn, så mister han det øjeblikkeligt ved at true med sit våben!
    Enig med at man skal undgå situationen, men ikke for enhver pris. Personligt ville jeg altid have en ekstra person med HVIS jeg gik den vej og så havde jeg fået det optaget. Idet at I bor i en andelsforening, så kan han jo smides ud ved truende adfærd. Men for gud skyld, så konfronter ham ikke alene

• #46   3. jan 2020 Hvis situationen havde været sådan, at han blot var en sur stodder, der brokkede sig højlydt over folks hunde, kunne jeg godt finde på at trække på skuldrene, tænke "sure røvhul" og gå en anden vej fremfor at holde på min ret - det er ikke sikkert, jeg ville synes, det var det værd, selvom jeg havde ret.

Men når han truer med skydevåben, bliver situationen en helt anden, synes jeg. Det er da vildt ubehageligt at bo dør om dør med sådan en mand. Og hvis han bliver så sur over at folk lufter deres hunde på fællesarealerne, hvad bliver han så rasende over næste gang? Og hvad gør han ved det? Der er jo ligesom noget, der indikerer, at han godt kunne finde på at blive voldelig.

Ej, jeg synes helt klart sådan nogle trusler skal anmeldes.

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#47   3. jan 2020 Hvad forventer I der sker når ts anmelder?

jeg er sådan set enig. I teorien. Jeg har bare oplevet i virkeligheden hvor grimt sådan en nabo kan gøre hverdagen for en familie derefter.

efter anmeldelsen hvad så?

• #48   3. jan 2020 HL: Derfor tænker jeg at foreningen skal ind over, så det ikke bliver enkelte personer der anmelder

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#49   3. jan 2020 måske det er en løsning... hvis andre føler sig generet..... men i Bonnet er en hel landsby sammen og han tyrannisere løs...

generer han alle ts? hvordan er han ellers som nabo?

• #50   3. jan 2020 HL - sandsynligvis sker der ingenting - i første omgang.
    Min mor har i mange år haft en nabo, der også truer, blandt andet. Dog i lejeboliger.
    Han er blevet anmeldt og der er dokumenteret i hoved og ende, men han kan ikke bare lige drønes ud.

Men det betyder ved gud ikke at man skal finde sig i sådan noget - tværtimod!
    Det er da noget af en glidebane, hvis man bare accepterer den type adfærd.

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#51   3. jan 2020 ikke at optrappe en konflikt er ikke det samme som at acceptere. men man skal vælge sine kampe med omhu.

skaber manden uro generelt eller kun med denne nabo fx? ts?

• #52   3. jan 2020 Det er da fuldkomment underordnet - han har truet med at bruge skydevåben. Det er dælme alvorligt!

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#54   3. jan 2020 ch lad os få lidt svar fra ts om de ting jeg har spurgt ind til. så er det nemmere at debattere

jeg har aldrig sagt at det er i orden at true men at.man skal vælge sine kampe med omhu og hvis det kun er denne ene nabo og ham der har problemer kan der ligge mere i sagen end der står her.

måske Holly. men lad ts svare.

• #56   3. jan 2020 Trusler fra en, der potentielt er psykisk syg, skal da i DEN grad tages seriøst (det bør det nu uanset hvad).
    Manglende impulskontrol, det er ikke noget man spøger med.
    Jeg kan godt forstå hvis TS ikke har lyst til at gå i det område mere, selvom det er virkelig problematisk, at man lader sådan en person diktere, hvad man må og ikke må, så længe man følger love og regler.
    Men han skal som minimum meldes til myndighederne og boligforeningen. Det eneste der ikke skal ske er, at man ikke handler overhovedet. Er det overhovedet lovligt, ikke at melde den form for kriminalitet (trusler om vold etc.) ?
    For hvad med den næste han "ryger på"?

Jeg er selv ekstremt konfliktsky, men jeg ville også føle, at jeg har et ansvar for, at der tages hånd om sådan en person.

Når der er utryghed i områder med beskyttede boliger (hvor der bor psykisk syge), i nærheden af, hvor jeg bor, melder vi det til myndighederne. Så må de gribe ind. Er personen kendt i forvejen, som fx. psykisk ustabil, vil politiet dukke op, sammen med socialpsykiatrien etc.

INGEN får noget godt ud af, bare at lade stå til.

• #58   3. jan 2020 Come on - hvis nogen truer med at skyde nogen, skal det politianmeldes. Jeg forstår slet ikke dilemmaet i det.

Om han er gak eller ej, så er det ikke ok. Han skal som minimum have besøg af politiet, som kan forklare ham noget om god opførsel. Og så må andelsforeningen jo tage en ekstraordinær generalforsamling hvor der ændres i vedtægterne, så sådanne typer kan vippes ud.

• #60   3. jan 2020 Uanset om folk er syge eller ej, så skal man da ALDRIG acceptere trusler!! Psykisk sygdom er altså ikke en undskyldning for at man bare kan gøre hvad man vil/hvad sygdommen får en til, det er en forklaring , men ALDRIG en undskyldning.

• #61   3. jan 2020 Så kom jeg hjem og kan svare jer igen.
    De andre vi har snakket med omkring ham før, da han før har sagt at hunden ikke skal gå der, siger også han er en sur tosse som ikke egner sig til at på i andels rækkehus.

Snakkede med en anden idag, som siger at han også har været efter ham med hans hund, og at han egentlig burde blive smidt ud af andels foreningen.

Han brokker sig også over at folk holder på gæsteparkeringen foran hans rækkehus og der har vidst været nogle problemer med ham før som har gjort han har fået en klage tidligere.

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#62   3. jan 2020 hvis ts vil anmelde så skal hun det. Jeg har en anden erfaring og den deler jeg naturligvis. Den er at der ikke sker en fis og at situationen kan tilspidses hastigt.

Det bør man overveje om man er klar til før man vælger den kamp

har manden generet andre i området? er han generelt generende og voldelig og truende? har andre problemer med ham? Hvad er der gået forud for truslen? kom den bare ud af det blå?

det håber jeg ts vil svare på. så er sagen lettere at debattere.

lad os sige at det kun er de to, at manden normal er rolig og omgængelig men at de har opbygget en konflikt som får ham til i hidsighed at slynge det her ud. så vil løsningen være at gå en anden vej og undlade at opsøge den nabo mere.

Er manden farlig, truende over for flere og er dette hans gængse adfærd så undrer det mig at ingen har grebet ind før når det nu er så normalt og lige til iflg denne tråd

jeg tror der er mere i denne sag end vi har fået fortalt.

hvis der i en andelsforening bor en galning der truer folk på livet på må og få så vil jeg tro nogle ha e anmeldt ham for længst.

men som sagt. I kan have jeres holdning og jeg min. Jeg har bare ikke den tiltro til at politi, retssystem og eventuelle andre myndigheder handler og hvis de gør er det enten så vagt eller kortvarigt at manden snart er retur og så har ts fået sig en rigtig hyggelig nabo

det sidste skal ts overveje om hun orker... pga en rute på en gåtur. Jeg gad ikke

men her hvor vi bor er vi også vant til hans slags uden at ringe politi og det er nok det forskellen er. Jeg har nul problemer med at tage en konfrontation med en idiot men jeg gør det ud fra mine erfaringer og vælger kampe til og fra.

I ville vælge den til. Jeg ville ikke. men så vælger jeg nogle hvor i ikke ville. og sådan er mennesker forskellige.

jeg siger ikke at det han gør er ok. Jeg siger bare at alle kampe har konsekvenser og i dette tilfælde ville jeg ikke gide alt det bøvl pga en rute på en gåtur med en hund hvor jeg bare kunne gå en anden vej.

og så holde et vågent øje med naboen fremover og bakke op hvis han igen skabet sig over for andre. men det er ikke en kamp jeg ville tage alene pga en rute på en gåtur med en hund. der skulle mere til.

Jeg har taget nogle vilde kampe. og så anmelder jeg aldrig anonymt men står ved mine kampe. fx har jeg anmeldt en overbo for vold mod sin kone. han opsøgte mig heldigvis aldrig men jeg var sgu bange bagefter politiet ahvde været der og de gav dem mit navn. Jeg boede alene. men resultatet var sgu risikoen værd.

Det gjorde jeg også da jeg anmeldte en kæmpe bonderøv af en far for at tæve sine børn. han kom og stod foran mit hus og råbte. Jeg blev inde og afventede. en nabo førte ham væk. han blev virkelig truende. og det stoppede ikke før de flyttede. men det var fint for det var kampen værd pga de unger.

da han gennemtævede deres lab var det mig der hentede den hos konen og jeg måtte bede til at han ikke nåede hjem før jeg var væk med hunden som hun overførte til mit navn. han havde brækket dens brystben. men det var risikoen værd for hunden.

og da jeg anmeldte en idiot her i byen for at tæve sin lille hund og han mødte op hjemme hos os og jeg stod med min datter og blev truet i min hoveddør var det også kampen værd

men fandeme om jeg gad det bøvl med idioter pga en gåtur når jeg kunne gå en anden rute. med mindre manden truede andre senere så ville jeg gerne bakke op.

men resultatet skal overstige bøvlet og min pointe er bare at for mig gør det det ikke her. Jeg ville derfor gå en anden vej,tænkte idiot og sige til foreningen at hvis der er mere rod med ham senere så bakker jeg gerne op.

men indtil da ville jeg leve fint uden at anmelde i første omgang.

Det skal kunne svare sig for mig. hvis ts synes det kan det så anmeld og tag kampen. mere er der ikke i det. Hvornår et menneske synes en kamp er værd at tage er individuel.

trusler er ikke i orden men det er ikke altid jeg tager kampen. Det skal kunne betale sig sammenlignet med konsekvenserne, uanset hvor meget loven og moralen og retfærdigheden er på min side... har jeg lært af mine kampe. Det andet bliver for teoretisk for mig sammenlignet med det bøvl det kan give i virkeligheden

come on... hvem pokker gad det bøvl i virkeligheden uden for en teoretisk tanke på nettet pga en rute på en gåtur med en hund hvor man kunne gå en anden vej og så bakke op hvis der blev mere med fjolset.... sådan helt ærligt... Gad i virkelig det for så har i været heldige med de kampe I har taget og har nogle andre positive erfaringer med den slags end mig.

men ts må vælge. Det er heldigvis ikke min nabo

• #63   3. jan 2020 HL, hvis alle har din tankegang, bliver det jo aldrig meldt....? Og hvad så, hvis det eskalerer? Er risikoen større ved at melde det, end at vente på at han kammer over af sig selv?

Grunden til at en som ham får lov at blive ved, er jo at ingen GØR noget!

• #65   3. jan 2020 Han tyder som en gammel sur mand, der ikke har andet at gå op i, end om folk er for tæt på hans ejendom.

• #66   3. jan 2020 Om man hedder Bent eller Bente, er skizofren eller bare er et surt røvhul, skal sådan en adfærd da aldrig bare ties ihjel og accepteres, det er da mega alvorligt at true andre med at skyde dem!

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#67   3. jan 2020 A jeg lader ikke stå til som du kan se i mine eksempler. Jeg går faktisk langt... men det skal lige realitetstjekkes først hos mig og så vurderer jeg om det bøvl jeg får bagefter når systemet svigter, for det har jeg erfaret at det gør, og jeg står ubeskyttet som anmelder, om det bøvl er en konsekvens som er kampen værd.

for mig er en rute på en gåtur med en hund ikke nok. børn der får tæv, en hund med et brækket brystben og en lille svag kvinde med en brækket kæbe var og lignende vil sandelig også være det fremover.... men ikke det her...

der ville jeg gå en anden vej, sige til foreningen at hvis der er mere med ham bakker jeg op og så holde et vågent øje med naboen...

Der skal mere til før jeg gider bøvle med sådanne tåber. Hvad opnår jeg her? I mine eksempler var det tydeligt hvad vi opnåede. her ville jeg.. få lov at gå ned af en vej forbi en given hæk... nej vel... Det er ikke det værd for mig, hvis jeg samtidig skulle bøvle med ham som jeg skulle med de andre tåber jeg har anmeldt.

men det skal ts jo selv overveje. er det nok for hende så skal hun anmelde.

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#68   3. jan 2020 Rikke at fravælge at anmelde behøver hverken at betyde at man tier det ihjel eller acceptere. Jeg har skrevet et par gange hvad jeg ville gøre.

• #69   3. jan 2020 HL: Du skriver da netop at du ikke ville anmelde, og at du bare ville gå en anden vej og ignorere, det er da netop bare at tie det ihjel og acceptere sådan en adfærd. Samtidig anklager du TS for at lyve og ikke fortælle hele sandheden.

Som A også skriver, hvis alle bare tænkte sådan, så ville der jo netop aldrig ske noget, for alle ville bare tænke " nå men det må andre tage sig af, når jeg intet har hørt fra andre er det nok bare min egen skyld" .

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#70   3. jan 2020 nej Rikke jeg ville også sige til foreningen som allerede kender sagen, at hvis der blev mere ville jeg bakke op og så holde et vågent øje med naboen fremover.

men denne situation alene ville jeg ikke anmelde. for mig skal der mere til. andre har andre grænser. Jeg har min. fordi jeg har erfaret at jeg skal være klar til at gå hele vejen hvis jeg anmelder fordi systemet ikke beskytter anmelder ret godt om overhovedet

jeg anklager ikke ts for at lyve. Jeg siger at der altid er to sider af en sag. med mindre manden er rablende psyko og så kan hun let få hele kvarteret med.

Du tillægger mig motiver og tankegange jeg ikke har. Du læser mine indlæg forkert.

synes du mine eksempler vidner om en der tænker lad andre gøre arbejdet? nej vel. men jeg skal kunne se en mening med det og det kan jeg ikke pga en småting som en rute der kan ændres

• #71   3. jan 2020 Jeg har aldrig snakket med manden før udover de gange han har været truende, og det samme med min kæreste.
    Så det er ikke fordi der er noget af en sag i ikke kender, da vi ikke har haft kontakt med manden udover når han er kommet og brokket sig og så igår hvor han kom og truede os.

Og vi er ikke de eneste der har det sådan, der er flere i andels foreningen der også har samme holdning om ham med at han ikke burde være her.

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#72   3. jan 2020 ts så ha kommer over til jeres dør og siger han vil skyde jer? er han syg? fuld? hvorfor er han sådan? Hvad er dit indtryk?

hvis han genere andre så gå sammen om at få ham ud. hvorfor gør I ikke det? Hvad siger de andre? hvordan genere han andre? så må I samme dokumentation. film. optag. alle sammen samlet.

eller anmeld det selv. at jeg ikke ville betyder jo ikke at du ikke kan. Det er bare min holdning.

114. de tager nok ud og snakker med ham og du skal give dit navn. Det er en fordel at være flere. og så skal du passe på dig selv hvis han er så farlig at han bare dukker op og sig et han vil skyde dig så ville jeg overveje at tage nogle forholdsregler om sikkerhed samtidig så jeg kan bo trygt når politiet er kørt igen.

og hvis han sigtes også i perioden indtil sagen skal for. her kan I måske gå sammen og lægge en art plan og passe på hinanden også.

Det lyder som om at han fejler noget så pas nu på jer selv og stå sammen i foreningen hvis i gør alvor af det. måske I kan holde et møde.

• #73   3. jan 2020 For mig ville det ikke handle så meget om retten til at gå et sted. Igen, hvis han bare var sur og skabte sig, ville jeg nok bare gå en anden vej. Men for mig ville det ligeså meget handle om retten til at gå på fællesarealerne uden at blive truet med at blive skudt på.

• #75   3. jan 2020 Han kommer farene ud i hans have når han ser vi går forbi og det er der han er sur og truende.
    Så han opsøger os kun når han ser vi går på den sti igennem for at komme ud på det store græsareal.

Det er kun “gamle” mennesker der også bor her, vi er kun 2 unge ud af de 35 række huse, og de snakker bare med os andre og fortæller deres mening der.

Vi har talt med næstformanden og der bliver givet en klage til ham, og så har min kæreste tænkt sig at tage det op til næste bestyrelsesmøde.

• #76   3. jan 2020 Ida, det er også det alle de ældre mennesker siger om ham

• #78   4. jan 2020 Det skal jeg nok, de har bestyrelsesmøde her den 13 smiley

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#79   4. jan 2020 hvor gammel er han?

• #80   4. jan 2020 Ved det ikke præcis men han er over 50 ihvertfald.

• #81   9. jan 2020 hvis din kæreste er formand kan han gå til boligforeningen og lave en klage på ham
    .. hvis i ejer rækkehuset er det bestyrelsen der skal ind over ....

• #82   9. jan 2020 Vi ejer det og de tager det op til deres møde her på mandag smiley

• #83   13. jan 2020 Så har han været til bestyrelses møde.
    De vil få givet manden hans klage som vi har lavet til ham. De vil samtidig i referatet fra mødes som deles ud til alle, skrive reglerne for hunde og de grønne områder.
    Så vil de lave vedtægterne om, så når man har fået 3 klager så skal man ud af andels foreningen. Så det betyder at hvis han får en mere klage så kommer han ud.

Så nu håber vi det hjælper på det.

• #84   14. jan 2020 Tak for opdatering, jeg håber, det hjælper.

Jeg kan ikke lade være med at spørge ind til det, du skriver om, at man fremover vil blive smidt ud efter 3 klager. Skal det ikke være 3 berettigede klager eller skal folk bare kunne slippe af med en beboer, de ikke bryder sig om, ved 3 måske uberettigede klager eller klager over bagateller. Og det er et helt generelt spørgsmål, for situationen med manden, der truer med skydevåben, er selvfølgelig helt ude over det acceptable.

• #85   14. jan 2020 Jo det er berettiget klager, bestyrelsen spørger dem der bor ved siden af om de oplever problemer de samme problemer, så man ikke bare kan lave en klage og få nogle smidt ud fordi man har set sig sur på dem.
    Så bestyrelsen vil selvfølgelig tjekke op om der er hold i de klager der bliver indgivet

• #87   14. jan 2020 Kan man smide en andelsejer ud?
    Der er jo noget økonomi der, der ikke er bare lige...

• #90   14. jan 2020 Hvad med diverse lån?
    Det er noget af en magt en beboerforening har i givet fald - man kan jo få et monstertab på det.

• #91   14. jan 2020 CH, det tænker jeg at foreningen må døje med. Foreningen køber nok boligen, og sælger den herefter videre. Hvis ikke det ekskluderede medlem selv får solgt inden for rimelig tid.

• #92   14. jan 2020 Det betyder noget for foreningens motivation smiley

• #93   14. jan 2020 Jeg tror sgu heller ikke man bare kan ændre reglerne så man frit for kan smide en ejer ud.
    Den tror jeg virkelig i skal forbi et advokatfirma for at få tjekket op på om i må. Og hvordan det så fungerer.
    Jeg tænker det som minimum må være fremadrettet man kan ændre den slags.

• #94   14. jan 2020 Jeg synes det kunne være fint at komme i dialog med ham.
    Evt at bestyrelsen inviterede ham til en sludder?

• #98   14. jan 2020 #97
    Enig. Men måske et forsøg værd?

• #99   15. jan 2020 Ja der skal stemmes for at man kan ændre i vedtægterne.
    Det er noget bestyrelsen skal kalde ind til og så skal der så stemmes om det smiley

Med hensyn til hvis en ikke overholder de ting der bliver vedtaget, der ved jeg faktisk ikke hvordan det kommer til at foregå, men de har jo nogle forskellige de kan gå til som har mere styr på det

• #101   16. jan 2020 Jeg tror også det er svært at få en smidt ud, men de må se på det, og så kan det være der skal et advokat firma ind over.
    Men hvis det kommer så langt, så tror jeg vi står ret godt i forhold til at mindst 10 personer er blevet generet af ham.

Men jeg ved det selvfølgelig ikke, da det slet ikke er noget jeg er inde i.

• #104   16. jan 2020 Det er også det vi håber på smiley

Kommentér på:
Truende “nabo”

Annonce