{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.436 visninger | Oprettet:

Tynd pels, tilskud? {{forumTopicSubject}}

Hej alle smiley

Min mors hund Molly har nogle steder hun er meget tyndpelset så man nemt kan se gennem pelsen samt hun har Meget ru og sprækkende poter om vinteren. Derfor har jeg anbefalet hende at gi biotin og zink tilskud for at afhjælpe dette...

Er der et bestemt mærke der er bedre end andre eller er der andre tilskud/ting hun kan gøre i stedet for eller sammen med for at afhjælpe det?

Det er mig der har fået til opgave at finde tilskud da min mor har under 10% af sit syn tilbage (er ikke noget hun kan få briller for eller andet)..

Har kigget lidt på Anibio biotin & zink og Canestra Biotin forte.. Umiddelbart hælder jeg til Canestra da det også indeholder sporstoffer og aminosyrer hvilket jo ihvertfald ikke skader..

Hun får iøvrigt både et godt slankefoder, to slags olier (plante og fisk af virkelig god kvalitet) samt led tilskud, vital animin (til hendes led) også flexadin advanced - hun har dårlige hofter.. Hun får desuden en smule kelp, spirulina og chlorella som min mor også selv får hver morgen...

Håber I kan hjælpe med hvad der er bedst og måske med nogle andre ting der kan hjælpe.. Skal lige siges at selvom hun er en blanding af fransk bulldog og Chinese creasted (kinesisk hårløs), så har hun tidligere haft tykkere pels de steder - under armene, et stykke af hendes forben på "indersiden", på brystet og på maven.. Hun fælder dog ikke rigtigt og kvaliteten af pelsen er som den plejer de andre steder.. Hun får desuden af og til irritations knopper under armene.. Hun klør sig ikke så umiddelbart mistænker jeg ikke sygdom! Hun har også altid haft et par knopper under armen/i armhulen af og til så den del er ikke nyt.. Pelsen er generelt ikke den tykkeste, men den er meget tykkere end de nævnte steder! Slankefoderet er desuden ikke noget nyt, så det er heller ikke derfor.. Mht poterne så sker det hver vinter og hun har meget tyndhudet og sarte trædepuder.. Hun er iøvrigt steriliseret og pelsen er Meget flot og skinnende..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tynd pels, tilskud?
  • #1   5. jan 2020 Faldt lige over dette som kunne være en god mulighed at prøve..

    https://ebutik.dyrlaegevagten.dk/produkt/redonyl-ultra-60-kapsler-50mg/


  • #2   5. jan 2020 Biotin og zink, er godt til både hud pels og negle.
    Også hos heste. En anden ting er ølgær.
    Ølgær er gærceller, der understøtter fordøjelsen, og indeholder ALLE B-vitaminer, som er de vitaminer der gavner hud og pels. Ved samtidig at understøtte fordøjelsen, sikres der en bedre optagelse både af foder og tilskud.
    Det er endnu ikke så kendt hos hunde, men bruges meget i Tyskland, og også meget til heste.
    https://foderhandlen.dk/lexadogbierhefepulvlgrpulver

    Der er også dette produkt, som indeholder alt det du efterspørger.
    Det er både med et højt indhold biotin og zink, men også ølgær og kieselgur. Og selvfølgelig andre vitaminer og mineraler. Det er ret drøj i brug, 3g pr 10kg legemsvægt.
    https://foderhandlen.dk/lexadoghautfithud


  • #4   5. jan 2020 Er det over hele kroppen eller fx symmetriske steder?

  • #5   5. jan 2020 Albert har for lavt stofskifte, og blev MEGET tyndpelset nogle steder.

  • #6   5. jan 2020 Der er flere sygdomme som viser sig som tynd pels/pelsløse pletter på kroppen. Fx cushings udover det allerede nævnte..

    Jeg ville spørge en dyrlæge til råds istedet for at prøve at fodre det væk.


  • #7   6. jan 2020 Louise, Det er kun udvalgte steder.. Under armene/armhulen og på brystkassen og maven, men der har hun aldrig rigtigt haft ret meget hår men på indersiden af forbenene kan ingen af os huske om hun altid har været så tyndpelset.. Altså hun er IKKE skaldet, men bare har tynd pels...

  • #8   6. jan 2020 Hun er tjekket på stofskifte og der er intet at komme efter.. Hun har ej heller fortykkelse af huden eller andet.. Hun er desuden tilset af dyrlæge for dette og dyrlægen mener det muligvis er pga at hun er blevet steriliseret og når nu hun generelt ikke har den tykkeste pels.. Desuden er det 110% sikkert også selen og dækken der slider pelsen af på brystkassen og gir de irritations knopper.. Det er lige præcis der hvor selen sidder.. Så umiddelbart tænker jeg at det ikke er nødvendigt at opsøge dyrlægen igen... Derfor søger jeg viden om tilskud i stedet da dyrlægen har set det og undersøgt hvad hun fandt nødvendigt smiley

  • #9   6. jan 2020 Albert havde heller ikke fortykkelse af huden, og det kom også efter hans kastration smiley
    Men når det er tjekket, så er det jo ikke det smiley
    Albert fik det meste pels tilbage, da han startede op på medicinen.
    Håber du finder noget der virker og du må da godt skrive det her i tråden hvis det er smiley


  • #10   6. jan 2020 Det skal jeg nok smiley Umiddelbart har vi snakket om at det kom - eller ihvertfald blev opdaget en god rum tid efter hun var stoppet på sine olier og et urtetilskud samt nogle der skulle hjælpe på tarmen (selvom hun Ingen symptomer har på noget med tarmen efter hun stoppede).. Hun er selvfølgelig startet på olierne igen.. Men ja, vi mistænker om der mon er en sammenhæng.. Men det kan jo også bare være et tilfælde.. Generelt var hendes pels dog bedre og flottere på det urtemix (vitapetz barf balance).. Har sagt jeg sys hun skal prøve tilskuddet i 1# i 60dage og se om det gør en forskel... Vi har også overvejet om det hænger sammen med allergi - nu har hun to gange haft en ret hæftig allergisk reaktion hvor hun hæver i hele fjæset (2. Gang blev det dog fanget før det blev ret slemt heldigvis).. Kunne jo nemt komme pga atopisk dermatitis eller hvad det hedder.. Men det er blot tanker - og hvis det er tilfældet skulle den i 1# netop også kunne hjælpe.. Men det har dyrlægen ikke ment da hun så hende.. Men altså, man tænker jo også lidt om forbenene på indersiden bare altid har set sådan ud, uden at vi har lagt mærke til det.. Det er virkelig svært.. Men der sker ihvertfald intet ved at prøve at starte på det urtemix også den i 1# som lyder virkelig god!

    Skal nok lige melde tilbage mht om det virker smiley


  • #11   6. jan 2020 (det med tarmen var for at støtte efter giardia da både Mille og Molly fik det samtidigt som hvalpe og indtil de blev næsten et år smiley )

  • #12   8. jan 2020 Nu er det fra 1# bestilt sammen med en ny olie som også kan bruges til allergi hunde (vi er lidt i tvivl).. Den er lavet på koldpresset tranebær og hjulkroneolie.. Så det bliver spændende at få afprøvet..

    Her er olien

    https://www.netdyrlaege.dk/index.php?option=com_virtuemart&view=productdetails&virtuemart_product_id=1480&Itemid=509&gclid=CjwKCAiAjMHwBRAVEiwAzdLWGCmVPmXo2Jd8uD6yC7lmFtuU9WPRFWh3y1qezZ09ZocgrBENiCroSBoC9oIQAvD_BwE

    Til hendes hund er der til 100dage for 250kr..


Kommentér på:
Tynd pels, tilskud?

Annonce