1.475 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 29 Svar

slankefoder slankefoder

Baby er tyk, så slankes det skal han!
Hans ryg har ikke godt af de ekstra kilo, så vi skla have dem pillet af.

Han får det motion han kan holde til, men jeg har endnu ikke set en ændring i hans vægt. Han går i waterwalk 1 gang om ugen, og bliver ellers luftet hver dag og får lov at løbe fri 1-2 gange om ugen.

Men jeg så gerne, at det vægttab gik lidt hurtigere, så han ikke belastes for meget.

Så hvad er jeres erfaring med slankefoder?
Baby er en meget sulten herre, så har i nogle råd til, hvad man kan bruge som "fyld" for at gøre ham mæt, under en slankekur. Han er vild med kogte gulerødder, men vil gerne kunne variere lidt.

Jeg har kigget lidt på dette foder, men har ingen anelse om, hvad jeg skal kigge efter i et slankefoder. Eller om den slags kan have bivirkninger for hunden.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Et kabel er gravet gravet over, der mangler ca 10 cm ledning 890 kr.
  • Hjælp til at male og spartle 1.500 kr.
  • Samle kommoder 880 kr.
  • Rengøring af badeværelse 500 kr.
  • Vægmonterin af skænk 771 kr.
  • Wc afløb 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  slankefoder
  • #1   21. jan 2020 Jeg kender en del, der bruger contour og har gode erfaringer med det.

Da jeg selv skulle slanke en overvægtig (omplacerings) beagle ned for mange år siden, fandtes der ikke så meget slankefoder. Der fik vi anbefalet af dyrlægen, hvor langt vi skulle skære ned på tørfoderet (kan stadig huske beregningen, hvis det er) og så skulle vi supplere med grøntsager, for at hun kunne få mæthedsfølelsen.
    Så hun fik en masse kogte grøntsager sammen med tørkosten, og så fik hun alle de rå gulerødder, hun gad spise.
    Det fungerede supergodt smiley

• #2   21. jan 2020 Her har vi prøvet alle mærker og det er ved mange slanke foder er de skære ned på fedt og til sætter kulhydrater, min sheltie kan ikke "tåle" for mange kuldhydrater, så Acana fit and light er det eneste jeg har kunne få hende til at tabe sig på. Jeg overvejer det flyde fra happy dog, sådan noget granulat, mener det var Mikes mor der har brugt det

• #3   21. jan 2020 Contour er ret effektivt. Ellers er rå hvidkål rigtig godt som fyldstof. Gulerødder er der en del sukker i og det kan sættevsig som fedt.
    I teorien er det jo "bare" at skære ned. Vores hun er altid sultne. Eller er de? De vil i alle tilfælde gerne spise, hvis de bliver tilbudt noget. Jeg mener det er et sundhedstræk. En form for overlevelsesinstinkt. Er der føde tilgængeligt, så skal det spises. Jeg tror ofte at det er dét vi tolker som sult.
    Håber det lykkes for dig. Jeg ved godt at det ikke er så nemt som det lyder smiley

• #4   21. jan 2020 Vi brugte Hills slankefoder, da hunden reelt var overvægtig.
    Jeg er normalt ikke fortaler for Hills, men det hjalp rigtig godt.
    Pt bruger vi Orijen senior og det er også med lavt fedt.
    På det foder har vi en smule svært ved at holde vægten oppe.

• #5   21. jan 2020 Hvis hunden trives på kornfrit, ville jeg bruge Orijen Fit&Trim, Acana Light&Fit eller Essential Contour.

Min lille trives slet, slet ikke på kornfrit, og skal have alt for lille mængde, hvis hun får kornfrit. Så vi veksler lidt mellem Hills Metabolic, RC Satiety og lige nu Arion Sterilized. Om morgenen får hun 50 g vådfoder med 75 g kogte grøntsager i, og det elsker hun smiley

• #6   21. jan 2020 Jeg skærer bare ned på det vanlige foder, der kan evnt tilsættes grønsager, man kan købe nogle tørrede flager rundt omkring men ellers er en pose frosne grønsager fra netto fint, gulerødder er ikke slankekost hvis de er kogte smiley rå gulerødder mætter og render oftest lige igennem smiley

• #7   21. jan 2020 Personligt ville jeg vælge et "dyrlæge foder" dvs royal Canin, hills, virbac og specific da der i dem er taget ekstra hensyn til led og mæthedsfølelse samt ekstra vitaminer så de får nok selvom det er en mindre mængde foder hunden skal ha.. Min mor har været super glad for specific crd 1 til når hun skulle tabe sig også specific crd 2 til at holde vægten bagefter.. Der er godt med fibre i og det hjælper på mæthedsfornemmelsen.. Molly er nemlig også typen der er konstant sulten..

Dertil har hun fået let blendet frosne grøntsager som fyld sammen med hvert måltid (selvfølgelig optøet når hun skal ha det).. Evt hvis man er doven kan man købe grøntsags flakes som bruges til barf hunde og gi - der skal blot hældes vand over og stå og trække.. Molly sys dog let blendet frosset grønt er meget mere lækkert.. Molly har desuden også tabt sig fint på crd 2 fra specific - det handler blot om dosis, så i princippet kan du bruge begge til vægttab men vil kun bruge crd 2 til vedligeholdelse..

Som tyggeting fik Molly rå gulerødder og veggie tyggeting og andre ting med meget lavt fedtindhold og i meget små mængder.. Godbidder der blev foderet brugt eller en gang imellem veggie godbidder fra maxizoo.. Hun fik desuden ofte okse penis/okse energistænger som tyggeting da de er ret lave i fedtindhold og samtidigt har god tygge værdi og tar en god rum tid at tygge (13kg hund når vægten er som den bør)

• #8   21. jan 2020 Jeg kender mange som har rigtig god erfaring med contour fra Essentials smiley

• #10   21. jan 2020 Vi har gode erfaringer med hills jd reduced kalorie. Milo har tabt 1/2 kg pga. Det foder. Han vejer 8 kg. og får 55g om dagen + rå gulerødder, fedtfattige godbidder og små tyggeben fra lukullus.

• #11   21. jan 2020 Jeg skærer også bare i det almindelige foder. Ghini var overvægtig efter 2. hvalpekuld og hun prøvede et par typer slankefoder bl.a. Royal C, det andet husker jeg ikke.
    Hun var konstant sulten og på jagt efter spiseligt, grøntsager gider hun ikke, så det var ikke en mulighed at give hende dem som fyld. Selv med stærkt reduceret fodermængde tabte hun ikke et gram.

Så satte jeg hende på det vanlige foder igen og reducerede mængden med 1/3 og i løbet af 4-5 måneder havde hun tabt de knap 2 kg hun vejede for meget og hun var ikke desperat sulten som på slankefoder.

• #12   21. jan 2020 Jeg kan også anbefale Contour. Jeg sov i timen efter Basses kastration og han blev for tyk. Jeg prøvede alt muligt men han var desperat sulten. Det var han ikke på Contour. Da han var på idealvægt skiftede jeg til Older. Der fungerer super.

• #14   21. jan 2020 Tak for jeres svar!
    Nå hundenes spand er tom, prøver jeg det her foder og ser om han kan holde sig mæt smiley

• #15   21. jan 2020 Må han få rå kylling, når han er på slankekur?

• #18   21. jan 2020 Okay, jeg må prøve mig frem. smiley det var også bare, så de ikke bliver snydt for deres rå lækkerier.
    Og ellers må jeg på jagt efter noget andet de kan tygge i, som ikke feder!

• #20   21. jan 2020 Med få undtagelser, så ville jeg altid bruge standard foder og så give mindre. Jeg ville først skifte hvis jeg måtte ned på omkring 50% af anbefaling. At erstatte fedt med kulhydrater for at gøre det mere kalorie let tror jeg ikke er bedst. Fedt holder blodsukker stabilt og gør ikke hunden sulten uden for spise tid.

• #22   21. jan 2020 "Whatever floats your boat" er naturligvis den rigtige løsning smiley Det er ikke så kompliceret, mindre mad, skær 5-10gram/uge fra indtil der sker noget på vægten, og så hold indtaget. Så snart der sker noget så ville jeg bare holde den der. 2-400g på en måned ville være godkendt på en lille en hund som Baby.

Jeg synes jo alle hunde skal være super slanke, men særligt hunde med led problemer. Det er rigtig meget belastning man skære fra.

• #23   21. jan 2020 Johnny, hvis jeg skar mere af Dorits foder (på ordentligt foder), skulle hun leve af luft.

Hun får 50 g vådfoder med 75 g kogte grøntsager om morgenen, og 50 g ultra-slanke tørfoder om aftenen. I løbet af dagen får hun 2 strimler tørret kylling, i alt ca 20 gram, og ditto i tørret lever. Og så bagt vådfoder i tern til træning 1-2 gange om ugen.

Det er super frusterende at have en buttet hund, som ikke kan tabe sig, fordi den trods alt også skal have noget at leve af. Og ikke kaste op konstant, fordi maven er tom. Dyrlægen mener at hendes stofskifte skal testes, og det kunne da være fint, men de kan ikke rigtig gøre så meget ved det, fordi et stofskifte er svært at regulere med medicin.

Jeg har en lille buttet hund, som er rimelig aktiv (8 km fri tur om dagen, eftersøgning i weekenden) som har nogle store, flotte muskler. Og jeg kan ikke sulte hende mere end jeg allerede gør.

Og jeg bliver sååååååå træt, når folk siger “du skal bare skære i dens foder”.

*bøvs*

Det er muligt at Baby får for meget mad, det ved jeg ikke noget om. Eller for mange hapsere. Men det er ikke endegyldigt en regel, at man kan skære mere i foderet.

• #24   21. jan 2020 Det samme oplevede min mor med hendes dansk svenske gårdhunde/mopse blanding som tydeligt slægtede mopsen på mht at MEGET let ta på! Hun var sat ned på 100gram slankefoder pr dag delt i to også lidt let blendet grøntsager to gange dagligt for at mætte da hun konstant var sulten og hun fik 15+ km fri pr DAG og hun kunne simpelthen ikk tabe alt det hun burde.. Hun fik også kun godbidder ud af de 100gram tørkost og dyrlægen sagde at hun simpelthen ikk måtte få mindre da det ellers var på sultegrænsen.. Så det er ikke bare lige altid!!

Men, tvivler tilgengæld på at det er sådan det er for størstedelen.. Tror nærmere det er for meget mad/tyggeting/godbidder mv og måske samtidigt også at de ikke vælger slankefoder..

• #25   21. jan 2020 Hvilket vådfoder får dine hunde A? smiley

Jeg har forsøgt at skære ned på foder. Men han bliver så frygteligt sulten! Så jeg får dårlig samvittighed, og kommer til at give ham snacks. "en lille en skader jo ikke. Og han er så sulten"...
    Han går konstant og leder efter mad, og vægten ændre sig slet ikke.

Er vådfoder godt til at slanke med? Og kan det passe at jeg har læst, at det til katte er bedre, fordi kødindholdet er højere??

• #26   21. jan 2020 Krøllet- Ja det er en pestilens, når de er så sultne.
    Det problem oplevede vi førhen på noget af de slankefoder vi brugte. Vi oplevede det aldrig på Hills smiley
    Det kan da heller ikke være sjovt at gå og være så sulten hele tiden.

• #27   21. jan 2020 Jeg giver bare nogle af de bedre dåser fra Zooplus - dem med rent kød. Jeg gider i udgangspunkt ikke betale for at der er ris, pasta, kartofler eller andet i. Og så får Dorit de kogte, mosede grøntsager i. Det giver hende nok fiber og mæthed til at komme igennem dagen.

Så får hun et stykke tørret lever når jeg kommer hjem, aftensmad og de 2 strimler kylling fordelt ud over dagen.

Jeg begyndte at bruge vådfoder, netop for at slanke hende. Og de elsker de jo begge to, så det tænker jeg at jeg fortsætter med, så længe Dorit er her. Måske den nye hvalp skal lære bare at spise tørt (med en lille klat vådt på).

• #28   21. jan 2020 Dog kan slankefoder pga de ofte ret mange fibre gi hård mave.. Det fik Molly (mors nye) både af hills og RC men ikke specific crd 1/2 selvom der også er godt med fibre i - men det er da fast smiley

• #29   21. jan 2020 Vådfoder bliver undersøgt. Det elsker han! Så det ville da være fint, hvis det kan bruges i forbindelse med hans slankekur.

Han ER en grovæder. Og det ved jeg!
    Og det er nok derfor han bliver så pokkers sulten. Men det kan mit hjerte slet ikke bære!

Han er jo ikke alarmerende overvægtig. Men buttet er nok ikke et helt forkert udtryk smiley og før han fik dårlig ryg, så jeg det ikke som et problem, fordi det ikke påvirkede ham.

Men nu skal det altså fikses, med den dumme ryg. Troede waterwalk ville være nok. Hans træner der, mener at slankefoder er djævelen selv, så derfor spurgte jeg her.

Jeg er ret sikker på, at slankefoder må være vores vej, hvis vi skal sætte lidt fut i processen, uden at sulte ham!

• #30   21. jan 2020 Man bliver NØDT til at være standhaftig med en hund på skrump! Pak hellere den dårlige samvittighed væk, det er at gøre ham en bjørnetjeneste! smiley Også ellers i gang med et slankefoder med godt med fibre i (giver god mæthedsfølelse) og når han nu har dårlig ryg ville jeg virkelig selv være OBS på at vælge et der netop passer ekstra godt på led (dyrlæge foder).. Så når du vil være ekstra god ved ham gir du grøntsager..

• #31   21. jan 2020 A - naturligvis skal man ikke insistere på det. Jeg ville ikke være så bekymret for mængden generelt eller en sulten hund. Sally er altid sulten, og prøver altid at fortælle mig hvor maden står som ikke er blevet spist. Men det er klart, at skære man for meget fra, så læner det sig op ad fejl ernæring hvor mineraler og vitaminer er for fjernt fra det optimale. Og så skal man helt klart overveje et slanke foder.
    Jeg aner ikke hvordan jeg ville gribe det an med en barf vinkel, hvis jeg stod i den situation som du gør smiley

I min sidste kommentar skriver jeg jo også, gør hvad der virker. Men hvis det fungere ville jeg bruge den anden metode med alm foder.

• #32   21. jan 2020 31# Der er kæmpe forskel på en hund der altid godt kunne spise mere og tigger og en hund der æder ALT på gaden og er totalt desperat fordi den er skide sulten pga slankekur..

• #33   21. jan 2020 Sally æder sgu da også alt på turen. Hvis hun kan slippe af sted med det, så ryger de sidste halv rådne æbler ned, katte lort, menneske lort smiley (ja der var åbenbart en der var trængende på stranden smiley ) , samtlige rester som folk smider "til ræven" bliver eftersøgt.
    Også selvom hun er propmæt. Sur røv som ejer, du ved bedst, tag den rigtige beslutning smiley

• #34   21. jan 2020 Karla er kronisk sulten, men da vi fik hende vejede hun 2,5 kg mere - hvilket er ret meget når man vejer 8 kg i slank format smiley Vi havde stor glæde af gulerødder, agurk, ærter og squash som godbidder eller ekstra fyld i maden. Jeg skar lidt af hendes foder, og blandede lidt vægttabs foder fra Royal canin i. Derudover opblødte jeg tit foderet i vand, før hun fik det, for så fyldte det mere i maven smiley
    Derudover var det bare at være hård smiley For satan hun tiggede og syntes hun var sultedøden nær den første måned eller to, men det blev bedre smiley Det er jo det bedste for hende, så sådan var det bare.
    Jeg tror det tog omkring et halvt år før hun havde smidt dem. Havde desværre ikke et billede fra da vi fik hende, men til venstre havde hun smidt 1 kg og til højre 2,5 smiley

profilbillede
  • #35   21. jan 2020 Pernille- Her må jeg give Pernille ret. Der er altså stor forskel.

Kommentér på:
slankefoder

Annonce