slankefoder slankefoder
Baby er tyk, så slankes det skal han!
Hans ryg har ikke godt af de ekstra kilo, så vi skla have dem pillet af.
Han får det motion han kan holde til, men jeg har endnu ikke set en ændring i hans vægt. Han går i waterwalk 1 gang om ugen, og bliver ellers luftet hver dag og får lov at løbe fri 1-2 gange om ugen.
Men jeg så gerne, at det vægttab gik lidt hurtigere, så han ikke belastes for meget.
Så hvad er jeres erfaring med slankefoder?
Baby er en meget sulten herre, så har i nogle råd til, hvad man kan bruge som "fyld" for at gøre ham mæt, under en slankekur. Han er vild med kogte gulerødder, men vil gerne kunne variere lidt.
Jeg har kigget lidt på dette foder, men har ingen anelse om, hvad jeg skal kigge efter i et slankefoder. Eller om den slags kan have bivirkninger for hunden.
aug 2007
Følger: 40 Følgere: 82 Hunde: 8 Emner: 516 Svar: 12.520
Da jeg selv skulle slanke en overvægtig (omplacerings) beagle ned for mange år siden, fandtes der ikke så meget slankefoder. Der fik vi anbefalet af dyrlægen, hvor langt vi skulle skære ned på tørfoderet (kan stadig huske beregningen, hvis det er) og så skulle vi supplere med grøntsager, for at hun kunne få mæthedsfølelsen.
Så hun fik en masse kogte grøntsager sammen med tørkosten, og så fik hun alle de rå gulerødder, hun gad spise.
Det fungerede supergodt
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 78 Svar: 2.728
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 25 Hunde: 5 Emner: 107 Svar: 6.312
I teorien er det jo "bare" at skære ned. Vores hun er altid sultne. Eller er de? De vil i alle tilfælde gerne spise, hvis de bliver tilbudt noget. Jeg mener det er et sundhedstræk. En form for overlevelsesinstinkt. Er der føde tilgængeligt, så skal det spises. Jeg tror ofte at det er dét vi tolker som sult.
Håber det lykkes for dig. Jeg ved godt at det ikke er så nemt som det lyder
aug 2006
Følger: 29 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 899 Svar: 11.834
Jeg er normalt ikke fortaler for Hills, men det hjalp rigtig godt.
Pt bruger vi Orijen senior og det er også med lavt fedt.
På det foder har vi en smule svært ved at holde vægten oppe.
sep 2017
Følgere: 545 Emner: 155 Svar: 10.707
Min lille trives slet, slet ikke på kornfrit, og skal have alt for lille mængde, hvis hun får kornfrit. Så vi veksler lidt mellem Hills Metabolic, RC Satiety og lige nu Arion Sterilized. Om morgenen får hun 50 g vådfoder med 75 g kogte grøntsager i, og det elsker hun
jan 2019
Følger: 1 Følgere: 73 Hunde: 5 Emner: 34 Svar: 2.275
mar 2007
Følger: 69 Følgere: 288 Hunde: 5 Emner: 135 Svar: 4.299
Dertil har hun fået let blendet frosne grøntsager som fyld sammen med hvert måltid (selvfølgelig optøet når hun skal ha det).. Evt hvis man er doven kan man købe grøntsags flakes som bruges til barf hunde og gi - der skal blot hældes vand over og stå og trække.. Molly sys dog let blendet frosset grønt er meget mere lækkert.. Molly har desuden også tabt sig fint på crd 2 fra specific - det handler blot om dosis, så i princippet kan du bruge begge til vægttab men vil kun bruge crd 2 til vedligeholdelse..
Som tyggeting fik Molly rå gulerødder og veggie tyggeting og andre ting med meget lavt fedtindhold og i meget små mængder.. Godbidder der blev foderet brugt eller en gang imellem veggie godbidder fra maxizoo.. Hun fik desuden ofte okse penis/okse energistænger som tyggeting da de er ret lave i fedtindhold og samtidigt har god tygge værdi og tar en god rum tid at tygge (13kg hund når vægten er som den bør)
maj 2007
Følger: 37 Følgere: 610 Hunde: 3 Annoncer: 1 Emner: 54 Svar: 1.808
sep 2008
Følger: 6 Følgere: 205 Hunde: 3 Emner: 25 Svar: 402
okt 2010
Følger: 17 Følgere: 48 Hunde: 10 Emner: 78 Svar: 7.993
Hun var konstant sulten og på jagt efter spiseligt, grøntsager gider hun ikke, så det var ikke en mulighed at give hende dem som fyld. Selv med stærkt reduceret fodermængde tabte hun ikke et gram.
Så satte jeg hende på det vanlige foder igen og reducerede mængden med 1/3 og i løbet af 4-5 måneder havde hun tabt de knap 2 kg hun vejede for meget og hun var ikke desperat sulten som på slankefoder.
jul 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 31 Svar: 400
mar 2008
Følger: 34 Følgere: 936 Hunde: 8 Emner: 351 Svar: 8.097
Nå hundenes spand er tom, prøver jeg det her foder og ser om han kan holde sig mæt
mar 2008
mar 2008
Og ellers må jeg på jagt efter noget andet de kan tygge i, som ikke feder!
sep 2013
Følger: 17 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 199 Svar: 2.006
sep 2013
Jeg synes jo alle hunde skal være super slanke, men særligt hunde med led problemer. Det er rigtig meget belastning man skære fra.
sep 2017
Hun får 50 g vådfoder med 75 g kogte grøntsager om morgenen, og 50 g ultra-slanke tørfoder om aftenen. I løbet af dagen får hun 2 strimler tørret kylling, i alt ca 20 gram, og ditto i tørret lever. Og så bagt vådfoder i tern til træning 1-2 gange om ugen.
Det er super frusterende at have en buttet hund, som ikke kan tabe sig, fordi den trods alt også skal have noget at leve af. Og ikke kaste op konstant, fordi maven er tom. Dyrlægen mener at hendes stofskifte skal testes, og det kunne da være fint, men de kan ikke rigtig gøre så meget ved det, fordi et stofskifte er svært at regulere med medicin.
Jeg har en lille buttet hund, som er rimelig aktiv (8 km fri tur om dagen, eftersøgning i weekenden) som har nogle store, flotte muskler. Og jeg kan ikke sulte hende mere end jeg allerede gør.
Og jeg bliver sååååååå træt, når folk siger “du skal bare skære i dens foder”.
*bøvs*
Det er muligt at Baby får for meget mad, det ved jeg ikke noget om. Eller for mange hapsere. Men det er ikke endegyldigt en regel, at man kan skære mere i foderet.
mar 2007
Men, tvivler tilgengæld på at det er sådan det er for størstedelen.. Tror nærmere det er for meget mad/tyggeting/godbidder mv og måske samtidigt også at de ikke vælger slankefoder..
mar 2008
Jeg har forsøgt at skære ned på foder. Men han bliver så frygteligt sulten! Så jeg får dårlig samvittighed, og kommer til at give ham snacks. "en lille en skader jo ikke. Og han er så sulten"...
Han går konstant og leder efter mad, og vægten ændre sig slet ikke.
Er vådfoder godt til at slanke med? Og kan det passe at jeg har læst, at det til katte er bedre, fordi kødindholdet er højere??
aug 2006
Det problem oplevede vi førhen på noget af de slankefoder vi brugte. Vi oplevede det aldrig på Hills
Det kan da heller ikke være sjovt at gå og være så sulten hele tiden.
sep 2017
Så får hun et stykke tørret lever når jeg kommer hjem, aftensmad og de 2 strimler kylling fordelt ud over dagen.
Jeg begyndte at bruge vådfoder, netop for at slanke hende. Og de elsker de jo begge to, så det tænker jeg at jeg fortsætter med, så længe Dorit er her. Måske den nye hvalp skal lære bare at spise tørt (med en lille klat vådt på).
mar 2007
mar 2008
Han ER en grovæder. Og det ved jeg!
Og det er nok derfor han bliver så pokkers sulten. Men det kan mit hjerte slet ikke bære!
Han er jo ikke alarmerende overvægtig. Men buttet er nok ikke et helt forkert udtryk
Men nu skal det altså fikses, med den dumme ryg. Troede waterwalk ville være nok. Hans træner der, mener at slankefoder er djævelen selv, så derfor spurgte jeg her.
Jeg er ret sikker på, at slankefoder må være vores vej, hvis vi skal sætte lidt fut i processen, uden at sulte ham!
mar 2007
sep 2013
Jeg aner ikke hvordan jeg ville gribe det an med en barf vinkel, hvis jeg stod i den situation som du gør
I min sidste kommentar skriver jeg jo også, gør hvad der virker. Men hvis det fungere ville jeg bruge den anden metode med alm foder.
mar 2007
sep 2013
Også selvom hun er propmæt. Sur røv som ejer, du ved bedst, tag den rigtige beslutning
aug 2016
Følger: 1 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 276
Derudover var det bare at være hård
Jeg tror det tog omkring et halvt år før hun havde smidt dem. Havde desværre ikke et billede fra da vi fik hende, men til venstre havde hun smidt 1 kg og til højre 2,5
aug 2006
slankefoder