{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.057 visninger | Oprettet:

Tørredækken {{forumTopicSubject}}

Jeg skal have et tørredækken for regnen er tilsyneladende kommet for at blive smiley
Jeg har et gammelt et, der ikke er ret effektivt, så jeg er på udkig efter noget nyt.
Jeg har kigget på siccaro, men puha, det er lidt pebret - især i betragtning af, at jeg skal have to.

Er det pengene værd, eller findes andre billigere alternativer - i samme kvalitet?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tørredækken
  • #1   13. feb 2020 https://www.canisvitae.dk/hundebeklaedning/torredaekken-collared-creatures

    Er imponerende gode - og billige


  • #3   13. feb 2020 Jeg synes man skal overveje sit behov.
    Jeg har siccaro til mine små hunde - det bruges efter bad - altså våd til skindet med shampoo osv. de kommer op på bord og bliver håndklædetørret, og får balsam og bliver redt ud igen. OG allerede der efter er asger typisk tør. især myntes meget fine pels har lang tørretid. Så hun får dækken på.
    Mit problem har været at mine hunde er små og bevæger sig med høje ben, ergo får de forbenene ind i dæknet. Og så går det smarte lidt af det, da tanken netop var at bruge det til at komme ud og tissetaf efter bad, går rundt huset og lege og løbe osv. og dekan man ikke uden forben.

    Jeg er ikke i tvivl om siccaro er et genialt tørredækken. Jeg har haft hænderne i andre mærker (aldrig prøvet dem), og mit indtryk er der er kvalitetsforskelle. Jeg er ikke i tvivl om mine dæknet holder et hundeliv med det brug vi har. Og er ikke i tvivl om deter dem der suger bedst.

    Men alligevel er jeg ikke helt tilfreds med pasformen.. og så er de for dyre hvis man ikke er det... Nu får dine store hunde nok næppe problemer med at bevæge sig i dem.
    En anden ting jeg ville tænke med en aktiv hund, varsom dæknet vil blive brugt i naturen med grene og buskads osv. for så ville jeg nok hellere skifte et billigere ud ved skader end købe det dyreste og ærger mig...


  • #4   13. feb 2020 Jeg har kun erfaring med Siccaro og jeg synes at det er alle pengene værd. Om de andre er lige så gode kan jeg så ikke svare på.

  • #5   13. feb 2020 Jeg har siccaro. Elsker det. Det er fantastisk så Ziva ikke bliver kold efter en våd træning i bilen. Særligt nu hvor vi får to hunde, er det godt på denne årstid at holde deres muskler og ledbånd varme.

    Prisen er pebret og i betragtning af hvor gode anmeldelser de ellers får, så bliver det næste dækken til Abby fra Pernille link https://www.canisvitae.dk/hundebeklaedning/torredaekken-collared-creatures og så kan de to hunde altid skiftes - de er heldigvis samme størrelse.


  • #6   13. feb 2020 Jeg har det her:

    https://www.collaredcreatures.com/collections/drying-coats

    Jeg købte det i november, og det er virkelig effektivt. Nu har jeg ikke prøvet Siccaro, så jeg kan ikke sammenligne. Men det gør hvad det skal, på min ret langhårede hund.

    Jeg ville uden tvivl købe sådan et igen, ikke mindst fordi det koster en brøkdel af Siccaro.

    Bella måler 80 cm i ryggen, og har det største på 90 cm.


  • #7   13. feb 2020 Jeg er kæmpe fan af Siccaro, de er virkelig gode. Jeg har ingen problemer med pasformen, de sidder super fint. Jeg bruger det efter træning og/eller mellem træningspas hvor Asti skal sidde i bilen, hun bliver slet ikke kold og sugeevnen er så stor at den godt kan bruges flere gange på en dag selvom du ik får den tørret i mellem tiden.
    Jeg også finde på at bruge en efter Asti har svømmet eller det har regnet særlig meget, men det afhænger af årstiden.


  • #8   13. feb 2020 Jeg har begge:

    Collared Creatures bruger jeg på mine hunde efter en dag med gåture i regn eller hvis de har valgt at ligge udenfor mens det øser ned- for det kan mine hunde godt finde på smiley
    Det tørrer effektivt og beskytter mit hjem og min bil når hundene vil ryste sig...
    Jeg har ikke prøvet det efter bad, så her kan jeg ikke helt svare på effektiviteten, når hunden er gennemblødt . Dækkenet sidder godt, er ikke så tungt og stift - og lukker effektivt med nogen store kraftige velcrostrips

    Siccaro er effektivt - det kan næsten tørre mine hunde efter et bad men ikke helt... dertil er deres underuld alligevel for kraftig - En gåtur/træning eller blot en dag i regnvejr, tørrer siccaro effektivt. Det er kraftigere end CC og også tungere, mere stift. Det sidder ok, men lukkesystemet har det med at glide i spænderne så man kan spænde efter jævnt ofte.

    Jeg er rigtig glad ved begge men personligt kan jeg sagtens klare mig med Collared Creatures


  • #9   13. feb 2020 Jeg har lidt forskellige mærker, og må sige at Siccaro er dem, der virker bedst til mine lang- og tykpelsede bamser. Elsker når vi skal vaske og gøre klar til udstilling, at vi slipper for meget blowertid, elsker at jeg kan putte dem i dækkenerne på vej hjem fra stranden mm. så min bil ikke lugter af våd hund.
    Trods de billigere modeller, så er jeg nået der til hvor jeg har anskaffet dem til begge hunde og yderligere købt et par af deres måtter oveni.


  • #10   13. feb 2020 Uden i øvrigt at reklamere for det ene eller andet, så tænker jeg ikke at en malle (eller to, rettere) kan betegnes som tykpelset udstillingsbamse smiley

  • #11   13. feb 2020 Helt korrekt, A med b..... - men stadig en hund der lugter af VÅD hund på vej hjem i bilen..... smiley




  • #12   13. feb 2020 Clinton har arvet et fra CC fra Junior. Det sidder godt og får ham effektivt tør efter ture i regnen:)

  • #13   13. feb 2020 #11

    Mine hunde er ikke i bilen, så lige det problem har jeg ikke smiley

    Tusind tak for alle jeres input. Valget er faldet på - og jeg har bestilt - et siccaro dækken. Jeg har et gammelt tørredækken, som jeg købte fra Tåstrup Hundesvømmehal, så det kan den ene af mine hunde bare bruge, mens jeg tjekker det om det andet er så meget bedre smiley

    Det er primært - udelukkende formentlig - når hundene er inde i huset, dækkener skal benyttes. Jeg er træt af at der bliver så beskidt op af væggene og tænker, at det kan reduceres lidt med et dækken. Som det er nu, vasker jeg væg i entre ned dagligt, og så sjovt er det måske heller ikke ...


Kommentér på:
Tørredækken

Annonce