{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.125 visninger | Oprettet:

Tørredækken {{forumTopicSubject}}

Er på udkig efter et tørredækken til Sten og kunne bruge lidt input.
Det er primært til brug efter bad - efter også meget våde gåture, men eftersom jeg har et muddersvin ender han alligevel ofte under bruseren der smiley

Spørgsmålet er, om siccaro er de ekstra penge værd ift collared creatures? Over 1000 kr synes jeg jo måske er lidt pebret, hvis det andet er lige så godt eller tæt på.

Og dernæst med størrelser. Sten er ret smal/spinkel for racen of langt de fleste seler/dækkener der passer i længe er alt for store om brystkassen.
Han er 59-60 cm lang og 66 cm brystmål, så hvis siccaro, bør man så gå efter L eller XL?

Kan se collared creatures vil være en str L som så vil være noget stor om livet på ham.

Så er sådan et dækkener værd at ofre penge på, når det næppe vil passe optimalt (han skal jo trods alt ikke rende på tur med det) eller ja... erfaringer er velkomne


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tørredækken
  • Helene og labberne
    Helene og labberne Online Tilmeldt:
    apr 2018

    Følgere: 2 Annoncer: 2 Svar: 14
    #1   13. mar 2021 Jeg har både et Siccaro (supreme Pro) og et Collared Creatures og jeg synes helt klart, at Siccaro er alle pengene værd. Hunden tørrer bedre og hurtigere og dækkenet selv tørrer også meget hurtigere efter brug. Derudover giver CC enormt meget statisk elektricitet.

    Der er jævnligt brugte Siccaro-dækkener til salg, så der kan spares noget der.


  • #2   13. mar 2021 siccaro er uden tvivl bedst til de langhårede, og gennemblødte, hunde. Er hunden kun våd yderst, altså efter gåtur o.l, eller er det en korthåret hund, er collared creatures fantastisk. jeg har begge dele og sælger begge dele - og har mange kunder i svømmehallen, så synes jeg har en god erfaring med dem.
    Mine egne hunde får cc på efter en regnvejrsdag men har de været i bad (gennemvåde) er det klar siccaro der er bedst

    Jeg ville tage XL i siccaro - det kryber og en str Large bliver sandsynligvis for kort :o) - og ja, jeg synes det er pengene værd!


  • #3   13. mar 2021 Her vil det kun blive brugt på gennemblødt hund - han tørrer jo hurtigt hvis gan bare er våd "udenpå" så tørredækken giver ikke meget mening der.

    Men hvad med pasform til sådan en slank, ranglet fyr? Er det bedre at det er lige til den korte side, men passer ok om brystkassen eller er korrekt i længde men til gengæld noget stort om brystkassen?

    Det vil jo så nok være siccaro til vores behov - inkl manglende lyst til elektrisk pels


  • #4   13. mar 2021 Siccaro har vist tilbud på deres splash dækken. Ser i hvert fald reklame hele tiden på facebook

  • #5   13. mar 2021 Han bliver nok bredere med alderen, så måske, hvis du skal have det dyre siccaro, du skal vælge det store, så du er sikker på det også passer næste år:)

  • #6   13. mar 2021 A-S - han er over 2 år, så tænker ikke han bliver voldsomt meget bredere... det er i øvrigt generelt et problem med sådan en ranglet fætter, alt udstyr laves åbenbart til tykke hunde smiley

  • #7   13. mar 2021 Nå, jeg synes det var så kort tid siden du fin ham smiley

    Altså, jeg tænker det med tøj og seler har noget at gøre med at staff og bulldogs har været moderne i så mange år, der er virkelig mange mennesker, der har sådan en, så det er vel det, der sælger..


  • #8   13. mar 2021 Jeg synes at Siccaro er alle pengene værd.

    Gaddafis ligger fast i bilen og så får han det på når han er våd når vi kører hjem.
    Jeg kan også finde på at give ham det på som et almindeligt dækken når det er koldt og han ligger i bilen eller vi går tur.

    Angående pasformen, så synes jeg ikke at det gør så meget at det er lidt stort.
    Jeg kommer det i tørretumbleren så krymper set lidt.

    Kender du ikke nogen der har et så du kunne prøve det inden du køber?


  • #9   13. mar 2021 Det føles også som vældig kort tid smiley

    Tror du har ret, det er bare træls når man prøver at finde udstyr.
    Men er det mon et stort problem hvis sådan en tørrefætter er lidt rigelig stor i omkreds, når nu der ikke skal løbes og leger med det på?


  • #10   13. mar 2021 Jeg synes ikke at det gør noget at det er lidt stort i det

  • #11   13. mar 2021 Kender desværre ikke nogen med cirka samme hundestørrelse, der har sådan et nej.

    Men hvis nogen her ved om der er en forhandler et sted i varde/Esbjerg-området, så kunne man måske prøve der


  • #12   13. mar 2021 Hvis ikke du har noget imod et brugt, så smid en annonce på facebook at du vil købe et i det område, så kan du prøve det først.

  • Helene og labberne
    Helene og labberne Online Tilmeldt:
    apr 2018

    Følgere: 2 Annoncer: 2 Svar: 14
    #13   13. mar 2021 Jeg bor i Esbjerg, men mit er XXL, så det giver jo ikke så meget mening at prøve det, men jeg træner sammen med nogle, der har XL og er sikker på, du gerne må prøve deres, hvis du vil smiley

  • #14   13. mar 2021 Siccaro er alle pengene værd smiley Og det holder. JEG synes at jo mere det bruges, jo bedre bliver det. Jeg har dem i bilen, så hundene kan få dem på, når de har været i vandet eller søerne.

  • #15   13. mar 2021 Siccaro er utrolig effektivt!!! En af de bedste investeringer jeg har gjort.
    Tør hund på kort tid, absolut alle pengene værd!


  • #16   13. mar 2021 Mette - Sten får helt sikkert ikke sådan et på i bilen. Det kræver bad først. Han lægger sig jo i mudderhuller og skubber sig frem til han er sort fra top til tå smiley

    Helene - hvis der er nogen der er villig til at lade Sten prøve, så takker jeg meget gerne ja til det smiley


  • #17   13. mar 2021 Jeg har selv tænkt på et til Tucker - men da han netop er 40cm og med højtsat hale, så virker 37-47cm voldsomt. Så jeg er faktisk heller ikke kommet længere i beslutningen smiley Jeg synes dog at hælde til at gå en størrelse NED - som også er hvad de skriver på hjemmesiden, hvis man har en slank hund.

    Jer med de langhåret hunde - hvor hurtigt tørrer de ca. med Siccaro?


  • #18   14. mar 2021 Jeg har ikke siccaro endnu, da jeg har været for nærig til at købe dem mens hundene voksede. Men jeg har et CC i str L, som CP'en ikke kan passe mere. Det må du gerne få, hvis du vil betale portoen, og det har interesse. Det ender bare med at ligge her og dø af alderdom, eller musene får lavet rede af det smiley
    CC passer CP'en godt (han er også lidt ranglet), hvorimod jeg synes de er for korte i siderne til den hvide schæfer.


Kommentér på:
Tørredækken

Annonce