Tør næse (slikker creme af), hvad hjælper? Tør næse (slikker creme af), hvad hjælper?
Hej alle
Mille har altid en beskidt og ret tør næse/snude.. Jeg vasker den ofte og ligemeget hvad jeg smører den med så bliver den ved med at være tør og hun er sååå træls til at næsten med det samme at slikke cremen af..
Jeg har bla prøvet kovaline og decubal lips and Dry spots balm som dog har været bedst men stadig ikke godt..
Har I nogle gode tips til hvad jeg skal bruge og ikke mindst hvordan jeg bedst undgår at hun slikker det af med det samme?!
Er nervøs for om den kunne finde på at sprække i fremtiden som den gør på nogle franske med de problemer (beskidt og tør)..
På forhånd tak for hjælpen
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 134 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 158 Svar: 12.768
Jeg tænker at der må være noget underliggende sygdom, der giver din hund problemer. Og så skal denne findes og behandles. Snudens tilstand er blot et symptom.
Du skal undgå alt med vand i, da vand udtørrer yderligere.
jun 2011
Følger: 14 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 75 Svar: 4.911
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.566
Når det er sagt, så er der helt vildt mange "sygdomme" hvor tør næse kan være et symptom eller en "bivirkning"..
Vi har kæmpet med en tør/ru... nogen gange hudløs og sårfyldt næse lang, lang tid nu. En god creme hjælper så absolut ikke hvis næsen blot er et symtom på noget underliggende.
Sådan her så vores næse ud for 8 dage siden - og det er ret pænt i.f.t. hvordan den oftest ser ud. Der er sting i efter en biopsi
Vi er stadig ikke sikre på hvad der er i vejen og hun mediceres nu igen med endnu en gang ny medicin samt zink dagligt.
okt 2007
Følger: 43 Følgere: 108 Hunde: 3 Emner: 452 Svar: 2.855
Det virkede super på Lulu da hun levede. Vi smurte hendes næse og gav en lille tyggepind, så det fik en chance for at virke. Ellers gik vi en fortovstur, så hun blev distraheret.
Det er bare den der lille gule metalbøtte, vi brugte
dec 2011
Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 6 Svar: 1.086
dec 2011
Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 6 Svar: 1.086
mar 2007
Følger: 69 Følgere: 288 Hunde: 5 Emner: 135 Svar: 4.299
mar 2007
Man kan sige cremen får jo så heller ikke sindsygt lang tid til at virke før jeg ikk kan stoppe hende i at slikke det af..
Er pænt sikker på at det ikke er pga sygdom (men kan da ikke udelukke det kan hænge sammen med allergien), men simpelthen er fordi hun får så meget jord på næsen og jord udtørre... Altså det er på ingen måde voldsomt tørt, bare sådan at jeg egentlig gerne ville kunne smøre den engang imellem så den ikk bliver det! Er SLET ikk i nærheden af jeres billeder og ej heller overhovedet tæt på at sprække som det er, min frygt for det er fordi jeg ved nogle franske sker det for når de har tørre næser..
jun 2011
Følger: 14 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 75 Svar: 4.911
Lad være med at bruge en klud med vand:) Kluden slider på huden og vandet tørrer som sagt huden ud.
feb 2020
Følgere: 1 Hunde: 1 Svar: 121
okt 2006
Følger: 59 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.904
Så holdes hunden aktiv og har ikke tid til at slikke det af. Og det beskytter mod jord og snavs der irriterer huden.
mar 2007
Tør næse (slikker creme af), hvad hjælper?