{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.575 visninger | Oprettet:

Tør næse (slikker creme af), hvad hjælper? {{forumTopicSubject}}

Hej alle smiley

Mille har altid en beskidt og ret tør næse/snude.. Jeg vasker den ofte og ligemeget hvad jeg smører den med så bliver den ved med at være tør og hun er sååå træls til at næsten med det samme at slikke cremen af..

Jeg har bla prøvet kovaline og decubal lips and Dry spots balm som dog har været bedst men stadig ikke godt..

Har I nogle gode tips til hvad jeg skal bruge og ikke mindst hvordan jeg bedst undgår at hun slikker det af med det samme?!

Er nervøs for om den kunne finde på at sprække i fremtiden som den gør på nogle franske med de problemer (beskidt og tør)..

På forhånd tak for hjælpen smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tør næse (slikker creme af), hvad hjælper?
  • #1   14. mar 2020 En hundesnude skal kunne passe sig selv. Dvs den skal hverken være tør, ru eller sprækket.
    Jeg tænker at der må være noget underliggende sygdom, der giver din hund problemer. Og så skal denne findes og behandles. Snudens tilstand er blot et symptom.

    Du skal undgå alt med vand i, da vand udtørrer yderligere.


  • #3   14. mar 2020 Vand er udtørrende i sig selv, lad være med at vaske den, så bliver den sikkert sig selv igen:)

  • #4   14. mar 2020 Har din hund allergi? Det ses jævnligt at hunde med allergi lider af tørre næser. Er der styr på allergien kan en god creme sandsynligvis hjælpe - snout creme, kovaline salve el. lign.
    Når det er sagt, så er der helt vildt mange "sygdomme" hvor tør næse kan være et symptom eller en "bivirkning"..
    Vi har kæmpet med en tør/ru... nogen gange hudløs og sårfyldt næse lang, lang tid nu. En god creme hjælper så absolut ikke hvis næsen blot er et symtom på noget underliggende.
    Sådan her så vores næse ud for 8 dage siden - og det er ret pænt i.f.t. hvordan den oftest ser ud. Der er sting i efter en biopsi smiley
    Vi er stadig ikke sikre på hvad der er i vejen og hun mediceres nu igen med endnu en gang ny medicin samt zink dagligt.


    profilbillede
  • #5   14. mar 2020 Har du prøvet helt alm. Vaseline?
    Det virkede super på Lulu da hun levede. Vi smurte hendes næse og gav en lille tyggepind, så det fik en chance for at virke. Ellers gik vi en fortovstur, så hun blev distraheret.

    Det er bare den der lille gule metalbøtte, vi brugte


  • #7   14. mar 2020 Min afdøde Mollie havde tør næse, det var faktisk noget der var arveligt, ikke godt hos en hund der skal apportere på jagt smiley Jeg prøvede i mange år forskellige ting, men intet virkede. På billedet er der også lidt jord på, men man kan godt se den er tør.

  • #8   14. mar 2020

    profilbillede
  • #10   14. mar 2020 2# Jeg tørre den med en våd vaskeklud.. Det er vel næppe forkert, jord udtørre...

  • #11   14. mar 2020 Så tør som på jeres billeder er næsen slet ikke...

    Man kan sige cremen får jo så heller ikke sindsygt lang tid til at virke før jeg ikk kan stoppe hende i at slikke det af..

    Er pænt sikker på at det ikke er pga sygdom (men kan da ikke udelukke det kan hænge sammen med allergien), men simpelthen er fordi hun får så meget jord på næsen og jord udtørre... Altså det er på ingen måde voldsomt tørt, bare sådan at jeg egentlig gerne ville kunne smøre den engang imellem så den ikk bliver det! Er SLET ikk i nærheden af jeres billeder og ej heller overhovedet tæt på at sprække som det er, min frygt for det er fordi jeg ved nogle franske sker det for når de har tørre næser..


  • #12   14. mar 2020 Hvis hun får jord på næsen, så vent til det er tørt og børst det så af, hvis det ikke selv falder af. Og hvis næsen så er lidt tør, så smør et tynd lag på, som hurtigt kan tørre ind, og smør oftere, hvis behov. Det gør ik noget at en hundenæse har lidt jord på, evt. sammen med lidt creme, det gør ingenting:)
    Lad være med at bruge en klud med vand:) Kluden slider på huden og vandet tørrer som sagt huden ud.


  • Jinx
    Jinx Tilmeldt:
    feb 2020

    Følgere: 1 Hunde: 1 Svar: 135
    #13   14. mar 2020 Kovaline salve er skabt til formålet, virkede rigtig godt på vores.

  • #14   14. mar 2020 Jeg ville vende det om. Smør næsen med salve ( fed creme uden vand - feks de to du allerede har nævnt) inden i går ud.
    Så holdes hunden aktiv og har ikke tid til at slikke det af. Og det beskytter mod jord og snavs der irriterer huden.


  • #15   14. mar 2020 Det var en super god ide Ginne og om jeg fatter jeg ikk havde tænkt på det hehe.. Tak for tippet, det vil jeg helt klart prøve!

Kommentér på:
Tør næse (slikker creme af), hvad hjælper?

Annonce