{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.467 visninger | Oprettet:

TDE
TDE
Tilmeldt:
11. apr 2020
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9

Hvilken hund passer til os? {{forumTopicSubject}}

Kære allesammen. Jeg har oprettet denne profil for at spørge om råd til at adoptere min første hund. Jeg har set alt for mange få en hund der ikke passede til dem og derfor vil jeg være ordenligt forberedt.

Lidt om os:

Familie på 4. Far, mor barn på 7 og barn på knap 4.

Vi er igang med at købe hus i en mindre by på vestsjælland. Huset er 125 m2 og har en have, som vi planlægger at hegne ind.

Vi er umiddelbart interesseret i en hund på max 20-25 kilo, måske lidt større, men vi er ikke interesseret i en kæmpe basse. Den skal ikke have for meget pelspleje, måske 1-2 gange om ugen med børsten. Den skal have et moderat aktivitets behov. Den skal være en god begynder hund.

Vi planlægger at deltage i den lokale hundetræning, så vi kan få opdraget vovsen ordenligt, men jeg har læst nogle racer er sværere at opdrage end andre og som sagt er det vores første hund.

Håber I vil bidrage til at få os lidt på rette spor i denne proces.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken hund passer til os?
  • #2   11. apr 2020 Hvad med en whippet?
    Det er en skøn, nem og lidt overset race.

    Racen er kræver ikke ret meget motion, men de kræver nogle løbeture hvor de kan komme ud og strække benene. Derudover kræver de et højt hegn, der kan holde dem inde.
    Whippets er som voksne meget rolige og nemme at have med at gøre.
    Whippet kan dog have tendens til at gå på borde og stjæle mad, men dette kan undgås, hvis problemet håndteres konsekvent fra små smiley

    Whippets er generelt gode med andre hunde og de knuselsker deres familier. De kan have tendens til at være resserverede over for fremmede.
    Whippet er også en relativt sund race, med ikke ret mange racerelaterede sygdomme.
    De kræver dog en god garderobe, da de ikke har så meget fedt på kroppen, og ingen underuld til at holde dem varme i de kolde vintre smiley


  • #3   11. apr 2020 Jeg kan foreslå en collie.
    Den er langhåret (findes dog også i en korthårs variant), men du skriver, at du vil børste et par gange ugentligt - det er mere end jeg gør med mine! ..... de børstes ca hver 2. uge.
    Pelsen er værre end den ser ud til, den fælder et par gange om året, der skal man børste lidt oftere, men den fælder ikke mere end labrador, tvært imod synes jeg, at labrador er meget værre, for det er hver dag året rundt.

    Collien er en pleaser, elsker at træne næsten hvad som helst - lydighed rally, noseworh, agility eller bare øvelser man selv finder på - den er intelligent, hurtig opfattende og lærervillig, alt samarbejde elsker den.

    Den skal både bruge hjerne og krop, men ikke mere end andre racer som labrador, golden retriver og hunde i den dur.

    Angående størrelse, så ligger de vægtmæssigt på ca 19-25 kg for tæverne og 25-30 kg for hannerne.


  • #4   11. apr 2020 Lige et spørgsmål Vdr whippet... Er de ikke lidt skrøbelige omkring børn? Eller snyder udseendet?

  • #5   11. apr 2020 Der vil jeg mene, at udseendet snyder smiley

  • Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

    Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.009
    #6   11. apr 2020 Whippets er absolut ikke skrøbelige! De er bygget til at løbe 60 km/t, så skelettet er temmeligt robust, selvom de ikke er bygget som kampvogne smiley

    Mange af dem mener til gengæld, at de - uanset garderobe - ikke tåler regn. Mine forsøger ihærdigt at overbevise mig om, at verden går under, hvis de får våde ører eller poter smiley

    Whippet er en skøn familiehund, og de er generelt nemme at omgås og - i sammenligning med mange andre racer - ikke specielt krævende, hvis man ser bort fra garderobe og bløde liggepladser.

    Racen er rimeligt sund, men stigende popularitet har desværre givet plads til en del mindre gode opdrættere, så man skal se sig godt for.

    Jeg synes egentlig, at whippets er rimeligt nemme at opdrage, når det kommer til “hverdagslydighed”, men indkald kan være en udfordring, og det er ikke en hund, som man skal forvente at have løs allevegne. Som hvalpe og unghunde kan de være forfærdelige; de kan nå ufatteligt højt, og de fleste stjæler hvad som helst, hvis de kan komme til det, og de går ikke af vejen for at omdanne huset til en væddeløbsbane smiley


  • #7   11. apr 2020 Jeg synes mange hunde kan passe ind på din beskrivelse. Så måske i skal kigge lidt dybere på hvad i finder mest lyst til i en hund.
    Hvilket udseende og personligstræk tiltaler jer? Selvstændig, samarbejdende, osv.

    Pernille - En Whippet er absolut ikke skrøbelig. Vi har 2 stk og 2 årig. De elsker hinanden.


    profilbillede
  • #8   11. apr 2020 Her et billede af den ene med datteren ??

    profilbillede
  • #9   11. apr 2020 Okay, var også bare nysgerrig fordi de ser skrøbelige ud sys jeg smiley

  • #10   11. apr 2020 Det er der mange der syntes smiley

  • TDE
    TDE Tilmeldt:
    apr 2020

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
    #11   11. apr 2020 Vi ønsker os en hund som elsker at være social med os.
    Som både kan lege med børnene og putte bagefter.
    Som vi nemt kan opdrage(igen begyndere)
    Den må gerne være stor nok til at tyve overvejer en ekstra gang om det er besværet værd.
    Vi bor tæt på både skov og strand så ville elske den kunne løbe sammen med mig på cykel ud i naturen.
    Den må gerne kunne lide mennesker generelt da vi ofte får gæster
    Mange dage vil jeg kunne gå gode lange ture, men der vil være dage med mindre tid, hvor den primært kommer ud i haven og på korte ture.
    Jeg børster gerne jævnligt, men vil gerne have minimal fældning
    Udseendes mæssigt vil jeg foretrække en dejlig, fluffy, nuttet hund. Er vild med udseendet på en australsk hyrdehund. Min mand er dybt forelsket i en shiba inu.

    Måske det kan pinpointe lidt? smiley


  • TDE
    TDE Tilmeldt:
    apr 2020

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
    #13   11. apr 2020 Du er nummer to der nævner en Collie, så den skal vi helt sikkert have på listen smiley


  • #14   11. apr 2020 Jeg vil slå et slag for chodsky pes. Den minder om schæfer, lidt mindre og sundere race. Men der er ikke så mange i Danmark.
    Det er en skøn race.

    Ellers er der er en finsk lapphund. Mit indtryk er den er relativt nem at træne også, og sagtens opfylder jeres ønsker smiley



  • #15   11. apr 2020 Collien passer på alt det du nævner - hvis du kigger efter racen, så vær opmærksom på at få en collie uden nervøsitet, kig efter mentalt robuste forældre - se efter om forældrene er sociale, imødekommende, legesyge - køb ikke fra et sted, hvor de er reserverede, gulvrædde eller har andre fixe ideer.

  • TDE
    TDE Tilmeldt:
    apr 2020

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
    #16   11. apr 2020 Når vi har fået styr på huset, må vi ud og se på collier, kan jeg godt høre smiley

  • #17   11. apr 2020 Collie er en fin hund, den har bare meeget pels. Og ja vær super obs på sind der. Jeg ville klart spørge kennelmor og Trine herinde efter gode kenneler.

  • TDE
    TDE Tilmeldt:
    apr 2020

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
    #18   11. apr 2020 Synes også den har meget pels, men jeg er villig til meget for den perfekte hund, så må ud og se lidt nærmere på dem, når vi er klar smiley
    Tænker vi skal se på lidt forskelligt. Vil gerne være sikker på vi får den helt rigtigt smiley


  • TDE
    TDE Tilmeldt:
    apr 2020

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
    #20   11. apr 2020 Meget smuk, men lyder til at være meget egenrådig udfra hvad jeg kan læse?

  • #21   11. apr 2020 Jeg skulle også til at skrive eurasier
    Vi har eurasier for første gang (har haft mange forskellige racer i mit liv) hun er den sødeste og nemmeste hund jeg nogensinde har oplevet


  • #22   11. apr 2020 en collie er nemmere at træne end en eurasier. Det er to forskellige sind.

    eurasier kan let trænes også. Det er bare ikke en samarbejdende hund som collie fra start.

    begge kunne let bo hos jer.

    besøg et par opdræt og se hvilken type i bedst kan lide... her tænker jeg især sind



  • TDE
    TDE Tilmeldt:
    apr 2020

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
    #23   11. apr 2020 Vi skal 100% ud og besøge nogle forskellige hunderacer og mærke efter. Det bare virkelig dejligt at have nogle bud fra erfarne mennesker smiley Forestiller mig det sparer en del tid smiley Også fordi jeg ikke tør gå efter de sødeste billeder på google. Kender alt for mange der har købt hund udfra hvilken hvalp der var sødest, men er endt med en hund der slet ikke passer til dem smiley

  • #24   12. apr 2020 Hvid schweizisk hyrdehund - 30 kg aktiv og træningsglad hyggehund.
    Man skal være obs på sindet ved indkøb - de fleste opdrættere tjekker i dag ret bredt og godt i forvold til fysisk sundhed.
    Fælder 2 gange årligt og hvis du børster jævnligt er det bestemt overkommeligt. Især med den mellemlanghårede variant.

    Hvis i slet ikke vil have fældning skal i ud i racer der i stedet skal klippes eller trimmes (hvor man plukker døde hår af en ruhåret).
    Hvis man vil og snakker med opdrætteren så vil de hjertens gerne lære en at gøre det selv.
    Sådan noget som pudel i stor eller mellem. Portugisisk vandhund, lagotto.
    Eller trimme racer som schnauzer i mellem størrelse. God robust familiehund der elsker aktivitet og træning på sin måde.


  • #25   12. apr 2020 Der er masser at hunde der vil passe på det du skriver. Jeg vil forslå at tage ud og møde en masse forskellige hunderacer. Vi har en boxer og det var slet ikke en hund vi havde i tankerne, da vi stod og skulle have en ny. Men et tilfældet møde med denne skønne race, gjorde at valgt faldt på den og det har vi aldrig fortrudt smiley

  • #26   12. apr 2020 Jeg syndes at en gammeldags labrador passer godt ind som familie hund, bøde nemt og træne og dejlig lydig, måske den så bare er lidt til den store side… vi har haft indbrud hvor vores labrador bare stå og kigget på dem, her var hun ikke mere end et år, men de kom ikke ind. Men husk også at kigge på forældre, om de er rolige i sindet. Eller de jager at hvad de kan. Men der er også en masse små Labrador (formlidt 1) som også er mega gode. (Billedet er den gammel og den nye, det er tante og niece, jeg stå selv for at tænde den nye. Ps, billedet i fra 2017)

    profilbillede
  • #28   12. apr 2020 Nu ved jeg ikke hvor langt væk i bor. Men i skal være velkommen til at kommer og møde ham her. Det er 34 kg ren kærlighed smiley

    profilbillede
  • TDE
    TDE Tilmeldt:
    apr 2020

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
    #30   12. apr 2020 Jeg er helt tosset med boxere, men min mand er meget firkantet med størrelsen. Ham der siger max 20 kilo smiley

  • #31   13. apr 2020 Han skal bare møde en. De virker slet ikke så store smiley og de tror selv de vejer 3 kg og sagtens kan ligge på en uden man opdager dem smiley smiley

  • #32   13. apr 2020 Jeg er sikker på, at boxere er fantastiske hunde, men pas på med sundheden der!

  • #33   13. apr 2020 Jeg synes stadig at der er mange racer der kunne passe ind hos jer, så det er lidt svært at give et konkret bud smiley

    Kan se at collie er nævnt - vi har selv collie og han tjekker alle dine punkter af - han bliver børstet ca. 1 gang om ugen.. Han har altid masser af underuld at børste af, men efter han har fået voksenpels filtrer den ikke rigtig. Så derfor er det fint med bare lige at børste en halv times tid om ugen.

    Han kommer i bad og bliver ordnet fuldstændig igennem ca. hver 3. måned - det tager dog lige et par timer, men det betaler vi os fra smiley

    Han elsker alt og alle - børn, hunde, heste, dyr, mennesker, spøgelser.. ALT smiley


    profilbillede
Kommentér på:
Hvilken hund passer til os?

Annonce