{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.964 visninger | Oprettet:

Loxicom {{forumTopicSubject}}

Hej alle,

Mille fik i vagten lørdag opereret en hjørnetand med krone ud som var knækket..

Som smertestillende får hun tradolan og loxicom.. Men hun har et par gange haft kvalme, en gang kastet op og har ret blød afføring smiley Hun har så fået kvalmestillende de gange hun har haft kvalme samt antepsin (havde begge dele liggende og er givet efter en snak med dyrlægen)

Jeg har før hørt at loxicom kan være hårdt for maven og mit spørgsmål er så hvad der menes med det.. Tænker at der ihvertfald menes at det kan gi kvalme og opkast men er det også almindeligt med blød/tynd afføring?

Prøver bare at finde ud af om det er kommet pga medicinen..

På forhånd tak for hjælpen..

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Nedtagning af tv vægbeslag og gardiner 600 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Loxicom
  • #1   9. jun 2020 Sam kan godt få tynd mave af loxicom,

• #2   9. jun 2020 Du tror ikke at det er Tradolan hun bliver skidt af ? Lucky fik dem lige inden han blev aflivet, og han havde absolut inden appetit pga kvalmen fra dem.

• #4   9. jun 2020 Hun har så fået kvalmestillende de gange hun har haft kvalme samt antepsin (havde begge dele liggende og er givet efter en snak med dyrlægen)

Når nu du har talt med dyrlægen, så har vedkommende vel også svaret dig angående dine spørgsmål om Loxicom ?

• #5   9. jun 2020 Jeg tror mere på det er tradolanen..
    Men bekymre medicineringen dig så ring til dyrlægen.

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

Følgere: 667 Svar: 5.765
    #6   9. jun 2020 Den ene kender jeg ikke men loxicom kan sagtens give tynd mave. Jeg plejer at give lidt til maven sammen med. måske det er en mulighed?

• #7   9. jun 2020 Anni, nej for jeg glemte at spørge om blød/tynd afføring var normalt.. Hun sagde at det både kunne være narkosen og medicinen mht kvalmen og opkast men nu er hun kommet sig over narkosen og har stadig kvalme af og til..

• #8   9. jun 2020 Hmm, kan jo ikke rigtigt vide om det er tradolan eller loxicom der gir de symptomer fordi hun får begge dele og samtidigt.. Men ja, hun spiser heldigvis rigtigt fint og grovåd ligefrem ziwi peak igår.. Men ja, hun døjer bare med kvalme engang imellem også med blød/halv tynd afføring og hun plejer ellers at ha fin afføring på ziwi peak.. Hun får iøvrigt allerede mælkesyrebakterier, men for Mille samler det bare ikke afføringen.. Hun får også husk, men det er åbenbart ikke nok til at samle det alligevel..

Mht mavesår var det nok derfor dyrlægen satte hende på antepsin nu hvor hun havde kvalme/det påvirkede hendes mave med kvalme og opkast.. Så heldigvis er der gjort noget for at forebygge mavesår og irritation af maven.. Men kvalmen har hun altså åbenbart stadig lidt on og off.. Heldigvis går det væk når hun får sin pille mod kvalme smiley

Men tak for jeres bidrag med erfaringer! Er rart nok at vide at den bløde afføring formentlig er pga medicinen..

• #9   9. jun 2020 Ja Loxicom kan give kvalme, opkast og diarre. Endda meget slemt.
    Jeg giver som regel zoolac imens. Bare Propasten samtidig med Loxicom. Det støtter mave/tarmsystemet smiley

• #10   9. jun 2020 Har egentlig noget prokolin jeg da kan gi samtidigt med hendes "normale" mælkesyrebakterier.. Det kan da ikk skade smiley

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#11   9. jun 2020 Jeg plejer at gøre det Pernille men jeg ved ikke om den anden medicin hun får betyder noget... Det gør det næppe men tjek det lige

• #12   9. jun 2020 Hl, tjekke hvad? Hvis det er mht prokolin og medicinen så ved jeg allerede at det er fuldstændig uskadeligt smiley

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#13   9. jun 2020 Det var det jeg mente og min tanke var at det ikke skader men da jeg ikke kendte medicinen ville jeg ikke bare skrive giv det smiley

jeg har givet det til maven sammen med loxicom tit

god bedring også med tanden

• #14   9. jun 2020 Hl, tak smiley

• #15   9. jun 2020 Min tæve tåler i hvert fald ikke Loxicom.
    Efter 2 dages behandling havde hun seriøs ketchup røv og jeg kæmpede over næsten 2 uger med at få styr på hendes mave igen.
    Den var helt slået ud.. smiley
    Det får hun aldrig igen!

• #16   9. jun 2020 Puha da smiley Så slemt er det dog heldigvis ikke for Mille!

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#19   10. jun 2020 50 % er vel ikke held?

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#21   10. jun 2020 Jeg tænker mere at held for mig er baseret på en lille mulighed og ikke halvdelen af en population.

men det er ikke vigtigt smiley

50 % er bare ret mange synes jeg.

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#23   10. jun 2020 Ja eller din smiley

• #24   10. jun 2020 Baby tåler slet ikke loxicom. Han får mavesår.
    Thea bliver trist og nedtrykt af Loxicom.
    Melanie fungere helt fint på det smiley

• #27   10. jun 2020 Ja Baby har været ret udfordret... Der er rigtig mange af de gængse præparater han ikke kan tåle. Det er satme bøvlet!

Melanie er gadehund.. Hun åd sølvpapir da hun kom til Danmark... Så hvis ikke hendes mave kan holde til lidt smertestillende, så føler jeg mig da snydt smiley

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#29   11. jun 2020 videre nu CF smiley vi anvender ikke begrebet at være heldig på samme måde. sådan er det

• #35   14. jun 2020 For to dage siden aftalte jeg med dyrlægen at vi skulle prøve at stoppe med loxicom og se om hun fik det bedre også forsætte med tradolan alene.. Men alligevel havde hun lidt kvalme og afføringen blev endnu mere blød smiley

Igår stoppede vi så helt med tradolan også (selvfølgelig efter aftale med dyrlægen) og idag er hendes afføring super super fin igen smiley Jeg er SÅ lettet over at det bare var medicinen.. Var da ved at overveje om hun kunne ha en parasit eller andet som vi skulle ha testet for IGEN (Har lige fået lavet en udvidet afføringsprøve for mindre end en måned siden og er stadig ret panisk omkring giardia pga de tidligere mega dårlige erfaringer med ikk at kunne komme af med lortet plus ødelæggelsen af tarmen bagefter)..

Hun virker heldigvis overhovedet ikk til at ha ondt og er lige så glad og fjollet som hun var på tradolan alene.. Dyrlægen sagde at hvis ikk hendes kvalme og bløde afføring var væk senest mandag, så skulle vi ringe fordi det skulle ihvertfald ikk forsætte på den måde! De har virkelig været guld værd hos anicura city syd i Ålborg smiley Er virkelig positivt overrasket over dem!

• #36   14. jun 2020 Hehe, hvad sagde jeg smiley

Ej, hvor er det dejligt at høre ! Nu er i endelig på den anden side! Og så skal i have en god sommer uden flere skader ! City syd er virkelig også super søde, og dygtige.

• #37   14. jun 2020 Lp - Hun har jo faktisk også godt kunne tåle loxicom efter "alle" andre operationer (5 operationer - 3 pga tænder, en pga fjernelse af en medfødt cyste ved øjet også en gang efter en operation af hornhinden pga en ridse fra sting i forbindelse med fjernelsen af cysten ved øjet) uden problemer, så kunne bare heller ikk forstå hvis det skulle være loxicom men dyrlægen troede nu alligevel det var det (nok pga en del hunde reagerer sådan på loxicom).. Men ja, det har nok været pga tradolan - men kan selvfølgelig også være en combi.. Men ligemeget hvad så er det heldigvis blevet godt igen smiley

Nu skal vi bare nyde sommeren for fulde drøn! Eller, skal lige ha meldt min cykel stjålet først smiley (Jeps, en ulykke kommer sjældent alene smiley ) Glæder mig til at hun igen må tygge ben osv smiley

Var Thomas jeg snakkede med de andre gange her efter operationen, han er virkelig også sød og dygtig smiley Det var super skønt at han tog det så alvorligt trods alt! Synes ellers et par gange før jeg har oplevet at de ikke tager den slags ting særligt alvorligt andre steder.. Du og Nones er heldige at ha så gode dyrlæger smiley

Kommentér på:
Loxicom

Annonce