{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.413 visninger | Oprettet:

Cartrophen, erfaring {{forumTopicSubject}}

En længere historie .. Min yngste, Ipsen på 6½ år fik sidst november, start december nogle problemer med at bevæge sig, ville pludselig ikke gå ned af trappe, kunne ikke hoppe op i sofa, gik nogle gange lidt anspændt osv, det kom egentlig over noget tid sådan lidt on and off ... men en dag tog jeg til dyrlæge, Østergård ved Aarhus, det mente ikke det var diskus prolaps, men kunne heller ikke udelukke, og satte hende i smertebehandling 10 dage med Loxicom (tror jeg det hed), og vi blev enige om at en Magtor behandling kunne måske hjælpe ...samtidig konstaterede de at hun trængte til en tandrensning ...

har så været ved Magtor et par gange op til jul hvor hun er behandlet, men måtte i første omgang forlænge smertedækningen med yderligere 10 dage, for da jeg stoppede blev hun helt klart stiv igen og fik ondt ... vi blev så enige om at jeg imellem jul og nytår selv skulle se om hun kunne undvære, og det gik også godt nogle dage ...men havde vi gået lidt ekstra langt, eller havde hun selv været for ivrig, så var hun typisk mærket af det om aftenen, så et par gange måtte jeg smertedække igen ....
Det er så nok 3½ uge siden sidst, og hun har fået en sidste behandling ved Magtor, vi blev dog enige om at når nu hun skulle i narkose for at få ordnet tænder, så kunne vi lige så godt tage røntgen af hofterne, for hun har en atypisk rullende gang af en skotte at være, og som jeg sagde, jeg er da med på at smertedække igen ved behov, men vil da gerne vide hvorfor, eller måske få af vide at den omgang bare var et langvarigt hold i lænderyggen...

Hun har så været af sted i dag, en tandrensning rigere, 5 tænder fattigere og et røntgen der viste begyndende slidgigt i hofterne...

Dyrlæge anbefalingen hedder opstart på Cartrophen behandling her i løbet af foråret 4 x indsprøjtning og så derefter 1 x hvert ½ år, nogen der har erfaring med den behandling ?? er det korte spørgsmål på den lange smøre smiley smiley


Kommentarer på:  Cartrophen, erfaring
  • #2   26. jan 2018 For Sigurt var det en mirakelkur og han havde ellers rimelig meget gigt i bagkroppen, så meget at han populært sagt, nærmest var rustet sammen. Dyrlægen sagde i øvrigt at det ikke er alle hunde det virker på.

  • #3   26. jan 2018 Det fungerer helt perfekt herhjemme. Figo fik i første omgang konstateret gigt i skulderen, men det viste sig at være spondylose. Han startede på Cartrophen for 3 år siden og er stadig med på jagt en hel dag den dag i dag. Dog får han hver måned, da den dosis passer ham bedst. Det er altså individuelt hvor ofte de skal have det

  • #4   26. jan 2018 ok. lyder til det er et forsøg værd, og vi er i hvert fald ikke kommet for sent i gang, dyrlægen sagde vi godt lige kunne vente til foråret (har lige selv en operation der skal overståes) .... så i værste fald kan jeg regne ud, så har det ingen effekt ... pt har hun det fint hvad angår bevægelser ...

  • #5   26. jan 2018 Figo kunne knap nok gå 500 meter inden vi startede behandlingen. Han var blevet passet og min mor havde ham jo bare tøffende rundt i haven hele dagen, så hun tænkte at han bare var træt. Der gik lige en måneds tid eller to og så var han oppe på et par kilometer.
    Forsikringen dækker egentlig hans indsprøjtninger, men jeg gider faktisk ikke at sende det ind. Det koster jo ikke så meget for de små hunde smiley


Kommentér på:
Cartrophen, erfaring

Annonce