{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.135 visninger | Oprettet:

Sassie
Sassie
Tilmeldt:
20. nov 2013
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 55

Afsked med hunden {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg vil lige høre jeres mening. I tirsdags mistede vi vores dejlige hund på knap 15 år. Hun åndede helt ud på vej til dyrlægen. Det gik meget stærkt det hele. Min mand kørte med hende, og han fortæller så at de var meget lidt omsorgsfulde dernede. De mærkede efter at hun var død, og inden han havde forladt stedet, havde de kommet hende i en sæk. Han siger at han nærmest troede, at han selv skulle komme hende i fryseren. Jeg synes på ingen måde det var i orden, Hvad havde i andre gjort efterfølgende?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Afsked med hunden
  • #1   9. jun 2020 Jeg er usikker på hvad det er du spørger om?

  • #2   9. jun 2020 Nogle dyrlæger er gode til mennesker, andre er ikke.

    I den klinik jeg stadig bruger, var der tidligere en af dem, som bare ikke forstod at tale med ejerne. Han var altid på tværs, han mente at jeg bad om dumme tests (fx en opfølgningsprøve efter hjerteorm) og jeg måtte altid diskutere med ham.

    Jeg lavede simpelthen en aftale med den anden dyrlæge fra klinikken (ham jeg bruger i dag) om, at hvis det var den trælse dyrlæge der var der, ville jeg køre til en anden klinik. Heldigvis gik idioten på pension for nogle år siden, og min klinik har udvidet med 2 (søde) dyrlæger smiley

    En dårlig oplevelse i forbindelse med dyrets død, er ikke ok. De må som det mindste vise respekt for ejeren og den situation man står i. At pakke dyret i en sæk imens ejeren ser på, er ikke ok! De skal spørge ejeren hvad der skal ske med liget, og så vente med at pakke det, til ejeren er gået.

    Jeg ville tage en snak med klinikken om det, hvis I ellers har været glade for at bruge dem. Og ellers finde en ny dyrlæge fremover, hvis I får hund igen.


  • #3   9. jun 2020 Hvis ikke I er ok med at dyrlægen tager jeres hunds lig, må I jo bede om at få det udleveret.

    Der er forskellige muligheder ift hvad man kan gøre, når hunden dør. Mange får dem brændt og asken bliver så enten spredt eller opbevaret eller gravet ned.


  • Sassie
    Sassie Tilmeldt:
    nov 2013

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 55
    #4   9. jun 2020 A-S Det var ikke fordi at vi ville have haft hende med hjem, eller have asken. Det var mere det med at de puttede hende i en sæk mens han var der. Det virkede meget kold, og uden omsorg for dyrets ejer.
    A med bomstærk. Vi har ellers været glade for dem til vaccination, sundhedstjek osv, men hende vi plejede at bruge dernede, stoppede dernede sidste år desværre. Der er også en mand som vi kun har haft god oplevelse med. Hende her har vi ikke været inde ved før. Er bare ked af at hendes død , blev en mere trist oplevelse end det behøvede at være.


  • #5   9. jun 2020 Altså jeg har aldrig oplevet dem putte dyret i en sæk imens man var der. De gange vi i min familie har efterladt et dyr der, det er sket meget meget få gange, der har dyret ligget på bordet/gulvet når vi er gået ud af døren.

  • Sassie
    Sassie Tilmeldt:
    nov 2013

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 55
    #6   9. jun 2020 Det er det jeg mener , Zenta, laika og gipsis mor

  • #7   9. jun 2020 Okay men nej det har jeg aldrig oplevet. De har altid ventet til vi er gået.

  • #8   9. jun 2020 Det lyder voldsomt.

    kan I måske tage en snak med dem? Så kan de lære må.man håbe....


  • Sassie
    Sassie Tilmeldt:
    nov 2013

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 55
    #9   9. jun 2020 Ja jeg tror vi i første omgang prøver at tage en snak med dem

  • #10   9. jun 2020 Det lyder som en god idé

    sikke en oplevelse smiley


  • Sassie
    Sassie Tilmeldt:
    nov 2013

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 55
    #12   10. jun 2020 Jeg er meget lettet over at det hele gik på den måde, ang hendes død. Det er sådan en død man ønsker for for dem, når det skal være. Hun havde et langt liv, hvor hun kun var blevet behandlet for sår på hornhindet et par gange da hun var 11 år. Ellers aldrig fejlet noget
    Men hvor er det trist at miste sin gode ven gennem så mange år


  • #13   10. jun 2020 Som de andre siger, så snak med dem. Hvis det så kan gøre, at en anden hundeejer ikke får samme trælse oplevelse, så har det været det værd.

    Jeg havde så god en oplevelse, som det nu var muligt, da Kia skulle herfra. Og det skyldes i meget høj grad, hendes dyrlæge, og det øvrige personale. De ville aldrig handle med så lidt respekt for deres kunder. Men nu går den klinik så generelt også ret meget op i omsorg generelt, ikke kun for de 4-benede.

    Jeg bruger Trustpilot meget, og du har jo der mulighed for, at beskrive de gode, og mindre gode sider, ved din dyreklinik.


  • Sassie
    Sassie Tilmeldt:
    nov 2013

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 55
    #15   10. jun 2020 Kondolerer med tabet af din hund.
    Jeg vil følge jeres råd, og skrive til dem. For ja det gør måske, at de er opmærksom på det og tænker over det
    Tak til jer alle for jeres svar


  • #16   10. jun 2020 Beklager den oplevelse.

    Tror ikke det vil kunne forekomme hos den dyrlæge jeg bruger. Der har de vist en uskrevne regel, at ejeren skal have forladt bygningen inden de fjerner dyret.

    Så hvad jeg ville gøre i den situation kan jeg ikke svare på, jeg vil dog håbe at hvis jeg blev udsat for det samme, så ville jeg have stoppet dyrlægen med det samme.


Kommentér på:
Afsked med hunden

Annonce