{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.442 visninger | Oprettet:

Susan H
Susan H
Tilmeldt:
24. jul 2015
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 57

hvad gør i med jeres afdøde hunde. {{forumTopicSubject}}

hej hg,
måsk et mærkelige spørsmål,
men min hund er ved at være gammel smiley
ved sidste dyrlæge tjek fik jeg at vide at
de næste to år kun ville gå ned af bakke og det ville kommer flere alderdom treng .
ikke fordi jeg regner med at frodo dø inden for 2 år.
men vil bare være klar med en plan så jeg ved hvad jeg skal gøre når det sker.så han får en værdi afsked, og jeg kan bruge tiden på at søge .
kan ikke klare tanken om han bare skal aflives og smides i fryser med andre hunden ,¨
hvad har i gjort/gøre når det sker/er sket smiley .
ps lige et halloween billede af min lille skat..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvad gør i med jeres afdøde hunde.
  • #1   19. okt 2016 Du kan jo få kroppen med hjem til begravelse.
    Eller du kan vælge en alene kremering og få hunden hjem i en urne til enten hylden, nedgravning eller til at åbne og sprede ud. Der vil hunden dog alligevel komme i fryser sammen med andre døde kæledyr.


  • #2   19. okt 2016 Min er her hjemme i en urne med Halsbånd og navneskilt om. Kan ikke bære tanken om at grave dem ned et sted hvor vi måske flytter fra

  • Susan H
    Susan H Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 57
    #4   19. okt 2016 til zarah .
    det var en god ide .-) kan hele ikke klare tanken at frodo bare skal ned i jorden og ligge helt alene da han også er så stor del af mit liv.


  • #5   19. okt 2016 Tja, min sidste afdøde hund blev ved dyrlægen efter aflivning. Jeg valgte hverken at få ham kremeret eller med hjem til begravelse.... Jeg er den type, at jeg ikke ville have godt af en urne stående herhjemme, derfor min beslutning. Det vil simpelthen gøre for ondt at se på den hver dag smiley Jeg har dog stadig hans seneste halsbånd med hundetegn hængende i mit skab smiley

    Om det bliver anderledes med Pepsi er jeg svar skyldig. Han lever forhåbentlig 10-12 år endnu smiley Aner ikke om jeg skifter holdning med alderen smiley


  • Rikke
    Rikke Tilmeldt:
    jan 2015

    Følger: 2 Svar: 49
    #6   19. okt 2016 Det lyder som en smuk begravelse med jer alle sammen, Zarah.

  • #7   19. okt 2016 Både Sigurt og Asta blev hos dyrlægen, men det var heller ikke just planlagt at de skulle herfra. Så der var ikke tid til at tænke over det....

    Er Frodo en Am.cocker? På billedet ligner han godt nok Sigurt meget. smiley


  • Susan H
    Susan H Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 57
    #8   19. okt 2016 til anne
    frodo er en caverlir king charles spaniel.,)


  • #9   19. okt 2016 Jeg tror på, at vores sjæle sidder inde i hjertet og at kroppen er et sted hvor, at vi kan bo alt i mens, at vi er her smiley Og at når vi så dør slippes sjælen fri.
    Og sådan tror jeg også, at det er for hunde.
    Så da min gamle hund skulle aflives valgte jeg, at hendes krop skulle blive hos dyrlægen.
    Men hendes sjæl ved jeg altid vil være hos mig bare fra et andet sted smiley <3


  • #10   19. okt 2016 Man kan også få smykker, hvor asken fra ens hund er indlagt i en kapsel..Synes dog personligt det er lidt morbidt at have aske på sig.

  • Susan H
    Susan H Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 57
    #11   19. okt 2016 til ddk engelsk
    har tænkt mig at få lavet noget med frodo så han kan være tæt på mit hjerte,


  • #12   19. okt 2016 Jeg har fået askesmykke, men har det ikke på mig - jeg kan bare godt lide tanken om at have hende tæt på mig. Vi har også asken i en urne, men den står ikke fremme. Vi ville have spredt den, men kunne ikke få os selv til det, og nu har vi det egentlig fint med at have den hjemme.

  • Susan H
    Susan H Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 57
    #13   19. okt 2016 til ida k
    hvor har du fådet lavet dit smykke hvis jeg må spøre


  • #14   19. okt 2016 Det var hos Adas dyrekrematorium http://adakrem.dk/askesmykker/

  • #15   19. okt 2016 Chili blev kremeret og så fik jeg ham hjem i en urne, så nu er han her hvor han hører til smiley



    profilbillede
  • #16   19. okt 2016 Jeg har en lille del af Luas aske i en halskæde, og resten blev spredt ud i skoven. Sådan er det bedst for os. De skal ende deres dage i naturen, hvor de har det allerbedst smiley

  • #17   19. okt 2016 Harley blev kremeret og står her hjemme i urnen. Den dag min far skal herfra, skal han med ham. Jeg beholder dog lidt til en mindeperle.
    Men min far skal ikke alene afsted, og han ved godt at han skal følges med harley, som var hans bedste ven.

    Albert bliver også kremeret når den tid kommer og skal med mig


  • Susan H
    Susan H Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 57
    #18   19. okt 2016 til ida k
    ok mange tak .-)
    til malene og huskiern.
    jeg have også leget med den tanken at få ham kremeret også spredt ud over stranden ved henne strand da vi begge to elsker det sted og er kommet der hver sommer siden han var 9 uger,og det er der han er allermest glad,
    men ved smiley ikke om det er lovligt smiley
    .


  • #19   19. okt 2016 kremeret og med hjem i urne. kunne heller ikke klare tanke om at efterlade dem.

  • #20   19. okt 2016 Jeg mener godt, at man må sprede asken fra dyr smiley

  • Susan H
    Susan H Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 57
    #21   19. okt 2016 men nu hvor jeg kan se at fler af jer har dem ståden derhjemme i i en uren og at de skal med jer når i engang tager herfra ,
    kan jeg mærke at det er nok det jeg vælger at gøre. smiley


  • #22   19. okt 2016 Freja står stadig herhjemme i en urne - men skal op og begraves i sommerhuset på hendes yndlingsplads i haven så snart vi allesammen kan tage derop smiley Jeg har fået lavet et askesmykke netop fra Adas. Det var ret større end forventet men det er fint, så har jeg det bare liggende ved siden af hendes billede og halsbåndet. Det er dejligt stadig at have noget fra hende. Men hvad du gør, det tror jeg afhænger helt af hvad DU har det bedst med og hvad du føler passer bedst til DIN hund smiley

  • Susan H
    Susan H Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 57
    #23   19. okt 2016 tro frodo skal hjem og stå ,så får han en helt specielt pals i lejligheden .

  • Susan H
    Susan H Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 57
    #24   19. okt 2016 tak men frodo og mig har så stærkt et bånd at jeg tro ikke jeg bare kan spede ham uden et sted.tro han skal med hjem også med mig når jeg tager herfra .-)
    tak for hjælpen har fået nogle ideer hvad jeg kan gøre,,, smiley smiley smiley


  • #25   19. okt 2016 Og så er der jo ikke nogen rigtig eller forkert måde at tage afsked på eller sørge på - det kommer helt an på den enkelte situation smiley

  • Susan H
    Susan H Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 57
    #26   19. okt 2016 ja også ha det best med

  • #27   19. okt 2016 Jeg har altid efterladt mine afdøde kæledyr hos dyrlægen. Betaler for kremering, men vil ikke have dem med hjem.
    For mig er både min egen krop, og dyrenes krop, "bare" et tomt hylster, efter døden. Så i princippet måtte min familie gerne dumpe mit lig i den nærmeste skraldespand, når jeg er død (hvis det var lovligt) smiley


  • #32   20. okt 2016 De fleste af mine afdøde hunde ligger begravet i haven, jeg har selv gravet hullet og lagt dem ned.
    Det har for mig været en god måde at bearbejde sorgen på, at arbejde den ud fysisk. Der er plantet en plante over hver "grav", udvalgt så den passer til den enkelte hunds personlighed. Kristtjørn, div. roser, rhodrodendron, æbletræ osv.

    Jeg har ingen problemer med en dag at skulle efterlade dem i haven, det er her de hører til.


  • #33   20. okt 2016 Kirsten: Har du aldrig været bange for at dine andre hunde kunne finde på at grave den afdøde hund op ? smiley

  • #34   20. okt 2016 Ann-Marie - Nej, jeg har gravet huller der er 1,3 meter dybe og så er der placeret kampesten over hunden inden der er fyldt jord på igen, så de kommer ikke op igen smiley

  • #36   20. okt 2016 Fik selv tanken, da jeg en gang begravede en død høne i min have, og hundene udviste lidt for stor interesse for stedet smiley Der smed jeg også sten ovenpå graven, og besluttede derefter at ingen dyr skulle begraves i min have igen smiley

  • #39   20. okt 2016 Alle vores hunde er begravet i haven, med et udvalgt frugttræ oven på. Vi har gjort som Kirsten, et dybt hul, sten ovenpå og derefter et træ.

  • #41   20. okt 2016 Jeg har både gamlehunden og Thor stående i urner i vindueskarmen.
    De skal med mig i graven, når jeg en dag ikke er her mere.
    (Cujo skal jo nok også samme vej, når han om en 15-20 år ikke kan mere.)

    Endvidere har jeg askesmykke med aske fra gamlehunden; har ikke fået lavet med Thors aske endnu, men jeg har fået taget aske fra til det.





  • #43   20. okt 2016 Det er i øvrigt hende her, Andrea Van Webber, der laver urner og smykker for Ada's kæledyrskrematorium / Adakrem.

    http://www.vanwebber.dk/

    Der er et par videoer på siden (mener det er under Urner).


  • #44   20. okt 2016 Queenie ligger i mine forældres have, med gravsten vi selv har graveret navn og årstal på, forskellige blomster plantet ovenpå og en tennisbold. Mine forældre har ikke fået hund igen, så hun kan ligge i fred. Det var rart for mig at få hendes krop med hjem. Så var der mere tid til at sige farvel, selvom hun jo var væk. Og ligesom Kirsten skrev, var det rart med det fysiske arbejde omkring at grave hullet. Vi gjorde det hele familien sammen.

    Når jeg er hjemme, går jeg altid lige ud og sige hej til hende, og Atlas har også været med ude og hilse på hende. Han var nu mest interesseret i bolden smiley

    Atlas har jeg ikke tænkt så meget over endnu, han skal jo først herfra om 50 år eller sådan noget smiley


  • Susan H
    Susan H Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 57
    #45   20. okt 2016 til cujo .mange tak for linket .-)

  • #46   20. okt 2016 Velbekomme.
    Håber I får et fredeligt forløb når tiden kommer.

    Sådan ser det i øvrigt ud i min vindueskarm:


    profilbillede
  • #47   20. okt 2016 Vi har en "mindelund" til vores hunde og katte, jeg plantede et kirsebær træ og der ligger de ved siden af hinanden, undtagen vores gamle Mollie som ligger imellem æble og blomme træerne, hun har siden hun var hvalp nydt at hente æbler, en ekstra godbid når årstiden var til det. Her hvor vi bor, kommer vi nok til at være, til vi skal bæres herfra, så det er fint at have dem i nærheden.

  • Susan H
    Susan H Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 57
    #48   20. okt 2016 hej goju
    det ser flot smiley sikke en god ide smiley


  • #49   20. okt 2016 Jeg har min hund i en urne-hun står i soveværelse vinduet med udkig til vores musemark som vi altid gik morgentur på smiley
    Jeg er glad for at have hende stående-der føler jeg hun er tæt på mig smiley


    profilbillede
Kommentér på:
hvad gør i med jeres afdøde hunde.

Annonce