{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.766 visninger | Oprettet:

Lortedag {{forumTopicSubject}}

Øv, øv, øv smiley
For et par timer siden kom vi hjem til mine forældre og jeg stillede en tung plade foran deres havelåge, så Umi ikke kunne kravle igennem. Da jeg skulle over lågen fulgte Umi efter og det næste jeg hører er et BANG; den er nu åbenbart faldet ned over hendes pote, og hun fræser ind i stuen mens hun skriger og skriger af sine lungers fulde kraft. Har ALDRIG hørt en hund skrige så højt før smiley

Afsted til dyrlæge med os. Dyrlægen kan ikke føle at noget knaser men poten er også hævet - og Umi vil i hvert fald ikke lade hende komme ordentligt til - så vi har bestilt tid til egen dyrlæge på mandag til et tjek evt. med røntgen.

Nu har jeg så en savlende, småpivende hvalp herhjemme som tydeligvis ikke har det skidegodt. Hun har fået væske og smertestillende hos dyrlægen, og jeg har fået smertestillende med hjem.
Men fuck, hvor har jeg bare fået et chok. Det var SÅ ubehageligt at se hende. Og har det SÅ skidt over at jeg valgte en tung plade, at jeg valgte at hoppe over lågen, osv..... smiley

Øv, øv, øv, hvor kan en lækker sommerweekend bare forvandles til noget lort. Vi skulle også - endelig - have været til første hvalpetræning på tirsdag efter 5 uger, det kommer vi så ikke smiley


Kommentarer på:  Lortedag
  • #1   7. aug 2020 smiley

  • #2   7. aug 2020 Åhhh stakkels jer, det lyder godt nok ikke sjovt smiley

  • #3   7. aug 2020 Åh nej, stakkel Umi og stakkels dig! smiley Det er bare ikke sjovt, når de ikke har det godt. Men du skal ikke have det skidt! Det var et uheld, og havde du vidst, at pladen kunne vælte ned over hende, så havde du jo aldrig valgt at bruge den. Uheld sker. Stort kram til dig smiley

    Måske du kan møde op til træningen uden hund? Så får du stadig lidt ud af det, og kan begynde at træne med hende hjemme, når hun får det bedre igen.


  • #4   7. aug 2020 Tusind tak for jeres beskeder smiley prøver også at minde mig selv om, at det jo er et uheld som sker - men det er skidesvært at lade være med at tænke "du skulle bare have tænkt dig om...."

    Jeg tror også jeg hører min træner om jeg ikke kan møde op uden hende og kigge med første gang. Det er virkelig virkelig træls at gå glip af, og vi har ventet 5 uger på at starte smiley men det vigtigste er, at lillehvalpen er okay og får det bedre smiley


  • #5   7. aug 2020 Åh sådan en hvalp der bliver RIGTIG forskrækket kan lyde skrækkeligt... De skrog de kommer med, er hjerteskærende!

    Men uheld sker og du havde sat pladen for at sørge for hun ikke kunne komme ud. Jeg kunne have fundet på det samme!

    jeg håber hun slipper med skrækken, det lille pus.. De plejer heldigvis at være ret seje de små. smiley


  • #6   7. aug 2020 Ja, det lød fuldstændig forfærdeligt!! Hun dæmpede det først da jeg nåede hen til hende og nussede ( smiley ) og ellers bare nonstop skrig så lungerne brister! Det var så mega ubehageligt at høre og se.

    Det var en motherfucking tung plade som jeg endda havde svært ved at bære, så jeg krydser virkelig (!) fingre for at det lille pus har gummiled og bare skal have noget tid i ro smiley


  • #7   7. aug 2020 Nu er hun heldigvis faldet til ro. Hun har ellers savlet mega meget og småpevet on/off, men hun har selvfølgelig fået beroligende/smertestillende/væske/forbinding og har det generelt dårligt. Og dét lige ovenpå en tur til Århus banegård med mennesker, tog, larm og street food. Vi nåede seriøst kun lige at komme ind ad døren. Den lille mus har været hårdt spændt for smiley


  • #8   7. aug 2020 Hvem havde også regnet med, at så tung en plade kunne væltes af så lille en hund?

    Thea gør det stadig nogengange hvis hun bliver virkelig bange, eller en af de andre er efter hende. Hun stopper ikke før jeg har hende i armene og får tysset hende til ro.. smiley

    Krydser for alt er fint på mandag, og i slipper for røntgen smiley


  • #9   7. aug 2020 Vær obs på at få dyrket høje lyde den næste tid, skud osv så hun ikke bliver lydfølsom i at forbinde braget med smerte.

    God bedring.


  • #10   7. aug 2020 Rigtig god ide med lyde! Hun skulle nødigt forbinde den slags med avav smiley

  • #11   7. aug 2020 Tak Krøllet smiley jeg krydser virkelig alt hvad jeg kan!! Og at vi mest er sluppet med skrækken. Puha hvor får man lige bekræftet hvor meget allerede holder af sit lille kræ smiley

  • #12   7. aug 2020 God idé - det vil jeg helt sikkert huske! Har også tænkt på, om hun mon vil reagere på havelågen næste gang. Men lydene skal jeg helt sikkert lige være obs på.
    Og tak smiley


  • #13   7. aug 2020 Stakkels lille pus og stakkels dig også. Små hvalpe der skriger ved forskrækkelse og smerte er bare hjerteskærende, og så er det nemt at bebrejde sig selv. Men uheld sker.

    Apropos træning, hvorfor ikke tage hende med og sidde med hende, hvis du alligevel vil derhen og se på. Selv om hun ikke kan være med til træningen, får hun vel en oplevelse ud af det alligevel, så ung som hun er.


  • #15   7. aug 2020 Åh stakkels dig og Umi, jeg ved præcis hvordan du har det.
    Jeg glemmer aldrig den nat jeg brækkede Talibans bagben da hun var fire måneder.
    Jeg har stadig dårlig samvittighed over det, selv om det var et uheld.

    Hvorfor tog dyrlægen ikke røntgen af hendes pote?
    Det er godt nok lang tid at gå, hvis der er noget der er brækket.

    Og enig med Lene, tag hende da med til træningen så hun kan sidde og se på.

    Og god bedring med det lille pus.


  • #16   7. aug 2020 Lene: ja, hvis hun er frisk nok om et par dage så kan det meget vel være vi bare kigger på afstand. Men det kommer også an på, om hun bliver for opkørt - hun skal jo holdes i ro så det skal også lige kunne lade sig gøre, hehe.

    Tak Isabelle, jeg tror dælme også vi begge er igennem noget af en oplevelse smiley

    Puha Anni det lyder forfærdeligt! Første gang jeg trådte på Umis pote tog jeg også lige en tudetur. Troede jeg havde brækket den. Skyldfølelse er bare en underlig størrelse selvom det er uheld.

    Dyrlægen tog ikke røntgen fordi poten var så hævet smiley så det kan først gøres om et par dage, og det har jeg i hvert fald bestilt tid til nu hos min egen (hvis de vurderer det nødvendigt på mandag)


  • #17   7. aug 2020 Mit ansigt ligner noget der er kørt over af en traktor og det føles ligesådan smiley godt, den bare står på nachos i aften

  • #18   7. aug 2020 Kram til jer begge to smiley

  • #19   7. aug 2020 Tak Salla smiley

  • #20   7. aug 2020 Så er min lille hvalp kommet tilbage fra rusen igen, og er du gal hun opfører sig som om hun ikke har en hævet pote i forbinding smiley til gengæld vil hun gerne slikke og bide og splitte den ad, selvom der er noget bittert på - det er hun da ligeglad med.
    Så jeg er meget spændt på, hvor længe jeg kan holde hende beskæftiget konstant - tapen har allerede løsnet sig øverst smiley


  • #21   7. aug 2020 smiley

  • #22   7. aug 2020 Det er da dejligt at hun er i fuld hopla igen.??

    Er det nødvendig at hun har forbinding på?
    Hvis ikke der er sår, så ville jeg tage forbindingen af.


  • #23   7. aug 2020 Der er ikke sår, men dyrlægen lagde den på pga. hævelsen og jeg tænker måske også for at "støtte" så hun ikke bare tonser rundt med den som normalt. Men den kan meget vel ende med at ryge i løbet af natten... smiley

    Men ja, jeg ville have min lille spilop tilbage koste hvad det vil, så jeg har bare fået hvad jeg ønskede - og det er da så meget bedre med sidegevinsten "jeg fucker min forbinding op og gider ikke være i ro" end en virkelig skidt vaps der er helt ved siden af sig selv smiley


  • #24   7. aug 2020 Jeg tror at din Umi er lidt lige som Taliban var.
    Næsten hyperaktiv.
    Hun skulle også holdes i ro med sit brækkede ben, men det var umuligt.
    Jeg prøvede at sætte hende i bur, men det gjorde det bare værre,hun fik så lov til at rende rundt som hun ville, men jeg legede ikke med hende

    Og når nu endelig det skulle være, så var det godt at det var bagbenet, så hun gik rigtig mange spor, faktisk dagligt i de 8 uger hun havde glasfiber på.


  • #25   7. aug 2020 Haha det tror jeg gerne på. Jeg er også i tænkeboks over hvad søren jeg kan byde hende af aktiviteter som er tilfredsstillende og trættende nok - som ikke involverer at fise rundt og slå kolbøtter. Måske jeg skulle lave et lille spor.

  • #26   7. aug 2020 Jeg tror også Umi er nødt til bare at rende rundt som hun vil - hun bliver endnu mere frustreret over at blive begrænset, og eksploderer bare til sidst, og så er vi lige vidt

  • #27   7. aug 2020 Nosework ville også være fint.

  • #28   7. aug 2020 Gem nogle godter rundt i huset, og lad hende lede efter dem smiley

  • #29   7. aug 2020 Stakkels Umi og stakkels dig, sikke dog et træls uheld smiley Jeg kan godt huske hvor svært, det er at holde en krudt i røven hvalp i ro smiley
    Rigtig god bedring med hende smiley


  • #30   8. aug 2020 Jeg tror jeg bliver nødt til at fodre den lille fis konstant smiley
    Tusind tak for jeres beskeder smiley jeg håber jeg finder noget der trætter hende godt


  • #31   8. aug 2020 Åh altså...stakkels lille Umi og stakkels dig! ... uheld sker, og de er lige præcis det -et uheld. Det er nærliggende at bebrejde sig selv, men det er der altså pænt mange grunde til at lade være med
    1) det var ikke din skyld. Havde du troet der var den mindste risiko -havde du ikke gjort det, og vi kan altså ikke forudse alt
    2) man er ikke en god hundeejer hvis man vedblivende dunker sig i hovedet -det fjerner fokus, holder en nede og er ikke særligt fremmende for hverken udvikling eller selvtillid/værd.
    3) det har du slet ikke tid til..du skal finde sjove og gode måder at underholde en hvalp på -som er så skånende som muligt og du skal vise hende at det hele nok skal gå

    4) det hele skal nok gå smiley

    God bedring.... og held og lykke med projekt Beskæft-Umi smiley


  • #32   8. aug 2020 Tusind tak for din søde besked Obster smiley Det hjælper virkelig meget, at Umi bare er en ballademager igen - altså det er da lige 100 gange mere kompliceret end da hun lå som en savlende bunke af pels, men det løfter humøret at hun har det godt, omstændighederne taget i betragtning. Jeg håber aldrig nogensinde jeg kommer til at se min lille søde hund i den tilstand igen smiley

    Det sværeste er uvisheden - er noget brækket? Er der komplikationer? Bliver hun bange for høje lyde? - men jeg prøver at fokusere på en masse spændende, rolige, gode ting at lave smiley


  • #33   8. aug 2020 Kram til jer smiley

  • #34   8. aug 2020 Uvished og magtesløshed er to af de værste følelser i verden - men hun virker upåvirket nu og det skal du holde fast i smiley

    Jeg havde nok -stille og roligt, begyndt at lave høje lyde allerede nu. Altså ikke kæmpe chokerende -men bare intensiveret nogle dagligdags høje lyde smiley


  • #35   8. aug 2020 Tusind tak Inge smiley

    Ja Obster det er simpelthen nogle klamme følelser at gå med. Godt at Umi selv tænker "der er sgu da ikke noget galt med mig" smiley
    Hun reagerede faktisk på at jeg rykkede sofabordet, som siger en høj lyd. Så det prøvede jeg lige så stille igen, på en mindre voldsom måde. Heldigvis er hun normalt god til at ryste reaktioner af sig, så jeg håber hun bare lige skal komme sig over chokket og så fortsætter vi med at lave lidt lyde.


  • #36   8. aug 2020 Åh nej da smiley
    Håber det ikke er så slemt. Det må være et godt tegn at hun allerede er frisk igen.
    God bedring til den bette smiley


  • #37   8. aug 2020 Årh, sikke en oplevelse I skal igennem smiley

    Det er så nemt at banke sig selv i hovedet, men uheld sker.

    Da Dixie var blevet opereret i ryggen, havde vi spærret hele sofaen af, så der kun var adgang via rampe. Noget af sofaen var spærret vha. sofabordet.
    En dag vi fik gæster, drønede hun henover sofabordet og sprang ned derfra.

    Man gør hvad man kan, men man kan ikke forudse alt smiley

    Med syg hund, må man arbejde imod blot at fokusere på at hunden er glad. Så skal det hele nok gå. Også selvom der kan være nedture, hvor det hele ikke ser så lyst ud.

    Tag det 1 time ad gangen, og slap af og nyd det, når hun har det fint smiley

    Poten skal nok blive rigtig fin igen, og hun bliver frisk igen. Træningen skal I nok nå senere. smiley


  • #38   8. aug 2020 Tusind tak til jer begge smiley
    Åh nej Tinna - men det er jo et klassisk eksempel på at man ikke kan forudsige alt smiley jeg prøver at tage det stille og roligt med den lille mus. Nu slapper hun af, og det er godt. Så det gør mig også mere rolig. Vi skal nok klare det smiley


  • #39   8. aug 2020 Ja, I klarer den. Uden tvivl smiley


  • #40   8. aug 2020 Ej for pokker, har først set denne tråd nu!! Sikke dog et træls uheld, håber at I slipper med hævelsen , og at der intet at brækket smiley

  • #41   10. aug 2020 Intet brækket!! smiley smiley smiley

    Det er lidt svært at tro på - men nu skal hun bare fortsætte et par dage på de smertestillende og jeg holder hende i ro, og så kan vi langsomt trappe aktiviteterne lidt op. Røntgen viste ikke noget mistænkeligt, men er du gal hun var IKKE glad for at dyrlægen pillede. Fordælen det er ikke rart at være med til, men det skal jo gøres, og min lille mus er glad igen... eller... lige nu er hun TRÆT smiley

    Hun fik lige 16-ugers vaccinationerne ordnet i samme omgang, og hun blev stukket så meget den lille fis. Da hun til sidst skulle have kennelhosten i næsen var hun virkelig ikke glad og tissede på bordet.
    Puha hun har været slæbt meget igennem på en weekend min lille mus smiley



    profilbillede
  • #42   10. aug 2020 Åh sikke en omgang. God bedring med den lille hyæne smiley

  • #43   10. aug 2020 Tusind tak Krøllet smiley ja fordælen det var ikke lige sådan jeg troede det skulle være at have en 16 ugers hvalp. Men vi har været heldige trods alt smiley

  • #44   10. aug 2020 Du kan virkelig ikke lide din hvalp, du både prøver at brække benet på den, og forgifte den smiley

    Ej, er så glad for der ikke er brækket noget smiley


  • #45   10. aug 2020 Haha tak Salla, jeg har sgu fundet ud af at jeg elsker min lille lort alligevel smiley smiley

  • #46   10. aug 2020 Dejligt at der ikke er noget brækket smiley Og når man lige pludselig er den der skal trøste sådan en lille skid, så kan man næsten mærke ind i hjertet, hvor meget man holder af dem smiley

    Jeg glæder mig til hun igen er fuld af ballade og narrestreger smiley


  • #47   10. aug 2020 Dejligt at der ikke skete noget alvorligt smiley

  • #48   10. aug 2020 Ja det er simpelthen sådan en lettelse. Hun er allerede en ballademager igen; det der dyk, som dyrlægen nævnte hun kunne få et par timer senere - fordi "opvågningen" virker hurtigere end det beroligende - det fik hun så ikke...

    Men det er bare dejligt. Jeg er så så glad for at se hende sådan her, selvom hun lynhurtigt bliver top frustrerende smiley For ja, at trøste en brølende/skrigende hvalp i øjeblikket hvor den bare har mega ondt og er blevet mega forskrækket, og at passe på den efterfølgende.. puha det er skræmmende sager, og bekræfter virkelig hvor hurtigt hun er gået i hjertet smiley


  • #49   10. aug 2020 Der er også det med hvalpe, at de ved jo ikke ved, at de fleste smerter, går over igen, og at alle smerter ikke betyder, at de er døende. Dog lyder det til, at din vaps havde pænt og reelt av av.

    Da jeg havde haft Skye i under et døgn, troede jeg, at jeg havde ødelagt hende. Hun faldt ned af sengen, og skreg/brølede, næsten dødsrallede af smerter (lød det som).
    Jeg tog hende op, og trøstede hende, og mærkede hende efter, og der var ikke noget. Men hvis jeg satte hende ned, så væltede hun ned på maven, hvis hun prøvede at gå, og skreg helt ulykkeligt.

    Hun kunne slet ikke støtte på en af poterne, og dermed ingen af dem, så hun kravlede på maven, og græd.
    Jeg havde telefonen i hånden for at ringe til vagtdyrlægen, da Skye kravlede på maven, forbi noget kattemad ... Der var et eller andet, der lige fik mig til at trække vejret ... Jeg tog en håndfuld kattemad, og kastede det foran Skye, og der gik kun få sekunder, så haltede hun ikke engang, mens hun tøffede rundt, og guffede kattemad i sig.

    Hun havde endnu ikke lært, at alle smerter ikke betyder livsfare. Så jeg fik en masse grå hår den dag, og vi slap heldigt. Hun har siden haft reelle smerter, men dem har hun taklet helt køligt, lidt for køligt, da det ikke er nemt, at opdage smerter, hvis hunden ikke viser dem, ret tydeligt.

    Man føler sig bare som Jordens værste hundemoar, når vapsen er så bange og har ondt, og man kunne have forebygget det.
    Men uheld sker.

    Jeres oplevelse var så det værre, da der reelt var sket lidt skade. Heldigvis at der ikke var noget brækket.

    Jeg følte mig lidt som et fjols, da jeg beskrev episoden over for opdrætter, som skreg af grin, over min lille dramaqueen smiley


  • #50   10. aug 2020 Åh jeg kan lige se Skye for mig, så ulykkelig! smiley

    Tror du har en pointe i det du siger med smerter og hvalpe. Det er vel også logisk, når man tænker på hvor sårbar sådan en lille størrelse er smiley


  • #51   10. aug 2020 Puha Sanne, det lyder dælme som lidt af en rutsjebanetur smiley og det lyder netop meget som første gang jeg trådte Umi på poten - hun sad med poten helt trukket op til sig og totalt ubrugelig, men da jeg havde nusset hende lidt og givet mad, så rendte hun videre som om intet var hændt. Men ja, den her gang var det helt anderledes og det kunne også høres på hendes frygtelige brøl - det var noget helt andet end de der almindelige hvalpeskrig, har aldrig nogensinde hørt en hund skrigbrøle og græde bagefter smiley av av, den kommer til at sidde i mine ører i rigtig lang tid.
    Men pga. den oplevelse prøvede jeg også lige at kaste lidt foder og se hvordan hun egentlig støttede (eller ikke), og der kunne man godt fornemme, at den var gal.


Kommentér på:
Lortedag

Annonce