{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
707 visninger | Oprettet:

lortedag!!! {{forumTopicSubject}}

min hund på blandingshund på 4 år har igen lavet ulykker.
vi har vidst lige fra starten at Zeus ikke kan med andre hanhunde end hvalpe eller fra da han selv var hvalp.

forleden stødte vi så ind i en med en hanhund på ca. et år. de stod og hilste på hver deres side af hegnet og de var begge glade. så vi lod dem mødes med snor på og det gik også rigtig fint!!! så de fik lov at lege i haven. uden problemer.

i dag på vores gåtur, møder vi så en hund på vejen, jeg får ikke lige set at det er en hanhund og zeus plejer ellers at opdage det på flere km. afstand. de står og snuser til hinanden og lige +lig sidder zeus i den anden læbe. jeg får så hevet ham af og spørger om den anden er ok. den har desværre fået en flænge i læben. så vi undskylder og giver hende vores navn og tlf nr.

hun siger senere, at hendes hund kun er 8 md. jeg forstår simpelhen ikke mønstret i zeus reaktioner. troede først det kun var voksne hanhunde han ikke kunne med. men nu er det åbenbart også nogle unghunde.

er sku ked af det og stadig rystet over det der er sket!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  lortedag!!!
  • #2   8. maj 2009 Føj for pokker. Efter den tur ville jeg nok ikke lade den snuse/snakke med andre hunde men lære den bare og gå forbi andre hunde uden kontakt. Ikke alle hunde egner sig til kontakt med fremmede hunde.

  • #3   8. maj 2009 Det kan være fordi den anden hund er ved at blive kønsmoden, at han reagere sådan..
    Men når han er sådan er det jo nok bedst kun at lade ham lege med dem han kender og du ved han kan med..

    Generelt er hunde mere tilbøjelige til at være stride i snor fordi de kan mærke forbindelsen til ejeren, når de er fri er de på egen hånd og knap så kæphøje..
    Håber ikke den anden hun er blevet skræmt af sammenstødet smiley


  • #4   8. maj 2009 det SKAL de heller ikke! jeg synes bare de får så meget ud af at lege med andre hunde.
    men fremover bliver det kun med hunde han kender i forvejen!


  • #5   8. maj 2009 har det virkelig dårligt med det hele!!! og undskyldte også mange gange. og nej jeg håber virkelig heller ikke den anden hund har fået trauma af det hele, for den sags skyld håber jeg også ejeren er ok. hun blev godt nok også rystet! de stakler!!!
    har det sku virkelig dårligt over det!!!!


  • #7   8. maj 2009 Hvis man er i tvivl om ens hunds reaktion (episoder med aggressivitet), så forstår jeg ikke at man lader den hilse på fremmede hunde..

    Et er, at man har en hund der er aggressiv... Den hund holder man så i line, lader den ikke komme nær fremmede hunde, og siger pænt nej tak hvis en anden ejer spørger om de skal hilse/lege..

    Jeg siger konsekvent nej til min hund skal hilse på og lege med fremmede hunde, stoler simpelthen ikke på at ejerne har nok mellem ørerne til at vide om hunden rent faktisk ER veleget til at hoilse og lege med fremmede hunde..


  • #8   8. maj 2009 Jeg tror ikke du skal se på dens alder, men mere på kønsmodningen..

    For det er sådan hunden ser på.. Det er rigeligt med en unghund..

    det lyder som om du reagerede helt korrekt, og desværre må til at være meget selektiv i fremtiden..


  • #9   8. maj 2009 Hold lidt bedre øje med hvem i hilser på, du kender din hunds kropssprog - og der jo er milevidt mellem hvordan modpartens hund udtrykker sig og hvilken karakter den har og dette er som reglt det udslagsgivende i om hundene ved første møde vil tolerere hinanden.

    Derudover er det meget forskelligt hvornår hunden modnes.









    Det ville være synd hvis det skulle gå


  • #10   8. maj 2009 takker pænt for alle svarene og om ikke andet, takker for jeg ku få luftet min frustration og skuffelse.


  • #11   8. maj 2009 Dette er ikke myntet specielt på dig men på alle hundeejere . Hvorfor skal man lige prøve om ens hund kan med en fremmed hund.
    Særlig hvis man ved der er et problem med andre hunde.
    Hvorfor skal andre hunde lægge krob til et overfald der kan undgås.


  • #13   8. maj 2009 Theo. Enig

  • #14   8. maj 2009 * Nina - er afhængig af Baileys *:

    Du har så evigt ret.

    Nok hilser vi på andre hunde, men der er partout nogle som nærmest styrer direkte hen til en når de ser man har hund!

    -----------------------------------------------------------
    Forleden stod jeg i en lille lukket løbegård og øvede 'fri ved fod', da der pludselig var en midaldrende herre der havde åbnet lågen og uden videre lukket sin knap så rare Welsh Corgi ind til os!!

    Jeg stod med ryggen til, så havde ikke set det og manden havde ikke engang ulejliget sig med at spøge om det var i orden!

    Nøjj jeg synes det var mangel på respekt, hvilket jeg fortalte ham .
    - Hans kommentar var selvfølgelig noget i stil med at jeg var en 'idiot' og derudover egoistisk fordi jeg lagde beslag på løbegården pga min hundetræning derinde - For han mente at løbegården var til for hunde der ville lege, så var man derinde var det ensbetydende med at man ville lege.

    (På trods af at det er mere reglen end undtagelsen at alle går løse med deres hunde i den pågædende park, selvom der er påbud om hund i snor - og jeg jo netop ved at stå inde i en lukket gård forsøger at tage hensyn til mine omgivelser og medmennesker)

    Da jeg fortalte ham at det var almen god skik, at spørge om det var ok, at hundene hilste og man da slet ikke bare lukkede sin hund ind til en fremmed hund uden lige at høre ejeren ad først og jeg derudover glædeligt var gået ud af løbegården, hvis der var nogle som var kommet og havde lyst til at bruge den, ja så drejede det sig pludselig om hvor mange år jeg havde benyttet parken (for han havde jo kommet der i 20 år samt hvilken type hund jeg havde!!

    Ja,man skal høre meget før ørene falder af.
    ------------------------------------------------------------------------------------

    Eva: Hils hellere en gang for lidt end en gang for meget, det ville være synd og skam hvis din hund forårsager større skade på en anden hund.

    Så har du ikke en god mavefornemmelse og er noget nær 100% sikker på din hunds adfærd i forskellige situationer, så er det bedre at gå forbi.


  • #15   9. maj 2009 Nu har jeg ikke læst så mange af de andres svar, så kommer nok til at gentage lidt ;o)

    Først vil jeg sige, at du tog det rigtig flot mht. at give dit navn og nummer. Ikke alle hundejere er gode til den slags når det kommer til ulykker, så der var det rigtig flot af dig.
    Men som de andre, kan jeg heller ikke forstå hvorfor man lader sin hund hilse på de hunde man møder. Nogle gange kan det være en rigtig god idé, men som *Cogito Ergo Sum * siger, så hellere hils en gang for lidt end en gang for meget. Specielt når du ved, at din hund er dominerende overfor hanhunde.
    Når jeg selv går tur med min lille Freyja, lader jeg hende bestemt ikke hilse uden at have "set hunden an". Jeg er opvokset med hunde, og gjort meget ud af at forsøge at læse omkring deres kropssprog osv. Men ikke en gang dét, gør at jeg altid kan se på hunden om den er venlig. Ofte bliver man snydt, fordi hunden ser så sød og interesseret når man møder dem. For det er jo først når de hilser på hinanden, at hundene virkelig giver deres meninger til kende. Derfor har jeg hende altid i snor, og lader hende sjældent hilse med mindre jeg kender hunden.
    Ofte er dominans problemer svære at gøre noget ved, desværre. Men hold din hund til dig, og lad ham hilse på hunde du med sikkerhed ved at han kan lide, så der ikke sker noget, og din hund ikke bliver sat i et dårligt lys (hvis man tænker på hvor meget spotlys der er på kamphunde/muskelhunde).


Kommentér på:
lortedag!!!

Annonce