{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.573 visninger | Oprettet:

VRÆL - det skete bare ikke {{forumTopicSubject}}

Jeg må simpelthen være indehaver af jordens mest klumpedumpede hund smiley Nu har min Dobertøs Perle brækket en håndrodsknogle i venstre forpote i 4 dele smiley smiley smiley Stykkerne er for små til at de kan samle det med skruer og skinner. Og forbinding er udelukket, da det bare vil blive noget bøvl. Heldigvis sidder stykkerne hvor de skal. Så der er kun et at gøre: holde damen i RO i adskillige uger - nok ca 6 uger. Og se om det så ikke gror sammen af sig selv. Pt er det med ro ret nemt for det gør ondt trods smertestillende så hun vil helst ikke bevæge sig. Jeg har selv haft lavet et lignende brud i min højre fod så jeg kan så ganske udemærket sætte mig ind i hvor ondt tøsen har smiley smiley smiley
Det skete på aftenluftningen på marken; hun ræsede afsted efter en spændende fært langs hegnet foretog et par vendinger i høj fart og BUM så stod hun stille og løftede poten og sagde AV smiley
Nå, men når hun begynder at blive træt at at holde sig i ro må jeg jo få gjort noget ved nosework med hende. Det er vi begyndt på, men det har ligget stille hen over sommeren da prioriteten har været at få hende klar til de to A-konkurrencer vi havde mulighed for her i efteråret. Ambitionen var en oprykning til E-klassen. Hun var bare SÅ klar og formen virkelig fin.
For pokker hvor har jeg altså ondt af min halvgamle tøs, der har det med at komme galt afsted.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  VRÆL - det skete bare ikke
  • #1   27. aug 2020 Ej men den hund altså smiley hvor er det uheldigt smiley men typisk Perle smiley

    God bedring smiley


  • #3   27. aug 2020 Stakkels Perle smiley Krydser alt, hvad krydses kan for at hun gror fint sammen smiley

  • #4   27. aug 2020 Åh nej stakkels Perle. Rigtig god bedring med hende. smiley

  • #5   27. aug 2020 Tak smiley Ja, det er desværre ret typisk Perle. Hun må have dårlig potekarma; seneskader, snitsår og brud. Vi skal åbenbart igennem det meste af repetoiret på næsten årlig basis smiley

  • #6   27. aug 2020 Av av, - hvor er det bare synd for hende, og på så mange plan, en rigtig uheldig timing for jeres arbejde, og målsætning for en kommende oprykning.

    Det er klart ærgerligt alt sammen, men det vigtigste er jo selvfølgelig, at hun kommer sig uden mén, og vejen dertil kan være en udfordring, da hun jo endelig ikke må overbelaste, vride eller på anden måde få trådt forkert i de kommende 6 ugers tid.

    Nosework er en god og kontrolleret aktivitet, du godt kan få glæde af i netop jeres tilfælde - er selv lige startet på hold i søndags, så vi er helt nye i det, men det er noget der fanger, uden stor fysisk udfoldelse.

    Jeg ved hvor svært det er, at holde en hund i ro, og at det for mit vedkommende, var en lille vims cairn hvalp dengang, med en nervelæsion i rygge, gjorde det ikke lettere.
    Otte måneder måtte hun ikke farer rundt, og skulle så vidt muligt bæres i mange situationer, og jeg måtte holde et skarpt fokus på, at hun ikke udviklede en uhensigtsmæssig adfærd ift. at blive båret, når vi mødte andre hunde. Blot for at sige, at jeg føler med dig...

    Jeg tænker du kan lave en form for "dagens program" for hende...
    Mindre fysisk udfoldelse og mere mentaltræning.
    Hvis det er bedst at gå på fast/jævnt underlag på gåtur, - så kan du lave en rute der følger det, osv..
    Ja, det er vel om at være kreativ, og jeg ønsker det bedste for jer, med tillid til, at hun nok skal komme sig, med god hjælp fra dig og dyrlægen smiley


  • #7   27. aug 2020 Æv, hvor er det uheldigt. Rigtig god bedring til hende. Jeg krydser for, at det vokser helt fint sammen.

  • #8   27. aug 2020 Åh nej stakkels Perle og dig smiley
    Håber i kommer nogenlunde nemt igennem det, Sam synes nosework er mega sjovt og han er pisse god til det, så vi stiller nok til vores første nosework prøve i oktober smiley


  • #9   27. aug 2020 *kram*

  • #10   27. aug 2020 Åh nej hvor træls.
    God brdring med hende.


  • #11   27. aug 2020 Ja, det nemlig rigtig trælst. Og det er bare så svært at skulle holde en stor og voldsom hund for hvem fysisk udfoldelse faktisk er vigtigere end mental stimulans i ro. Så det skal nok blive 6 'underholdende' uger. Gåture kun i kort snor, ingen boldleg eller sprinteture er ikke lige damens kop the. Håber jeg kan få hende tændt lidt mere på nose-worket. Hun var da med på den, men slet ikke som min Irske Terrier, der synes det er en tæskefed aktivitet.
    Min Irske Terrier kan man sagtens udelukkende træne mental træning med, men doberen er ikke helt tilfreds hvis ikke hun får brugt sin krop. Håber jeg på et tidspunkt fx kan tage hende i svømmehal. Men det bliver i alle tilfælde først efter kontrolrøgten om 3 uger.


  • #12   27. aug 2020 ... håber også at hun kan komme ud og gå spor på plant underlag om et par uger. Spor hører til i hendes favoritkategori af aktivitet.

  • #13   27. aug 2020 Stakkels Perle smiley

    Hun er da godt nok uheldig. Men det hænger vel også sammen med, at hun netop nyder at bruge sig selv fysisk.

    God bedring til hende.


  • #14   27. aug 2020 Hun lyder som Sam, for ham er fysisk udfoldelse også langt vigtigere en mental træning smiley

  • #16   27. aug 2020 God bedring smiley

  • #17   27. aug 2020 Åh, hvor er sådan noget bare typisk! Det bliver da en.. spændende.. periode I går i møde. God bedring til Perle og så sender jeg godt humør afsted herfra smiley

  • #18   28. aug 2020 Åh nej hvor uheldigt smiley Stakkels dobertøs smiley smiley
    Håber I kommer stille og roligt igennem den næste 1 1/2 mdr.
    I kommer stærkt igen smiley God bedring


  • #19   28. aug 2020 Tak for alle god bedringsønskerne. Men iiiihhh hvor er det altså bøvlet. Clinton skal jo stadig have lange ture; ellers render han på væggene. Og han skal også trænes. Og så skal man så lige gå 'skåne-runder' i haven med Perle så hun kan komme ud og tisse osv.

  • #21   28. aug 2020 Tak smiley

  • #23   29. aug 2020 Rigtig god bedring med hende smiley stakkels Perle, det bliver en hård periode I skal igennem.

  • #24   29. aug 2020 Og nu har vi så været en tur forbi dyrlægevagten i Karlslunde; Perle kan så ikke tåle loxicam ??

  • #25   29. aug 2020 Ej stakkels jer, håber snart i får lidt ro på!

  • #26   31. aug 2020 Hun har fået det bedre i løbet af i går. Men hun er stadig lidt 'ynkelig' og megatræt. Hun fik kvalmestillende på Karslunde så søndag ville hun gerne have lidt ris og kylling at spise. Hun får antibiotika pga den blodige diarre (rifter i tarmen kan jo være indgang for bakterier til blodbanen). Men altså hun må undvære smertestillende for poten. Synes dog ikke hun lader til at have mere ondt end på smertestillende.

  • #27   31. aug 2020 Lille pus da smiley

  • #28   31. aug 2020 Sådan noget ville koste min hund en aflivning. Men min hund har jo så også gigt, og kan ikke holdes til at gå i ro i en lang periode, for så går gigten grassat.

    Og selvfølgelig skal hun da have smertestillende!! Så må den dyrlæge finde noget, som hun kan tåle smiley Det er altså ikke rimeligt!

    Edit: En hurtig googling viser at modfinpræparater tåles med nedsat nyrefunktion.


  • #29   2. sep 2020 A - det er faktisk også i overvejelserne smiley Men hun får altså lige en chance de næste 3 uger. Hun får Onsior nu; jeg kunne ikke have at hun slet ingenting fik. Det har hun fået tidligere og det tåler hun godt. Hun er i bedring i maven og poten lader ikke til at gøre virkelig ondt mere og hævelsen er begyndt at falde. Hun er begyndt at byde Clinton op til leg; det er jeg så nødt til at stoppe. Og hun går små ture rundt i haven/på marken i snor. Så snart dyrlægen siger 'OK' tager jeg hende i svømmehal.
    Dyrlægen mener at som det ser ud nu så bliver det kun 3 uger i rigtig ro før jeg kan begynde at fx at gå lidt længere turer med hende i skridtgang på jævnt underlag. Det er jo unægteligt en lidt anden udsigt en 6 uger i ro; så tror jeg nemlig også at hendes begyndende gigt ville blive et ret stort problem.


  • #31   2. sep 2020 @30: Ja, det var så også det vi måtte sande smiley Jeg havde en foxterrier med spondylose der fik metacam i lange perioder. Hun tålte det fint.
    Perle er heldigvis i hurtig bedring smiley


Kommentér på:
VRÆL - det skete bare ikke

Annonce