{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.108 visninger | Oprettet:

Cartrophen {{forumTopicSubject}}

De af jer der har brugt Cartrophen til hunden, hvordan er det gået, mener sådan med hvilken frekvens er det startet og er det øget i frekvens, endte hunden på smert stillende .. Føler I hunden fik længere tid at leve i end den ellers ville have fået?

Min yngste har fået det et par år tror jeg, med ½ års mellemrum, men fra forrige til sidste gang måtte jeg af sted lidt hurtigere, og føler nu at jeg skal afsted igen, tror det er hver 5. måned lige nu, er sådan bange for det bare går hurtigere og hurtigere hun får behov .. Med hvor kort interval kan det egentlig gives ?

Hun er 9 år og har altid haft en ukarakterisetisk, for skotter, rullende gang med bagkroppen, dette har betydet slidte hofter ...

Det startede med hun ikke kunne gå ned af trapper, når hun har fået Cartrophen går det godt, men de sidste 2 gange er vi nået til trappeprobemet igen hurtigere end det ½ år det var planen der skulle gå imellem ... og så fuldstændig atypisk, selv dyrlægen har ikke oplevet det, når hun har ondt så drikker hun virkelig voldsomt meget, og nej det skyldes ikke andet, det er undersøgt ... så jeg er ikke i tvivl de sidste dage slubres vand i et væk ,,,


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Cartrophen
  • #1   16. okt 2020 Bella har fået det de sidste 4-5 år, og får det stadig hver 6. måned. Jeg er ikke sikker på at det har effekt, men jeg tør ikke lade være med at give det smiley Jeg hørte dog en hestemand fortælle om hvor god effekt han havde set af det, og at det blev givet meget hyppigere end vi gør med hunde.

    Bella har jo ret voldsom gigt med rigtig meget knogledannelse. Hun startede på cartrophen da det blev opdaget, og startede samtidig på Flexadin Advanced, et glucosamin-produkt og ekstra MSM. Jeg husker ikke om hun kom på smertestillende allerede der, eller om der gik noget tid. Men hun er i dag fast på Rimadyl, suppleret med panodil hvis hun har ekstra ondt. Panodil må kun gives efter nøje instruks fra dyrlægen!

    Jeg har lige startet hende på 4Cyte også, og umiddelbart ser det ud til at have positiv effekt.

    Sorry, det ble langt og med mange forskellige ting. Det korte af det lange er, at jeg egentlig ikke ved om cartrophen har effekt eller ej, men jeg vil hellere være på den sikre side smiley

    Jeg håber du finder noget der virker for din smiley


  • #2   16. okt 2020 Aqui fik det hver tredie måned pga. spondylose - men der måtte vi også forkorte tiden til sidste. Jeg tror han fik hver anden måned i det sidste halve år, han levede.

    Ærligt - så ved jeg ikke, om det virkede, for han fik også både smertestillende og CBD ved siden af.


  • #3   17. okt 2020 Hanne har du prøvet osteopati som lindrende?
    Hvis ikke du har, så vil jeg stærkt anbefale dig at kontakte Kent Ravn i Haderslev. Han er knald dygtig. Vi bruger ham når han kommer til sjælland/øerne, men overvejer at bestille tid til hele flokken, de gange vi er i sommerhuset og så køre derned.


  • #4   17. okt 2020 Figo startede op på hver 3 måned, men det gav slet ikke nok. Han endte med at få hver 5. uge og så smertestillende i jagtsæsonen. Han var som en ung teenager i alle årene på cartrophen.
    Han fik konstateret spondylose i en alder af 7 år og blev 11 år. Da han ikke kunne holde halen højt som en terrier skal, så valgte jeg at sige farvel.


  • #5   17. okt 2020 tak for input ..

    @ Louise det vil jeg overveje ,,, hvad kan han gøre som de ikke kan ved fx Magtor med massage og ultra lyd ved siden af cartrophen ..

    jeg synes faktisk hun virker til at have det fint på Cartrophen, der går bare kortere tid imellem ..


  • #6   17. okt 2020 Kent er bare knald dygtig til skævheder, spændinger og smerter.

    https://www.rieravn.dk/hjaelp-til-problem/osteopati.aspx


Kommentér på:
Cartrophen

Annonce