{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
570 visninger | Oprettet:

cartrophen {{forumTopicSubject}}

Er der nogen herinde der har deres hund i fast behandling..

Når man giver det første gang skal det jo gives 4 gange med ca 1 uges mellemrum .. men hvad så fremadrettet ?

Jeg har 2 dyrlæger der mener forskelligt, vores for det ca 1x med 5-6 måneder imellem, den ene dyrlæge mener så det er 4 gange igen, mens den anden mener det er en igangværende behandling og man derfor kan nøjes med at give det 1 gang ..
Det er noget med den der nye medicinlov dyrlægerne SKAL følge som trådte i kraft 01.01-2022 ..

jeg har googlet men synes ikke jeg bliver klogere af det ..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  cartrophen
  • #1   6. mar 2023 Vores Elvis har fået fast i 5 år, 4 x med en uges mellemrum ca. hver halve år. Nogen gange lidt før, nogen gange lidt efter. Men ca. hver halve år. Lige ind til nu her (han måtte aflives d. 1/3-23).

  • #2   6. mar 2023 4 gange med en uges mellemrum, og derefter 1 gang med x antal mdrs interval. Vi startede med ca hver 3-4 måned til Krumme da han var gammel på det tidspunkt.

  • #4   6. mar 2023 se #1 og #2 det er netop forskelligt, men der må da være en retningslinie der er den rigtige..
    Før 01.01.2022 havde Ipsen jo fået det 1. gang med de 4 stik, derefter fik hun et stik ca hvert ½ år ... men efter 01.01.2022 mener vores dyrlæge nu det skal gives 4 x hver gang, og jeg synes ikke der er nogen forskel overhovedet så synes det er mega træls at være afhængig af at køre til dyrelæge 4 uger i træk, udover hun 1 x månedlig får Librella .. jeg ville gladeligt gøre det hvis jeg følte det gav gevinst, og er det et lovkrav er der jo ikke noget at gøre, men er det ikke det så gider jeg ikke ..


  • #5   6. mar 2023 Ja det er da underligt det er så forskelligt fra dyrlæge til dyrlæge smiley

  • #6   6. mar 2023 De fleste dyrlæger kører med 4x ved intro, og så 1 opfølgende indsprøjtning med det interval, der passer (typisk 4-6 måneder). Jeg gætter på at det er dyrlægen hos Magtor, der mener andet? Det er hendes vurdering, at det er sådan det er bedst.

    Det har ikke noget med lov at gøre, men blot et spørgsmål om, hvad den enkelte dyrlæge synes gavner mest.

    Bella blev behandlet på den “normale” cyklus, og min venindes hund ved Magtor. Nu kan man selvfølgelig ikke sammenligne en hund med en anden, men jeg så ikke at venindes hund havde bedre virkning af 4x sprøjter halvårligt.


  • #7   6. mar 2023 @ Anne .. ja det er det, men hun har nu kørt det andet indtil den der EU medicin lov kom sidste år hvor dyrlægerne kunne komme i klemme hvis ikke de følger producentens anvisninger ... og som skrevet så har jeg talt med en anden dyrlæge som stadig kører den "gamle" måde, men ikke fordi han gav udtryk for han var sikker på det var den rigtige .. men fordi han tolker anvisningen på den måde..

    må ringe lidt rundt og høre hvorledes det fortolkes inden det næste ½ år er gået, nu har hun lige fået de 4 stik i rap ...


  • #8   7. mar 2023 Lige et tillægsspørgsmål….
    Hvor lang karenstid er der på sådan en sprøjte?
    Tænker det går under dopingreglerne. Men de er meget svære at blive kloge på indenfor hundesport


  • #9   7. mar 2023 Maggie startede også med 4x1 og får nu en enkelt med 5 mdr. imellem.


  • #10   7. mar 2023 nu er det fem år siden min gamle døde, men han fik carthrophen fast hver 5. uge (efter de 4 gange intro). Min dyrlæge var også introduceret til medicinen med halvårligt, men jeg insisterede da jeg så nedgang første gang efter 5. uge efter introen. Hun gik med til en behandling oftere og så forskellen med det samme. Efterfølgende så vurderes det fra hund til hund i hendes klinik, for de reagerer anderledes alt afhængig af årsagen og type af hund. Min var jo en jagthund til det sidste (11 år)

Kommentér på:
cartrophen

Annonce