{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.104 visninger | Oprettet:

Kiropraktor {{forumTopicSubject}}

Egentlig har vi været meget glade for vores kiropraktor i.
Men idag var vi ved dyrlægen. Det var et sundhedstjek, og vi kom til at snakke om, at vi bruger en kiropraktor.
Det viser sig så, at hun selv er kiropraktor.
Jeg fortæller, at min hund reagerer kraftigt på behandlingen.
Med piv, nærmest hylen, og sidst gang var voldsomt, fordi jeg blev bedt om at holde ham.

Vi snakker om det, og hun nævner overfor mig, at det ikke må gøre ondt på hunden.
Det er tydeligt, at han synes det er meget ubehageligt. Han er ellers en ekstremt godmodig hund.

Nu kommer jeg til at sidde og tænke. Og er nu nysgerrig for at høre om hvordan jeres hunde reagerer?
Min hund har forresten spondylose og lidt gigt.
Hans reaktion er ikke når hun rør ved den dårlige del af ryggen. Men han kompenserer åbenbart meget med øverste del af ryggen.
Vi snakkede også smertestillende.



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kiropraktor
  • #1   22. okt 2020 Jeg har aldrig oplevet at hundene har haft smerteytringer.
    De er tossede med at komme til deres behandler og har ingen gener ved det.


  • #2   22. okt 2020 Tak CH smiley Har de nogle specifikke problematikker?

    For filan altså. Jeg er simplethen så uheldig med vores dyrlæger.
    Ved snart ikke hvem jeg skal stole på smiley


  • #3   22. okt 2020 Jeg har brugt 3-4 forskellige kiropraktorer til hundene. De kan reagere hvis der lige skal justeres noget, men det er højest hvor de drejer hovedet hurtigt og måske lige slikker sig om munden.
    Aldrig oplevet piv og de ser ikke ud som om det genere dem ret meget.
    Jeg skal nogle gange lige holde men det er mest for at de ikke pludselig hopper ned af bordet.


  • #5   22. okt 2020 Jeg gik til kiropraktor med Coco i mange år i Kbh, da vi så flytter til Vestjylland opsøger vi kiropraktoren på Varde dyreklinik, og da vi er derinde, er jeg noget forbløffet over hvor voldsomt han går til værks. Jeg nævner at jeg har fået at vide af den gamle kiropraktor at man aldrig gør det så voldsomt med hunde, det skal helst ikke gøre ondt og der er ikke behov for de voldsomme ryk og knæk som vi mennesker kender det fra os selv.

    Han reagerede meget negativt og vi kom aldrig tilbage.

    Det skal ikke gøre ondt på hunden, det skal ikke være voldsomt. Jeg ville skifte, hvis jeg var dig.


  • #7   22. okt 2020 Jeg skifter til den nye smiley
    Man kan tydeligt se, at hun tager ved.
    Det er jo lynhurtigt overstået.
    Hans reaktion er bare blevet mere og mere voldsom.

    Jeg forstår det som om, at han reagerer når der er et led der er låst.


  • #9   22. okt 2020 Bels får kun tjek, Coffey får behandling for Cauda Equina med dertilhørende iskias-symptomer og derudover graciliskontraktur i det ene lår.

  • #10   22. okt 2020 Vi er derude en gang hver 6 måned.
    Der plejer han, at være låst i øverste del af ryggen.

    Vi snakkede faktisk om smertestillende idag.
    Det er ikke mit indtryk at han har ondt.
    Men det kan jo godt være, at han får det når han er låst.


  • #11   22. okt 2020 jeg har haft begge mine ved Magtor, den ene da hun i overmod troede hun skulle på rådyr jagt og dermed faktisk endte med at forstrække noget i ryggen, i en grad så hun ikke kunne gå ... den anden har slidgigt i hofterne og låste også en gang på vej ned af en trappe ..

    ingen af dem har reageret ved kiropraktik anden end max med at dreje hovedet ... nu er de jo ikke store, men jeg har heller ikke skullet holde dem fast ...


  • #12   22. okt 2020 Jeg har aldrig oplevet at det har været voldsomt eller at Charlie har reageret med andet end lige at kigge lidt eller et blink med øjnene. Det er for øvrigt samme sted som A-S i #5

  • #13   22. okt 2020 Hanne- De første gange vi var der reagerede han netop med at vende hovedet.
    Det er som om reaktionen bare er blevet mere og mere kraftig.
    Troede det hang sammen med, når han er meget låst.

    Plejer at give ham smertestillende inden.
    Det gjorde vi ikke sidste gang.
    Han er kun 12 kg stor.
    Men det er vildt ubehageligt (og svært), at skulle holde ham.

    Han har førhen godt kunne reagere på smerter ved at pive. Men synes slet ikke det er på samme måde, som det her.


  • #14   22. okt 2020 Er der nogen som kender en kiropraktor indenfor Kbh området? Anne på Life er sygemeldt og Frigast er ikke længere hos Anicura.

  • #15   22. okt 2020 Mit svar er magen til 4

    Charlotte havde fat i Zivas bagben og kørte det i nogle cirkler. Ziva sagde ikke noget, men det var tydeligt hun gerne ville være foruden. Jeg har aldrig hørt hende pive, men jeg tror det var ubehageligt, men jeg tænkte ikke at det var smertefuldt for hende. Hun ville gerne trække bagbenet til sig og da hun slap hende hoppede hun hurtigt ned men hun viste ingen tegn på at være nervøs for at være der eller ikke ville hoppe op igen


  • #16   22. okt 2020 Ziva- Der er heldigvis ingenting overfor dyrlægen, når vi kommer ned af bordet.
    Og heller ikke, når vi kommer derud.

    Men han reagerer lidt usikkert generelt ved forskellige dyrlæger.
    Som om han er usikker på hvad der skal ske, og om det er noget ubehageligt.
    Han er på ingen måde en usikker hund generelt.


  • #17   23. okt 2020 Buch: Hvis du vil kører til Nordsjælland kan jeg bestemt anbefale Birgitte Langvad, hun er dyrlæge og har klinikken Akupunkturhuset Nucleus i Helsinge, hun er osteopat og anvender akupunktur og laser ved behov, hun er så utrolig dygtig, behagelig og tålmodighed, hun er utrolig god til at håndtere de sensitive hunde.

    Det skal altid være en god oplevelse for hunden, min behandler bruger tid på at få ro på hunden og starter meget blidt op, det vigtigste er nemlig at hunden ikke spænder op, og er møg utryg, for så kan man ikke behandle, det må aldrig være sådan at det gøre ondt på hunden, og en hund der hyler ville jeg aldrig bare holde fast, så må behandlingen stoppes og startes blidt op igen, og så synes jeg bestemt hunden skal sættes på smertestillende. smiley


  • #18   23. okt 2020 Mathilde- Men at sætte en hund på smertestillende udelukkende baseret på hans oplevelser hos kiropraktoren, synes jeg også virker voldsomt. (Han får cbd-olie).
    Vores kiropraktor forsøger bare, at gøre det så hurtigt som muligt.


  • #19   23. okt 2020 Mathilde, har Birgitte ikke også selv sheltier? Tror jeg trænede rally med hende engang for nogle år siden..

  • #20   23. okt 2020 Jo Birgitte har shelties, hun dyrker rally og agility smiley

Kommentér på:
Kiropraktor

Annonce