{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.205 visninger | Oprettet:

Kiropraktor {{forumTopicSubject}}

Netop hjemvendt fra dyrehospitalet, med min pekingeser, som havde fået ondt i ryggen smiley
Hun er på smertestillende, og skal efterfølgende forbi kiropraktor.
Fik anbefalet en Anne Freuchen, fra Vesterborg på Lolland. Nogen der kender hende ?

PS. Jasmin har fundet sit "happy place", og det hedder stesolid smiley Nøj der bliver snorket igennem nu smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kiropraktor
  • #1   9. jun 2017 Nåhhh.. Det gør mig ondt for lillepigen, men nerve/sovepillen stesolid gir hende heldigvis en skøn afslappet søvn smiley Jeg håber i finder ud af hvorfor hun har ondt så kiropraktoren eller dr.dyr kan hjælpe hende. Trøsteknus og god bedring til lillepigen smiley

  • #2   9. jun 2017 Tak Anita smiley Jasmin er i hvertfald noget mere afslappet nu, end i nat, hvor hun havde svært ved at falde til ro smiley Har siddet og holdt øje med hende i et par timer i nat, efter jeg kom hjem fra aftenvagt. Så jeg har fået 1 times søvn i nat, og skal desværre på job om lidt smiley
    Men i det mindste har Jasmin det godt nu, og dyrlægen har forsynet os med rigeligt med stoffer, så hun kan få en "festlig" weekend smiley


  • #3   9. jun 2017 Hvis bare du boede tættere på Aarhus, hos Magtor er de bare så dygtige

  • #4   9. jun 2017 ØV, det er ikke rart at skulle på job når hunden har ondt, men forhåbentligt vil hun bare sove, hvilket er det bedste når det er ryggen det er galt med. ro og hvile kan gøre underværker. Jeg må spørge hvordan skete det, vågnede hun bare op og havde ondt eller skete det f.eks under løb/leg.

  • #5   9. jun 2017 Hanne: Det tænkte jeg faktisk også på vej hjem i bilen smiley Vi mangler en sjællandsk magtor smiley Men ok, det kan jo være at hende her er rigtig dygtig ? Jeg kender hende bare ikke, da jeg ikke har haft brug for kiropraktor før, og hundeveninde har brugt Faxe og Haslev, så hun kender hende heller ikke.

    Anita: Det er vist kommet snigende ? Havde bemærket at hun ikke holdt halen helt så højt, som hun plejede, og måske var knapt så aktiv. Men tilskrev det lidt hendes alder (hun er 13 1/2). Men i nat havde hun det lidt skidt, og var lidt urolig. Det plejer hun ikke at være. Måske hun har fået lavet et vrid eller ? Mens jeg var på job ? Men jeg har som sagt en mistanke om, at det stille og roligt er kommet snigende pga småforandringer. Det er jo ulempen, når det er ældre hunde. For hvad kan tilskrives skader/sygdom ? Og hvad kan tilskrives alder/slitage ?
    Hvis hun ændrer haleføring og aktivitetsniveau, efter besøg hos kiropraktor, så er det helt klart kommet snigende.


  • #6   9. jun 2017 Jeg har prøvet Anne til Celtia og været godt tilfreds. Hun er behagelig overfor både ejer og hund.

    Mht. resultatet så er det svært at sige, for jeg har ikke noget sammenligningsgrundlag, og der var ikke meget galt med Celtia, så jeg oplevede ikke den super effekt som nogen snakker om.
    Celtia er en ældre dame, der mangler muskler i bagparten. Røntgen viste en lille smule ved nederste lændevirvel, og det var fint opfølgende besøg.


  • #7   9. jun 2017 Ok Ann-Marie. med hendes alder kan det jo godt være gigt, men også meget andet, som du selv nævner f.eks.vrid, Men som sagt så håber jeg det bedste smiley

  • #8   9. jun 2017 Er Jasmin ikke blevet røngten fotograferet ? Det fik jeg at vide skulle gøres, så jeg havde billeder med.

  • #9   9. jun 2017 Lene: tak for at dele din erfaring smiley Tænker at jeg nok bare må afprøve hende, og se om hun kan få rettet op på Jasmin.

    Anita: Tak smiley


  • #10   9. jun 2017 Lene: Nej, ingen røntgen, hvilket jeg også blev lidt overrasket over. Omvendt, så viste hun tydeligt ubehag, når hun blev trykket på lænden, og hendes reflekser på højre bagben var ikke så gode, så dyrlæge mente åbenbart ikke at røntgen var nødvendig ?

    Har tidligere haft hund med dårlig ryg, som fik akupunkturbehandling, og han blev røntgenfotograferet.

    Gad vide om kiropraktor forlanger røntgenbillede ?


  • #11   9. jun 2017 Ann-Marie, hun er jo også dyrlæge, så hun kan jo tage røntgen selv, hvis det er nødvendigt.
    Du kan jo spørge, når du kontakter hende.

    Jeg forstod på min dyrlæge, at hun skulle bruge det, og det gjorde hun da også.


  • #12   9. jun 2017 Det lyder fornuftigt med røntgenbilleder så man kan se om det er forkalkning, sammenvoksning eller slid på/ml. hvirvlerne, nerve i klemme el. noget helt 5te.

  • #13   9. jun 2017 Ellers kan du kontakte Charlotte Frigast........ Hun er også dyrlæge og akupunktør. Meget meget behagelig og kanon dygtig smiley

  • #14   10. jun 2017 Helt enig Lene, må hellere huske at sige, at hun ikke har fået tage røntgenbilleder, når jeg ringer, så må vi se, om hun skal fotograferes hos kiropraktor ?
    Jasmin ser ud til at have det ok nu smiley Spændt på at se om hun kan nøjes med de milde smertestillende hen over weekenden ?


  • #15   10. jun 2017 Hold nu op hvor var det godt at få en god nattesøvn i nat smiley Man føler sig som et nyt menneske smiley
    Jasmin ser ud til at være ok smertedækket indtil videre, så det er jo godt. Kom dog til at tænke på, hvor hurtigt, eller langsomt, hun bør komme til kiropraktor ? Det sagde dyrlægen ikke noget om. Regner med at ringe til kiropraktor på mandag, og sætte hende ind i forløbet, men der er jo længe til mandag smiley
    Nogen der har bud på hvor hurtigt en hun skal afsted ? Forstod på dyrlægen, at der skulle falde ro på ryggen, inden hun skulle i behandling hos kiropraktor, men er det så rigeligt, med smertelindring i weekenden, og så går vi i gang ? Eller er det bedst med smertelindring i 10 dage, og så går vi i gang ?


  • #16   10. jun 2017 tænkte at hvis ikke du er sikker på den anbefalede så kan du ringe til Magtor og høre om der er en de kan anbefale ... ved at de afholder kurser på Sjælland så måske de kender en dygtig..

  • #17   10. jun 2017 Det vil jeg da lige overveje Hanne. Har fri i weekenden, så jeg har tid til at nørde på nettet, så jeg kan finde et godt sted smiley

  • #19   10. jun 2017 Jeg håber ikke, at min bemærkning om, at jeg ikke kunne sige så meget om resultatet, ligger til grund for at antage, at hun nok ikke er dygtigt. Det har på ingen måde været min mening. Jeg har absolut ingen grund til at betvivle hendes dygtighed, men eftersom hundes problemer er forskellige, så vil resultaterne også være det, og Celtia har aldrig været hos andre kiropraktikere.

  • #20   10. jun 2017 Lene: Nej, bare rolig smiley Jeg vil bare gerne være sikker på at finde en god kiropraktor. Men samtidig er jeg også lidt nysgerrig efter at vide om, hun er dygtig, så det er slet ikke utænkeligt at det bliver hende, som jeg bruger smiley

  • #21   11. jun 2017 Jeg ville nok få hende tjekke hurtigst muligt på trods af hun er smertedækket. Visse ting bør ses på hurtigt, f.ks. kan en klemt nerve/åre o.l. gøre en invalid hvis man/hunden går med det for længe. =Jeg skriver man da det jo gælder både mennesker og dyr smiley
    Beklager mit "morgensludder", jeg er stået op, men er langt fra vågnet endnu. smiley


  • #22   11. jun 2017 Anita: Helt enig smiley Jeg har også tænkt mig at ringe til kiropraktor i morgen, skal bare lige beslutte mig for hvilken kiropraktor jeg vil bruge ?

  • #23   11. jun 2017 På Sjælland ville jeg bruge Frigast smiley

  • #24   11. jun 2017 Tak CH smiley Synes sgi at det er lidt svært at beslutte mig. For et eller andet sted, så må det være bedst for en hund, med ondt i ryggen, ikke at køre så langt i bil = kiropraktor på Lolland er at foretrække. Omvendt, så vil jeg jo gerne have at hun får den bedste behandling, så..... Jeg tænker, og tænker, og skal have taget en beslutning, senest i morgen smiley

  • #25   11. jun 2017 Jeg er personligt ikke så forskrækket for køreturen.

    Når Coffey kommer til Magtor kører vi ret forbi Middelfart, hvor der er en dygtig kiropraktor og op til Århus - en tur på godt og vel et par timer.
    Coffey slapper bare af i sit bur som vanligt.

    Så vi vælger afstand for at få præcis den, vi gerne vil have smiley


  • #26   11. jun 2017 Jeg er heller ikke afskrækket af køreturen som sådan, min bullmastiff fik akupunktur behandling 1 gang om måneden i København. Det fortsatte jeg med at køre til, efter vi flyttede til Lolland.
    Jeg er mere bekymret for om det vil være et helvede for Jasmin, fordi hun har ondt ? Hun reagerede helt klart på det, da vi kørte til dyrlægen. Men ok, der var hun heller ikke smertedækket. Vi har naturligvis ikke kørt bil siden, så jeg ved ikke hvordan hun vil reagere på rystelserne nu ?


  • #27   11. jun 2017 Måske skulle du lave en test nu, hvor hun er rimeligt smertedækket?

  • #28   11. jun 2017 CH: Ja, det kunne da godt være at vi lige skulle tage en lille køretur, og se hvad der sker ?
    En skam at det er så varmt i dag, ellers kunne hun være kommet med ud og handle smiley


  • #29   11. jun 2017 Jeg ville også vælge Frigast...... Smider lige en PB til dig......

  • #30   11. jun 2017 Har besluttet mig for at give den lokale kiropraktor en chance......man skal jo støtte det lokale erhvervsliv smiley
    Hvis ikke jeg er tilfreds med hende, så får Frigast et kald, tak for anbefalinger smiley


  • #31   12. jun 2017 Så har jeg bestilt en tid hos Anne på onsdag, så må vi se hvad hun siger til Jasmin.
    Ikke noget problem at hun ikke er røntgenfotograferet, da det ikke altid er nødvendigt. Hun kigger på hende på onsdag, og så tager vi den derfra. Spændt på at se hvordan en kiropraktor arbejder smiley


  • #32   12. jun 2017 Spændende Ann-Marie. Jeg håber, hun kan hjælpe Jasmin.

    Det er rart, hvis der er gode behandlere i nærområdet, og selv om jeg er sikker på, at både Charlotte Frigast og Magtor er gode, så er det jo ikke sikkert, at de er de eneste, der dur.


  • #33   13. jun 2017 Lene: Lige præcis ! Det ville jo være dejligt, med en dygtig kiropraktor i "baghaven" smiley Så hun skal da have en chance.
    Hun lød for øvrigt rigtig sød, så hende glæder jeg mig til at hilse på smiley

    Jasmin virker knapt så anspændt i kroppen i dag, så de smertestillende ser ud til at hjælpe hende godt, så hun kan være helt afslappet hos Anne smiley


  • #34   13. jun 2017 Det er både godt og ondt at hun er så afslappet "måske" pga. medicinen, for det kan jo gøre det, at hun ikke reagere ordenligt på den smerte som hun skulle hjælpes af med. men man kan jo håbe, at de rolige dage har fået "tingene" på plads så hun ikke HAR noget problem længere. smiley uanset hvad, så håber og ønsker jeg det bedste for din skønne lille Jasmin "the fur baby" smiley smiley <3 smiley

  • #35   13. jun 2017 Tak Anita smiley Kiropraktor vil helst have at hun ikke er anspændt i kroppen, så det er vist ikke så skidt at hun er mere afslappet nu smiley
    Hun virker i det hele taget ganske velfornøjet, den lille trold smiley Ingen tvivl om at hun havde ondt, så jeg håber at kiropraktor kan få rettet hende op, hurtigt smiley


  • #36   14. jun 2017 Besøg hos kiropraktor gik godt. Hun virker rigtigt sød, og dygtig smiley
    Jasmin har en skade i nakken, så hun skal muligvis allerede behandles igen, indenfor 2 uger.
    Jasmin har været brugt som demodyr hos hundemassør, så hun tog besøget hos kiropraktor helt perfekt. Dog var hun ikke glad, da hun tog fat i nakken. Hun pev lidt, me fandt sig i at blive trykket på/brækket i, selvom det gjorde ondt smiley
    Og nu er hun så gået ud som et lys smiley Spændt på at se hvornår man kan se en bedring ?


  • #38   14. jun 2017 Skal ikke kunne sige, om hun ville have glæde af et BOT-tæppe ?

  • #40   14. jun 2017 Det lyder godt. Det er meget rart at finde grunden, til at hunden har smerter. Jeg håber på det bedste for lille Jasmin

  • #41   15. jun 2017 Tak smiley Jasmin har det bedre i dag. Hum har haft løftet halen og lagt den hen over ryggen et par gange i dag, så det går fremad. Hun tumler stadig lidt rundt, men ikke så slemt, og vigtigst af alt, humøret fejler ingenting smiley
    Skal snakke med dyrlæge i morgen, så må vi se hvad hun siger mht. hvornår hun vil se hende igen, til næste behandling ?


Kommentér på:
Kiropraktor

Annonce