{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.614 visninger | Oprettet:

Emilie N
Emilie N
Tilmeldt:
11. jun 2020
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 10

At have en Beagle {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen.

Min kæreste og jeg har i et par år nu forberedt os på at få hund. Og nu skal det være.
En del af disse forbedredelser har været at finde frem til de racer vi tror er et match for os- og ja jeg ved godt meget også kommer an på den enkelte hund.
I al den tid har min kæreste været stor fortaler for en Beagle, fordi han i sin barndom havde Beagle og de var bare bedste venner.
Jeg synes også at når jeg læser om racen, så lyder det som et ret fint match... men.. jeg synes bare altid jeg har hørt at det er en svær race at opdrage? Umiddelbart tænker jeg det er på grund af dens selvstændighed.
Er der nogen her der kan sætte ord på hvordan det er at have beagle? Hvad skal man være særligt opmærksom på og er den virkelig så "svær"?

Vi står og har faktisk fået tilbudt en hvalp og jeg bliver simpelthen nødt til at vide mere før jeg kan sige ja, så vi er sikre på vi kan give den et godt hjem smiley

På forhånd tak!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At have en Beagle
  • #1   26. okt 2020 Ligesom i mange andre racer, er der stort forskelle på linjerne. Men jeg oplever dem bestemt som meget trænbare, uanset hvad. Det er jo en race, der vil gøre ALT for en lillebitte bid frikadelle, og hvis man forstå at udnytte det, så er der ingen grænser for, hvad man kan lære dem.

    Uden snor kan være en stor udfordring.
    Det er meget individ-afhængigt.
    Min gamle beagle havde ikke skyggen af jagtinstinkt, og det eneste, der kunne få hende til at stikke afsted på et spor, var lugt af ræv. Rådyr, fasaner, harer mv. kunne hoppe rundt om ørerne på hende uden hun reagerede.

    Den største udfordring - synes jeg - er at de er så afsindigt nuttede, at man lidt glemmer, at der er et yderst stædige og egenrådigt sind indenunder. Og hvis man ikke formår at være kærlig men 100% konsekvent omkring opdragelse, regler og grænser, så bliver de desværre nemt en pestilens at bo sammen med. Så kan man ryge ud i bla. massivt opmærksomheds krævende adfærd (gøen) og ressourceforsvar,

    Der er også en del, der har problemer med alene-hjemme-træningen. Der kommer det virkelig frem, at beaglen er lavet om packhound. Den del kan jeg ikke bidrage med erfaringer til, da hun hos os netop var del af en flok. Men jeg kender problemet, fra en del af dem, der har haft dem som enehunde.

    Men hvis man er indstillet på, at se bagom det nuttede fra dag 1 af, og på at det ikke nødvendigvis bliver muligt at gå løs udenfor indhegninger, så er det en fantastisk race smiley


  • #2   26. okt 2020 Dens største udfordringer må være alene hjemme , den er "bygget" som kobbelhund og så det faktum at den lever meget på næsen.
    Jeg havde en jeg passede i 6 mdr og han skred for et godt ord hvis han fik noget i næsen. Farveller ! Og så tror jeg han muligvis var lavet af væske , ikke af hud og hår, for han kunne komme ud ALLE steder! Magen til udbryderkonge skulle man lede længe efter. smiley

    Et af mine klareste minder med "Nuser" var mig, liggende på maven i en af genboernes kartoffelbed med en kiks og lokke.. "kom lille Nuser, kom lille nuser.." kun for at krikke stjal kiksen og rendte af pommeren til med ørene glad flagrende om hovedet.

    De er nuttede, men for filan da - det har jeg bare ikke sind til. smiley


  • Emilie N
    Emilie N Tilmeldt:
    jun 2020

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 10
    #3   26. okt 2020 Karina mange tak for det uddybende svar!
    At man nok må have den i snor generer mig ikke, så det er fint.
    Opdragelsen er selvfølgelig svær, men det er noget man må stålsætte sig.
    Jeg kan godt være bekymret for det med at være alene hjemme, for det vil den skulle være 5 timer om dagen. Det er måske lidt en udfordring.

    Tak for at dele dine erfaringer!


  • Emilie N
    Emilie N Tilmeldt:
    jun 2020

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 10
    #4   26. okt 2020 * Donk tilsat Juice.

    Tak for dine erfaringer!
    Ja vores have er godt nok ret godt indhegnet, men jeg bliver da helt bekymret nu, haha!


  • #5   26. okt 2020 Emilie : nu kendte jeg jo så Nuser fra før og ved hvor rocker forkælet han var og slet ikke særlig meget opdraget.. Elsket, men opdraget..not so much..

    Jeg har også gået tur sammen med en der uden probs kunne gå løs. Så tror det kommer an på om man får dyrket det TIDLIGT..


  • #6   26. okt 2020 Vi overtog først Punktum, da hun var 3,5 år gammel (netop fra et hjem, hvor hun var så stor en pestilens, at de ikke længere magtede opgaven) Hun fik uden problemer lært at gå løs, for hun havde som sagt ikke meget jagtinstinkt.

    Ift. at stikke af fra haven, så var den i forvejen husky-indhegnet, så det havde hun heller ikke succes med smiley


  • #7   26. okt 2020 Som sagt tror jeg den kræver den rigtige fører smiley Sejt at i er lykkedes med at gå løs med hende, med Nuser lykkedes det ikke på det halve år han var hos mig. Han var 6 år dengang, bare han duftede noget interessant så løb han som vinden smiley

  • #8   26. okt 2020 Helt enig! Jeg har kendt flere eksemplarer, der under ingen omstændigheder ville have kunnet lære det, fordi jagtinstinktet stadig var fuldt ud intakt hos dem.
    Jeg tror, at mine erfaringer er ca. 50/50.
    Hos ca halvdelen er løftet om en frikadelle nok til at afholde dem, fra at tage et spor.
    Hos resten? Hell no!! smiley


  • #9   26. okt 2020 Leo på mit agilityhold er simpelhen det sødeste milde stædige dygtige væsen.
    Glad for mennesker og andre hunde.
    Hun løber vildt godt agility, er lynhurtig og lydhør men pludselig slår næsen til og så tager det lige lidt at genoprette kontakten smiley
    Hun er meget velopdragen og samarbejder fint, det er bare ikke altid hun lige har tid lige når ejeren ønsker det. smiley
    Hun har ikke alenehjemmeproblemer. Som racen godt kan have.


  • #11   26. okt 2020 Der er faktisk beagler, der både er blevet lydigheds- og rally-champions, så det er ikke umuligt. Det kræver bare "lidt" mere smiley

  • #13   26. okt 2020 Ja, i DKK skal de jo op i de høje klasser for at blive champs (LP3 og Ekspert)


  • #15   26. okt 2020 Der er også beagler i DCH som er kommet i E-klassen smiley

  • #18   26. okt 2020 Der er den megastore forskel på DKK LP og DcH programmet at man i DcH programmer kommer ud i arealer, hvor der kan være temmelig meget vildtfært. OG at man skal kunne have styr på vovse LØS de steder. Fx i frit søg eller rondering/eftersøgning smiley DET kan være en udfordring med en Beagle. Jeg kender en enkelt, der træner DcH programmet med en Beagle smiley
    Jeg har tidligere trænet DKK LP på en af Beagle klubbens træningspladser sammen med en masse Beagles. Jo, det var selvstændige, men ekstremt madglade så umulige at træne var de bestemt ikke smiley Der var Beagler på den plads, der var LP champs smiley Ingen af Beaglerne stak da så længe der ikke var fært af vildt eller katte.
    Dengang jeg løb AG var der en sindsygt dygtig fører med en Beagle; de to vandt helt vildt meget smiley Fælles for AG og LP er at det ofte foregår på steder, hvor der ikke er en hel masse frisk vildtfært og så er Beaglen altså ikke nødvendigvis strøget afsted så snart snoren kommer af.


  • #21   27. okt 2020 Der er da masser af Beagler der kan gå uden snor.
    Jeg har da mødt en pæn slat af dem der kan gennem alle mine mange år i hundeverdenen.
    Jeg træner blandt andet sweiss med to, de går mindre i snor end min egen hund.
    Jeg vil tro, at en af grundene at der siges at en Beagel aldrig vil kunne gå uden snor er, at den er så nuttet, folk falder for dem, anskaffer sig en uden at de ved ret meget om hunde og hundetræning og begynder hellere ikke at gå til træning, så hvordan skulle den lære at gå uden snor ?
    Jeg tror ikke, at Beagelen er værre end mange Terriere.


  • #23   27. okt 2020 Pudsig at dem jeg kender som går sweiss og dermed endda bliver opmuntret og bliver rost for at følge en fært godt kan gå løs ?

  • #24   27. okt 2020 Jeg vil da også tro at en Beagle, der er nået DcHs E klasse har et ganske udmærket indkald. Ellers bliver en eftersøgning da helt enormt op ad en vældig stejl bakke smiley
    Dem jeg trænede sammen med i beagleklubben var lidt forskellige. Der var nogen der havde fine indkald nærmest uanset hvilke fristelser de mødte og så var der nogen der strøg ad h****** til så snart linen kom af og som ikke gerne kom tilbage på indkaldet. Det havde ikke nødvendigvis noget med førene at gøre; flere havde en af hver slags smiley


  • #26   28. okt 2020 Beaglen er en pragtfuld hund. Og super charmerende. Mine erfaringer med racen er at beagle ejere kan lidt flere bandeord end de fleste andre hundejere. smiley Men de er vist alligevel glade for dem smiley

  • Emilie N
    Emilie N Tilmeldt:
    jun 2020

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 10
    #28   28. okt 2020 Tusind tusind tak for alle jeres inputs! Dem sætter jeg pris på!
    Vi har besluttet at beaglen er noget for os og vi henter vores nye familiemedlem på søndag!
    Jeg har heldigvis 2-3 måneder nu, hvor jeg går hjemme, så der er masser af tid til at give hende en god start!

    Og Nico P, jeg ser frem til at udvide mit repertoire af bandeord haha!


  • #29   28. okt 2020 Tillykke med den.
    Husk at lægge et billede af den her i tråden så vi alle sammen kan blive skruk - jeg gør i hver fald


  • #30   28. okt 2020 Du skal LOVE at bombardere os med billeder, de næste måneder, ikke? smiley

    Tillykke med jeres lille hvalp smiley


  • #31   28. okt 2020 Haha, Anni, 2 sjæle smiley

  • #32   28. okt 2020 Jamen de er så yndige.
    Havde jeg tænkt på dem, da jeg skulle have ny hund, så var det nok en Beagel der var flyttet ind i stedet for Gaddafi. De er nemlig rigtig gode til sweiss


  • #33   28. okt 2020 Arrrhhh tillykke.
    Det bliver helt sikkert fantastisk og lille vaps kommer til at sno jer som sin lillebitte pote fra dag 1. Siger det bare smiley


  • #34   29. okt 2020 Tillykke med jeres nye familiemedlem smiley

  • Emilie N
    Emilie N Tilmeldt:
    jun 2020

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 10
    #36   29. okt 2020 Tak alle sammen!
    Jeg skal nok give en opdatering med billede(r) smiley


  • Emilie N
    Emilie N Tilmeldt:
    jun 2020

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 10
    #37   3. nov 2020 Så har lille Frida været her siden søndag. Hun er 13 uger, så ikke helt lille hvalp.
    Det går bare super godt! Hun sover hele natten og er generelt ret rolig, men er selvfølgelig både nysgerrig og lidt irriterende, som en hvalp skal være smiley


    profilbillede
  • Emilie N
    Emilie N Tilmeldt:
    jun 2020

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 10
    #38   3. nov 2020

    profilbillede
  • #39   3. nov 2020 Åh nej, hvor er hun nuttet smiley

  • #41   3. nov 2020 Mega-cute!!! Tillykke med hinanden

  • #42   3. nov 2020 Tillykke med hende. Hvor ser hun sød ud. smiley

  • #43   3. nov 2020 Stort tillykke med prinsessen smiley

  • #44   3. nov 2020 Så for f....., nu er jeg skruk igen. smiley

    Hvor er hun altså yndig smiley De der Beagel ansigter er altså ikke til at stå for. smiley
    Du må gerne aflevere hende hos mig indtil hun ikke mere er "irriterende" smiley


Kommentér på:
At have en Beagle

Annonce