{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund nummer 2
  • #3   11. nov 2020 Afhænger af hunden tænker jeg.
    Jeg overvejer lidt, om der skal en lillebror i huset engang i fremtiden - det er dig kun i overvejelsesstadiet, så idéen kan endnu kasseres.
    Her er tanken, at det bliver tidligst når Sten er omkring 3 år. Dels fordi der er nogen ting, jeg gerne vil have, han har helt styr på inden og dels fordi han er en vældig blød og mild hund, der meget let bare trækker sig, hvis andre maser sig ind og kræver opmærksomhed, eller hvis den anden har lidt kant - jeg tænker det vil være bedst for ham, at han trods alt er rigtig voksen først, hvis der overhovedet skal en nr 2 til.
    Og ender det med nr 2, så bliver det en hanhund mere - her vil en god aldersforskel nok være at foretrække, selvom der til dato ikke har været skyggen af problemer med andre af samme køn.

    Det er de overvejelser, jeg har gjort mig... Men med coronasituationen og deraf manglende mulighed for at rejse til udlandet og kigge på hunde giver det alligevel nok sig selv, at det ikke ville blive indenfor nærmere fremtid, det ville komme en hvalp til.


  • #4   11. nov 2020 Der er 15 måneder mellem mine smiley

  • #6   11. nov 2020 Der er to år mellem vores to og det har passet rigtig fint.

    Skulle vi have en tredje, ville 3-4 år mellem dem nr 2 og nr 3 passe bedre, da vores nr 2 har været længere tid om at modne end nr 1 smiley (nr 2 er også en hanhund, hvor nr 1 er en tæve)


  • #7   11. nov 2020 Jeg har 5 hunde, de to ældste er der 2 år i mellem, resten er der kun omkring et år i mellem;) jeg tror det har meget at sige hvilke racer det handler om og om hundene er af samme køn;) men umidelbart ville jeg helt sikkert vælge 2-3 år mellem de to første, senere er det ikke helt så vigtigt smiley

  • #8   11. nov 2020 Jeg har to schæfertæver.
    Anskaffede nr, 2 da nr. 1. var 4,5 år gammel. De er nu 2,5 og 7 år gamle.

    Det er gået super fint, men det har også været en kæmpe arbejde at tilgodese begge hundes behov.
    De er meget forskellige af sind, hvilket jeg tror har været en fordel i forhold til hundenes indbyrdes forhold, men også en udfordring for mig i forhold til den daglige aktivering.

    Det har været, og er, dobbelt arbejde, men i hvert fald også dobbelt glæde smiley


  • #9   11. nov 2020 Der er 2 år imellem mine to ældste, det er en fin aldersforskel synes jeg, men lige i det tilfælde tror jeg sagtens jeg kunne have gjort det et år før, det er så også en han og en tæve og en race der generelt fungere godt i flok.
    Der er ca. 5 år imellem den midterste og den yngste og jeg ville nok have foretrukket at få dem med mindre mellemrum, for så tror jeg de havde fået lidt mere glæde af hinanden end de har lige nu. Lige nu er den yngste så også en 9 mdrs møgirriterende unghund, så jeg satser på at det kommer smiley


  • #10   11. nov 2020 En tommelfingerregel er minimum 2 år mellem de hunde man har, så er der mindre risiko for indbyrdes konflikter.

    Personligt ville jeg have en del flere år imellem dem af to årsager.
    Jeg har en aktiv race som der skal trænes en del med og havde jeg to som lå tæt aldersmæssigt, ville jeg nok have konstant dårlig samvittighed, fordi jeg ikke ville mene at jeg fik trænet nok med dem begge, da jeg også har et fuldtidsarbejde.
    Den anden grund er at jeg simpelthen ikke ville kunne bærer at skulle sige farvel til begge mine hunde på samme tid eller indenfor kort tid og det risikerer man, hvis der kun er et par år eller mindre imellem dem.


  • #12   11. nov 2020 Det kommer an på både race og temperamentet på den/de hunde man har i forvejen.

    Mens jeg havde gravhunde ville jeg gerne have 3 år mellem hver, med den afstand oplevede jeg aldrig problemer hundene imellem, med mine whippets er det en lidt anden sag:

    Med den flok jeg har nu, er det ret underordnet om afstanden er stor eller lille, da de alle fungerer fint i egen flok og ikke har problemer med ressourceforsvar eller andet, som kunne give problemer ved lille aldersforskel.

    De 4 jeg har nu er 10 år, 4 år, 22 måneder og 7 måneder


  • #13   11. nov 2020 Vi havde vores lille pudel på fire år, da vi fik whippet Cosmo.

    Af flere årsager gik det dog ikke så fantastisk mellem dem som forventet og håbet, derfor endte vi med en hund mere hvor der kun er godt 5 måneders forskel.

    Vi havde egentlig lagt os fast på en whippet mere da vi var blevet så mega glade for Cosmo, men det endte anderledes, med Picasso. ??

    Jeg ville aldrig anskaffe mig to unge podenco ibicenco på samme tid.

    Whippet hvis der er godt overskud i starten så ville jeg ikke have problemer med det.

    Ulempen synes jeg er at med unge hunde er der en masse hele tiden de skal det hele nu begge to. ??

    Min søn var otte måneder da vi fik Cosmo, og min mand tog på skole samme dag vi hentede ham så var han væk fra søndag til fredag hver uge i fem uger. Jeg tror det vare lidt før jeg tænker vi skal da have en hvalp??????


  • #14   11. nov 2020 Her vil jeg gerne have 2-3 år imellem dem.

  • #15   12. nov 2020 Oki tak han er en rigtig charmetrold uden lige. Så venter jeg til han er 2 med at få en mere. Jeg er helt vild med den charmetrold jeg har ????????????????

    profilbillede
  • #16   12. nov 2020 Der er 2 år i mellem mine fordi at Ziva (3.5) skulle være færdig med hendes tricks og være mere sikker i hendes træning. Hun måtte ikke lære den nye Abby (1.5) narrestreger og omvendt måtte hun ikke lære af den nye. Vores regler skulle sidde på rygraden.

    Der kunne godt være flere år i mellem men ikke færre. Der skulle ikke være for mange, for deres vilde lege, gejsten til jagttræning og oplære i canicross kræver at Ziva ikke blev alt for gammel.


    profilbillede
  • #17   14. nov 2020 Vores ene bliver 1 år den 3.december og den anden 17 måneder, den yngste er en DSG tæve på 4 kg og den anden en Old english bulldog, rottweiler/schæfer blanding han på 43 kg smiley
    Det er gået uden problemer nok også pga hendes rolige temperament, hun har faktisk været med til at "opdrage" ham smiley
    Havde vi skulle ha en hund mere som vores hanhund havde jeg nok valgt at der var større aldersforskel.


Kommentér på:
Hund nummer 2

Annonce