{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.139 visninger | Oprettet:

Hund nummer 2 {{forumTopicSubject}}

Vi har besluttet at Milo skal have en søster eller bror:) Vi vil gerne have en voksen fransk bulldog, en omplaceringshund som Milo også er. Vi har ingen erfaring med at have 2 hunde. Hvad er bedst, 2 hanner eller dreng og pige?
Har i nogle gode råd råd til at indføre en ny hund i familien? Fordele og ulemper?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund nummer 2
  • #1   20. nov 2011 hvis det er en voksen hund der skal ind til en anden voksen hund, er det måske bedst det bliver en af det andet køn - men så skal den ene af dem neutraliseres, ellers bliver det for bøvlet

  • #2   20. nov 2011 Der er kun fordele ved at have 2 hunde - eller det vil sige - alt det de giver hinanden overskygger at det koster mere at fodre, gå til dyrlæge, udstyr osv, samt det er svære at have 2 med og det kan være svært at få 2 passet.

    Jeg har en af hvert køn, begge neutraliseret og det fungere super. Kender også en der har 2 hanhunde - hvor sidst ankomne var voksen omplaceringshund og det går også helt fint. De havde dog lidt startsproblemer.


  • #4   20. nov 2011 Vi har har en fransk bulldog på snart 6 år (han er omplacerings hund og vi fik ham da han var 4 år). For et år siden fik vi en mops, som var lidt over et år.
    De fungere fint sammen, ind imellem er der lidt "uenigheder" mellem dem, men ikke mere end de selv kan klare, at løse det.


  • #5   20. nov 2011 Tak for de gode svar:) Milo er 3 år nu og er kastereret. Skal den nye hund så være lidt yngre eller ældre? Jer med 2 hunde, går i så tur med dem samtidig? Har der været jalousi?

  • #6   20. nov 2011 vi går altid med dem samtidig... når vi i skoven går vores mops løs da han lystre og vores franske i flex. Mht jalousi har jeg ik rigtig oplevet noget, de rigtigt gode til at dele kurv og legetøj samt deres mor og far smiley

  • #7   20. nov 2011 jeg går tur med alle mine 4 samtidig....men man skal også huske at gå en gang imellem med dem enkeltvis.

    jeg ville aldrig sætte en voksen hund ind i min flok...men vente til den første hund er voksen og så få en hvalp.

    men som andre siger, man kan aldrig vide om de to hunde kan lide hinanden

    jeg har aldrig haft jalousi mellem mine tæver, eller jo hvis en bliver aet, kommer de andre også og vil, men ikke på den måde at det har skabt problemer.



  • #8   20. nov 2011 synes det svært at svare på det med alder, afhænger så meget af jeres nuværende hunds adfærd samt den nye.
    Vi var så heldige at have vores mops på prøve. Det kan jeg varmt anbefale hvis det muligt.


  • #9   20. nov 2011 http://hundegalleri.dk/mar_vis.aspx?MarID=70627

    hvad med hende her... synes hun ser så skøn ud.


  • #11   20. nov 2011 Jeg lufter også mine sammen - begge i flex - uden problemer smiley
    De er ingen jalousi mellem dem, men der er også flere år imellem dem og Silas kom i huset som hvalp. Nogen gange kan de dog knurre lidt af hinanden pga en godbid, men ikke noget vildt og voldsomt.
    Silas fik lidt "tæsk" i starten, når han overskred Lillys grænser, ved at die hos hende eller parre hende. Han lærte hurtigt at hun var bossen smiley


  • #13   20. nov 2011 Tak for alle de gode svar:)

Kommentér på:
Hund nummer 2

Annonce