{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.026 visninger | Oprettet:

Hund nummer 2 {{forumTopicSubject}}

Godaften HG smiley

Jeg ved godt der har været mange indlæg om "hunden nummer 2", men jeg har lige nogle spørgsmål anyways;

Min kæreste og jeg har efter lang tids overvejelse og masser af kig på økonomien - bestemt os for at få en hund nummer 2.Vi har i forevejen Santos på 1½, som jeg har haft fra hvalp af.
Vi vil gerne have en lille hund, da Santos faktisk har det bedst med små hunde.
Så nu har jeg lige nogle spørgsmål, inden vi begynder at lede;

- Kan man godt have to hanhunde sammen? Santos er kastreret.
- Er det for tidligt at få en hund nummer to? Jeg tænker i forhold til Santos' alder.
- Jeg vil rigtig gerne have begge hund forsikret i samme forsikrings selvskab - så jeg tænker om der er nogle steder man måske kan få rabat ved flere forsikringer? (Det er mere et bonus spørgsmål)

Tak for på forhånd smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund nummer 2
  • #1   20. sep 2010 følger lige med smiley

  • #3   20. sep 2010 Tak for svar. Det er forresten en hvalp vi har tænkt os at få.
    Santos er på ingen måde "aplhahan" agtig, han er altid den der underkaster sig for andre (Ved ikke om det har noget at sige, når man skal have hund nummer 2)


  • #4   20. sep 2010 Jeg har 3 hanhunde med 2 års mellemrum og ingen er kastreret.. Det er ikke noget problem...

  • #5   21. sep 2010 To hanhunde giver oftes ingen større problemer, når der er en god aldersforskel. 2 år min. Men generalt fungere tingene bedst med flere hunde af samme race.
    Vær opmærksom på at der skal være tid til 2 hunde der hver især skal have alenetid sammen med dig.
    Vedr. forsikring skal man ofte have mere end 2 hunde for og få rabat. Og mange selskaber giver kun rabat til kenneler.


  • #6   21. sep 2010 Hej
    Vi har også 2 hunde med 2 år i aldersforskel, og det er gået rigtig fint, de hygger sig meget, og jeg skal sige at min Max som er den "gamle" heller ikke er en alpha-han type, han siger stort set ikke fra overfor Zepp, han brummer højst lidt. Max er kastreret og det skal Zepp også men mere for lige at tage dampen lidt af ham, han er vældig aktiv og kras overfor andre hunde. De er begge labber, men jeg træner også med nogen som har 2 hunde og det er en lab og en sheltie, man kan sagtens have stor og lille sammen.


  • #8   21. sep 2010 Okay, det lyder jo til at der ikke er de større problemer. Vi skal jo også først lige finde den rette hund smiley


Kommentér på:
Hund nummer 2

Annonce