{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
915 visninger | Oprettet:

Hund nummer 2.. {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Vi tænker på at anskaffe os vores hund nummer 2, men vi er i tvivl om vi skal vælge en han ell. en tæve - vi har nu en dejlig golden retriver på 1 år - den ene kennel siger vi skal tage en han hund mere, pga. de vil blive venner for livet - men en anden siger der intet problem er i at anskaffe sig en tæve, vi har snakket lidt om at prøve selv at få et kuld hvalpe på et tidspunkt (2-3 år) men hvis tiden der til er udelukkende problemer, så vil vi vælge en han hund...
Men vi vil gerne høre om jeres erfaringer..

Mvh: Heidi & Henrik.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund nummer 2..
  • #1   19. apr 2010 Vi har to hanhunde.... og de ELSKER hinanden... smiley har absolut ikke fortrudt at vi valgte en han mere.... de er bedste venner, og der er ingen bøvl med løbetider osv ;o)

    T


  • #2   19. apr 2010 Vi har to hanhunde, og har haft det før også. Da vores gamle han døde for et halvt år siden, var vi ikke i tvivl om at vi skulle have en hanhund igen. Det eneste jeg tænker i dit tilfælde er måske at vente til jeres hund er 2 år, da i så sandsynligvist ikke vil opleve problemer med rang, grundet aldersforskel.
    Der kan være bøvl med en tæve grundet aldersforskellen og selvom i køber en tæve er det jo langt fra sikkert at det er et match med jeres nuværende han til at de skal ave hvalpe sammen


  • #4   19. apr 2010 Jeg ville helt klart vælge en hund af samme køn. Der kan hurtigt opstå problemer når tæven er i løbetid... smiley

  • #5   19. apr 2010 Lytter lige med...

    Hvad så hvis man kan få sin hanhund passet når tæven er i løb?
    Eller tæven bliver stereliseret?


  • #6   19. apr 2010 Christina K
    Nej det var også mine tanker smiley


  • #7   19. apr 2010 Nu er goldens jo ikke ligefrem kendt for at være kønsagressive, så jeg tror det kan være hip som hap. Ja selvfølgelig kan det være lidt besværligt med en af hvert køn, når tæven er i løbetid. Men så må man tage sine forholdsregler (100% adskillelse, pasning af den ene o.s.v.)

  • #8   19. apr 2010 Jeg havde en dejlig golden/labrador-blanding med min x - han var 2 år da vi fik min islandske. Begge han-hunde.
    Den gamle han fik vi "brugt", men han var da kun 4 måneder da vi overtog ham. Men han var meget dominerende. Altid. Og blev også meget dominerende overfor hvalpen.
    De var super-gode venner og legede kanon-godt sammen - men jeg fandt først ud af, HVOR decideret underkuet islænderen havde været, da jeg gik fra min x og hundene blev skilt ad.

    Ja - 2 hanner kan sagtens enes. Men det optimale vil være en af hvert køn. Hvad man så vil gøre når tæven kommer i løb? Må man jo tage stilling til...

    Det er så min erfaring - idag har jeg islænderen og en tæve - de er begge neutraliserede. De fik 1 ups-kuld - og derefter valgte vi at få dem begge neutraliserede, så der ikke ville ske uheld igen... :o)


  • #9   19. apr 2010 Har to tæver og en han. Ingen problemer her, han synes selvfølgelig Misty dufter lidt bedre end hun plejer da hun er i løb lige p.t, men der er ingen problemer idet.

  • #10   19. apr 2010 Jeg har en af hvert køn, og det fungerer fint. Har fået begge neutraliseret så der ikke lige pludselig er familieforøgelse i vente. smiley

Kommentér på:
Hund nummer 2..

Annonce