{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.508 visninger | Oprettet:

Tucker til dyrlægen {{forumTopicSubject}}

Åh altså, min lille Tucker..

Jeg kom hjem fra praktik igår lidt før kl. 14, Tucker ville gerne hilse, men det var som om han ikke rigtig kunne - han ville rigtig gerne bare sidde ned. Han ville ikke med ovenpå, så jeg troede han måske havde haft et uheld, det havde han ikke. Tog ham ud på en tur for at se om han så var trængende, men han ville faktisk ikke rigtig gå smiley Jeg undersøgte ben og kunne ikke finde noget galt, men ondt et sted havde han. Jeg valgte at bære ham hjem, men kunne se han fandt det meget ubehageligt. Hjemme kunne jeg se at han rystede noget i kroppen, han ville igen helst sidde og jeg måtte helst ikke røre ved lænd/mave.

Kl. 14.20 stod vi ved dyrlægen, som kiggede og mærkede Tucker igennem. Hun kunne ikke helt finde ud af om det var ryggen eller noget i maven, så en ekstra dyrlæge blev kaldt ind. Her var det tydeligt at det var maven, så de fortsatte med ultralydsscanning som viste en klump afføring der ikke var kommet ud.
Tucker blev derefter undersøgt med en finger bagi, afføringen føltes normal men hans prostata var noget stor - den var dog ikke øm.
Så Tucker fik smertestillende + morfin. Vi fik paraffinolie med hjem og han fik et afføringsmiddel - som gjorde at han kom af med en lille smule.

Vel hjemme var det ret hurtigt tydeligt at han stadig ikke var på toppen, vi gik flere ture hvor han prøvede at komme af med noget, men der kom kun et par dråber. Appetitten var ikke-eksisterende og han drak ikke meget. Natten gik med en småpivende hund smiley

Da dyrlægen åbnede i dag, ringede jeg og snakkede med dem og vi fik en ny tid.
Der blev lavet de samme undersøgelser. Ultralydsscanning viste dog at der ikke var noget afførring nu, til gengæld var han i dag RET øm ved prostataen.
Han fik yderligere taget røntgen, som ikke viste andre problemer. Dernæst blev der taget blodprøver, både for at tjekke prostata men også værdierne på div. organer.
Tucker fik igen morfin og nu også noget appetitvækkende og dyrlægen ville så ringe med svar på prøverne en time senere.

Resultat.. tallene er helt normale, undtagen lidt forhøjet på prostata - så her skal noget behandling igang. Jeg skal forbi dyrlægen og have hentet noget medicin i morgen og have instrukser og så får vi også noget kvalmestillende. Forhåbentlig virker den behandling, så Tucker ikke skal afsted igen! Han drikker pænt nu, men det kniber stadig med maden.

Kryds lige fingre for at der kommer noget hurtig bedring for min lille basse! Øv for et par dage for ham smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tucker til dyrlægen
Kommentér på:
Tucker til dyrlægen

Annonce