{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
875 visninger | Oprettet:

Fie F
Fie F
Tilmeldt:
18. okt 2020
Følger: 1 Emner: 19 Svar: 67

Imdkald {{forumTopicSubject}}

I er jo søde til at svare på diverse spørgsmål.

Så her kommer et, jeg kan allerede nu høre min hvalp gø’er ved hækken når nogen hår forbi og det kan vel dårligt være terroriet når man er 16 uger?
Vi altid med i haven, jeg forsøger at aflede, virker ikke, kalde hans navn smide godbidder ringet virker. Jeg vil det stopper nu inden det bliver en vane!
Indkald, Han reagere på sit navn hvis det lige passer, men hvordan får vi det indarbejdet så han altid kommer, jeg kan sige hans navn mange gange uden han reagere hvis noget andet er mere interessant.
Hvis han er sådan nu, hvordan bliver han så ikke som teenager??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Imdkald
  • #1   23. nov 2020 Du kalder, og kalder, og kalder igen = det får ringere og ringere værdi.

    Tag en snor i hvalpen og hiv den med ind HVER eneste gang den gør. Festen stopper når man skaber sig. Det er klart det ikke virker at smide godbidder og kalde en masse når han allerede er gået i gang - der skal roses i det splitsekund han forholder sig neutralt.
    På sidelinjen indøves en nej/stop/ah-ah kommando eller hvad du vil kalde det.

    For mig handler det her problem ikke om indkald men om at få stoppet en dårlig vane. Du kan have et super godt indkald men det stopper ikke nødvendigvis adfærden, hvis ikke du lærer din hund, at der er konsekvenser ved at stå og gø. Samtidig er et reelt indkald sjældent særlig effektivt at bruge som hundens navn.


  • Fie F
    Fie F Tilmeldt:
    okt 2020

    Følger: 1 Emner: 19 Svar: 67
    #2   23. nov 2020 Tak det var brugbart, jeg kan jo godt selv se det ikke har værdi for ham

  • #3   23. nov 2020 Angående at komme når du kalder... hvad har så værdi for ham? Hvad synes han er det allerlækreste at blive belønnet med? Og hvad belønner du ham reelt med, når han kommer?

    Ikke at jeg siger du gør det, men mange laver den fejltagelse at tro, at hunden bare kommer fordi den er interesseret i dig, eller den burde "have lært det" nu. Men det er jo stadig en lille hvalp der skal lære at det allerfedeste er hos dig og man får en masse lækkert når man kommer drønende tilbage.


  • #4   24. nov 2020 At kalde en hunds navn kan godt fungere, men tit bruger du også navnet i mange andre sammenhænge. Derfor kan det sommetider være lidt forvirrende for hunden om der snakkes om den eller er et decideret indkald. Hvis jeg kalder Ziva, kommer hun luntende og står bare foran mig. Det er oftest brugt hvis jeg bare lige skal have hende til at vende om pga. en bil fra en sidevej eller lign. Hvis jeg pifter to gange, skal hun promte i fuld løb komme løbende og sætte sig pænt og skarpt ved siden af mig.
    Overvej om hvad du vil have for et indkald, overvej også nu hvor at navnet er indlært semi-skidt om du vil lave et nyt og godt. Vores 2. hund er en omplacering og fik nyt navn til indkald, fordi de gamle havde tidligere ejere lært, at det var frivilligt om man gad komme når det blev kaldt.

    Jeg havde hende i en lang sporline indtil hun var over 2 år. Når jeg piftede og hun ikke sat i løb prompte - så trak jeg til hun kom. Aldrig tøve - aldrig til diskussion - altid en belønning når man kom. I starten blev hun belønnet med noget lækkert som fx kyllingepølse eller makrel på tube og i dag får hun bare sin almindelige mad.

    Gør ved hegnet er ikke nødvendigvis territorium. Det er også en virkelig sjov leg og nogle gange et tegn på nervøsistet - men mest sandsynligt, en virkelig sjov leg! Lang snor på og stop altid legen når den starter.
    Beløn gerne inden legen starter og sørg for at hvalpen er velstimuleret så den primært er træt og ikke opsøgende efter lege.

    Bare rolig - uanset hvad du gør nu, bliver teenagefasen frustrerende smiley Det kommer du ikke udenom


  • Fie F
    Fie F Tilmeldt:
    okt 2020

    Følger: 1 Emner: 19 Svar: 67
    #5   24. nov 2020 Tak vi har i dag taget den lange line i brug, så vi sætter ind.
    Dårlige vaner skabes hurtigt??


Kommentér på:
Imdkald

Annonce