{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.223 visninger | Oprettet:

Løse hunde i indkørslen {{forumTopicSubject}}

Jeg kunne godt tænke mig at høre, om andre også ville opleve det på samme måde, eller om jeg bare er knotten smiley

Vi er i sommerhus, og i huset skråt overfor os er der kommet nogle lejere med 2 labradors. Ligesom os nyder de jo naturen mens hundene kan løbe løs og lege rundt. Men når de går ned ad vejen og passerer vores hus, så løber den ene hund konsekvent ind i vores indkørsel og står og glor.
Jeg har ikke sagt noget til dem endnu, for fejl sker og det er jo ikke noget voldsomt.

Men nu har jeg godt nok oplevet det flere gange, og efter resten af familien er kørt hjem og der ingen biler holder i indkørslen, så går den altså HELT ind i indkørsel og står nærmest oppe ved huset for at gø/glo på Umi når hun skælder den ud smiley

Jeg er selv SUPER opmærksom hvis jeg har hunden løs og kalder hende til mig når hun står på kanten af en indkørsel.
Jeg synes nok egentlig det er ret uhøfligt/træls at man lader sin hund rende hele vejen ind i en fremmed indkørsel og endda ret tæt på huset. Men jeg er måske bare lidt knotten? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Løse hunde i indkørslen
  • #1   6. jan 2021 Jeg ville bede dem om at holde hundene ude fra min matrikel.

    Da jeg boede i Lisbjerg, var der en indkørsel på omkring 40 meter op til garagen, og derfra sti til huset. Langs indkørslen var haven, og imellem have og indkørsel var der en hæk. Indkørslen var i øvrigt sænket ½-1 meter i forhold til haven.

    Jeg oplevede flere gange, at folk lod deres hunde flintre op i indkørslen, og en enkelt gang var der en der lod sin hund rende rundt i haven smiley Det gav så i øvrigt hul i den hund, for jeg havde ikke set det, og havde lukket min sure hanhund ud for at tisse.

    Nogle folk går bare ikke så højt op i det der med at holde styr på hundene, men de fleste tager det til sig, hvis man beder dem gøre det smiley


  • #2   6. jan 2021 Jeg ville også bede dem holde hunden væk fra jeres indkørsel

  • #3   6. jan 2021 Du er ikke knotten, deres hunde har ikke noget at gøre, på din matrikel smiley

  • #4   6. jan 2021 Deres hunde har absolut intet at gøre i din indkørsel, men fortæl dem det på en pæn måde. smiley



  • #5   6. jan 2021 Her går folk gerne rundt på hele vores grund. smiley
    Selvom vi har sat et skilt op med “privat område”
    Vi har 8 Tønder land med en bred sti ( træningsbane til travhestene) på 1 km som jeg går flere gange om dagen med hundene. Der møder jeg ofte andre, både hundeluftere, cyklister og folk med barnevogn.
    To gange er jeg blevet skældt ud fordi mine hunde ikke var i snor smiley Det gik så hurtigt over da jeg forklarede at de faktisk stod på min grund smiley
    Jeg har så også givet grønt lys til flere hundeluftere at de gerne må gå der, blot de har kontrol over hunden pga katte, heste og vildtet. Og er indforstået med at vores hunde render frit på området i ny og næ.

    Så hvis det genere dig syntes jeg du skal sige det til naboen.
    Samtidig ville jeg benytte lejligheden til at træne hunden i at det er ok andre hunde passere tæt på huset eller i indkørslen.
    Men det er blot fordi jeg ikke ønsker den adfærd
    F.eks på campingpladser er det møgtræls med hunde der larmer og kommer farende til hegnet, så snart nogen andre passere.


  • #7   6. jan 2021 Jeg ville bare sige til dem på en pæn måde at de skal holde deres hund væk fra jeres indkørsel. Det plejer da at være nok i langt de fleste tilfælde smiley

  • #8   6. jan 2021 Jeg havde åbnet fordøren og skræmt/skældt hunden ud. Hvis ejeren kom og blandede sig, ville jeg så tage den med dem også. Det er da vildt træls!

  • #10   6. jan 2021 Hundene kører vel blot på det (aner)kendte retriever-fripas. Alle må da nødvendigvis være henrykte for sådan en rullepølselignende ædemaskine. Og den gør jo ikke noget. smiley

  • #11   6. jan 2021 Umi flejner helt ud, men okay, de gør hun allerede idet de går forbi næsten smiley og det er selvfølgelig mit eget problem, det er som sådan ikke derfor jeg synes det er træls, jeg synes bare det er uhøfligt og en underlig opførsel.

    Nå, men jeg har ikke mødt dem mere i dag, jeg håber bare de kører hjem i morgen smiley Dejligt at høre, at jeg ikke er den eneste der kan blive lidt knotten over det. Indrømmet, det er ikke voldsomt og der skal ikke gøres noget stort postyr ud af det, men det er nok mere fordi jeg synes det er en underlig opførsel


  • #12   7. jan 2021 Åh ja, vi har tossen på den anden side af vejen, hun lukker sine hunde ud når hun kommer hjem fra aftenhold, så kan de lufte sig selv, og det er gerne i vores indkørsel ikke lækkert med hundelorte, og hun er totalt ligeglad, ups de smuttede ud ved et uheld, sjovt nok er der mange uheld smiley Hendes gadehund fra et af østlandene stiller sig med rejste børster udenfor soveværelses vinduet og står og gør i timevis, og ja det er timevis, den stopper ikke selvom at vi går ud for at prøve at jage den væk, jeg har flere gange stukket mobilen ud af vinduet og optaget den når den står i vores indkørsel ved vinduet og gør.

  • #13   7. jan 2021 På mine forældres vej lod “dem overfor” deres lab unghund “hygge” sig i indkørslen og lidt på vejen. Da den var lidt over et år gammel så vi den pludselig ikke mere, man tænker lidt om den blev kørt ned smiley

  • #14   8. jan 2021 Bumble bee: damn det er godt nok i en anden kaliber. Wow, hvor belastende. Har du kunne anmelde det eller på andre måder, hmm, "presse" hende? Det må virkelig være sindssygt frustrerende!

  • #15   8. jan 2021 Åh hvor trist Buch smiley men nej det lyder da ikke helt usandsynligt. Man får helt ondt i hjertet ved tanken

  • #16   8. jan 2021 Fünke, hun er en psykisk syg dyre horder er jeg sikker på og passiv agressiv, hele nærområdet har bøvlet med hende i ca. 13 år, og hun er bedøvende ligeglad med love regler og godt naboskab, desværre har hun en organisation/politisk parti bag sig og en masse der støtter hende og køber aflad uden at kende til de faktiske omstændigheder, meget lang historie smiley

  • #17   8. jan 2021 Det lyder indviklet smiley

Kommentér på:
Løse hunde i indkørslen

Annonce