{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.756 visninger | Oprettet:

Caroline
Caroline
Tilmeldt:
9. okt 2019
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 6

Hvor tit skider jeres hunde {{forumTopicSubject}}

Hej mit spørgsmål er min voksen fransk bulldog skider ca 4 gange om dagen og alt ser fint ud men når jeg koger ris og kylling så skider hun kun 1 gang om dagen jeg har prøvet med lidt foder skift men er ikke til at blive klog på hvad der skulle være godt hun har prøvet
royal canin og Carnilove kornfri og brit
kan i måske anbefalede noget godt foder ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor tit skider jeres hunde
  • #1   23. feb 2021 Min engelske bulldog skider 1-2 gange i døgnet.
    Hun får RC gastro intestinal moderate calorie. Hun får det dog ikke pga problemer med maven. Hun får det fordi hun er en forkælet prinsesse, der elsker det foder. Og fordi hun fungere rigtig godt på det.


  • #2   23. feb 2021 Der er ingen nærig eller energi i kylling og ris, derfor skider din hund kun en gang om dagen, så det skal du lade være med at give den som eneste foderkilde.

    Det er meget forskelligt hvor ofte en hund skider. Nogle hunde skider 3-4 gange om dagen, altså når de er ude og gå tur og de har mulighed for det. Og andre skider kun en gang om dagen og aflevere sådan en kæmpe portion som så svare til 3-4 lorte hos den der skider flere gange om dagen.

    Så i stedet for at gå op i antal gange hunden skider, så kig på mængden, konsistens, pels, hud og om hunden ellers er i tvivsel.


  • #3   23. feb 2021 1-2 gange om dagen.

  • #4   23. feb 2021 Det har også betydning om hunden får mad en gang om dagen eller 2-3 gange om dagen og andet i løbet af dagen.

  • #5   24. feb 2021 1-2 gange om dagen.

  • #6   24. feb 2021 2 gange om dagen her.

  • #7   24. feb 2021 1-2 gange.
    Som regel passer det med antal måltider.
    Når en hund spiser aktiveres tarmbevægelserne.


  • Caroline
    Caroline Tilmeldt:
    okt 2019

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 6
    #8   24. feb 2021 Ok tak hun får dog kun
    kylling og ris 1 gang hver anden uge men det undrede mig hvorfor hun så sked kun en gang om dagen smiley


  • #9   24. feb 2021 Sten får sit foder som godbidder fordelt ud over dagen når vi træner. Han slider 3-4 gange dagligt fuldstændig ligegyldigt hvilket foder han får

    Jeg tænker også mængde, konsistens osv er vigtigere end hyppighed


  • #10   24. feb 2021 2 gange om dagen

  • #12   24. feb 2021 Umi pøller på hver tur, dvs. 3 gange om dagen (morgen, middag, aften). Nogle gange også på nat-turen inden sengetid.
    Hun får en del godbidder og mad i løbet af dagen som træning, så ingen afmålte måltider her.


  • #13   24. feb 2021 Easy er ikke super god til at gøre sig færdig, så han kan nogle gange godt finde på at skide 2-3 gange på samme tur.

    Han skider på 1-2 ture om dagen, men det er forskelligt hvor mange gange på selve turen, han skider, alt efter hvor distraheret han er.

    Nicki gør 2 gange dagligt


  • #14   24. feb 2021 1-2 gange for de små. 2 gange for gnocchi.

  • #15   24. feb 2021 Sam har afføring stort set altid 4 gange om dagen, fordelt på morgen tur og sen eftermiddags tur.
    Han får afmålt foder morgen, aften og alene hjemme snacks og godbidder i løbet af eftermiddagen og aftenen til træning, samt en aften snack smiley


  • #18   24. feb 2021 1 gang hver 1-2 dag.
    Det faktisk ikke altid han skider hver dag, sådan har det altid været siden han fik barf.

    Tæven gør der 1-2 gange om dagen - men hun får også tørfoder.


  • #20   27. feb 2021 Denise: Nu er det jo ikke så sort/hvidt der kan være meget stor forskel på hvor meget/lidt hunden skider pr gang og det spiller også ind hvor ofte hunden får noget at spise.

  • #21   27. feb 2021 Denise - antal gange siger jo ikke noget om mængde smiley
    Jeg tror faktisk umiddelbart stens mængde er mindre end mine gamle hundes, selvom de kun sked halvt så mange gange.
    Hvis det var kæmpe kørte ville jeg være bekymret, der er jeg altså ikke over de små pøller han leverer, selvom det sker 3-4 gange dagligt.
    I øvrigt er der ingen forskel i antal gange uanset hvilket foder han får - der er dog små variationer i mængden.

    I sidste ende har jeg det nok lidt sådan, at hvis hunden trives, er sund og rask osv. så er både mængde (indenfor rimelighedens grænser) og antal vel egentlig ligemeget, så får den jo dækket sine behov.


  • #23   27. feb 2021 Denise - nu er det jo ikke alle hunde der har faste spisetider.
    Sten får ikke egentlige måltider (udover et fodersøg i haven af og til) men får sin mad som godbidder henover dagen når vi træner, går tur osv. Jeg er sikkert ikke den eneste der gør sådan.


  • #24   28. feb 2021 Luffe "er på" 1-2 gange i døgnet, afhængig af hvor/hvornår han bliver luftet.

    Min erfaring er, at mængden der kommer ud, simpelthen afhænger af hvor meget ubrugeligt fyld der er i foderet. Her bruger vi BARF, og de lorte Luffe efterlader, ligner noget der kommer fra en hund der er halvt så stor som ham.


  • #25   28. feb 2021 Her fodrer vi varieret, så nogle dage er det tørfoder og vådfoder, andre dage råt.
    På den måde ser man også hvordan det varierer.

    Han skider 1-2 gange på vådfoder med tørfoder. Eh sådan ca. en normal pøllestørrelse for sådan en fransk bulldog.

    På råt skider han meget lidt og meget småt på de meget få dage han har fået rent muskelkød. Dvs. han optager helt sikkert en del, men det er ernæringsmæssigt ikke så sundt for ham.

    Indvolde -særligt lever, nødvendigt, men kan give lidt tyndere mave. Så er det stadig små mængder, men han har afføring 2-3 gange men mængden er ikke stor pr. gang.

    Bendage giver små hårde hvide kalkede pøller.

    Han fodres en gang om dagen men får løbende en mængde godbidder i form af primært tørret kød men egnede rester ryger også i skrutten på kræet... og så den lejlighedsvise pizzaskorpe eller bid småkage af min kæreste smiley


Kommentér på:
Hvor tit skider jeres hunde

Annonce